Home Blog Page 8

Γιατί η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θέλει φροντίδα

Γράφουμε και διαβάζουμε πολλά για το πόσο πρέπει να προσέχουμε τις μπαταρίες των ηλεκτρικών. Μήπως δεν είναι έτσι; Ένας κάτοχος ηλεκτρικού και δυνατός γνώστης της ηλεκτροκίνησης εξηγεί γιατί υπερβάλλουμε.

Όσοι ασχολείστε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή και είστε κάτοχοι EV σίγουρα έχετε διαβάσει πολλά για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών. Και δεν εννοούμε ότι παίρνουν φωτιά και δεν σβήνουν με τίποτα και άλλα τέτοια υπερβολικά.

Αναφερόμαστε στην φροντίδα και στην φόρτιση, θέματα για τα οποία έχουμε δημοσιεύσει (και διαβάσει) τόσα πολλά που στο τέλος θα βγάλουμε error από την πολλή πληροφορία (καμιά φορά και αντιφατική).

Όμως ένας γνωστός χρήστης των social media (κάτοχος ηλεκτρικού και βαθύς γνώστης της ηλεκτροκίνησης ο ίδιος) εξηγεί σε μια ανάρτηση γιατί ίσως υπερβάλλουμε με την φροντίδα της μπαταρίας. Άλλωστε όπως έχουμε γράψει εδώ το πιθανότερο είναι η μπαταρία ενός EV να αντέξει περισσότερο από το ίδιο το αυτοκίνητο.

Αλλά δούμε τι αναφέρει ο συγκεκριμένος χρήστης στην δημοφιλέστερη σελίδα facebook για ηλεκτρικά στην Ελλάδα “Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα”.

Γιατί είναι παρανοϊκό να “φροντίζεις” την μπαταρία
“Ο λόγος φαίνεται στο γράφημα της Tesla. Έβαλα και γραμμές για να τα δούμε στο περίπου. Το γράφημα δείχνει και το standard deviation (τυπική απόκλιση) και άρα βλέπουμε την “χειρότερη” και την “καλύτερη” μπαταρία. Και όπως βλέπετε οι διαφορές είναι ελάχιστες.

Ας πούμε οτι κάνεις 160.000 χιλιόμετρα και το πουλάς. Αν την προσέξεις την μπαταρία θα έχεις degradation απο 85% μέχρι 91%. Με 160,000 χλμ. το αυτοκίνητο θα έχει πέσει στα 15.000 ευρώ. Ποιος αγοραστής θα ασχοληθεί με το αν το degradation είναι 85% η 91%;

Γράφημα μπαταρία Tesla Model Y

Γράφημα μπαταρία Tesla Model Y

Και αν ασχοληθεί πόσο θα κοστολογηθεί η διαφορά; 1.000 ευρώ; Οκ, δηλαδή θα περάσεις 160.000 χλμ. να προσέχεις τη μπαταρία για να κερδίσεις στο τέλος 1.000 ευρώ; Για μένα δεν αξίζει.

Είδατε σε θερμικά να λέει ο αγοραστής “να το πάμε σε δυναμόμετρο να δούμε αν βγάζει ακόμα 200 άλογα”;;; Έτσι δεν θα ασχολούνται και με το αν η μπαταρία είναι στο “ιδανικό” 91%.

Ακόμα και σε κακή περίπτωση που το πουλήσεις μετά απο 80.000 χιλιόμετρα. Αν την “προσέξεις” την μπαταρία θα έχεις degradation απο 88% μέχρι 94%. Πάλι μικρή διαφορά.

Bonus λόγος: Το πιο πιθανό είναι η διαφορά να οφείλεται στην ηλικία της μπαταρίας και όχι στους κύκλους φόρτισης. Δηλαδή ακόμα και αν προσπαθήσεις πολύ, να μην πετύχεις ποτέ να έχεις “καλή” μπαταρία όταν το πουλήσεις.

Είναι λοιπόν ένας ακόμα μύθος ότι η μπαταρία “θέλει προσοχή”.

πηγή: www.topgeargreece.gr

BYD Dolphin: ηλεκτρικό και με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ στην Ελλάδα

Μια νέα προωθητική ενέργεια του ομίλου Σφακιανάκη, εισαγωγέα των μοντέλων της BYD στην ελληνική αγορά, ρίχνει περαιτέρω την τιμή του ηλεκτρικού Dolphin που ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκίνητων.

Το ηλεκτρικό BYD Dolphin επωφελείται αυτή την περίοδο μιας προωθητικής ενέργειας που μειώνει περαιτέρω την τιμή του στην ελληνική αγορά συνυπολογίζοντας και την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”.

Η συγκεκριμένη ενέργεια αφορά περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και συνοδεύεται και από δωρεάν σέρβις διάρκειας 3 ετών για όσα μοντέλα τεθούν σε παραγγελία έως το τέλος του 2024.

Με την τρέχουσα προσφορά η βασική τιμή του BYD Dolphin προσδιορίζεται στα 26.380 ευρώ και το καθιστά εμπορικά ως ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς.

Αν συνυπολογίσουμε και το όφελος της κρατικής επιδότησης, το κόστος κτήσης πέφτει στα 19.980 ευρώ – μια τιμή που μειώνεται περαιτέρω κατά 2.000 ευρώ (στα 17.998 ευρώ) αν στη συνθήκη προστεθεί και η απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου.

Τα έχει όλα

Η πρόταση του BYD Dolphin επικεντρώνεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Comfort και Design. Αμφότερες διαθέτουν μεταλλικό χρώμα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, επενδύσεις από Vegan δέρμα, οθόνη infotainment 12,8 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, πανοραμική κάμερα 360°, αυτόματο κιβώτιο και περισσότερα από 20 συστήματα άνεσης και ασφάλειας ADAS.

Η βασική έκδοση Comfort διατίθεται σε 6 χρωματικές επιλογές ενώ η πιο πλούσια έκδοση Design προσφέρεται σε 4 διαφορετικές διχρωμίες και με στάνταρ την πανοραμική οροφή.

Επιπροσθέτως η πλουσιότερη έκδοση Design έχει διαφορετικές ζάντες αλουμινίου, φιμέ κρύσταλλα πίσω και ασύρματη φόρτιση smartphone. Η τιμή του Dolphin Design προσδιορίζεται στα 28.380 ευρώ που μειώνεται στα 21.514 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Το Cadillac Sollei είναι ένα cabrio φτιαγμένο από ρίζες μανιταριών

Το νέο μοντέλο πειραματικού σωλήνα της Cadillac έχει ως στόχο να διερευνήσει προθέσεις. Εφόσον αυτές είναι θετικές τότε θα μπορούσε να μπει στην παραγωγική διαδικασία μόνο κατά παραγγελία.

H Cadillac παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο Sollei που αποτελεί την απόλυτη σχεδιαστική έκφραση ενός πολυτελούς ηλεκτρικού cabrio. Αυτή η ευφάνταστη σχεδιαστική άσκηση διευρύνει τα όρια μιας πιθανής εισόδου στην παραγωγική διαδικασία κατά παραγγελία και πάντως σύμφωνη με τις απαιτήσεις του πελατολογίου της.

Εδώ λοιπόν έχουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό ανοιχτό αυτοκίνητο με καμπίνα 2+2 θέσεων με μια τεράστια οθόνη 55 ιντσών που έχει μια διαισθητική κονσόλα εντολών και ένα εσωτερικό ιδιαίτερα λαμπερό και φωτεινό. Το όνομα προέρχεται από την σύντμηση των λέξεων Sol (ήλιος) και Leisure (αναψυχή) και αντιπροσωπεύει το πως η Cadillac αντιλαμβάνεται την αισιοδοξία και το χαλαρό life style.

Σε αυτή τη διάθεση και η δήλωση της διευθύντριας σχεδιασμού της εταιρείας, Erin Crossley για το νέο project: “Το Sollei γιορτάζει το γενεαλογικό δέντρο της Cadillac με τα κομψά cabrio σε μια σύγχρονη μορφή, καλλιεργώντας την υψηλή πολυτέλεια μέσα από σχεδιαστικές εκφράσεις και εμπειρίες”.

Το Sollei είναι επίσης το πρώτο πρωτότυπο όχημα της Cadillac που ενσωματώνει ένα καινοτόμο υλικό βιολογικής βάσης που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την MycoWorks. Το Fine Mycelium by MycoWorks χρησιμοποιείται εκτενώς σε μέρη της καμπίνας ως εναλλακτικό υλικό πολυτελείας εγκαινιάζει που έχει ως βάση το μυκήλιο -την ανανεώσιμη δομή της ρίζας των μανιταριών.

Γιορτάζοντας την κληρονομιά των τολμηρών χρωμάτων της Cadillac, το αμάξωμα είναι βαμμένο στην απόχρωση “Manila Cream”. Ένα χρώμα που χρησιμοποιήθηκε αρχικά στις Cadillac το 1957 και το 1958. Αυτή η απόχρωση επιμελήθηκε σχολαστικά και βάφτηκε στο χέρι από τεχνίτες της εταιρείας ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Στο εσωτερικό θα συναντήσετε ένα ενσωματωμένο ψυγείο ποτών με ηλεκτρική γυάλινη πόρτα και κρυστάλλινα ποτήρια που συνδυάζουν άψογα την αναψυχή με το ταξίδι. Το φωτεινό περιβάλλον με τις μοναδικές διακοσμήσεις προβάλλουν τη φινέτσα και την απαράμιλλη αισθητική της μάρκας.

Κάθε τμήμα κόβεται και τοποθετείται στο χέρι ενώ το παρμπρίζ πλαισιώνεται από φρεζαρισμένο βουρτσισμένο αλουμίνιο, συνεχίζοντας την παραδοσιακή χρήση φυσικών υλικών από την Cadillac. Εντυπωσιακή και η δουλειά που έχει γίνει με τις δερμάτινες επενδύσεις Nappa που φέρουν ροζ ιριδίζουσα χρωστική ουσία που δημιουργεί ένα διακριτικό εφέ ηλιοβασιλέματος που αλλάζει χρώμα.

Το Sollei παρουσιάστηκε επίσημα στο Cadillac House at Vanderbilt. Mια πρόσφατα ανακαινισμένη, υπερσύγχρονη εγκατάσταση στην πανεπιστημιούπολη του Παγκόσμιου Τεχνικού Κέντρου της GM στο Warren του Michigan. Η συγκεκριμένη τοποθεσία είναι αφιερωμένη στην παροχή μιας εξειδικευμένης σχεδιαστικής εμπειρίας για τους πελάτες της Cadillac.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Δείτε τις πρώτες επίσημες εικόνες της ηλεκτρικής Porsche Cayenne

Το περιμέναμε ότι θα συμβεί αλλά όχι τόσο γρήγορα. Πάντως είναι γεγονός πια ότι έρχεται η αμιγώς ηλεκτρική Cayenne και η Porsche μόλις αποκάλυψε τις πρώτες εικόνες και λίγες πληροφορίες.

Ήταν αναπόφευκτο: Η Porsche επιβεβαίωσε επιτέλους ότι η Cayenne τέταρτης γενιάς θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα στηρίζεται πάνω στην αρχιτεκτονική της Premium Platform Electric (PPE) των 800Volt.

Αν και οι περαιτέρω λεπτομέρειες παραμένουν λιγοστές προς το παρόν, αναμένουμε ότι τα χαρακτηριστικά της θα είναι πολύ πιο ανεβασμένα σε θα σχέση με τους 630 ίππους και τα 650 Nm ροπής της ηλεκτρικής Macan, δεδομένου ότι και αυτή χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα PPE.

Οι διπλοί κινητήρες και η τετρακίνηση θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος των χαρακτηριστικών της νέας Cayenne, ενώ η πλατφόρμα επιτρέπει προς το παρόν μέγιστη φόρτιση 270 kW.

Οι εικόνες με καμουφλάζ μας αφήνουν να δούμε κάποια στοιχεία που δείχνουν ικανά να περάσουν στο μοντέλο παραγωγής. Όπως οι μεγάλες κάθετες έξοδοι(;) σε κάθε πλευρά του πίσω προφυλακτήρα, ενεργούς αεραγωγούς που μοιάζουν με υβριδική 911 στο μπροστινό μέρος και μια αναθεώρηση στη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων.

Όπως και να ‘χει, δεν περιμένουμε στο εσωτερικό να γίνουν πολλές αλλαγές σε σχέση με την τρέχουσα έκδοση, αφού η μεγάλη ανανέωση μόλις έγινε -η ίδια η Porsche λέει ότι η πρόσφατη ανανέωση που έγινε στην Cayenne ήταν η μεγαλύτερη στην ιστορία της φίρμας.

Η Porsche δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πότε ακριβώς θα φτάσει στην αγορά η ηλεκτρική Cayenne, αλλά έχει επιβεβαιώσει ότι θα συνεχίσει να πουλάει παράλληλα τις θερμικές /υβριδικές εκδόσεις της τρέχουσας τρίτης γενιάς.

πηγή: topgeargreece.gr

Ποιο χαρακτηριστικό της BMW i4 αλλάζει για το 2025

Η BMW ανακοίνωσε πως η i4 για το MY 2025, θα έχει ένα χαρακτηριστικό υψηλής σημασίας για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν θα το έχουν όμως όλες οι εκδόσεις.

Η BMW i4, είναι το πιο δημοφιλές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BMW σε αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ και όπως μας ενημερώνει η γερμανική εταιρεία, έχει προχωρήσει σε κάποιες αλλαγές για το MY 2025.

Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στην πλευρά της μπαταρίας και του συστήματος κίνησης, η ανανεωμένη BMW i4 θα έχει αυξημένη αυτονομία σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες εκδόσεις της i4 να έχουν αυτονομία έως και 510 χιλιόμετρα.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τέσσερις εκδόσεις της BMW i4 στην ευρωπαϊκή αγορά, η εισαγωγική, πισωκίνητη i4 eDrive35, η επίσης πισωκίνητη i4 eDrive40, η τετρακίνητη i4 xDrive40 και η προσανατολισμένη στις επιδόσεις και φυσικά τετρακίνητη, i4 M50 xDrive. Το MY 2025 θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία με τις εκδόσεις i4 eDrive40, i4 xDrive40 και i4 M50 xDrive, καθώς η BMW δεν αναφέρει τίποτα για την βασική έκδοση.

Η i4 του 2025 προσφέρει όπως είπαμε μεγαλύτερη μέγιστη αυτονομία από την i4 του 2024. Σύμφωνα με την BMW, η i4 eDrive40 με στάνταρ τροχούς 18 ιντσών θα έχει έως και 510 χιλιόμετρα αυτονομίας (EPA), αριθμός που μεταφράζεται σε 27 χιλιόμετρα ή 5,6% περισσότερο απ’ ότι προηγουμένως. Με τους προαιρετικούς τροχούς 19 ιντσών, η αυτονομία αυξάνεται κατά 19 χιλιόμετρα ή 4,2% σε σχέση με την υπάρχουσα i4.

Ωστόσο, σε μια πιο προσεκτική ματιά στην τετρακίνητη έκδοση i4 xDrive40, η αυτονομία εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένη. Συγκεκριμένα, η ανανεωμένη i4 xDrive40 έχει αυτονομία 460 χιλιομέτρων, τιμή μειωμένη κατά 32 χιλιόμετρα ή 6,5% από τα 492 χιλιόμετρα.

Η πτώση πάντως, είναι μικρότερη με τροχούς 19 ιντσών: 18 χιλιόμετρα ή 3,9%, από 449 σε 431 χιλιόμετρα, αλλά σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια εξέλιξη που δεν παύει να προκαλεί έκπληξη.

Η κορυφαία έκδοση έχει επίσης μια οριακή διαφορά στην αυτονομία. Η βασική έκδοση i4 M50 xDrive έχει 429 χιλιόμετρα αυτονομίας, 2 λιγότερα από πριν. Δεν υπάρχει καμία αλλαγή για τα μοντέλα με ζάντες 20 ιντσών και ελαστικά επιδόσεων, τα οποία μειώνουν την αυτονομία στα 365 χιλιόμετρα.

Η υπάρχουσα eDrive35 έχει μικρότερη μπαταρία 68,7 kWh, σε σύγκριση με εκείνη των 81 kWh των υπόλοιπων εκδόσεων. Ανάμεσα στις μικροαλλαγές μεταξύ των i4 MY 2024 και MY 2025, βλέπουμε επίσης ότι η νέα i4 eDrive40 είναι οριακά πιο αργή. Θα ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα, αντί για 5,4 δευτερόλεπτα. Σε επίπεδο τιμών, αναμένεται μια μικρή αύξηση, κάτι στα επίπεδα των 1.000 ευρώ.

H Xiaomi φέρνει το απόλυτο αυτοκίνητο – Με τελική 350 km/h

Αστείρευτη δύναμη, ανθρακονήματα, εξωπραγματικές επιδόσεις και στόχος η κατάκτηση των απόλυτων ρεκόρ. Αυτό είναι το νέο hypercar της Xiaomi, που θέλει να σπάσει τα χρονόμετρα.

Η Xiaomi Auto παρουσίασε το πρωτότυπο, πλήρως ανθρακονημάτινο Xiaomi SU7 Ultra, κατά τη διάρκεια της ετήσιας ομιλίας του ιδρυτή της Xiaomi, Lei Jun. Το SU7 Ultra είναι το πρώτο αυτοκίνητο εξοπλισμένο με τον νέο κινητήρα HyperEngine V8s της Xiaomi.

Το πρωτότυπο SU7 Ultra διαθέτει τρεις κινητήρες, δύο V8s και έναν V6s, που παρέχουν μέγιστη ιπποδύναμη 1.548 ίππων, ξεπερνώντας ακόμα και τα πιο πολυτελή σπορ αυτοκίνητα όπως την Bugatti Chiron των 1.479 ίππων. Ο HyperEngine V8s έχει μέγιστη ταχύτητα 27.200 rpm, μέγιστη ιπποδύναμη 578 ίππων και μέγιστη ροπή 635 Nm, νούμερο που τον καθιστούν τον πιο ισχυρό κινητήρα της Xiaomi και έναν από τους ισχυρότερους, γενικά.

Πανίσχυρη μπαταρία και φρένα για το Xiaomi SU7 Ultra

Επιπλέον, το Xiaomi SU7 Ultra είναι εξοπλισμένο με την μπαταρία υψηλής ισχύος Qilin 2.0 της CATL, η οποία προσφέρει μέγιστη ισχύ 1.330 kW (1.808 ίπποι), ενώ διατηρεί την ισχύ αποφόρτισης στα 880 kW (1.197 ίπποι) ακόμα και στο 20% της χωρητικότητάς της. Η μπαταρία έχει χημεία φωσφορικού σιδήρου (LFP) και υποστηρίζει 897V φόρτιση με ρυθμό 5.2C, επιτρέποντας την επαναφόρτιση σε λιγότερο από 12 λεπτά.

Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, το Xiaomi SU7 Ultra είναι εξοπλισμένο με υψηλής απόδοσης δαγκάνες από την AP Racing, με έξι έμβολα εμπρός και πίσω και αγωνιστικά τακάκια που αντέχουν θερμοκρασίες άνω των 800 βαθμών.

Επιπλέον, για το φρενάρισμα χρησιμοποιείται και η ανάκτηση ενέργειας. Μόνη της η ανάκτηση μπορεί να προσφέρει επιβράδυνση μέχρι και 0,6G, ενώ η μέγιστη ισχύς φρεναρίσματος όταν εμπλακούν κα τα υδραυλικά φρένα φτάνει τα 2,36G.

Αστραπιαία επιτάχυνση, πολύ υψηλή τελική ταχύτητα για το Xiaomi SU7 Ultra

Το SU7 Ultra επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε μόλις 1,97 δευτερόλεπτα και από 0 σε 200 km/h σε 5,97 δευτερόλεπτα, φτάνοντας τελική ταχύτητα 350 km/h σε μόλις 15 δευτερόλεπτα. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος, το βάρος έχει συγκρατηθεί κάτω από τα 1.900 κιλά.

Το σχέδιο του Xiaomi SU7 Ultra είναι αισθητά διαφορετικό από το SU7 που γνωρίζουμε ήδη, με την πιο έντονη αλλαγή να είναι μια μεγάλη πίσω πτέρυγα που παράγει έως 2.145 κιλά κάθετης δύναμης. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι 5.260/2.064/1.406 mm για Μήκος/Πλάτος/Ύψος, αντίστοιχα, με μεταξόνιο στα 3.000 mm.

Το Xiaomi SU7 Ultra θέλει να σπάσει το απόλυτο ρεκόρ, στην απόλυτη πίστα

Η Xiaomi φιλοδοξεί να καταρρίψει το ρεκόρ για τα τετράθυρα ηλεκτρικά σεντάν στο Nürburgring τον Οκτώβριο. Αυτήν τη στιγμή, το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Nürburgring είναι το Volkswagen ID.R με χρόνο 6:05.336 λεπτά, ενώ το ταχύτερο τετράθυρο ηλεκτρικό είναι το Porsche Taycan Turbo GT με χρόνο 7:07.55 λεπτά.

Τα 10+1 ηλεκτρικά με τη μεγαλύτερη μπαταρία στην Ελλάδα – Η αυτονομία

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκτούν όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες, στοιχείο που ανεβάζει και την αυτονομία τους. Ποια μοντέλα μπορούν να αποθηκεύσουν περισσότερο ρεύμα;

Η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι από τα πρώτα νούμερα που κοιτάζει κάθε αγοραστής στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, με το μέγεθος της μπαταρίας να αποτελεί σημαντικό παράγοντα.

Όσο εξελίσσονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλέπουμε την χωρητικότητα της μπαταρίας να αυξάνεται. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αποθηκευτεί μεγαλύτερη ποσότητα ρεύματος, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο βαθμός χρηστικότητας των EV.

Μεγαλύτερη μπαταρία σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία;

Βέβαια, το μέγεθος της μπαταρίας δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει το πόσα km μπορεί να καλύψει ένα ηλεκτρικό χωρίς να χρειαστεί φόρτιση. Με απλά λόγια, μεγαλύτερη μπαταρία δεν συνεπάγεται και μεγαλύτερη αυτονομία.

Τι επηρεάζει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Σημαντικοί παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της αυτονομίας είναι η αεροδυναμική του οχήματος, το βάρος, η κατανάλωση του ηλεκτρικού κινητήρα (ή των ηλεκτρικών κινητήρων, αν έχει περισσότερους), το σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας της μπαταρίας, καθώς και η αποδοτικότητα του συστήματος κλιματισμού.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η σύγκριση ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο μοντέλο της λίστας. Ενώ αμφότερα είναι SUV και έχουν σχεδόν την ίδια χωρητικότητα στην μπαταρία, η αυτονομία τους είναι σημαντικά διαφορετική, λόγω σχήματος και αεροδυναμικής.

Πώς μετράμε το μέγεθος μιας μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Γιατί έχει δύο νούμερα;

Η χωρητικότητα μιας μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αλλά και σε κάθε άλλη εφαρμογή) μετριέται σε kWh, όμως στα τεχνικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων θα δούμε πάντα να υπάρχουν δύο μεγέθη. Το ένα είναι η συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας και το άλλο η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα (για τεχνικούς λόγους πρέπει ένα κομμάτι της μπαταρίας να μένει ανεκμετάλλευτο).

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

Video: Το απίθανο κόλπο που αυξάνει την ταχύτητα φόρτισης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ακούγεται σαν ένας ακόμη μύθος για τα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά ένα video που κυκλοφόρησε στο YouTube δείχνει ότι, τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις, είναι γεγονός.

Αν θεωρούσες πως σε ότι αφορά την φόρτιση των ηλεκτρικών μοντέλων, τα είχες ακούσει όλα με το κόλπο της βρεγμένης πετσέτας, τότε καλύτερα να αναθωρήσεις. Εντάξει, είναι όντως περίεργο το να τοποθετείς ένα υγρό πανί στην λαβή ενός ταχυφορτιστή για να βελτιώσεις την ταχύτητα φόρτισης.

Αλλά ένα νέο video που αναρτήθηκε στο YouTube από το EverythingEVs, αποδεικνύει πως δεν υπάρχουν όρια στη φαντασία. Όπως φαίνεται λοιπόν, στην Jaguar I-Pace, ο τρόπος εξαπάτησης του λογισμικού ώστε να επιτύχεις ταχύτερη φόρτιση είναι, προφανώς, να ανάψεις τα αλάρμ του αυτοκινήτου.

Το τέχνασμα της βρεγμένης πετσέτας στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, είχε νόημα γιατί λειτούργησε. Το δροσερό ύφασμα ξεγελούσε τον αισθητήρα θερμοκρασίας στη λαβή του ταχυφορτιστή, ώστε να νομίζει ότι ήταν πιο δροσερός, επιτρέποντας στον σταθμό να παρέχει περισσότερη ισχύ. Αυτό είναι λογικό, αν και δεν είναι ασφαλές και δεν συνιστάται.

Για το τέχνασμα με τα αλάρμ ωστόσο, δεν υπήρχε πραγματικός λόγος να περιμένουμε να λειτουργήσει. Οι φήμες κυκλοφορούσαν στα φόρουμ εδώ και χρόνια, αλλά δεν είναι σαφές από πού προέρχονται. Το μόνο που ανέφεραν, ήταν ότι αν ανάψεις τα αλάρμ πριν ξεκινήσει η φόρτιση και τα αφήσεις συνεχώς ενεργοποιημένα, θα έχεις ως αποτέλεσμα ταχύτερη φόρτιση.

Μέχρι τις προηγούμενες μέρες, δεν υπήρχε σαφής δοκιμή της θεωρίας στην πράξη. Δεν υπήρχε καν εξήγηση για το γιατί θα μπορούσε να λειτουργήσει κάτι τέτοιο. Όλα έδειχναν πως βρισκόμασταν μπροστά σε έναν ακόμη μύθο. Με μια διαφορά: ότι όπως φαίνεται στο video που ακολουθεί, λειτουργεί.

Πόσα και ποια ΣΕΑ έχουν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Πόσο γρήγοροι είναι;

Το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνεται πολύ ευκολότερο όταν υπάρχουν φορτιστέςς σε ΣΕΑ, ώστε να συνδυάζουμε τη φόρτιση με στάση για ξεκούραση. Ψάξαμε και τους βρήκαμε όλους!

facebook sharing button Sharewhatsapp sharing button Shareviber sharing button Sharemessenger sharing buttontwitter sharing buttonsharethis sharing buttoncopy sharing button
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα σήμερα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία από ποτέ, καθώς τα μεγέθη των μπαταριών έχουν μεγαλώσει, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν εξελιχθεί και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.

Παρόλα αυτά, κάποια στιγμή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι αναμενόμενο να χρειαστεί φόρτιση, ειδικά αν το ταξίδι είναι μεγαλύτερο των 300 – 400 km. Φυσικά το πρώτο σημείο που έρχεται στο νου γι΄ αυτήν τη διαδικασία είναι τα ΣΕΑ.

Στάση για ξεκούραση, φόρτιση, ασφάλεια και… βιολογικές ανάγκες

Η φόρτιση στα ΣΕΑ είναι ο ευκολότερος τρόπος για να συνεχίσει το ταξίδι του ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς ο ανεφοδιασμός με ρεύμα θα συνδυαστεί με την κάλυψη ανθρώπινων/βιολογικών αναγκών, όπως τουαλέτα ή/και φαγητό.

Δείτε ακόμα: Ελλάδα: Κάθε πόσα km υπάρχει ΣΕΑ στις εθνικές οδούς – Αναλυτικά τα σημεία

Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι συστήνεται κάθε 2 ώρες οδήγησης να κάνουμε στάσεις διάρκειας τουλάχιστον 15 λεπτών, ώστε να παραμένουμε ξεκούραστοι και με οξυμένα αντανακλαστικά.

Επιτακτική ανάγκη η ύπαρξη πανίσχυρων φορτιστών

Φυσικά για να έχει νόημα η φόρτιση σε ένα ΣΕΑ θα πρέπει να υπάρχουν φορτιστές και μάλιστα όσο μεγαλύτερης ισχύος γίνεται, ώστε η στάση να διαρκεί λίγο. Έτσι, από τη μία η αναμονή οδηγού κι επιβατών θα είναι μικρή, από την άλλη ο φορτιστής θα μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερα αυτοκίνητα. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό, ειδικά σε περιόδους όπως διακοπές, γιορτές, αργίες και τριήμερα.

Τα ΣΕΑ ήταν από τα πρώτα μέρη στην Ελλάδα που μπήκαν ταχυφορτιστές, καθώς φάνηκε από νωρίς ο κομβικός ρόλος που θα έπαιζαν στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Αν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκιννήτων ήξεραν ότι θα μπορούσαν να ταξιδέψουν εύκολα, θα προχωρούσαν στην αγορά αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Αν όχι, δεν θα τα αγόραζαν ή θα περιορίζονταν στις πόλεις.

Έχουν φορτιστές τα ΣΕΑ στην Ελλάδα;

Αυτήν τη στιγμή τα περισσότερα ΣΕΑ στην Ελλάδα έχουν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η πλειοψηφία όσων δεν έχουν ακόμα, κινούν τις ανάλογες διαδικασίες ώστε να αποκτήσουν σύντομα. Το πιο σύνηθες είναι η ισχύς φόρτισης να κινείται στα 50 kW με 60 kW, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που συναντάμε ισχυρότερους φορτιστές της τάξης των 180 kW, 200 kW ή ακόμα και 360 kW. Οι τελευταίοι είναι και οι ισχυρότεροι που συναντάμε στην Ελλάδα, γενικά.

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

Oι τιμές στην Ελλάδα για το νέο Ford Capri

Ανακοινώθηκαν οι τιμές και οι εκδόσεις εξοπλισμού για το ηλεκτρικό Ford Capri της νέας εποχής με την λίστα παραγγελιών να έχει ήδη ανοίξει στην ελληνική αγορά για τις εκδόσεις με την μπαταρία διευρυμένης ενεργειακής χωρητικότητας.

Κορυφαίες είναι και οι επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 6,4”. για την έκδοση Capri RWD και 5,3” για την αντίστοιχη τετρακίνητη. Η δε αυτονομία φθάνει μέχρι τα 627 χλμ. ανά φόρτιση.

Προς τα τέλη του τρέχοντος έτους θα είναι διαθέσιμες για κυκλοφορία και οι εκδόσεις με βασική μπαταρία των 52 kWh. Πρόκειται για τα entry level μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων.

Το Capri είναι το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford μετά το Mustang Mach-E και το επίσης καινούργιο Explorer επιβεβαιώνοντας την σταθερή αφοσίωση της εταιρείας σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον. Οι διαθέσιμες εκδόσεις του νέου μοντέλου είναι δύο: Capri Style και Capri Premium, αμφότερες με ενισχυμένα πακέτα εξοπλισμού.

Ειδικότερα, η έκδοση Style προσφέρει μεταξύ άλλων, ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, προβολείς LED, φιμέ πίσω κρύσταλλα, πίσω αεροτομή, θερμαινόμενο τιμόνι και μπροστινά καθίσματα, 4 θύρες USB type C, ασύρματη φόρτιση smartphones, διζωνικό κλιματισμό, Keyless entry & Start, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής, κεντρική οθόνη αφής 14,6”, ηχοσύστημα με 7 ηχεία, ενσωματωμένο modem, συναγερμό και όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης – περισσότερα από 15.

Επιπλέον του εξοπλισμού της έκδοσης Style, η κορυφαία Premium διαθέτει: ζάντες αλουμινίου 20”, δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά ανοιγόμενη 5η πόρτα, προβολείς ομίχλης Matrix LED, μαρσπιέ αλουμινίου, ατμοσφαιρικός φωτισμός στην καμπίνα με 10 αποχρώσεις και εξαιρετικό ηχοσύστημα B&O απόδοσης 480W με 10 ηχεία.

Οι τιμές διάθεσης προσδιορίζονται ως εξής (με παρένθεση οι τιμές έτσι όπως διαμορφώνονται με την κρατική επιδότηση):

  • Capri Style RWD 170PS 46.200€ (37.200€)
  • Capri Style RWD 286PS 51.200€ (42.200€)
  • Capri Style ΑWD 340PS 59.700€ (50.700€)
  • Capri Premium RWD 170PS 48.900€ (39.900€)
  • Capri Premium RWD 286PS 53.900€ (44.900€)
  • Capri Premium AWD 340PS 62.400€ (53.400€)

πηγή: www.topgeargreece.gr