Τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να κρατούν ζωηρό το ενδιαφέρον των Ελλήνων, καθώς ήταν οι δύο κατηγορίες που γνώρισαν για άλλον έναν μήνα μεγάλη άνοδο στις πωλήσεις. Πλέον το ποσοστό των ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, δηλαδή των αυτοκινήτων που έχουν έστω και μικρή ηλεκτρική αυτονομία, άγγιξε τον Οκτώβριο το ικανοποιητικό ποσοστό των 13,7% του συνόλου των πωλήσεων σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, δείχνοντας ότι η ηλεκτροκίνηση, παρά τα προβλήματα, εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στις προτιμήσεις όλων όσων θέλουν να αγοράσουν καινούρια αυτοκίνητα.
Προς αυτή την κατεύθυνση εστιάζεται και η πολιτική του συνόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών που βγάζουν συνεχώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Από την άλλη η βελτίωση των αυτονομιών παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς τα μοντέλα κατάφεραν να αυξήσουν τις αυτονομίες του χωρίς παράλληλα να αυξήσουν βάρος και διαστάσεις. Το δίκτυο φόρτισης αρχίζει να αποκτά βασική δομή σε κάθε πόλη, έτσι ώστε πολύ σύντομα να δώσει τη δυνατότητα σε μεγάλη μερίδα οδηγών να μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητό της σε δημόσια μέρη.
Πτώσεις στις πωλήσεις γνώρισε για άλλον έναν μήνα η κατηγορία των αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου. Το συνολικό ποσοστό ήταν 12,1%, πολύ μικρότερο από αυτό που ήταν πριν από ελάχιστα χρόνια. Ήταν συνολικά μειωμένο κατά 7,1% σε σχέση με τον προηγούμενο Οκτώβριο. Πτώση όμως γνώρισε και η κατηγορία των βενζινοκίνητων οχημάτων. Το συνολικό μερίδιο αγοράς ήταν 37,6% (-1,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο). Ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη δυναμική, καθώς ένα στα τρία αυτοκίνητα είναι βενζινοκίνητα.
Για άλλον έναν μήνα πτώσεις γνώρισαν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Το φυσικό αέριο γνώρισε πτώση 0,3% συγκεντρώνοντας συνολικό ποσοστό 0,4%, ενώ πτωτικές ήταν και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με υγραέριο. Η κατηγορία έχασε 1,8% τον Οκτώβριο σε σχέση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα, κρατώντας συνολικό ποσοστό 2,1% του συνόλου της αγοράς.
Τέλος, η αγαπημένη κατηγορία στα καινούρια αυτοκίνητα παρέμεινε η κατηγορία «Β» με συνολικό μερίδιο αγοράς 48,6%, εκ των οποίων τα SUV έχουν ποσοστό 31,9%. Η αμέσως επόμενη κατηγορία είναι η κατηγορία «C» με συνολικό μερίδιο αγοράς 32,9% και ακολούθησε η κατηγορία «Α» με 8,5%.
πηγή: energypress.gr