Η βαυαρική εταιρεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του τμήματος Μ, σκέφτεται σοβαρά τον πλήρη εξηλεκτρισμό των BMW Μ3 και Μ4 στην επόμενη γενιά τους που αναμένεται το 2027-’28.

Το μόνο σίγουρο, προς το παρόν, είναι ότι τα δύο διαχρονικά σπορ αυτοκίνητα που φέρουν την προπέλα του Μονάχου δεν θα διατίθενται σε παράλληλες διαφορετικές εκδόσεις: είτε θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε θα είναι ηλεκτρικά.

Πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των διαπραγματεύσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συνέχιση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων (e-fuels) που έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πλαίσιο, πέρσι ο διευθυντής εξέλιξης της BMW Frank Weber άφησε να εννοηθεί ότι υφίσταται το ενδεχόμενο μετάβασης της Μ3 στον αμιγή ηλεκτρισμό, ενώ τώρα επί του θέματος τοποθετήθηκε -μιλώντας στο αυστραλιανό περιοδικό Drive- και ο πρόεδρος του τμήματος Μ της γερμανικής εταιρείας, Frank van Meel.

Όπως είπε, το ενδεχόμενο της μετατροπής της Μ3 σε αμιγώς ηλεκτρική στην επόμενη γενιά της είναι πιθανό, με την προϋπόθεση όμως ότι ο διάδοχός της θα αποδειχθεί καλύτερος σε οδηγική απόδοση και αίσθηση από την τρέχουσα Μ3. Όπως συμβαίνει με κάθε επόμενη γενιά του βαυαρικού sportscar, σύμφωνα με τον van Meel.

«Η λογική είναι πολύ απλή, αλλά φυσικά προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία», τόνισε. Σε αντίθεση περίπτωση η νέα γενιά της Μ3, και συνεπώς και της Μ4, θα έχουν και πάλι κινητήρες εσωτερικής καύσης, στον κύκλο ζωής τους από το 2027 ή 2028 μέχρι την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη το 2035.Πάντως, ο van Meel ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει ότι οι BMW M3 και Μ4 δεν πρόκειται να διατίθενται σε διαφορετικές εκδόσεις μονάδων ισχύος. Θα είναι είτε θερμική, είτε υβριδική, είτε αμιγώς ηλεκτρική. Τόνισε ότι οι πολλαπλές μηχανικές επιλογές των sportscars δεν είναι μια ρεαλιστική πιθανότητα, και ότι η BMW προτιμά να έχει μόνο μία μονάδα ισχύος.

Πολλά από τα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας έχουν τόσο θερμικές/υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις – όπως οι BMW Σειρά 4, Σειρά 5 και Σειρά 7 με τις αντίστοιχες ηλεκτρικές i4, i5 και i7. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει με τις Μ3 και Μ4.

Στην κορυφαία της έκδοση Μ50 η ηλεκτρική i4 σημειώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 210 km/h. Η BMW M4 Competition xDrive επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα, με τελική 300 km/h, χάρη στον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.0 λίτρων της.

Πήγη: www.carandmotor.gr