Home Blog Page 9

Καύσωνας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Καταστροφικός συνδυασμός ή κανένα πρόβλημα;

Ατέλειωτη ζέστη και θερμοκρασίες που ξεπερνάνε τους 40 βαθμούς Κελσίου. Συνθήκες που βάζουν δύσκολα σε κάθε όχημα. Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τα επηρεάζει ο καύσωνας κι αν ναι, πώς;

Στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο της τεχνολογίας αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αναδειχθεί ως μια πολλά υποσχόμενη και βιώσιμη λύση για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Καθώς ο κόσμος αγκαλιάζει αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, καθίσταται ζωτικής σημασίας η κατανόηση της επίδρασης διαφόρων παραγόντων στις επιδόσεις τους.

Ένας τέτοιος παράγοντας που απαιτεί προσοχή είναι η θερμότητα, ωστόσο αν υπάρχει κάτι που πρέπει να κρατήσουμε, είναι το εξής. Οι υψηλές θερμοκρασίες δεν είναι συνθήκη που καταστρέφει τα οχήματα με μπαταρία. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε συνθήκες καύσωνα, πρέπει να «δουλέψει» πιο σκληρά για να διατηρήσει την μπαταρία του και τους επιβάτες του δροσερούς, αλλά τελικά θα λειτουργήσει μια χαρά.

Πώς επηρεάζει η θερμοκρασία τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας
Η καρδιά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται στη συστοιχία μπαταριών του και η μακροζωία της επηρεάζει σημαντικά τη συνολική διάρκεια ζωής και την οικονομική βιωσιμότητα του οχήματος. Η θερμότητα, ωστόσο, δεν είναι φίλος της μπαταρίας. Οι υψηλές θερμοκρασίες επιταχύνουν την υποβάθμιση των μπαταριών ιόντων λιθίου, οδηγώντας σε μείωση της χωρητικότητάς τους με την πάροδο του χρόνου.
Για να καταπολεμήσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις της θερμότητας στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν εξελιγμένα συστήματα θερμικής διαχείρισης μπαταριών (Battery Thermal Management Systems – BTMS). Τα συστήματα αυτά ρυθμίζουν ενεργά τη θερμοκρασία της μπαταρίας, διατηρώντας τη σε ένα βέλτιστο εύρος λειτουργίας. Ένα καλά σχεδιασμένο BTMS εξασφαλίζει ότι η μπαταρία λειτουργεί σε σταθερό περιβάλλον, παρατείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής της και διατηρώντας την απόδοσή της.

Πόσο αλλάζει η αυτονομία σε υψηλές θερμοκρασίες;

Η αυτονομία είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς καθορίζει πόσο μακριά μπορεί να ταξιδέψει το όχημα με μία μόνο φόρτιση. Παραδόξως, η θερμότητα μπορεί να έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις σε αυτό το μέγεθος, ανάλογα με τις συνθήκες. Το ακραίο κρύο μπορεί να μειώσει προσωρινά την αυτονομία λόγω της μειωμένης απόδοσης της μπαταρίας σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Από την άλλη πλευρά, η υπερβολική ζέστη μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μείωση της αυτονομίας, κυρίως λόγω των προσπαθειών του BTMS να ψύξει την μπαταρία και να διατηρήσει τη θερμοκρασία της, γεγονός που μπορεί να καταναλώσει πρόσθετη ενέργεια για τη λειτουργία του κυκλώματος ψύξης και των ανεμιστήρων.

Για να μετριάσουν τις προκλήσεις που θέτει η απώλεια εμβέλειας λόγω θερμότητας, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να βελτιώνουν την αποδοτικότητα των οχημάτων τους. Η ενισχυμένη αεροδυναμική, οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών και οι βελτιώσεις στο BTMS είναι παράγοντες που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Επιπλέον, η συνεχιζόμενη έρευνα αποσκοπεί στην εξεύρεση καινοτόμων λύσεων για την ελαχιστοποίηση της απώλειας αυτονομίας λόγω θερμότητας, διασφαλίζοντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα λειτουργούν καλύτερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

Πέφτουν οι επιδόσεις των ηλεκτρικών στον καύσωνα;

Πέρα από την μπαταρία και την αυτονομία, οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν σε συνθήκες καύσωνα, μπορεί να επηρεάσουν τη συνολική απόδοση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένη αντίσταση στα ηλεκτρικά εξαρτήματα, με πιθανό αποτέλεσμα τη μειωμένη παροχή ισχύος στους τροχούς. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να επηρεάσει την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα. Για να διατηρήσουν τη βέλτιστη απόδοση, οι κατασκευαστές πρέπει να επιτύχουν ισορροπία μεταξύ των συστημάτων ψύξης, της διαχείρισης ισχύος και της θερμικής απόδοσης.

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διαμένουν σε περιοχές με πολύ θερμό κλίμα αντιμετωπίζουν κάποιες προκλήσεις όσον αφορά τη διατήρηση της απόδοσης των οχημάτων τους. Ο καυτός ήλιος και οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος μπορούν να βάλουν δύσκολα στις δυνατότητες ψύξης του BTMS, οδηγώντας σε αυξημένη κατανάλωση ενέργειας. Ο τακτικός έλεγχος του συστήματος ψύξης και η επιμελής συντήρησή του, είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι το όχημα παραμένει αποδοτικό και αξιόπιστο σε τέτοια κλίματα.

Τι μπορεί να κάνει ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπορούν να δράσουν προληπτικά για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της θερμότητας στο όχημά τους, με τις λύσεις να είναι ακριβώς ίδιες με τα αυτοκινήτα που καίνε βενζίνη, diesel ή κάποιο άλλα καύσιμο. Απλές πρακτικές, όπως η στάθμευση στη σκιά, η χρήση σκιάστρων στα παράθυρα και η αποφυγή έκθεσης σε ακραίες θερμοκρασίες όποτε είναι δυνατόν, μπορούν να κάνουν σημαντική διαφορά. Επιπλέον, ο προγραμματισμός των ταξιδιών ώστε να αποφεύγονται (όποτε αυτό είναι εφικτό) οι ώρες αιχμής της ζέστης μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση των θερμοκρασιών της μπαταρίας και στη βελτιστοποίηση της αυτονομίας.

Τι θα φέρει το μέλλον για τα ηλεκτρικά και τις υψηλές θερμοκρασίες;

Ο κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα φυτώριο καινοτομίας, με τους ερευνητές και τους μηχανικούς να διευρύνουν συνεχώς τα όρια της τεχνολογίας. Καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται, μπορούμε να περιμένουμε να εμφανιστούν ακόμη πιο προηγμένες τεχνολογίες ψύξης, αλλά και βελτίωση των ίδιων των μπαταριών, αυξάνοντας περαιτέρω την ανθεκτικότητα και τις επιδόσεις αυτών των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Εν κατακλείδι, η θερμότητα παίζει αναμφίβολα κρίσιμο ρόλο και έχει επίδραση σε διάφορες πτυχές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που κυμαίνονται από τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία έως τις επιδόσεις και τη συνολική αποδοτικότητα. Με τις συνεχείς επενδύσεις για έρευνα και ανάπτυξη, η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων βαδίζει με αυτοπεποίθηση προς ένα μέλλον όπου η θερμότητα δεν θα αποτελεί πλέον περιοριστικό παράγοντα. Τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι οδηγοί συμβάλλουν ενεργά στην ανάπτυξη και την επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε έναν όλο και πιο οικολογικά ευαισθητοποιημένο κόσμο.

πηγή: www.gocar.gr

Αυτή είναι η τιμή του νέου FIAT Panda

O Διευθύνων Σύμβουλος της FIAT, Olivier Francois, αποκάλυψε στα πλαίσια των εορτασμών για τα 125 χρόνια ζωής της φίρμας, την τιμή που θα πωλείται το νέο ηλεκτρικό Panda.

Το Panda δεν είναι ένα οποιοδήποτε μοντέλο για τη FIAT. Για την ακρίβεια, το αειθαλές ιταλικό όχημα αποτελεί εδώ και δεκαετίες ένα από τα πιο βαριά χαρτιά στον εμπορικό στίβο για τους Ιταλούς.

Τα δε τελευταία 15 χρόνια, μαζί με το 500αράκι, δε θα ήταν υπερβολή να υποστηρίξει κανείς, ότι κράτησαν ζωντανή τη FIAT, με τις πωλήσεις τους να σπάνε ταμεία παρά τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά. Πλέον, οι Ιταλοί, με την παρουσίαση της νέας γενιάς Panda, η οποία σημειωτέων τοποθετείται στο segment B και διατίθεται σε υβριδικές, βενζινοκίνητες αλλά και ηλεκτρικές εκδόσεις, δε στοχεύουν σε τίποτα λιγότερο από την κορυφή. Με το νέο Panda να ανοίγει μάλιστα την αυλαία μια νέας γενιάς οχημάτων των Ιταλών, με τα οποία η FIAT ευελπιστεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού.

Κάτω από 25.000 ευρώ το Panda EV
Η FIAT λοιπόν, όπως ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα ο Διευθύνων Σύμβουλος της φίρμας Olivier Francois, θα πουλά την ηλεκτρική έκδοση του Panda κάτω από 25.000 ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το νέο Panda, που κατασκευάζεται στη Σερβία, εντάσσεται σε μια ομάδα ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου Stellantis, συμπεριλαμβανομένου και του Citroen e-C3, που στοχεύουν να κάνουν την ηλεκτροκίνηση προσιτή στο ευρύ κοινό.

«Η προσιτή τιμή αγοράς δεν ήταν ποτέ προαιρετική σε ένα FΙΑΤ», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Olivier Francois, για να προσθέσει «Είμαστε πεπεισμένοι για την επιτυχία του νέου Panda».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares και ο Πρόεδρος John Elkann, καθώς και ο Υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας, Adolfo Urso, ο οποίος τρόπο τινά αιφνιδίασε με την παρουσία του στην εκδήλωση καθώς οι σχέσεις της FIAT με την ιταλική κυβέρνηση είναι έκρυθμες, με την Ρώμη να επικρίνει επανειλημμένα φέτος τον όμιλο για την πτώση της παραγωγής του στη χώρα και για τη μετακίνηση ορισμένων ιστορικών μοντέλων της FIAT και της Alfa Romeo στο εξωτερικό.

Μάλιστα ο Adolfo Urso πέταξε το καρφί του στους υψηλά ιστάμενους του ομίλου FIAT λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Δεν αμφιβάλλει κανείς για το γεγονός ότι η Ιταλία γίνεται ένα μουσείο αυτοκινήτου».

Η FIAT έχει θέσει ως στόχο το λανσάρισμα τριών ακόμη νέων μοντέλων, ένα κάθε χρόνο μέχρι το 2027. Η γκάμα θα εμπλουτιστεί με ένα pick-up, ένα fastback αλλά και ένα ακόμη μικρό SUV που κατά πάσα πιθανότατα θα τεθεί αντιμέτωπο με το επιτυχημένο Duster της Dacia του ομίλου Renault.

Όλα τα νέα μοντέλα της FIAT θα βασίζονται στη χαμηλού κόστους, πασπαρτού πλατφόρμα Smart Car του ομίλου Stellantis για compact οχήματα, με το νέο Panda, ωστόσο, να μην αντικαθιστά άμεσα το υπάρχον μοντέλο, το οποίο όπως «ακούγεται» θα παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το 2029, στο εργοστάσιο της φίρμας στο Pomigliano της Ιταλίας.

πηγή: www.gocar.gr

Τρία χρόνια ΔΕΗ blue: Μάθε πόσα σημεία πρόσβασης διαθέτει σήμερα!

Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue!

Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα που πλέον έχει παρουσία και στη Ρουμανία μετά την εξαγορά από τη ΔΕΗ των δραστηριοτήτων της Enel στη χώρα.  Με τα σημεία φόρτισης να έχουν πλέον ξεπεράσει τα 2.700 σε Ελλάδα και Ρουμανία, η ΔΕΗ blue επενδύει στη συνεχή ανάπτυξη του δικτύου δημόσιων φορτιστών και ταχυφορτιστών, ενώ παράλληλα εξελίσσει τις υπηρεσίες της δημιουργώντας έναν ολόκληρο κόσμο προνομίων για τους οδηγούς της ηλεκτροκίνησης. Οι φορτίσεις στο δίκτυο της ΔΕΗ blue γίνονται με ρεύμα που προέρχεται 100% από πράσινη ενέργεια, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι για τα τρία χρόνια ΔΕΗ blue, οι οδηγοί που επέλεξαν τη ΔΕΗ blue για να φορτίσουν συνέβαλαν στην εξοικονόμηση 2,7 μεγατόνων CO2.

Το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών

 Η ΔΕΗ προσθέτει συνεχώς νέους φορτιστές ΔΕΗ blue με στόχο να καλύψει ακόμη περισσότερες περιοχές με ολοένα και μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης. Το δίκτυο δημόσιων φορτιστών ΔΕΗ blue είναι το μεγαλύτερο και πιο γρήγορο δίκτυο φόρτισης, με περισσότερα από 280 σημεία ταχυφόρτισης ισχύος έως 300 kW για τους οδηγούς στην Ελλάδα,οι οποίοι μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους μέσα σε λίγα λεπτά και να συνεχίσουν το ταξίδι τους χωρίς καθυστερήσεις. Το ταχύτατα αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών ΔΕΗ blue περιλαμβάνει επίσης 23 ΔΕΗ blue Hubs που έχουν εγκατασταθεί σε κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου για να κάνουν το ταξίδι των οδηγών όσο πιο ξέγνοιαστο και ευχάριστο γίνεται. Αρκετοί από τους ταχυφορτιστές των ΔΕΗ blue Hubs πληρούν προδιαγραφές για ΑμεΑ όπως ειδική οθόνη και ειδική σήμανση για φόρτιση κατά προτεραιότητα.

Ολοκληρωμένες λύσεις ιδιωτικής φόρτισης σε σπίτι και εργασία
Η ΔΕΗ blue προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις ιδιωτικής φόρτισης για τις ανάγκες των πελατών της σε σπίτι και εργασία, μέσα από μία γκάμα κατάλληλων φορτιστών, οι οποίοι είναι ταχύτεροι, πιο «έξυπνοι» και ασφαλέστεροι από μία τυπική πρίζα. Οι επιτοίχιοι φορτιστές, με ισχύ από 7,4kW έως 22kW, συνδέονται μέσω WiFi και Bluetooth με την εφαρμογή PPC blue και επιτρέπουν στους χρήστες να παρακολουθούν και να προγραμματίζουν τις φορτίσεις τους, ενώ ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των πελατών, οι οποίοι επωφελούνται επίσης από την προσφορά της ΔΕΗ blue για εγγυημένες υπηρεσίες εγκατάστασης.

Ψηφιακή εμπειρία φόρτισης στην αναβαθμισμένη εφαρμογή PPC blue

 Στοχεύοντας σε μία ολιστική εμπειρία για τους περισσότερους από 40.000 χρήστες της εφαρμογής PPC blue και αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα η ΔΕΗ blue ανανεώνει και αναβαθμίζει συνεχώς την mobile εφαρμογή της, κάνοντας την φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη πιο εύκολη στο δημόσιο δίκτυο της ΔΕΗ blue σε Ελλάδα και Ρουμανία. Η ανανεωμένη εφαρμογή «PPC blue» επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν γρήγορα και εύκολα τον φορτιστή που τους εξυπηρετεί και είναι διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android.

Στην εφαρμογή «PPC blue» οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν πλέον να ελέγχουν τις φορτίσεις τους, αξιοποιώντας χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την φόρτιση του οχήματος τους, πριν ή μετά την φόρτιση, καθώς και την  ένδειξη της τρέχουσας ταχύτητας φόρτισης σε kWh. Επιπλέον, η εφαρμογή PPC blue διαθέτει νέα ενότητα μέσα από την οποία, όλοι οι εγγεγραμμένοι χρήστες αποκτούν πρόσβαση σε μια σειρά προνομίων, όπως προωθητικές ενέργειες, προγράμματα επιβράβευσης (Recharge/Reward), καθώς και δωρεάν χρηστικές υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης. Οι οδηγοί μπορούν να προγραμματίζουν το επόμενο τους  ταξίδι μέσα από την υπηρεσία PPC blueTrips που πλέον διαθέτει και προτεινόμενους προορισμούς ταξιδιών βάσει του μεγαλύτερου δικτύου δημοσίων φορτιστών ΔΕΗ blue στην Ελλάδα και του δικτύου PPC blue στη Ρουμανία.

Το ηλεκτρικό Opel Grandland θα έχει 700 χιλιόμετρα αυτονομία

Το ηλεκτρικό Grandland δανείζεται στοιχεία από το πρωτότυπο μοντέλο Opel Experimental -που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 2023- και έχει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά.

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας Opel συνεχίζεται με το νέο Grandland. Το μεσαίο SUV της γερμανικής εταιρείας επωφελείται από την κοινή πλατφόρμα του ομίλου Stellantis STLA Medium, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα όπως και το αντίστοιχο ηλεκτρικό Peugeot 3008.

Ως εκ τούτου το νέο ηλεκτρικό Grandland εφοδιάζεται με μια μπαταρία χωρητικότητας 98 kWh και σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να διανύσει απόσταση έως 700 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Για την επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή απαιτείται χρόνος μόλις 26 λεπτών για την ενεργειακή πλήρωση του 80% της μπαταρίας υλοποιώντας την προσδοκία του πειραματικού ηλεκτρικού μοντέλου Opel Experimental σε ότι αφορά στην εξοικονόμηση πόρων χωρίς συμβιβασμούς.

Το τελευταίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση IAA Mobility πέρυσι, δίνοντας μια πρώτη γεύση για το πως η Opel αντιλαμβάνεται το εξηλεκτρισμένο μέλλον της.

Το Opel Experimental ήταν κάτι περισσότερο από μια σχεδιαστική δήλωση. Το νέο Opel Grandland είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που φέρει πολλά στοιχεία από το Opel Experimental και που εξυπηρετεί τρεις βασικούς πυλώνες: Detox, Modern German και Greenovation.

Opel Grandland Electric
To Detox έχει να κάνει με ένα τολμηρό και λιτό design που εστιάζει στα απολύτως απαραίτητα. Το Modern German έχει να κάνει με τις αναλογίες του αμαξώματος, την αξιοποίηση των χώρων στην καμπίνα και τη νέα φωτιστική υπογραφή του μοντέλου. Τέλος, το Greenovation αφορά το οικολογικό πρόσημο και το μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα.

Στα χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου ηλεκτρικού Grandland συγκαταλέγεται το φωτιζόμενο έμβλημα της Opel αλλά και το κορυφαίο σύστημα φωτισμού Intelli-Lux Pixel Matrix HD Light που απαρτίζεται με περισσότερα από 50.000 μεμονωμένα στοιχεία και επιτρέπει την ιδανική κατανομή φωτός υψηλής ευκρίνειας.

Στο εσωτερικό το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον δεν είναι κάτι καινούργιο. Ωστόσο, ο οδηγός έχει την τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει χειροκίνητα ή αυτόματα τη λειτουργία Pure Mode που μειώνει το περιεχόμενο στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού και στην κεντρική οθόνη, εξασφαλίζοντας ακόμα λιγότερη απόσπαση της προσοχής και προσφέροντας μια “Detox” εμπειρία.

Επιπλέον, ακολουθώντας τη στρατηγική προσέγγιση του “Greenovation”, όλα τα υφάσματα και τα καλύμματα στο εσωτερικό είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένα υλικά.

Η παραγωγή του ηλεκτρικού Grandland θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Eisenach της Γερμανίας.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσα km κάνουν με 0% μπαταρία; – Έχουν ρεζέρβα;

Στην Ελλάδα πολλές φορές οδηγούμε με λαμπάκι στα αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel. Γίνεται το ίδιο με τα ηλεκτρικά; Τι απόσταση μπορούν να κάνουν όταν έχει αδειάσει η μπαταρία;

Μία συχνή αιτία ακινητοποίησης των αυτοκινήτων με βενζίνη, diesel ή οποιοδήποτε άλλο είναι το άδειο ρεζερβουάρ. Το ανάλογο στα ηλεκτρικά είναι η άδεια μπαταρία, δηλαδή όταν η ένδειξη του αυτοκινήτου φτάσει να δείχνει 0%.

Βέβαια, όπως στα θερμικά έτσι και στα ηλεκτρικά, υπάρχει ρεζέρβα, δηλαδή η δυνατότητα να κινηθεί το αυτοκίνητο, ακόμα κι όταν η ένδειξη του ποσοστού αλλά και της προβλεπόμενης αυτονομίας έχουν μηδενίσει ή έχουν σταματήσει να απεικονίζουν οποιονδήποτε αριθμό.

Δύσκολα θα δεις 0% μπαταρία

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι όσο περνάνε τα χρόνια η πιθανότητα να αδειάσει τελείως η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται όλο και μικρότερη. Από τη μία η αύξηση της αυτονομίας και από την άλλη οι ολοένα περισσότεροι φορτιστές, έχουν κάνει την ζωή των χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημαντικά πιο εύκολη.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινούνται ακόμα και με 0% μπαταρία – Έχουν ρεζέρβα

Όπως συμβαίνει και στα θερμικά, η ρεζέρβα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι ίδια σε όλα τα μοντέλα. Κάποια μπορούν να κάνουν ακόμα και 50 km από τη στιγμή που η οθόνη έγραψε 0%, ενώ άλλα έχουν μικρότερη δυνατότητα, για 10-20 km. Το μέγεθος που καθορίζει πόσο μακριά μπορεί να πάει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την ρεζέρβα εξαρτάται από το πώς έχει ρυθμίσει το λογισμικό ο κατασκευαστής.

Τι είναι το buffer στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πώς συνδέεται με τη «ρεζέρβα»;

Κάθε μπαταρία που μπαίνει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μία μέγιστη χωρητικότητα, ας πούμε 60 kWh (εντελώς τυχαίο το νούμερο). Από αυτές τις κιλοβατώρες, ο κατασκευαστής επιλέγει να κάνει διαθέσιμες στο αυτοκίνητο (εκμεταλλεύσιμες) τις 50 kWh. Τις υπόλοιπες 10 kWh τις μοιράζει αφήνοντας 5 kWh ανεκμετάλλευτες στο άνω άκρο (top buffer) και άλλες 5 kWh στο κάτω άκρο (bottom buffer).

Αν και οι 50 kWh είναι πάντα διαθέσιμες στον χρήστη, ο κατασκευαστής μπορεί να επιλέξει να δείχνει ότι η μπαταρία έφτασε στο 0% όταν θα έχουν καταναλωθεί οι 45 kWh, ώστε να υπάρχει ρεζέρβα για 25 km ακόμα. Ένας ακόμα λόγος για κάτι τέτοιο, είναι ότι οι μπαταρίες λιθίου φθείρονται λίγο πιο γρήγορα αν τις «στραγγίζουμε» από ενέργεια, ειδικά αν αυτό γίνεται συχνά. Εννοείται ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τις λίγες φορές που θα το κάνουμε λόγω ανάγκης, απλά καλό είναι να μην συμβαίνει συστηματικά.

Πώς ρίχνει κατανάλωση το ηλεκτρικό για να φτάσει η «ρεζέρβα»;

Επιπλέον, στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν αυτόματα κάποιες ενέργειες ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η κατανάλωση. Η πιο γνωστή λειτουργία είναι το turtle mode, στο οποίο το αυτοκίνητο μειώνει σημαντικά την διαθέσιμη ισχύ και την απόκριση στο γκάζι, ώστε να απαιτείται λιγότερο ρεύμα για την κίνησή του, ενώ κάποια μπορεί να ρίξουν σημαντικά την απόδοση του κλιματισμού ή ακόμα και να τον απενεργοποιήσουν τελείως.

Ταυτόχρονα, η οθόνη βγάζει συνεχώς ειδοποιήσεις για εύρεση φορτιστή, ενώ τα πιο «έξυπνα» μοντέλα έχουν πρόσβαση στο internet και βρίσκουν ποιοι είναι οι πλησιέστεροι σταθμοί.

Καλό είναι να σταματήσουμε πριν ακινητοποιηθεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι κάθε αυτοκίνητο έχει διαφορετική ρεζέρβα, όπως και τα θερμικά. Σε κάποια βενζινοκίνητα όταν μηδενίσει η ένδειξη της αυτονομίας έχει πραγματικά αδειάσει το ρεζερβουάρ, ενώ σε άλλα υπάρχει μια ποσότητα καυσίμου ακόμα.

Καλό θα είναι ο χρήστης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να ξέρει τα περιθώρια του αυτοκινήτου του, ώστε σε περίπτωση ανάγκης να έχει εικόνα αν θα μπορέσει να φτάσει σε κάποιον φορτιστή ή όχι.

Σε κάθε περίπτωση, αν η κατάσταση γίνει οριακή είναι καλύτερα να σταματήσετε το αυτοκίνητο πιο πριν, παρά να κινείστε μέχρι να μείνει. Με αυτόν τον τρόπο όταν θα έρθει η οδική βοήθεια, θα υπάρχει η απαραίτητη ενέργεια ώστε να το βάλετε μπρος και να εξασφαλιστεί η απαραίτητη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, για να ανέβει πιο εύκολα στον γερανό.

Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Tο στρώσιμο είναι απαραίτητη διαδικασία σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα βενζίνης, diesel ή κάποιο άλλο από τα κλασικά καύσιμα. Στην Ελλάδα πολλοί είναι εξοικειωμένοι με την διαδικασία και την έχουν ακολουθήσει, ώστε να λειτουργήσει καλύτερα το αυτοκίνητό τους.

Το στρώσιμο γίνεται ώστε τα διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου να αρχίσουν να λειτουργούν ομαλά μεταξύ τους, με απώτερο στόχο την βέλτιστη απόδοση του αυτοκινήτου αλλά και τη μακροζωία του.

Πολλές φορές ακούμε να λέγεται ότι το στρώσιμο πρέπει να γίνει μόνο για τον κινητήρα και συγκεκριμένα για τα ελατήρια, όμως αυτό δεν ισχύει. Το στρώσιμο έχει στόχο όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, ακόμα και τα φρένα ή τα λάστιχα, να ξεκινήσουν σταδιακά τη φθορά τους και όσο γίνεται πιο ομοιόμορφα.
Ήπια πίεση στο γκάζι, αποφυγή απότομων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων, αποφυγή ταξιδιού αμέσως μετά την παραλαβή, είναι μόνο μερικές από τις οδηγίες που υπάρχουν για το στρώσιμο στα θερμικά.

Δεδομένης της άνθησης που γνωρίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκύπτει εύλογα η απορία αν χρειάζονται κι αυτά στρώσιμο ή όχι. Από την στιγμή που είναι σαφώς απλούστερα στην κατασκευή ίσως να φαίνεται λογικό ότι δεν χρειάζονται, όμως είναι έτσι τα πράγματα;

Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η αλήθεια είναι ότι το στρώσιμο στα θερμικά δεν γίνεται μόνο για τον κινητήρα, αλλά για όλα τα μέρη του αυτοκινήτου. Με αυτό κατά νου, καταλαβαίνουμε ότι είναι καλό στα πρώτα 1.000-2.000 km να φερθούμε ευγενικά και στο νέο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως θα κάναμε αν είχαμε αγοράσει θερμικό.

Ψάξαμε στα manual για να δούμε τι γίνεται με το στρώσιμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Προκειμένου να βρούμε περισσότερες πληροφορίες, ψάξαμε το manual (το «βιβλιαράκι») από μερικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις προσεγγίσεις να είναι διαφορετικές. Σε κάποια εγχειρίδια κατόχου όπως εκείνα του Volvo EX30, του Tesla Model Y και του Peugeot E-2008 δεν βρήκαμε καμία αναφορά σε στρώσιμο.

Σε άλλα όπως εκείνα του MG4 και του Volkswagen ID.4 βρήκαμε αναφορά μόνο για φρένα και λάστιχα. Για παράδειγμα στο MG4 έγραφε «Τα φρένα και τα ελαστικά σας χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της καθημερινής οδήγησης. Κατά τη διάρκεια των πρώτων 1500 km, αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο τα απότομα φρεναρίσματα».

Όσον αφορά το Volkswagen ID.4, γίνεται αναφορά πρωτίστως στα φρένα και ειδικά στα τακάκια, για τα οποία λέει ότι στα πρώτα 200-300 km θα υπάρχει κάπως διαφορετική απόδοση. Βέβαια, αυτό ισχύει πάντα όταν βάζουμε καινούρια τακάκια στο αυτοκίνητό μας. Αναφορά σε στρώσιμο ελαστικών και φρένων γίνεται ακόμα στη Mercedes EQA αλλά και στην BMW iX, με το διάστημα που συστήνει η BMW να φτάνει τα 500 km.

Τέλος, βρήκαμε και μοντέλα τα οποία αναφέρονταν σε στρώσιμο με την κλασική έννοια του όρου. Συγκεκριμένα, είδαμε κάτι τέτοιο στα manual της BYD για τα Seal και Atto 3, στα οποία έγραφε ξεκάθαρα ότι ο κινητήρας χρειάζεται στρώσιμο.

Γι’ αυτόν τον σκοπό η εταιρεία συστήνει στα πρώτα 2.000 km η κίνηση του αυτοκινήτου να γίνεται αποκλειστικά στο οδηγικό προφίλ Eco, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση να γίνονται ομαλά αλλά και να αποφεύγεται η γρήγορη οδήγηση. Επιπλέον, η BYD γράφει να μην πατιέται το γκάζι μέχρι το τέλος της διαδρομής (flooring), να μην κινείται το αυτοκίνητο με πολύ μεγάλη ή πολύ μικρή ταχύτητα για πολλή ώρα, να μην γίνονται προσπάθειες επίτευξης της τελικής ταχύτητας καθώς και να μην χρησιμοποιηθεί το αυτοκίνητο για έλξη αντικειμένων όπως σκάφη, jet ski, μπαγκαζιέρες κ.λπ. Αυτό με την έλξη το είδαμε να αναφέρεται και στο manual του Kia EV6.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν μόνο για τα πρώτα 2.000 km που διαρκεί το στρώσιμο. Μετά δεν υπάρχει κανένα θέμα στον τρόπο που χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο.

Μόνο τα ηλεκτρικά της BYD θέλουν στρώσιμο;

Εμείς έτυχε να δούμε σύσταση για στρώσιμο του μοτέρ μόνο στα εγχειρίδια της BYD, όμως δεν αποκλείεται να υπάρχουν και σε άλλες εταιρείες, που απλά έτυχε να μας ξεφύγουν. Δεν γίνεται να διαβάσεις τα manual όλων των αυτοκινήτων της αγοράς.

Κάτι ακόμα. Αν το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο έχει σχετική επιλογή, καλό είναι στα πρώτα 200-300 km να μην χρησιμοποιούμε την ανάκτηση για φρενάρισμα, αλλά αποκλειστικά τα μηχανικά φρένα. Πάντα με την προϋπόθεση ότι κινούμαστε σε ρυθμούς στρωσίματος. Με αυτόν τον τρόπο τα τακάκια θα στρώσουν ακριβώς σαν να είχαν τοποθετηθεί σε θερμικό αυτοκίνητο.

Σε κάθε περίπτωση, όποιο αυτοκίνητο κι αν αγοράσουμε καινούριο, ό,τι καύσιμο κι αν χρησιμοποιεί, όποια μάρκα κι αν το έχει κατασκευάσει, καλό είναι στην αρχή να του φερθούμε λίγο πιο στοργικά. Είτε αναφέρει κάτι το manual είτε όχι, μία τέτοια πρακτική δεν θα του κάνει κακό.

πηγή: www.gocar.gr

Τι είναι οι “έξυπνοι” φορτιστές EV

Κάθε ηλεκτρικό όχημα μπορεί να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια συμβατική οικιακή πρίζα, αλλά σε μια τέτοια περίπτωση, ορισμένα μοντέλα θα χρειάζονταν μέρες για να φορτίσουν πλήρως. Αυτό καθιστά έναν οικιακό φορτιστή επιπέδου 2 μια πολύ καλύτερη επιλογή. Αυτοί οι φορτιστές χρησιμοποιούν μια γραμμή 240V, και μπορούν να φορτίσουν πλήρως ένα όχημα μέσα σε λίγες ώρες.

Ενώ πολλοί από αυτούς τους φορτιστές λειτουργούν στη λογική plug-and-play, οι “έξυπνοι” φορτιστές προχωρούν παραπέρα με μια σειρά από συνδεδεμένες λειτουργίες που επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν τη φόρτιση του οχήματός τους από απόσταση.

Χρησιμοποιώντας Wi-Fi, οι “έξυπνοι” φορτιστές επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες EV να ξεκινήσουν εξ αποστάσεως μια φόρτιση και να παρακολουθούν την πορεία της, ενώ ορισμένοι μπορούν να συνδεθούν με “έξυπνες” οικιακές συσκευές, όπως το Amazon Echo. Οι ιδιοκτήτες μπορούν επίσης να προγραμματίσουν συνεδρίες φόρτισης για να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Εγκατάσταση “έξυπνου” φορτιστή

Όσοι είναι οπαδοί του “φτιάξτο μόνος σου” μπορεί να θεωρούν πως είναι σε θέση να κάνουν τη δουλειά της εγκατάστασης, όμως οι περισσότεροι από εμάς, καλό θα ήταν να την αφήσουν σε έναν επαγγελματία.

Ανάλογα με την ηλικία και την ηλεκτρική εγκατάσταση του σπιτιού, η εγκατάσταση μπορεί να απαιτεί αναβάθμιση της γραμμής ή άλλες εργασίες για την ασφαλή χρήση του φορτιστή. Θα χρειαστείτε ένα αποκλειστικό κύκλωμα για τον φορτιστή.

Θα πρέπει να επιλέξετε μια εξωτερική θέση που να είναι βολική για τη θύρα φόρτισης του οχήματός σας, η οποία, θα μπορούσε να είναι ένα σημείο στο γκαράζ. Επίσης, να έχετε υπόψη σας ότι ο φορτιστής που θα επιλέξετε πρέπει να διαθέτει καλώδιο αρκετά μακρύ ώστε να φτάνει και στις δύο πλευρές του οχήματός σας.

Δεδομένου ότι οι “έξυπνοι” φορτιστές απαιτούν σύνδεση Wi-Fi, μπορεί επίσης να χρειαστεί να επενδύσετε σε ένα extender για να φτάνει το σήμα στο σημείο εγκατάστασης. Εάν μένετε σε περιοχή με συχνές διακοπές στο διαδίκτυο, ενδέχεται να χάσετε την πρόσβαση σε όλες τις συνδεδεμένες λειτουργίες που τις καθιστούν βολικές.

Πολλοί προσφέρουν βασικές λειτουργίες φόρτισης όταν το Wi-Fi δεν είναι διαθέσιμο, αλλά η παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας του διαδικτύου, αφαιρεί ένα σημαντικό μέρος των πλεονεκτημάτων των “έξυπνων” φορτιστών.

Πόσο κοστίζουν οι “έξυπνοι” φορτιστές

Σε γενικές γραμμές, υπάρχει μια σημαντική επιβάρυνση για έναν “έξυπνο” φορτιστή σε σχέση με μια απλή μονάδα. Οι τιμές συμβατικών φορτιστών ξεκινούν από περίπου 400 ευρώ, ενώ οι περισσότεροι “έξυπνοι” φορτιστές ξεκινούν πάνω από τα 700 ευρώ. Οι συσκευές με περισσότερα χαρακτηριστικά ξεπερνούν αρκετά τα 1.000 ευρώ, αλλά η δαπάνη αυτού του ποσού είναι μάλλον περιττή για να αποκτήσετε έναν σταθερό “έξυπνο” φορτιστή.

Ανάλογα με τη διαρρύθμιση του σπιτιού σας, θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη και το κόστος εγκατάστασης, το οποίο μπορεί να κυμαίνεται από μερικές εκατοντάδες έως περισσότερα από 1.000 ευρώ. Εάν χρειάζεστε αναβάθμιση της παροχής ρεύματος ή άλλες εργασίες για να διευκολύνετε την εγκατάσταση του φορτιστή, το κόστος αυτό μπορεί να διπλασιαστεί ή και να καταστεί ασύμφορο. Ένα ιδανικό σενάριο θα ήταν η επιδότηση που παρέχεται για αγορά αυτοκινήτου, να αφορά και την αγορά και τοποθέτηση οικιακού φορτιστή.

Τι πρέπει να λάβετε υπόψη πριν την αγορά

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να εξετάσετε πριν αγοράσετε έναν “έξυπνο” φορτιστή, είναι οι δυνατότητες φόρτισης του οχήματός σας. Πολλά νέα μοντέλα διαθέτουν ενσωματωμένες λειτουργίες “έξυπνης” φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της συνδεσιμότητας εφαρμογών και της απομακρυσμένης διαχείρισης φόρτισης. Εάν το όχημά σας διαθέτει αυτές τις δυνατότητες, μπορεί να μην υπάρχει λόγος να ξοδέψετε επιπλέον χρήματα για έναν “έξυπνο” φορτιστή.

Ένα άλλο ουσιαστικό πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι ο τρόπος ενημέρωσης του λογισμικού του φορτιστή. Εάν πρόκειται να ξοδέψεις ένα σεβαστό ποσό για την αγορά “έξυπνου” φορτιστή, θέλεις να βεβαιωθείς ότι θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα πλεονεκτήματά του για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οπότε είναι σημαντικό να μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις λογισμικού over-the-air (OTA).

Μια ακόμη παράμετρος, είναι το ενδεχόμενο τοποθέτησης ηλιακών συλλεκτών στο σπίτι σας. Παρόλο που μπορεί να αποτελούν σημαντική δαπάνη, ο συνδυασμός της ηλιακής ενέργειας με έναν “έξυπνο” φορτιστή EV, μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος λειτουργίας. Οι ηλιακοί συλλέκτες μειώνουν επίσης την εξάρτηση από το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σπιτιού σας.

3 χρυσοί κανόνες για την μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Σωτήριες συμβουλές που πρέπει να ξέρεις για εξασφαλίσεις μία πολυετή ζωή για την μπαταρία του ηλεκτρικού σου.

Η καθημερινότητα μας γεμίζει όλο και περισσότερο με ηλεκτρικές συσκευές, από το κινητό που έχουμε στην τσέπη μας, μέχρι τον οικιακό εξοπλισμό, ενώ πλέον ακόμη και το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις μας οδεύει προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό του. Έχοντας ήδη μία πρώτη εμπειρία από συσκευές που χρησιμοποιούν μπαταρίες, όλοι μας έχουμε βιώσει λίγο ή πολύ, ένα είδος φθοράς των μπαταριών αυτών, κυρίως μέσω των smartphones. Τι σημαίνει αυτό; Μεγαλύτερος χρόνος φόρτισης, ταχύτερη μείωση του ποσοστού κατά την χρήση και αύξηση της θερμοκρασίας της συσκευής είναι μερικά από τα συμπτώματα.

Πως μπορούμε να αποφύγουμε όμως τέτοιου είδους φθορά σε μπαταρίες και αντικείμενα που κοστίζουν αρκετά περισσότερο από ένα smartphone, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για παράδειγμα; Υπάρχουν τρόποι και tips, που βοηθούν στην διατήρηση της υγείας της μπαταρίας μας σε υψηλά επίπεδα. Πάμε να δούμε 3 από τους πιο βασικούς κανόνες που θα μας εγγυηθούν μία πολυετή συμβίωση με το ηλεκτρικό μας.

Όση ασφάλεια και αν μας κάνει να νιώθουμε το να φεύγουμε κάθε μέρα από το σπίτι μας με το επίπεδο της μπαταρίας του αυτοκινήτου στο 100%, πρέπει να συγκρατηθούμε και να μην φορτίζουμε το ηλεκτρικό μας κάθε βράδυ που το παρκάρουμε στο γκαράζ. Τι εννοούμε… Εάν για τις καθημερινές μας μετακινήσεις χαλάμε κατά μέσο όρο ένα 30% από την συνολική αυτονομία, είναι πολύ καλύτερο για την μπαταρία να χρησιμοποιούμε ένα «μεσαίο 30%» (από το 70% στο 40%, αντί από το 100% στο 70%). Οι έξυπνοι φορτιστές αυτό που κάνουν είναι να βλέπουν τις καθημερινές μας ανάγκες και να προβλέπουν την ιδανική περίοδο για φόρτιση, έτσι ώστε και η μπαταρία να προφυλάσσεται αλλά και εμείς να έχουμε πάντα την απαραίτητη ενέργεια που χρειαζόμαστε για τις μετακινήσεις μας. Ο λόγος που θέλουμε να αποφύγουμε την συνεχή πλήρη φόρτιση είναι διότι μέσω κάποιον χημικών διεργασιών, δημιουργούνται αέρια εντός της μπαταρίας που αυξάνουν το μηχανικό στρες και μπορεί να αποσυνθέσουν τους ηλεκτρολύτες.

Αντίστοιχα, όπως καλό είναι να μην βρίσκεται το ποσοστό της μπαταρίας συνέχεια στο 100%, καλό θα ήταν να αποφύγουμε και την πλήρη αποφόρτιση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αν και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σύστημα που σταματά την λειτουργία τους πολύ πριν το 0% ώστε να προφυλαχθεί η μπαταρία, καλό θα ήταν εάν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, να μην αφήσουμε το όχημα αφόρτιστο. Αυτό το λέμε γιατί αν μείνει για πολύ καιρό έτσι, τότε κάποια στιγμή αναπόφευκτα το ποσοστό θα φτάσει όντως στο 0% και καλό θα ήταν να αποφύγουμε να μείνει εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν η στάθμη μείνει για καιρό χαμηλά, τότε ο χάλκινος συλλέκτης της τάση στο ανόδιο μπορεί να οξειδωθεί με αποτέλεσμα την διάλυση των μετάλλων που λειτουργούν ως αγωγοί.

2. Αποφεύγουμε την έκθεση του αυτοκινήτου σε ακραίες θερμοκρασίες

Όταν παρκάρουμε το ηλεκτρικό μας τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, καλό θα ήταν να προτιμήσουμε σκιερές θέσεις όσο είναι δυνατό, αλλιώς προσπαθούμε να το συνδέουμε σε φορτιστή. Αυτό το κάνουμε ώστε το σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας να λειτουργεί χωρίς να έχουμε μείωση του ποσοστού της μπαταρίας. Γιατί θέλουμε να λειτουργεί το εν λόγω σύστημα θα μας ρωτήσετε τώρα. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν τα υλικά που συνδέουν τα υλικά άνθρακα ή οξειδίου μετάλλου στα ηλεκτρόδια, να λιώσουν τον διαχωριστή, να αποσυνθέσουν τους ηλεκτρολύτες και πολλά ακόμη.

Αντίστοιχα όταν η θερμοκρασία βρίσκεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, το βασικό πρόβλημα είναι και πάλι η περίπτωση που παρκάρουμε χωρίς να συνδέσουμε το αυτοκίνητο στην φόρτιση. Αυτό συμβαίνει διότι η μπαταρία λειτουργεί σε ένα ιδανικό φάσμα θερμοκρασιών, το οποίο για να διατηρηθεί πρέπει και εδώ να λειτουργεί το σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας. Σε μερικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα η ενεργοποίηση του γίνεται αυτόματα, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο δεν είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή που σημαίνει ότι μπορεί να μην κινείστε και το διαθέσιμο ποσοστό να πέφτει. Αν γίνει αυτό και το η διαθέσιμη ενέργεια φτάσει στο 15% ή και πιο κάτω, τότε είναι που τα πράγματα δυσκολεύουν. Ο λόγος που στις χαμηλές θερμοκρασίες λειτουργεί το σύστημα διαχείρισης είναι διότι διαφορετικά, μειώνεται ο ρυθμός με τον οποίο διαχέονται τα ιόντα μέσα στον διαχωριστή.

3. Αποφεύγουμε την συχνή χρήση ταχυφορτιστών

Πριν παρεξηγηθούμε, να ξεκαθαρίσουμε το εξής. Δεν λέμε να μην τους χρησιμοποιούμε καθόλου. Σαφώς και όταν θελήσουμε να ταξιδέψουμε με το ηλεκτρικό μας θα προτιμήσουμε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης ώστε να φτάσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα στον προορισμό μας. Το πρόβλημα που μπορεί να υπάρξει – και μάλιστα σε βάθος χρόνου – είναι εάν χρησιμοποιούμε συνέχεια και καθημερινά αυτό το είδος φόρτισης, καθώς μπορεί μετά από καιρό να χάσουμε ένα μικρό μέρος της απόδοσης της. Αυτό γίνεται διότι η υψηλή τάση του ρεύματος μπορεί να μειώσει την διάχυση των ιόντων και να ενισχύσει το μηχανικό που στρες που δέχεται η μπαταρία στο εσωτερικό της, κατά την διάρκεια της φόρτισης. Οπότε, το χρησιμοποιούμε μεν, με σύνεση δεν το κάνουμε συνήθεια.

πηγή: www.gocar.gr

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων-δείτε πότε

Δείτε πότε ανοίγει το πληροφοριακό σύστημα για την επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” ώστε να δεχθεί τις νέες αιτήσεις.

Η επιδότηση προσαυξάνεται επιπλέον κατά 1.000 ευρώ, για άτομα με αναπηρία, πολύτεκνους, και νέους έως 29 ετών. Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης για εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Παράλληλα, σήμερα θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 478 δικαιούχων του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, το ποσό των 1.780.260 ευρώ που αφορά στην επιδότηση 521 οχημάτων. Από το εν λόγω ποσό οι 872.000 ευρώ αφορούν 366 ωφελούμενους, που είναι φυσικά πρόσωπα.

Συμπεριλαμβανομένης της παραπάνω επιδότησης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τον Νοέμβριο του 2023 έχει καταβάλει σε 8.250 δικαιούχους, το ποσό των 27.918.572 ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Οι 5 διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θερμικών

Αυτά είναι τα 5 χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τα οποία ζηλεύει ο ιδιοκτήτης κάθε βενζινοκίνητου ή diesel μοντέλου.

Καθαρότερος αέρας και πιο ήσυχοι δρόμοι είναι οι βασικές αλλαγές που θα δούμε στις πόλεις μας όσο θα αυξάνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Περισσότερη άνεση και αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας, είναι οι αλλαγές που θα βιώνουμε όταν θα βρισκόμαστε μέσα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Είναι γεγονός ότι η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε καθημερινή βάση σε κάνει να ξεχνάς όλα όσα ξέρεις για τα αυτοκίνητα, αφού ο τρόπος που λειτουργούν, αλλάζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα του οδηγού. Εκτός του προγράμματος φόρτισης, υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που καθιστούν την εμπειρία χρήσης ενός ηλεκτρικού, μοναδική, οπότε σας τα παρουσιάζουμε. Μάλιστα, κάποια από αυτά ωφελούν σημαντικά την τσέπη του ιδιοκτήτη.

1. Δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων
Η φύση των ηλεκτροκινητήρων καθιστά τη χρήση ενός παραδοσιακού σασμάν με πολλές σχέσεις, περιττή, καθώς δεν έχουν περιορισμένο φάσμα απόδοσης, όπως ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν μετάδοση μονής, σταθερής σχέσης, ενώ πολύ λίγα διαθέτουν και δεύτερη σχέση, όπως π.χ. η Porsche Taycan και το Audi RS e-tron GT. Άλλωστε, τα ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν τόσο πολλή ροπή από τις χαμηλές στροφές, που για να την αντέξει ένα κιβώτιο θα έπρεπε να έχει πάρα πολύ ενισχυμένα γρανάζια και άρα πολύ μεγάλο βάρος, επιβαρύνοντας αντίστοιχα την κατανάλωση. Δεν χρειάζεται να υπάρχει ούτε καν κάποιο γρανάζι για την όπισθεν, αφού για να κινηθεί το αυτοκίνητο προς τα πίσω, απλά αλλάζει φορά λειτουργίας το ίδιο το μοτέρ!

2. Είναι αθόρυβα

Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σχεδόν αθόρυβα. Ένας ανεπαίσθητος ήχος ακούγεται στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Αυτό έχει αποτέλεσμα η μετακίνηση με ένα ηλεκτρικό μοντέλο να μεταμορφώνεται σε μια άκρως αγχολυτική εμπειρία. Τα ηλεκτρικά είναι τόσο αθόρυβα που υποχρεώνονται να παράγουν τεχνητό ήχο στις χαμηλές ταχύτητες για την προστασία των πεζών στα αστικά κέντρα! Μόνο ο θόρυβος κύλισης από τα λάστιχα μπαίνει στην καμπίνα, αλλά μόνο σε μεγαλύτερες ταχύτητες.

3. Δεν έχουν τεκμήριο

Όταν έχεις στην ιδιοκτησία σου ένα αυτοκίνητο, αυτόματα υπολογίζεις και το τεκμήριο που το συνοδεύει, με βάση τον κυβισμό του. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2.000 cc προσθέτει στο τεκμαρτό εισόδημα του ιδιοκτήτη του 8.800 ευρώ. Τα ηλεκτρικά μοντέλα όμως δεν έχουν τεκμήριο, ενώ τα περισσότερα παράγουν και αρκετά μεγάλη ιπποδύναμη από τους κινητήρες τους. Οπότε, σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα τους με μοτέρ εσωτερικής καύσης, έχουν να επιδείξουν ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

4. Χρειάζονται ελάχιστη συντήρηση

Σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η έκφραση «πάω το αυτοκίνητο για σέρβις» μπορεί να σημαίνει -300 ευρώ από τον λογαριασμό του ιδιοκτήτη. Ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού μοντέλου όμως δεν χρειάζεται να φοβάται κανένα σέρβις, ούτε το «μικρό», ούτε το «μεγάλο» που έχουμε συνηθίσει από τα άλλα αυτοκίνητα. Δεν έχουν λάδια και φίλτρα (εκτός από φίλτρο καμπίνας), μπουζί, ιμάντες κ.λπ. Αλλαγή χρειάζεται ενίοτε μόνο το υγρό του συστήματος ψύξης, οπότε εκτός από αυτό ο ιδιοκτής έχει να ασχοληθεί μόνο με ελαστικά, αμορτισέρ, φρένα και… υαλοκαθαριστήρες. Μάλιστα, το σύστημα πέδησης (τακάκια, δισκόπλακες) χρειάζεται πολύ πιο αραιή συντήρηση, αφού τα ηλεκτρικά επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά κύριο λόγο. Βέβαια, ανάλογα με την μάρκα μπορεί να επιβάλλεται κάποιο πρόγραμμα συντήρησης ώστε να μένει σε ισχύ η εγγύηση, όμως η αυξημένη αξιοπιστία είναι αδιαπραγμάτευτη.

5. Κινούνται και δωρεάν!

Ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να πραγματοποιήσει κάποιες μετακινήσεις χωρίς να δαπανήσει ούτε ένα ευρώ! Φυσικά, το ρεύμα με το οποίο φορτίζονται έχει κόστος, όμως υπάρχουν και σημεία στα οποία μπορεί κάποιος να φορτίσει δωρεάν. Αυτή τη στιγμή στο Δήμο Αθηναίων υπάρχει δίκτυο 25 φορτιστών που είναι χωρίς χρέωση, ενώ αυτό γίνεται και σε άλλους Δήμους επαρχιακών πόλεων. Επίσης, επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά συγκροτήματα παρέχουν φορτιστές στους πελάτες τους, χωρίς χρέωση. Εκτός αυτών, υπάρχει πάντα και η δυνατότητα φόρτισης από φωτοβολταϊκά που ίσως να έχει ένα σπίτι. Ξέρετε κανένα πρατήριο καυσίμων να μοιράζει δωρεάν βενζίνη; Ούτε εμείς!

πηγή: www.gocar.gr