Το 2024, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιπροσώπευσαν το 13,5% επί των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.
Η επίδοση αυτή επιβεβαιώνει ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη, αλλά με έντονες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις χώρες.
Οι Σκανδιναβικές χώρες και η Βόρεια Ευρώπη ηγούνται της μετάβασης: Δανία 35%, Σουηδία 29,5%, Φινλανδία 27,4%, Ολλανδία 28% και Βέλγιο 34,5%. Οι υψηλές επιδοτήσεις, τα εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης και η περιβαλλοντική συνείδηση καθιστούν την ηλεκτροκίνηση καθιερωμένη επιλογή.
Αντίθετα, στον Νότο και την Ανατολή, η διείσδυση παραμένει περιορισμένη: Ελλάδα 6,3%, Ισπανία 5,5%, Ιταλία 4,2%, Ρουμανία 6,5%, Βουλγαρία 3,9%. Το υψηλό κόστος, η έλλειψη υποδομών και η χαμηλότερη αγοραστική δύναμη επιβραδύνουν την πρόοδο.
Η Ευρώπη κινείται προς τον στόχο κατάργησης των θερμικών κινητήρων έως το 2035, όμως η πορεία είναι ανισομερής: ο Βορράς πλησιάζει ήδη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, ενώ ο Νότος χρειάζεται επενδύσεις και σταθερές πολιτικές για να κλείσει το χάσμα.
Πηγή: metofrespress