Όταν στοχεύεις σε ανθρώπους που βαριούνται εύκολα πρέπει να φτιάξεις ένα e-LUV και τότε ίσως ακούσεις επιφωνήματα θαυμασμού
Αυτό που βλέπεις είναι το Pininfarina Pura Vision, η συνέχεια του Pininfarina Battista. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σας υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για προϊόντα της Automobili Pininfarina, η οποία αποτελεί ξεχωριστή οντότητα από την αρχική carrozzeria.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια νεοφυή επιχείρηση, στόχος της οποίας είναι να γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Pininfarina PURA Vision
Από το 2018, μια ομάδα 116 ατόμων κατασκευάζει και βελτιώνει το hypercar Battista 1.876 ίππων (το οποίο κάτω από το υπέροχο κορμάκι του κρύβει ένα Rimac Nevera), ενώ ο νέος CEO Paolo Dellacha, πρώην επικεφαλής προϊόντος και μηχανικής, επιμένει ότι τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας είναι όλο και πιο ισχυρά.
Ένα διαφορετικό ηλεκτρικό SUV
Ναι, είναι όμορφο το Battista, αλλά το Pura Vision είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο μέσος σχεδιαστής θα πει ότι οι αναλογίες είναι λάθος αλλά μην του δώσεις σημασία. Κοίτα πόσο λίγο είναι το τζάμι και πόσο πολύ το αμάξωμα.
Δες την οροφή του Pura Vision. Κοίτα το μινιμαλιστικό εμπρός τμήμα και παρατήρησε τον τρόπο με τον οποίο το “πιλοτήριο” κάθεται μέσα στο αμάξωμα. Διαθέτει ακόμη και υπέροχες suicide πόρτες -εμπρός και πίσω.
Και είναι τεράστιο, σχεδόν έξι μέτρα μήκος, δύο μέτρα πλάτος και 1,7 μέτρα ύψος, και έχει την επιβλητική συμπεριφορά ενός αυτοκινητιστικού σούπερ γιοτ. Ο ναυτικός παραλληλισμός ενθαρρύνεται από τον επικεφαλής σχεδιασμού Dave Amantea, ο οποίος λέει ότι το Pura Vision μοιάζει πολύ με σκάφος από ψηλά. Ο Dave, πρέπει να σημειωθεί, είναι επίσης ένας από τους πιο ενθουσιώδεις ανθρώπους στον κόσμο.
“Η πρώτη ιδέα χρονολογείται από το 2018. Ένα μοντέλο σε κλίμακα 40% παρουσιάστηκε το 2019 και θέλαμε να κατανοήσουμε τι ήθελαν οι πελάτες μας”, εξηγεί. “Πρέπει να φέρουμε τον πελάτη στο επίκεντρο. Να θυμάστε ότι σε αυτούς ανήκουν τα πάντα. Πιθανότατα βαριούνται λίγο, επειδή μπορούν να αγοράσουν ό,τι θέλουν. Αυτό είναι το πιο δύσκολο, να κάνουμε αυτούς τους τύπους να εκφέρουν επιφωνήματα θαυμασμου”.
Αυτό σίγουρα δίνει στην Automobili Pininfarina περιθώριο, αν όχι απόλυτη εξουσιοδότηση, να είναι πιο εκκεντρική. Και τα κατάφεραν. Kαι οι στόχοι παραγωγής της είναι πιο φιλόδοξοι για το Pura Vision SUV από ό,τι για το Battista.
Το Pura Vision καταφέρνει να δείχνει πολύ Silicon Valley, ενώ παράλληλα διοχετεύει την ιστορία της Pininfarina. Οι πόρτες του σαλονιού παραπέμπουν στη Lancia Florida του 1956, η οροφή – που αυτή τη στιγμή συν-αναπτύσσεται με έναν Ελβετό ειδικό- απηχεί το Modulo, και το τμήμα του αμαξώματος όπου συναντιούνται οι πόρτες είναι ένας συνειδητός σύνδεσμος με το Battista.
Ένα κεντρικό “biscotto” στηρίζει τα καμπύλα μονοκόμματα πλευρικά παράθυρα, τα οποία είναι ενσωματωμένα στις πόρτες. Οι προβολείς είναι κρυφοί και χρησιμοποιούν την τεχνολογία νανοϊνών L.E.S.S. Οι ίνες έχουν πάχος μικρότερο από ένα χιλιοστό.
Κάθεται σε τροχούς 23 ιντσών, την ελάχιστη διάμετρο για ένα όχημα με τόσο τρελές αναλογίες όσο αυτές, ενώ τα ελαστικά του φέρουν μια κομψή λευκή λωρίδα. Το πίσω μέρος στενεύει όμορφα, μια άλλη πτυχή που εκτιμάται καλύτερα από ψηλά. Ένας δακτύλιος από ανοδιωμένο αλουμίνιο περιτρέχει τη ζώνη του αυτοκινήτου.
Ο Amantea λέει ότι η απλότητα στηρίζει τα πάντα, εν μέρει επειδή όσο πιο καθαρές είναι οι επιφάνειες τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίθεση που μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πελάτες αρχίζουν να ξοδεύουν πολλά στο τμήμα εξατομίκευσης. Το αμάξωμα του αυτοκινήτου που βλέπεις είναι φινιρισμένο σε γυαλιστερό χρώμα Bianco Sestriere, με ισχυρή αντίθεση από εκτεθειμένα ανθρακονήματα στα κάτω στοιχεία του αμαξώματος.
“Οι λεπτομέρειες είναι ζωτικής σημασίας. Χρειάζεστε το απροσδόκητο στοιχείο που ξεπροβάλλει για να σας δώσει το συναίσθημα”, λέει ο Amantea. “Πρέπει να καταπλήξεις τον πελάτη, να ισορροπήσεις το κλασικό αποτέλεσμα με τον φουτουρισμό. Η ιδέα του να βρίσκεις την ομορφιά στην ατέλεια, είναι στα κόκαλά μας. Το θέμα είναι να βρεις το τέλειο συναίσθημα και όχι την τέλεια ευθυγράμμιση της γραμμής”.
Το εσωτερικό είναι εξίσου υπέροχο, περιέχει τέσσερις “αιωρούμενες” καρέκλες καπετάνιου και στοχεύει σε μια πιο ευάερη αίσθηση από ό,τι δείχνει το εξωτερικό. Η κεντρική οθόνη προβάλλεται όταν χρειάζεται και εξαφανίζεται όταν δεν χρειάζεται. Κάθε προσκέφαλο διαθέτει ένα ηχείο για τη δημιουργία μεμονωμένων ζωνών ήχου.
Το ανθρακί δέρμα στο ταμπλό και τις οροφές των θυρών δημιουργεί μια “ζώνη έμφασης” που αντικατοπτρίζει την αλουμινένια στο εξωτερικό. Η κεντρική κονσόλα, οι άνω πλάτες των καθισμάτων και η επένδυση των οροφών συνδυάζουν 30% μαλλί και 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Υπάρχει ένα ψυγείο κρυμμένο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα.
Η Automobili Pininfarina αποκαλεί το Pura Vision “e-LUV” -ηλεκτρικό πολυτελές πολυχρηστικό όχημα. Δεν υπάρχουν ακόμη νέα σχετικά με την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσει ή το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Για το πρώτο γίνονται συζυτήσεις, ενώ το δεύτερο θα είναι κοινό με το Battista. Έτσι, θα έχει τις επιδόσεις για να υποστηρίξει αυτήν την εμφάνιση.