Ξέρεις ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα φέρουν και την κλασική μπαταρία των 12V, όπως ακριβώς τα συμβατικά;

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν μια μπαταρία υψηλής τάσης 400 ή 800V, η οποία τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ. Ανάλογα με το ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας και το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, εξαρτάται η αυτονομία. Η μπαταρία αυτή χάνει ισχύ κατά την κίνηση και απαιτείται φόρτιση για την αναπλήρωση της ενέργειας. Αν το επίπεδο ισχύος φθάσει στο 0, τότε το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.

Όπως και τα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα όμως, έτσι και τα ηλεκτρικά, εξοπλίζονται και με την κλασική μπαταρία 12V. Σκοπός αυτής είναι η τροφοδοσία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου όπως είναι τα παράθυρα, τα φώτα, οι διακόπτες, ο πίνακας οργάνων κ.ά.

Αν αυτή η μπαταρία εξαντληθεί στα κλασικά αυτοκίνητα – φαινόμενο πιο σύνηθες κατά τη διάρκεια του χειμώνα – τότε… μείνατε. Βέβαια, ένας κινητήρας βενζίνης ή diesel τίθεται εύκολα σε λειτουργία, αρκεί να έχετε μαζί μας ένα σετ καλωδίων. Αφού τοποθετήσετε ένα άλλο όχημα που έχει σε λειτουργία τον κινητήρα του κοντά στο δικό σας, βάζετε το «κροκοδειλάκι» του κόκκινου καλωδίου στον θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας και την άλλη άκρη του ίδιου καλωδίου στον θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας. Η δαγκάνα του μαύρου καλωδίου μπαίνει στον αρνητικό πόλο πρώτα της γεμάτης μπαταρίας και στη συνέχεια το άλλο άκρο του μαύρου καλωδίου συνδέεται σε γείωση του αυτοκινήτου με την αποφορτισμένη.

Αφού έχουν τοποθετηθεί όλα σωστά, γυρνάτε το κλειδί στη μίζα, πατάτε ελαφρώς το γκάζι και το αυτοκίνητο παίρνει αμέσως μπροστά. Το ερώτημα είναι αν το ίδιο συμβαίνει και με την 12βολτη μπαταρία στα ηλεκτρικά. Εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα, παρότι η μπαταρία μπορεί να αποφορτιστεί με τον ίδιο τρόπο.

Το βασικότερο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν τοποθετήσετε τα καλώδια, είναι να αποσυνδέσετε την πρίζα από τον φορτιστή. Σε καμία περίπτωση δεν επιχειρείτε να κάνετε jump-start αν το όχημα φορτίζει. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά, με καταστροφικές συνέπειες. Αφού βεβαιωθείτε ότι τόσο το ηλεκτρικό όχημα όσο και το άλλο που θα χρησιμοποιήσετε για τη φόρτιση έχουν δεμένο το χειρόφρενο και οι διακόπτες λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων, των εσωτερικών φώτων και οτιδήποτε άλλο τραβάει ενέργεια από την μπαταρία είναι στο off, τοποθετήστε τα «κροκοδειλάκια» με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως θα κάνατε σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Πιέστε το κουμπί εκκίνησης στο ηλεκτρικό αλλά μην πατάτε το γκάζι. Αναμείνατε έως ότου επανέλθουν όλες οι ενδείξεις στο ταμπλό, κι έπειτα αφαιρέστε με προσοχή τους σφιγκτήρες των καλωδίων από τους ακροδέκτες της μπαταρίας. Είστε έτοιμοι για να κινηθείτε ή να φορτίσετε την μπαταρία υψηλής τάσης εφόσον απαιτείται αναπλήρωση ενέργειας.

Συμβουλεύουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επισκεφθείτε έναν αντιπρόσωπο για έλεγχο. Πιθανότατα η μπαταρία 12V έχει απωλέσει την ισχύ της, οπότε πρέπει να την αντικαταστήσετε με καινούρια, βάση των προδιαγραφών που προτείνει ο κατασκευαστής.

πηγή: www.gocar.gr

(Visited 1 times, 1 visits today)