H BYD ανακοίνωσε ένα νέο εξελιγμένο σύστημα υπερταχείας φόρτισης, που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων. Αναλύουμε τον τρόπο λειτουργίας και πώς τα καταφέρνει απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η BYD ήρθε να ταράξει τα νερά τις προηγούμενες μέρες, παρουσιάζοντας ένα σύστημα που ισχυρίζεται πως θα επιτρέπει τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει το ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Με τα σλόγκαν “περισσότερα χαρακτηριστικά χωρίς επιπλέον κόστος” και “έξυπνη οδήγηση για όλους”, η BYD προσθέτει και το “φόρτιση με ταχύτητα όσο ο ανεφοδιασμός” στην επικοινωνία της, ενισχύοντας τη θέση της έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών και άμεσων ανταγωνιστών της, όπως η Tesla.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την αναβάθμιση των ηλεκτρικών της μοντέλων σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου στην Κίνα. Η νέα Super e-Platform της BYD, διαθέτει μπαταρίες γρήγορης φόρτισης, κινητήρα που λειτουργεί στις 30.000 σ.α.λ. και νέα ισχυρότερα τσιπ πυριτίου καρβιδίου.

Αυτό σημαίνει πως τα οχήματά της, μπορούν να επιτύχουν φόρτιση 1 μεγαβάτ και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 2 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο, καθιστώντας το, σύμφωνα με την ίδια, το ταχύτερο σύστημα αυτού του τύπου για οχήματα μαζικής παραγωγής, επιτρέποντας ανάκτηση 400 χιλιομέτρων σε μόλις 5 λεπτά.

Αυτός ο χρόνος, είναι παρόμοιος με εκείνον που απαιτείται για να σταθμεύσει κανείς και να γεμίσει το ρεζερβουάρ σε ένα πρατήριο βενζίνης.

Η ταχύτητα φόρτισης που επαγγέλεται η BYD είναι πολύ ανώτερη, ακόμη και από τους Superchargers της Tesla, οι οποίοι προσφέρουν 275 χιλιόμετρα σε 15 λεπτά. Η νέα CLA sedan της Mercedes, μπορεί αντίστοιχα να ανακτήσει 325 χιλιόμετρα με φόρτιση 10 λεπτών.

Για την BYD, ο πραγματικός ανταγωνισμός προέρχεται κυρίως από άλλες κινεζικές εταιρείες. Η Li Auto, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί μπαταρία της Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) σε ένα από τα οχήματά της, που ανακτά 500 χιλιόμετρα αυτονομίας με φόρτιση 12 λεπτών.

Η BYD ισχυρίζεται ότι έχει κάνει τόσο σημαντική πρόοδο, ώστε το sedan Han L, ένα από τα οχήματα που θα εφοδιάζονται με την Super e-Platform, είναι συγκρίσιμο με μονοθέσιο της Formula E.

Πώς επιτυγχάνεται η υπερταχεία φόρτιση

Η BYD αποδίδει την υπερταχεία φόρτιση στο “υγρόψυκτο σύστημα φόρτισης με μεγαβάτ” που έχει αναπτύξει. Επιπλέον, για να υποστηρίξει την υπερυψηλή φόρτιση, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο, επόμενης γενιάς, τσιπ πυριτίου καρβιδίου με τάση έως και 1.500V, τη μεγαλύτερη στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ταυτόχρονα, η BYD παρουσίασε τη νέα μπαταρία γρήγορης φόρτισης, η οποία περιλαμβάνει υπερταχείς ιοντικούς διαύλους από το θετικό έως το αρνητικό ηλεκτρόδιο, κάτι που μειώνει την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας κατά 50%.

Η BYD χρησιμοποιεί επίσης έναν κινητήρα 30.000 στροφών ανά λεπτό, με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Luo Hongbin, να αναφέρει ότι “ο κινητήρας όχι μόνο αυξάνει σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος, αλλά μειώνει επίσης το βάρος και το μέγεθος του κινητήρα, ενισχύοντας την πυκνότητα ισχύος”.

Πόσο ασφαλής είναι

Αυτό είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα. Για την υπερταχεία φόρτιση, μπορεί να υπάρχει κάποια επίπτωση στην ασφάλεια της μπαταρίας και στη διάρκεια ζωής της. Οι παλαιότερες μπαταρίες ενδέχεται να μην είναι κατάλληλες για τόσο γρήγορη φόρτιση.

Επίσης, η υψηλή ροή ρεύματος ενδέχεται να προκαλέσει υπερθέρμανση, όπως αναφέρει ο καθηγητής Ouyang Minggao του Πανεπιστημίου Tsinghua σε μελέτη του το 2024.

Φορτιστές αυτοκινήτου

Επιπλέον, μπορεί να υπάρξουν αυξημένα κόστη. Η εταιρεία Guotai Junan Securities, εκτιμά ότι η αναβάθμιση ενός EV από αρχιτεκτονική 400V σε 800V μπορεί να προσθέσει περίπου 550 ευρώ ανά όχημα. Η τελευταία πλατφόρμα της BYD φτάνει τα 1.000V, γεγονός που ενισχύει τη φόρτιση της μπαταρίας, του κινητήρα, του κλιματισμού και άλλων εξαρτημάτων.

Επιπλέον, τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας ενδέχεται να μην μπορούν να υποστηρίξουν το φορτίο μιας τόσο γρήγορης φόρτισης, πράγμα που σημαίνει ότι οι σταθμοί υπερταχείας φόρτισης μπορεί να μην μπορούν να αντλήσουν άμεσα ενέργεια από το δίκτυο, όπως σημειώνει ο Ouyang.

Η BYD δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερους από 4.000 σταθμούς τέτοιου τύπου στην Κίνα.

Ορισμένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Xpeng, που εργάζονται επίσης πάνω σε τεχνολογίες υπερταχείας φόρτισης, έχουν δημιουργήσει αποθηκευτικά συστήματα ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης, για να βοηθήσουν στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης ενέργειας.

Ο πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu, ανέφερε στις 17 Μαρτίου ότι παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις στα ηλεκτρικά οχήματα, το άγχος φόρτισης παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα.

Οι καταναλωτές δεν θέλουν να περιμένουν ώρες για να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους ή, ακόμη χειρότερα, να οδηγήσουν μέχρι έναν σταθμό φόρτισης μόνο και μόνο για να διαπιστώσουν ότι ο φορτιστής είναι χαλασμένος ή κατειλημμένος.

Τα οχήματα της BYD με υπερταχεία φόρτιση, ενδέχεται να συμβάλουν σημαντικά στην καταπολέμηση του άγχους φόρτισης. Οι μπαταρίες γρήγορης φόρτισης “είναι ένα ακόμη βήμα για τη μείωση της αβεβαιότητας των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα”, δήλωσε ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι “οι απαιτήσεις υψηλής τάσης για τους σταθμούς φόρτισης, δεν υποστηρίζονται ακόμη ευρέως”.

Για την ώρα, το σύστημα θα είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα. Τα πρώτα μοντέλα που θα διαθέτουν την πλατφόρμα Super e-Platform της BYD, θα είναι τα Han L και Tang L. Τα μοντέλα αυτά, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην Κίνα τον Απρίλιο.

Η τιμή του Han L ξεκινά από περίπου 36.500 ευρώ, ενώ η τιμή του SUV Tang L ξεκινά από περίπου 37.500 ευρώ. Τέλος, και τα δύο αυτά μοντέλα διαθέτουν τα πρόσφατα χαρακτηριστικά έξυπνης οδήγησης “God’s Eye” της BYD.

(Visited 1 times, 1 visits today)