Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα ερωτηματικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο περισσότερος κόσμος εστιάζει στους χρόνους φόρτισης και στη δυνατότητα των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων να υποστηρίξουν υπερταχεία φόρτιση, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια παραμονής ενός οχήματος σε έναν σταθμό.
Υπάρχει διάχυτη η άποψη ότι η χρήση ταχυφορτιστή κατά κύριο λόγο, μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Ισχύει πράγματι κάτι τέτοιο; Πρόσφατη μελέτη της Recurring Auto που ανέλυσε δεδομένα φόρτισης σε πάνω από 12.500 οχήματα Tesla στις ΗΠΑ, κατέληξε σε ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα. Πως ο ρυθμός υποβάθμισης της εμβέλειας της μπαταρίας, είναι στατιστικά παρόμοιος σε σύγκριση με τη φόρτιση σε φορτιστή AC.
Ελάχιστη έως καμία διαφορά
Η εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί εκθέσεις ανάλυσης ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, συνέκρινε αυτοκίνητα που φορτίζουν γρήγορα τουλάχιστον το 90% του χρόνου, με αυτοκίνητα που φορτίζουν γρήγορα λιγότερο από το 10% του χρόνου και τα αποτελέσματα δείχνουν ελάχιστη έως καμία διαφορά μεταξύ των δύο μεθόδων φόρτισης. Τα μοντέλα που συμμετείχαν στο δείγμα, ήταν Tesla Model 3 και Model Y.
Η επιλογή μεταξύ συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος, δεν είναι η μόνη παράμετρος που μπορεί να επηρεάσει τη μπαταρία μακροπρόθεσμα, με παράγοντες όπως οι ακραίες θερμοκρασίες και η πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή στάθμη φόρτισης να παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στη διάρκεια ζωής.
Πώς μπορείς να βοηθήσεις τη μπαταρία
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της Recurring Auto, τα συστήματα διαχείρισης θερμότητας και τάσης της μπαταρίας στα οποία έχουν επενδύσει οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, προστατεύουν τις μπαταρίες τους από πιθανές βλάβες που προκαλεί η συνήθης χρήση ταχυφορτιστή.
Για να βοηθήσεις την μπαταρία να αντέξει όσο το δυνατόν περισσότερο στο χρόνο, η χρήση της λειτουργίας προ-προετοιμασίας είναι ύψιστης σημασίας, τόσο σε ακραία ζέστη όσο και σε ακραίο κρύο, καθώς έτσι οι κυψέλες φτάνουν στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν από την τοποθέτηση του καλωδίου φόρτισης. Κάτι ακόμη που βοηθάει, είναι να αποφεύγεις την ταχυφόρτιση όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή, καθώς η αντίστασή της είναι υψηλότερη σε αυτά τα επίπεδα με αποτέλεσμα την επιπλέον επιβάρυνσή της.
πηγή: news.b2green.gr