Με ιδιαίτερα επιθετική εμφάνιση που υπογραμμίζεται από τη χρήση αρκετών εξαρτημάτων από τον χώρο των αγώνων, το Abarth 600e είναι έτοιμο να ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι εκδόσεις Abarth είχαν πάντοτε κάτι το συναρπαστικό, τουλάχιστον για όσους αντιλαμβάνονται την οδήγηση σαν κάτι περισσότερο από απλή μετακίνηση. Και η Abarth, έχει βαλθεί να μας πείσει πως μπορούμε να ελπίζουμε σε αυτή, ακόμη και στα χρόνια των ηλεκτρικών.
Αρχικά, ενημερώνοντάς μας πως θα βλέπαμε το νέο 600e και σε έκδοση με το logo της στο αμάξωμα. Αλλά δεν έμεινε σε αυτό. Επέλεξε το συγκεκριμένο μοντέλο, για να δημιουργήσει το ισχυρότερο Abarth που φτιάχτηκε ποτέ και πλέον, είναι σε θέση να μας δώσει τις ακριβείς προδιαγραφές.
Η βασική έκδοση ονομάζεται Turismo και έχει απόδοση 240 ίππων και 300 Nm μέγιστης ροπής. Αρκετά για μια επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h. Ξέρουμε, ανησυχείτε για το πώς θα ακούγεται. Ας ξεκινήσουμε με την επιβεβαίωση πως θα ακούγεται και αν κρίνουμε από την έκδοση Abarth του 500e, θα θυμίζει αρκετά αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Σε επίπεδο αυτονομίας τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, καθώς τα 334 χιλιόμετρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι μια μέτρια τιμή, όμως αν όλα όσα υπόσχεται το Abarth 600e επιβεβαιωθούν στην άσφαλτο, τότε μάλλον μπορούμε να του συγχωρήσουμε την αυτονομία.
Aς επιστρέψουμε όμως στις εκδόσεις, οι οποίες δεν ολοκληρώνονται στην Turismo. H πιο hardcore εκδοχή ονομάζεται Scorpionissima και είναι αυτή που αποτελεί το ισχυρότερο Abarth όλων των εποχών, με 280 ίππους και 345 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 5,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική παραμένει στα 200 km/h.
Ανεξάρτητα πάντως από την έκδοση που θα επιλεγεί, οι πελάτες θα έχουν στη διάθεσή τους πιο σκληρή ανάρτηση, ενισχυμένο πλαίσιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen.
Η Abarth επιβεβαίωσε επίσης ότι θα τοποθετήσει ένα σετ ελαστικών Michelin Pilot Sport EV που προέρχονται από την Formula E, ενώ πίσω από τις ζάντες υπάρχουν αγωνιστικά φρένα 380 χιλιοστών της Alcon. Επίσης, και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, η Abarth προσπάθησε πολύ να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, με την τιμή-στόχο να είναι τα 1.600 κιλά.
Όσον αφορά την εμφάνιση, αυτή σίγουρα ταιριάζει με τις προδιαγραφές. Τα φουσκωμένα πάνελ, οι σκουρόχρωμες ποδιές και το μπροστινό μέρος με τη “μύτη καρχαρία” κάνουν το χρέος τους για να προσθέσουν δραματικότητα. Το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί, ενώ έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο κατά 30 χιλιοστά μπροστά και 25 χιλιοστά πίσω.
Επιπλέον, οι ζάντες 20 ιντσών, η μεγάλη πίσω πτέρυγα και ένας διαχύτης που πέρασαν από κανονικές δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και έως και τέσσερις επιλογές χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένων του Acid Green και του Venom Black, συμπληρώνουν την επιθετική εμφάνιση του Abarth.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το τιμόνι με τον σκορπιό στο κέντρο του και επένδυση από Alcantara, καθώς και τα καθίσματα bucket. Το κορυφαίο Abarth θα περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό, οθόνη infotainment 10,25 ιντσών και ηχοσύστημα με έξι ηχεία.
Επιστροφή στα δυναμικά χαρακτηριστικά, όπου τρία προγράμματα οδήγησης θα βρίσκονται στη διάθεση του οδηγού. Πρόκειται για τα “Turismo”, “Scorpion Street” και “Scorpion Track”. Καθένα από αυτά, προσαρμόζει την παροχή ροπής και την τελική ταχύτητα, ενώ παράλληλα επαναρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, το σύστημα διεύθυνσης και το επίπεδο πρόσφυσης.
Η σουίτα ADAS επιπέδου 2 έχει επίσης ενσωματωθεί, με χαρακτηριστικά όπως το αυτόματο φρενάρισμα και η “ανίχνευση κόπωσης οδηγού”. Το ChatGPT θα είναι επίσης διαθέσιμο για να διευκολύνει μικρές εργασίες, όπως η προθέρμανση του αυτοκινήτου, ο καθορισμός του χρόνου φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας ή η απάντηση σε κάποιο ερώτημα που σας δημιουργήθηκε ξαφνικά. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του τεχνητού ήχου της εξάτμισης.
Οι παραγγελίες πρόκειται να ξεκινήσουν από τα μέσα Νοεμβρίου και για τις δύο εκδόσεις του 600e. Και εδώ έρχεται ένα ακόμη ευχάριστο νέο, καθώς τα 44.300 ευρώ από τα οποία ξεκινούν οι τιμές του σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές, δεν είναι πολλά περισσότερα από ένα συμβατικό 600e.
Αν τώρα προσανατολίζεσαι στην έκδοση Scorpionissima, της οποίας η παραγωγή θα περιοριστεί στις 1.949 μονάδες (παραπέμποντας στο έτος ίδρυσης της Fiat), τότε θα χρειαστεί σίγουρα να πληρώσεις κάτι παραπάνω. Μην ξεχνάς όμως πως θα έχεις το ισχυρότερο Abarth που έγινε ποτέ.