Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.

Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.

Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.

Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.

Από την άλλη η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και από τότε η ζήτηση πέφτει σταδιακά. Μέχρι το 2030 η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα θα μειώνεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνει κάθε χρονιά σταδιακά, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να στρέφουν την προσοχή τους στις ανανεώσιμες πηγές, που από την μία θα τους δώσουν φθηνή ηλεκτρική ενέργεια και από την άλλη θα μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

πηγή: energypress.gr

(Visited 1 times, 1 visits today)