Η Mercedes έβγαλε για πρώτη φορά στον δρόμο ένα πολύ ξεχωριστό πρωτότυπο της EQS το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία που θα αλλάξει το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της φίρμας.
Η Mercedes-Benz κάνει ένα ακόμα μεγάλο βήμα στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, δοκιμάζοντας στον δρόμο το πρώτο της όχημα με μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state). Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια, το βάρος, την ενεργειακή απόδοση και την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
H ενσωμάτωσή της σε πραγματικές συνθήκες χρήσης αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τον κλάδο. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης διαφέρουν από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου καθώς χρησιμοποιούν στερεό ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια των κυψελών και επιτρέποντας τη χρήση νέων ανόδων, όπως το μέταλλο λιθίου.
Ο Έλληνας φοιτητής που φτιάχνει τον κινητήρα της Aston Martin Valkyrie
Το αποτέλεσμα είναι μια σημαντικά αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και 450 Wh/kg σε επίπεδο κυψέλης, βελτιώνοντας έτσι την αυτονομία του οχήματος. Παράλληλα, μειώνεται το βάρος της μπαταρίας, καθιστώντας την τεχνολογία αυτή εξαιρετικά αποδοτική για την ηλεκτροκίνηση.
Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz, σε συνεργασία με τη Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) και την αμερικανική εταιρεία Factorial Energy, ανέπτυξε μια πρωτότυπη έκδοση της EQS, ενσωματώνοντας την προηγμένη τεχνολογία των στερεών ηλεκτρολυτών. Οι κυψέλες της μπαταρίας προέρχονται από τη Factorial Energy, η οποία έχει αναπτύξει την τεχνολογία FEST (Factorial Electrolyte System Technology), με στόχο την εμπορική εφαρμογή των μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Καινοτόμος σχεδιασμός με πνευματικούς ενεργοποιητές
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά της νέας μπαταρίας είναι ο σχεδιασμός του συστήματος υποστήριξης των κυψελών. Καθώς τα υλικά της μπαταρίας διαστέλλονται κατά τη φόρτιση και συστέλλονται κατά την εκφόρτιση, η Mercedes-Benz ανέπτυξε έναν ειδικό “αιωρούμενο φορέα κυψελών” (floating cell carrier), για τον οποίο έχει ήδη κατοχυρωθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Αυτός ο μηχανισμός ενσωματώνει πνευματικούς ενεργοποιητές που προσαρμόζονται στις μεταβολές του όγκου της μπαταρίας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της απόδοσης και της διάρκειας ζωής της.
Αυξημένη αυτονομία και αποδοτικότητα
Η ειδικά διαμορφωμένη EQS με την μπαταρία στερεάς κατάστασης προσφέρει έως και 25% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με μια τυπική EQS που διαθέτει συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου, διατηρώντας το ίδιο βάρος και μέγεθος μπαταρίας.
Χάρη στην τεχνολογία παθητικής ψύξης, επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση βάρους και αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Το πειραματικό όχημα αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας, συγκριτικά με τα 800+ χιλιόμετρα που προσφέρει σήμερα το EQS 450+ με μπαταρία 118 kWh.
Ο Siyu Huang, CEO και συνιδρυτής της Factorial Energy, χαρακτήρισε αυτή την εξέλιξη ως μια “ιστορική επιτυχία στην ηλεκτροκίνηση”, επισημαίνοντας πως η τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο των εργαστηριακών δοκιμών και μπαίνει σε πραγματικές εφαρμογές.
Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz συνεχίζει την εντατική δοκιμή της τεχνολογίας σε συνθήκες δρόμου και εργαστηρίου, αξιολογώντας την απόδοση και την ανθεκτικότητα των νέων μπαταριών. Η συνεργασία της εταιρείας με τη Factorial Energy ξεκίνησε το 2021, ενώ το καλοκαίρι του 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη αποστολή κυψελών μπαταριών στερεάς κατάστασης στην Mercedes-Benz, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τη μελλοντική ενσωμάτωσή τους σε ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής.
Με αυτή την πρωτοποριακή εξέλιξη, η Mercedes-Benz επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, δημιουργώντας τις βάσεις για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.