Ο όμιλος με τις περισσότερες φίρμες αυτοκινήτων υπέγραψε συμφωνία με αμερικανική εταιρεία για την ανάπτυξη φθηνών μπαταριών θείου-λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ξέρουμε πότε θα μπουν στην παραγωγή.
Καθώς το κόστος των μπαταριών επηρεάζει σημαντικά τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να αναπτύξουν εναλλακτικές τεχνολογίες για να καταστήσουν τα οχήματα πιο προσιτά.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι μπαταρίες θείου-λιθίου δεν χρησιμοποιούν ακριβά υλικά όπως νικέλιο ή κοβάλτιο, με αποτέλεσμα το φθηνότερο κόστος παραγωγής τους, αν και θεωρείται πως έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής.
Σε κοινή δήλωσή τους η Stellantis, ο 4ος μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής οχημάτων στον κόσμο, και η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Zeta ανέφεραν πως οι μπαταρίες θείου-λιθίου αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από το μισό της τιμής ανά kWh (κιλοβατώρα) των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου.
Η συμφωνία αποσκοπεί στην ανάπτυξη ελαφρύτερων μπαταριών, αλλά με ενεργειακό δυναμικό συγκρίσιμο με αυτό της τρέχουσας τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Αυτό σημαίνει δυνητικά ένα σημαντικά ελαφρύτερο πακέτο μπαταριών με την ίδια ωφέλιμη ενέργεια με τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιτρέποντας μεγαλύτερη εμβέλεια, βελτιωμένο χειρισμό και αυξημένες επιδόσεις.
Μια τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να αυξήσει τους χρόνους ταχυφόρτισης έως και κατά 50%. Η συμφωνία περιλαμβάνει ανάπτυξη πριν από την παραγωγή και σχέδια για μελλοντική παραγωγή έως το 2030.
Η Stellantis είναι επίσης χρηματοδότης της νεοφυούς επιχείρησης Lyten της Silicon Valley, η οποία τον Οκτώβριο ανακοίνωσε σχέδιο επένδυσης άνω του 1 δισ. δολαρίων για την κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως gigafactory για μπαταρίες θείου-λιθίου στη Νεβάδα.
πηγή: www.topgeargreece.gr