Ο ορισμός του 40% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία έχει δημιουργήσει πάρα πολλά προβλήματα στους οδηγούς που θέλουν να πάνε σε κάποιο νησί. Υπάρχει, όμως, ένα app που μπορεί να βοηθήσει.Το Υπουργείο Ναυτιλίας δημοσίευσε στις 16 Απριλίου μία εγκύκλιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα plug in hybrid, τα LPG και τα CNG. Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα PHEV η εγκύκλιος ορίζει ότι πρέπει να είναι φορτισμένα μέχρι 40%.

Φυσικά αυτό δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα στους οδηγούς, οι οποίοι θα πρέπει να βρουν φορτιστή κάποια στιγμή στις διακοπές. Επιπλέον, θα πρέπει να υπολογίσουν κατά την άφιξη στο λιμάνι να μην έχουν πάνω από 40% μπαταρία, αλλά ούτε πολύ πιο κάτω ώστε να μπορεί να κινηθεί με άνεση το αυτοκίνητο όταν φτάσει στον προορισμό του.

Ένα application βοηθάει στο πρόβλημα του 40%
Ευτυχώς υπάρχει μία λύση ώστε ο κάθε οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, να μην χρειάζεται να κάνει τυχαίους υπολογισμούς προκειμένου να φτάσει με 40% μπαταρία στο καράβι. Αυτή η λύση προσφέρει τη δυνατότητα στον κάτοχο του EV, να ξέρει ακριβώς με τι ποσοστό θα ξεκινήσει από το σπίτι, ώστε να έχει το πολυπόθητο 40% όταν θα ανεβαίνει τον καταπέλτη του πλοίου.
Το εργαλείο που λύνει τα χέρια των ανθρώπων που θέλουν να ταξιδέψουν με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία, είναι το ABRP (A Better Route Planner). Πρόκειται για site διαθέσιμο μέσω internet από υπολογιστή, αλλά και για application σε κινητό.

Τι είναι το ABRP και πώς βοηθάει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία;

Το ABRP έχει πάρα πολλές δυνατότητες για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες είναι και ιδιαίτερα χρήσιμες. Εκείνη που αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία είναι ότι μπορείς να ορίσεις με τι ποσοστό μπαταρίας θέλεις να φτάσεις στον προορισμό σου.

Η διαδικασία είναι απλή. Ανοίγεις το app, βάζεις το σημείο από το οποίο ξεκινάς και το σημείο στο οποίο θέλεις να φτάσεις (στην προκειμένη περίπτωση το λιμάνι), καθώς και το ποσοστό μπαταρίας με το οποίο θα ξεκινήσεις αλλά και εκείνο που θέλεις να έχεις στην άφιξη. Έχοντας δηλώσει και το αυτοκίνητο που οδηγείς, το ABRP υπολογίζει πού πρέπει να σταματήσεις για φόρτιση και πόσο πρέπει να φορτίσεις. Από εκεί και πέρα το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ακολουθήσει τις οδηγίες του ABRP.

Χρησιμοποιήσαμε το ABRP από τα Ιωάννινα στον Πειραιά

Στο παράδειγμα που φαίνεται στην εικόνα έχουμε ζητήσει τον υπολογισμό για ένα ταξίδι από τα Ιωάννινα μέχρι την πύλη Ε1 του Πειραιά που φεύγουν τα καράβια για Κρήτη. Το αυτοκίνητο είναι Hyundai Kona 65 kWh και βάλαμε να ξεκινήσει με 100% μπαταρία, με σκοπό να φτάσει με 40% στον Πειραιά.

Το ABRP έχει υπολογίσει τα πάντα και μας δείχνει ότι πρέπει να σταματήσουμε μόνο στο ΣΕΑ Βέλου, για περίπου 20 λεπτά. Κάπως έτσι οποιοσδήποτε ταξιδιώτης μπορεί να κάνει τον προγραμματισμό του, σε όποιο λιμάνι κι αν πηγαίνει, από όποιο σημείο κι αν ξεκινάει.

Μερική λύση το ABRP, μέχρι να αλλάξει ο κανονισμός

Σίγουρα το πιο σωστό θα ήταν να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να λυθεί το πρόβλημα του 40% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug in hybrid. Ωστόσο, όσο διαρκεί αυτό το ζήτημα, η χρήση του ABRP κάνει πιο εύκολη την ζωή όσων οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Φυσικά αυτό δεν είναι η πραγματική λύση του προβλήματος, αλλά ένας τρόπος ώστε ο κάθε άνθρωπος που οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλει να μπει σε πλοίο, να έχει ένα ζήτημα λιγότερο να αντιμετωπίσει, Η πραγματική λύση θα είναι η αλλαγή της εγκυκλίου.

πηγή: www.gocar.gr