Είναι ικανοποιημένοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών; Μήπως θέλουν να επιστρέψουν σε θερμικό; Πόσοι σκέφτονται να αγοράσουν EV στο μέλλον; Μία τεράστια έρευνα που δίνει πολλές απαντήσεις για την ηλεκτροκίνηση.

Η McKinsey έκανε μία μεγάλη έρευνα σχετικά με την ικανοποίηση των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το ποσοστό εκείνων που θα επέστρεφαν σε θερμικό, αλλά και το κοινό που είναι πρόθυμο να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον.

Η έρευνα έγινε με 15.034 συμμετέχοντες από τέσσερις χώρες της Ευρώπης: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Νορβηγία. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν συνδυάστηκαν και με άλλες σχετικές έρευνες που έχει κάνει η ίδια εταιρεία, σε άλλα μέρη του κόσμου.

Από την ανάλυση προκύπτει ότι η πλειονότητα των καταναλωτών έχει ήδη υιοθετήσει την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, με το 80% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι θα αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάποια στιγμή στο μέλλον.

Ηλεκτρικά οχήματα: μια διαρκώς αυξανόμενη τάση

Συγκεκριμένα, το 38% των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέφεραν ότι το αμέσως επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό, (16% BEV και 22% PHEV). Η πρόθεση μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες και στις ευκαιρίες που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στους ερωτηθέντες το 18% σκοπεύει να αγοράσει ένα ακόμα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης πριν περάσει στην ηλεκτροκίνηση, ενώ το 12% ίσως προτιμήσει ένα καινούργιο θερμικό όχημα πριν τη μετάβαση. Ένα 10% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι μάλλον θα αποκτήσει μερικά ακόμα θερμικά οχήματα πριν αλλάξει σε ηλεκτρικό.

Τι προκαλεί δισταγμό στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση;

Παρά την αυξανόμενη προτίμηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν ακόμα προβληματισμοί. Ο βασικότερος είναι η τιμή αγοράς, όμως αυτή η ανησυχία φαίνεται να μειώνεται σταδιακά, καθώς οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνονται πιο προσιτές.

Ο δεύτερος πιο συχνός προβληματισμός είναι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, ένας τομέας που βελτιώνεται με ταχύ ρυθμό. Οι καταναλωτές που δεν έχουν ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θεωρούν ότι η αυτονομία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα, ενώ εκείνοι που ήδη οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμούν ότι τα 470 χιλιόμετρα είναι αρκετά.

Αυτό αποτυπώνεται στην ερώτηση σχετικά με την ικανοποίηση από την αυτονομία. Το ποσοστό που δηλώνει ικανοποιημένο είναι στο 42%, οπότε το υπόλοιπο 58% θα ήθελε να μπορεί να καλύψει περισσότερα km με μία φόρτιση.

Η ικανοποίηση των κατόχων EV και η επιστροφή στα θερμικά

Παρά τα ποσοστά ικανοποίησης από την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι λίγοι εκείνοι που θα έφευγαν από τα EVs και θα επέστρεφαν σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσοστό των κατόχων EV που θα επέστρεφαν σε θερμικό έπεσε στο 29%, ενώ στην Ευρώπη περιορίζεται ακόμα περισσότερο, πέφτοντας στο 19%. Αυτό σημαίνει ότι 8 στους 10 Ευρωπαίους που έχουν ηλεκτρικό, δεν θα το άφηναν για να επιστρέψουν σε θερμικό. Επίσης, η διατήρηση των χρηστών στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύει ότι οι ανησυχίες γύρω από την τεχνολογία και τις υποδομές ηλεκτροκίνησης υποχωρούν.

Πόσο γρήγορη φόρτιση θέλει ο κόσμος;

Οι καταναλωτές που σκέφτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον χρόνο φόρτισης. Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένοι αν η φόρτιση του οχήματός τους από το 20% στο 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Παράλληλα, οι νέες τεχνολογίες που διαθέτουν τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και η αυξημένη συνδεσιμότητα, προσελκύουν τους καταναλωτές, ενώ οι online αγορές κερδίζουν έδαφος. Ένα εντυπωσιακό 25% των αγοραστών δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει το επόμενο αυτοκίνητό του μέσω διαδικτύου.

Παρά την αυξανόμενη δημοφιλία των online αγορών, το 83% των ερωτηθέντων επιθυμεί να κάνει test drive πριν την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της άμεσης εμπειρίας στην τελική απόφαση αγοράς.

Ποιοι αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα; Ποιοι θα τα αγοράζουν «αύριο»;

Το premium τμήμα της αγοράς, οι νεότεροι καταναλωτές και οι προοδευτικοί αστοί, οι οποίοι συνδυάζουν την οικολογική συνείδηση με την τεχνολογική καινοτομία, έχουν αυξημένη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, το επόμενο target group για τις εταιρείες είναι οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές με χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.

Οι τρεις λόγοι που η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επιταχυνθεί

Η έρευνα της McKinsey εντοπίζει τρεις βασικούς λόγους για τους οποίους η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να επιταχυνθεί. Πρώτον, το ποσοστό εκείνων που σκέφτονται να επιστρέψουν σε θερμικά αυτοκίνητα μειώνεται σταθερά. Δεύτερον, όλο και περισσότερες εταιρείες – ειδικά από την Κίνα – εισέρχονται στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και τρίτον, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Η έρευνα καταδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί απλώς μια τάση της εποχής, αλλά μια σημαντική τεχνολογική και περιβαλλοντική εξέλιξη που σύντομα θα κυριαρχήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία.

πηγή: www.gocar.gr