Η αλήθεια είναι πως η Toyota είχε δείξει την κατεύθυνση που πρόκειται να ακολουθήσει της εδώ και μερικούς μήνες, κάνοντας συνεχείς αναφορές στην πρόθεσή της να εξελίξει μπαταρίες νέας γενιάς που θα αλλάζουν τα δεδομένα τόσο σε επίπεδο ταχύτητας φόρτισης όσο και σε εκείνο της αυτονομίας. Πλέον, έχουμε ένα ακόμη πολύ σημαντικό χαρτί στα χέρια μας, με την ανακοίνωση της συμμαχίας της Toyota με την Idemitsu, για την ανάπτυξη και μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state) για ηλεκτρικά οχήματα.

Idemitsu, αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου της Ιαπωνίας και η ανακοίνωση της συνεργασίας από πλευράς Toyota, έρχεται μετά από εκείνη του περασμένου Ιουνίου, όπου ανέφερε την προσήλωσή της στον στόχο της μείωσης του κόστους των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων, σε κάτι που θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως στροφή στη στρατηγική που μέχρι πρότινος ακολουθούσε ο ιαπωνικός κολοσσός αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση.

Αυτό που ανακοίνωσε η Toyota τον περασμένο Ιούνιο, ήταν μια “τεχνολογική ανακάλυψη” που αντιμετωπίζει τα προβλήματα ανθεκτικότητας των μπαταριών στερεάς κατάστασης, ενώ παράλληλα δήλωσε ότι αναπτύσσει μέσα για τη μαζική παραγωγή αυτών των μπαταριών. Η σημερινή της ανακοίνωση, αναφέρει πως θα επιδιώξει να φέρει στην αγορά τις μπαταρίες αυτού του τύπου το 2027-28.

Θυμίζουμε πως οι μπαταρίες solid state μπορούν να συγκρατήσουν περισσότερη ενέργεια από τις σημερινές μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα ηλεκτρικό όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρία στερεάς κατάστασης θα έχει αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων και χρόνο φόρτισης μόλις 10 λεπτών, σύμφωνα με την Toyota.

Toyota Idemitsu Solid State Batteries

Παρόλα αυτά, οι μπαταρίες αυτές είναι ακριβές και πιθανότατα θα παραμείνουν έτσι για χρόνια, κάτι που αποτελεί αστερίσκο αναφορικά με την ταχύτητα διάδοσής τους στην αγορά.

πηγή: energypress.gr

(Visited 1 times, 1 visits today)