Όπως και τα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα όμως, έτσι και τα ηλεκτρικά, εξοπλίζονται και με την κλασική μπαταρία 12V. Σκοπός αυτής είναι η τροφοδοσία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου όπως είναι τα παράθυρα, τα φώτα, οι διακόπτες, ο πίνακας οργάνων κ.ά.
Αν αυτή η μπαταρία εξαντληθεί στα κλασικά αυτοκίνητα – φαινόμενο πιο σύνηθες κατά τη διάρκεια του χειμώνα – τότε… μείνατε. Βέβαια, ένας κινητήρας βενζίνης ή diesel τίθεται εύκολα σε λειτουργία, αρκεί να έχετε μαζί μας ένα σετ καλωδίων. Αφού τοποθετήσετε ένα άλλο όχημα που έχει σε λειτουργία τον κινητήρα του κοντά στο δικό σας, βάζετε το «κροκοδειλάκι» του κόκκινου καλωδίου στον θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας και την άλλη άκρη του ίδιου καλωδίου στον θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας. Η δαγκάνα του μαύρου καλωδίου μπαίνει στον αρνητικό πόλο πρώτα της γεμάτης μπαταρίας και στη συνέχεια το άλλο άκρο του μαύρου καλωδίου συνδέεται σε γείωση του αυτοκινήτου με την αποφορτισμένη.
Αφού έχουν τοποθετηθεί όλα σωστά, γυρνάτε το κλειδί στη μίζα, πατάτε ελαφρώς το γκάζι και το αυτοκίνητο παίρνει αμέσως μπροστά. Το ερώτημα είναι αν το ίδιο συμβαίνει και με την 12βολτη μπαταρία στα ηλεκτρικά. Εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα, παρότι η μπαταρία μπορεί να αποφορτιστεί με τον ίδιο τρόπο.
Τα 10+1 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αξίζει να περιμένεις
Συμβουλεύουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επισκεφθείτε έναν αντιπρόσωπο για έλεγχο. Πιθανότατα η μπαταρία 12V έχει απωλέσει την ισχύ της, οπότε πρέπει να την αντικαταστήσετε με καινούρια, βάση των προδιαγραφών που προτείνει ο κατασκευαστής.
πηγή: www.gocar.gr