Home Blog Page 6

Η ΔΕΗ αναδεικνύει την αόρατη πραγματικότητα των γυναικών με αναπηρία θυμάτων έμφυλης βίας

Πανελλαδική έρευνα της Focus Bari με πρωτοβουλία της ΔΕΗ σχετικά με την αντίληψη του κοινού για την βία σε γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία

Περισσότεροι από 2 στους 5 δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για περιστατικό έμφυλης βίας σε γυναίκα με αναπηρία, το 46% διστάζει να καταγγείλει περιστατικό έμφυλης βίας γιατί ανησυχεί για το μέλλον του θύματος και το 30% δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να το καταγγείλει Φως στην αθέατη πραγματικότητα των θυμάτων έμφυλης βίας με αναπηρία, επιχειρεί να ρίξει η ΔΕΗ μέσα από την έρευνα «Έμφυλη βία και γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία», με περισσότερα από 2 στα 5 άτομα να δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για περιστατικό βίας απέναντι σε γυναίκα με αναπηρία. Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η ΔΕΗ συμμετέχει ενεργά στον αγώνα για την εξάλειψη της έμφυλης βίας, αναλαμβάνοντας ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την ενημέρωση και
ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου με στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου.

Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, στις 25 Νοεμβρίου, υπενθυμίζει τη σημασία του αγώνα για να σταματήσει κάθε μορφή βίας κατά των γυναικών και να προαχθεί η ισότητα των φύλων. Η βία κατά των γυναικών δεν είναι απλώς ένα προσωπικό ζήτημα, αλλά ένα κοινωνικό πρόβλημα που πλήττει το σύνολο της κοινωνίας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της Έμφυλης Βίας, η ΔΕΗ, σε συνεργασία με το Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ, την εταιρεία ερευνών FocusBari και την εταιρεία επικοινωνίας DDB, πραγματοποιεί μια ευρείας κλίμακας πανελλαδική έρευνα. Ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, η ΔΕΗ αναγνωρίζει τον κρίσιμο ρόλο της στην προώθηση αξιών, όπως η ισότητα και ο σεβασμός. Μέσα από τον πυλώνα εταιρικής υπευθυνότητας «ΔΕΗ Ενεργώ», δεσμεύεται να στηρίζει δράσεις που ενισχύουν την ευαισθητοποίηση και την κοινωνική συνοχή, συμβάλλοντας ενεργά στη δημιουργία ενός κόσμου απαλλαγμένου από κάθε μορφή έμφυλης βίας.

Η συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να αναδείξει τον βαθμό γνώσης του γενικού κοινού σε θέματα που καθιστούν τις γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία πιο ευάλωτες στην έμφυλη βία, καθώς και για τα εμπόδια που αυτές καλούνται να αντιμετωπίσουν όταν επιχειρήσουν να την καταγγείλουν.

Η φετινή πρωτοβουλία της ΔΕΗ εστιάζει στη δημιουργία ενός κύκλου προστασίας γύρω από αυτές τις γυναίκες και την οικοδόμηση μιας κοινωνίας έμφυλης ισότητας και σεβασμού και με μήνυμα #ΓνωρίζειςΚάτιΚάνεΚάτι, επιδιώκει την αφύπνιση της κοινωνίας γύρω από το ζήτημα.

Η αντίληψη του κοινού για τη βία στις γυναίκες με αναπηρίες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι γυναίκες με αναπηρία αντιμετωπίζουν μια διπλή διάκριση, καθώς βρίσκονται εκτεθειμένες στην έμφυλη βία τόσο λόγω του φύλου τους όσο και λόγω της αναπηρίας τους. Πρόκειται για έναν «αόρατο» πληθυσμό που βιώνει έμφυλη βία σε διάφορες μορφές – από τη σωματική και τη σεξουαλική, έως τη λεκτική, την οικονομική και τη συναισθηματική βία. Τα κοινωνικά στερεότυπα, η περιορισμένη πρόσβαση σε δομές υποστήριξης και δικαιοσύνης, αλλά και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, τις
καθιστούν πιο ευάλωτες.

Ενδεικτικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας:

Περισσότερα από 2 στα 5 άτομα δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για περιστατικό έμφυλης βίας σε γυναίκα με αναπηρία

  • Το 46% των ατόμων που ρωτήθηκαν, διστάζει να καταγγείλει περιστατικό βίας σε γυναίκες με αναπηρία λόγω πιθανής νομικής εμπλοκής, το 43% ανησυχεί για την μελλοντική τύχη του θύματος σε περίπτωση καταγγελίας, ενώ ένα ποσοστό 30% αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε μία αντίστοιχη περίπτωση.
  • 3 στα 4 άτομα (75%) θεωρούν πως οι γυναίκες με κάποια κινητική ή αισθητηριακή αναπηρία είναι πιο εκτεθειμένες σε περιστατικά έμφυλης βίας
  • 2 στα 3 άτομα (66%) συνειδητοποιούν ότι η αναζήτηση βοήθειας, όπως και η αναφορά και καταγγελία περιστατικού έμφυλης βίας είναι πιο δύσκολη για τις γυναίκες με αναπηρία
  • 1 στα 2 άτομα (50%) θεωρεί πως οι γυναίκες με κινητική ή αισθητηριακή αναπηρία αντιμετωπίζονται με οίκτο, όταν αποπειρώνται να αναφέρουν ή να καταγγείλουν ένα περιστατικό βίας σε βάρος τους

Η Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ, κα. Σοφία Δήμτσα, δήλωσε σχετικά: «Η έμφυλη βία που βιώνουν οι γυναίκες με αναπηρία αποτελεί ένα σύνθετο κοινωνικό ζήτημα που συνδυάζει τη διάκριση λόγω φύλου με τις προκλήσεις που απορρέουν από την αναπηρία τους. Μέσα από αυτή την έρευνα, επιδιώκουμε να αναδείξουμε την αόρατη πραγματικότητα αυτών των γυναικών, να ρίξουμε φως στις διακρίσεις και στα στερεότυπα που τις αποκλείουν και να ενισχύσουμε τη φωνή τους στην κοινωνία. Ως ΔΕΗ, μέσα από τον πυλώνα εταιρικής υπευθυνότητας ”ΔΕΗ Ενεργώ”  έχουμε επενδύσει σταθερά τα τελευταία χρόνια σε πρωτοβουλίες για την εξάλειψη της έμφυλης βίας, αναδεικνύοντας τη σημασία της ισότητας και της προστασίας των πιο ευάλωτων ομάδων. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι μια υπενθύμιση ότι έχουμε ακόμα πολλή δουλειά μπροστά μας, αλλά και μια πρόσκληση για συλλογική δράση».

Η Comms Gender Expert του Κέντρου ΔΙΟΤΙΜΑ, κα. Νατάσσα Κεφαληνού, σχολίασε: «Η έμφυλη βία πλήττει περισσότερο τις γυναίκες με κινητικές και αισθητηριακές βλάβες λόγω των δομικών εμποδίων που αντιμετωπίζουν στην προσπάθεια να αναζητήσουν βοήθεια. Στην έρευνα καταγράφεται μία θετική εξέλιξη: η ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης για τις ανάγκες των γυναικών με αναπηρία που βιώνουν έμφυλη βία, ωστόσο απομένουν να γίνουν ακόμη πολλά».

Παράλληλα με την έρευνα, η ΔΕΗ υλοποιεί ενημερωτική καμπάνια ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για την καταπολέμηση των στερεοτύπων και της βίας κατά των γυναικών με αναπηρία.
25 Νοεμβρίου: Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών Το θέμα της βίας κατά των γυναικών παραμένει ένα σοβαρό και σύνθετο ζήτημα σε πολλά μέρη του κόσμου. Στην Ελλάδα, οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, με τις Ελληνικές Αρχές, τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και άλλους φορείς να εργάζονται συστηματικότερα για να δημιουργηθούν νέες κοινωνικές συνθήκες και θετική αλλαγή. Τα νομικά μέτρα για την προστασία των γυναικών που υφίστανται κακοποιητικές συμπεριφορές,
έχουν επαυξηθεί ενώ η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας είναι σε συνεχή διεργασία.

Η έρευνα «Έμφυλη βία και γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία» είναι διαθέσιμη εδώ.

Πού μπορεί να κάνει service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μικρότερες ανάγκες συντήρησης, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μηδενικές. Πού θα το πάμε, λοιπόν, όταν έρθει η ώρα για το service;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερες ανάγκες για service, μία πραγματικότητα η οποία προκύπτει από το γεγονός ότι ο αριθμός των κινούμενων μερών που διαθέτουν είναι σημαντικά μικρότερος.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζονται ποτέ επίσκεψη στο συνεργείο. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις τους αυξάνονται συνεχώς, είναι καλό να γνωρίζουμε πού μπορούμε να απευθυνθούμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι η συντήρηση του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου θα γίνει σωστά.

Κάθε πότε θέλει service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Όπως και στα θερμικά αυτοκίνητα, αυτή η ερώτηση δεν έχει μία απάντηση. Η συχνότητα των service ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τι ορίζει ο κατασκευαστής σε κάθε μοντέλο. Τι εννοούμε με αυτό;
Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ένα πλάνο συντήρησης το οποίο περιλαμβάνει επίσκεψη στο συνεργείο έπειτα από κάποια συγκεκριμένα km, ακριβώς όπως συμβαίνει και σε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο με βενζίνη, diesel ή οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.

Στο άλλο άκρο βρίσκεται η Tesla η οποία έχει ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης που περιλαμβάνουν εναλλαγή των ελαστικών (μπροστά – πίσω), αλλαγή φίλτρου καμπίνας και αλλαγή στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων.

Πού πάω για service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Άσχετα από το πρόγραμμα συντήρησης του οχήματος με μπαταρία που έχουμε αποκτήσει, η απάντηση στο ερώτημα «πού μπορώ να πάω για service ένα ηλεκτρικό» είναι ακριβώς η ίδια με τα θερμικά αυτοκίνητα. Μπορούμε να πάμε στην αντιπροσωπεία, όμως μπορούμε να επισκεφθούμε και ένα οποιοδήποτε συνεργείο, αρκεί να χρησιμοποιούμε τα σωστά ανταλλακτικά και να είμαστε εντός των χιλιομετρικών και χρονικών ορίων που ορίζει ο κατασκευαστής.

Ωστόσο, στο παραπάνω υπάρχει ένας αστερίσκος. Η αντιπροσωπεία ή το συνεργείο στο οποίο θα πάμε το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο θα πρέπει να ικανοποιεί όλες τις προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

To ηλεκτρικό Abarth 600e έρχεται με τιμή θερμικού αυτοκινήτου

Με ιδιαίτερα επιθετική εμφάνιση που υπογραμμίζεται από τη χρήση αρκετών εξαρτημάτων από τον χώρο των αγώνων, το Abarth 600e είναι έτοιμο να ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία το αμέσως επόμενο διάστημα.

Οι εκδόσεις Abarth είχαν πάντοτε κάτι το συναρπαστικό, τουλάχιστον για όσους αντιλαμβάνονται την οδήγηση σαν κάτι περισσότερο από απλή μετακίνηση. Και η Abarth, έχει βαλθεί να μας πείσει πως μπορούμε να ελπίζουμε σε αυτή, ακόμη και στα χρόνια των ηλεκτρικών.

Αρχικά, ενημερώνοντάς μας πως θα βλέπαμε το νέο 600e και σε έκδοση με το logo της στο αμάξωμα. Αλλά δεν έμεινε σε αυτό. Επέλεξε το συγκεκριμένο μοντέλο, για να δημιουργήσει το ισχυρότερο Abarth που φτιάχτηκε ποτέ και πλέον, είναι σε θέση να μας δώσει τις ακριβείς προδιαγραφές.

Η βασική έκδοση ονομάζεται Turismo και έχει απόδοση 240 ίππων και 300 Nm μέγιστης ροπής. Αρκετά για μια επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h. Ξέρουμε, ανησυχείτε για το πώς θα ακούγεται. Ας ξεκινήσουμε με την επιβεβαίωση πως θα ακούγεται και αν κρίνουμε από την έκδοση Abarth του 500e, θα θυμίζει αρκετά αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Σε επίπεδο αυτονομίας τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, καθώς τα 334 χιλιόμετρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι μια μέτρια τιμή, όμως αν όλα όσα υπόσχεται το Abarth 600e επιβεβαιωθούν στην άσφαλτο, τότε μάλλον μπορούμε να του συγχωρήσουμε την αυτονομία.

Aς επιστρέψουμε όμως στις εκδόσεις, οι οποίες δεν ολοκληρώνονται στην Turismo. H πιο hardcore εκδοχή ονομάζεται Scorpionissima και είναι αυτή που αποτελεί το ισχυρότερο Abarth όλων των εποχών, με 280 ίππους και 345 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 5,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική παραμένει στα 200 km/h.

Ανεξάρτητα πάντως από την έκδοση που θα επιλεγεί, οι πελάτες θα έχουν στη διάθεσή τους πιο σκληρή ανάρτηση, ενισχυμένο πλαίσιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen.

Η Abarth επιβεβαίωσε επίσης ότι θα τοποθετήσει ένα σετ ελαστικών Michelin Pilot Sport EV που προέρχονται από την Formula E, ενώ πίσω από τις ζάντες υπάρχουν αγωνιστικά φρένα 380 χιλιοστών της Alcon. Επίσης, και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, η Abarth προσπάθησε πολύ να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, με την τιμή-στόχο να είναι τα 1.600 κιλά.

Όσον αφορά την εμφάνιση, αυτή σίγουρα ταιριάζει με τις προδιαγραφές. Τα φουσκωμένα πάνελ, οι σκουρόχρωμες ποδιές και το μπροστινό μέρος με τη “μύτη καρχαρία” κάνουν το χρέος τους για να προσθέσουν δραματικότητα. Το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί, ενώ έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο κατά 30 χιλιοστά μπροστά και 25 χιλιοστά πίσω.

Επιπλέον, οι ζάντες 20 ιντσών, η μεγάλη πίσω πτέρυγα και ένας διαχύτης που πέρασαν από κανονικές δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και έως και τέσσερις επιλογές χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένων του Acid Green και του Venom Black, συμπληρώνουν την επιθετική εμφάνιση του Abarth.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το τιμόνι με τον σκορπιό στο κέντρο του και επένδυση από Alcantara, καθώς και τα καθίσματα bucket. Το κορυφαίο Abarth θα περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό, οθόνη infotainment 10,25 ιντσών και ηχοσύστημα με έξι ηχεία.

Επιστροφή στα δυναμικά χαρακτηριστικά, όπου τρία προγράμματα οδήγησης θα βρίσκονται στη διάθεση του οδηγού. Πρόκειται για τα “Turismo”, “Scorpion Street” και “Scorpion Track”. Καθένα από αυτά, προσαρμόζει την παροχή ροπής και την τελική ταχύτητα, ενώ παράλληλα επαναρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, το σύστημα διεύθυνσης και το επίπεδο πρόσφυσης.

Η σουίτα ADAS επιπέδου 2 έχει επίσης ενσωματωθεί, με χαρακτηριστικά όπως το αυτόματο φρενάρισμα και η “ανίχνευση κόπωσης οδηγού”. Το ChatGPT θα είναι επίσης διαθέσιμο για να διευκολύνει μικρές εργασίες, όπως η προθέρμανση του αυτοκινήτου, ο καθορισμός του χρόνου φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας ή η απάντηση σε κάποιο ερώτημα που σας δημιουργήθηκε ξαφνικά. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του τεχνητού ήχου της εξάτμισης.

Οι παραγγελίες πρόκειται να ξεκινήσουν από τα μέσα Νοεμβρίου και για τις δύο εκδόσεις του 600e. Και εδώ έρχεται ένα ακόμη ευχάριστο νέο, καθώς τα 44.300 ευρώ από τα οποία ξεκινούν οι τιμές του σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές, δεν είναι πολλά περισσότερα από ένα συμβατικό 600e.

Αν τώρα προσανατολίζεσαι στην έκδοση Scorpionissima, της οποίας η παραγωγή θα περιοριστεί στις 1.949 μονάδες (παραπέμποντας στο έτος ίδρυσης της Fiat), τότε θα χρειαστεί σίγουρα να πληρώσεις κάτι παραπάνω. Μην ξεχνάς όμως πως θα έχεις το ισχυρότερο Abarth που έγινε ποτέ.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Με ποιον τρόπο αποτρέπει φωτιά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρατεύεται στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο μπορεί να τα πάει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο.

Οι εταιρείες τεχνολογίας επιταχύνουν τις διαδικασίες ανίχνευσης ελαττωμάτων στις κυψέλες μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων που μπορεί να προκαλέσουν φωτιές και άλλα προβλήματα, χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Τα μοντέλα AI εκπαιδεύονται για να αξιολογούν γρήγορα τι είναι φυσιολογικό σε μια κυψέλη και τι όχι, επιταχύνοντας σημαντικά τους ελέγχους ποιότητας. “Η τεχνητή νοημοσύνη έχει να κάνει με την κλίμακα: Όσο περισσότερο τη χρησιμοποιούμε, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα”, δήλωσε ο Peter Kostka, διευθυντής λύσεων μπαταριών της PDF Solutions, στην έκθεση The Battery Show στο Ντιτρόιτ.

Η PDF Solutions εκπαιδεύει το μοντέλο AI της να κατανοεί τις δομές των μπαταριών. “Αν το μοντέλο μας μάθει, ‘Αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει γενικά να βλέπω’, τότε το ίδιο μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί σε διαφορετικές γραμμές παραγωγής, προσφέροντας αυτή την οικονομία κλίμακας”, εξηγεί.

Η UnitX χρησιμοποιεί επίσης AI για να βελτιώσει τη διαδικασία εντοπισμού ελαττωμάτων. Η 3D τεχνολογία της μπορεί να ανιχνεύει λεπτές ανωμαλίες με υψηλές ταχύτητες, ενώ ανιχνεύει μεγαλύτερο βάθος από την 2D απεικόνιση, σύμφωνα με τον CEO της, Keven Wang, στην ίδια έκθεση.

Σε μια μελέτη περίπτωσης της UnitX, οι ανθρώπινοι χειριστές εξέταζαν μία κυψέλη κάθε πέντε λεπτά, ενώ το εργαλείο AI σκάναρε μία κυψέλη κάθε 3,5 δευτερόλεπτα.

Βάσει αυτής της μελέτης, το εργοστάσιο θα μπορούσε να επανατοποθετήσει τρεις επιθεωρητές χάρη στο εργαλείο AI, δήλωσε ο Wang. “Χρειάζεται να δει τα ελαττώματα που έχει δει στο παρελθόν, αλλά θα εκπλαγείτε από το πόσο καλό είναι και πόσα λίγα δείγματα χρειάζεται για να εκπαιδευτεί”, ανέφερε.

Οι εταιρείες μπαταριών χρησιμοποιούν τη μηχανική μάθηση εδώ και χρόνια, αλλά μεγάλο μέρος της βιομηχανίας δεν έχει ακόμη αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη, δήλωσε ο Richard Ahlfeld, CEO της Monolith, μιας εταιρείας λογισμικού AI.

Η τεχνολογία μπορεί να μειώσει τον χρόνο δοκιμών των μπαταριών στο μισό. “Η κούρσα για τα EV έχει γίνει πιο έντονη”, δήλωσε. “Ο κόσμος πλέον σκέφτεται, “Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να επιταχύνουμε τη διαδικασία;” και αυτό είναι ένα εργαλείο που έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιταχύνει σημαντικά την ανάπτυξη”.

Η Nio Europe ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της Monolith για να δημιουργήσει ένα κοινό μοντέλο μηχανικής μάθησης που θα συγκρίνει τα δεδομένα οχημάτων στον δρόμο με τα δεδομένα των δοκιμών σε πάγκο. Επίσης, θα μειώσει τον χρόνο για τον καθαρισμό, την ανασύνθεση, την ανάλυση και την ανίχνευση ανωμαλιών στα δεδομένα μπαταριών.

Οι εταιρείες αρχίζουν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν και να βελτιστοποιήσουν την υγεία της μπαταρίας μέσω των συστημάτων διαχείρισης μπαταρίας των οχημάτων, να καθαρίζουν και να ανασυνθέτουν δεδομένα μέσω εργαλείων όπως το ChatGPT, και να χαρτογραφούν μόρια για να ανακαλύψουν υλικά νέας γενιάς.

Η γνώση της κατάστασης υγείας μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν τη φόρτιση και να επεκτείνουν δυνητικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας κατά 10 έως 20 τοις εκατό, δήλωσε ο Ahlfeld.

Η SES AI εργάζεται σε μοντέλα AI για να χαρτογραφήσει περισσότερα μόρια από όσα μπορούν οι άνθρωποι, δήλωσε ο CEO Qichao Hu. Τα μοντέλα μπορούν να γίνουν εξίσου έξυπνα ή και πιο έξυπνα από κορυφαίους χημικούς, ανέφερε. Η SES AI πιστεύει ότι η χαρτογράφηση αυτή θα επιταχύνει την ανακάλυψη υλικών για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος μπαταρίας για EV, ηλεκτρονικά, αποθήκευση ενέργειας και άλλες εφαρμογές.

Ωστόσο, οι επιστήμονες εξακολουθούν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργικότητα της βάσης δεδομένων. “Οι ανθρώπινοι επιστήμονες πρέπει να συνθέσουν το μοντέλο, να χρησιμοποιήσουν και να δοκιμάσουν τις μπαταρίες. Είναι σαν η ιδέα να δημιουργείται από το μοντέλο, αλλά η επαλήθευση της ιδέας γίνεται ακόμη από τους ανθρώπους”, πρόσθεσε.

Η ανάπτυξη νέων χημικών ενώσεων είναι η πιο συναρπαστική προοπτική για την τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα των μπαταριών, δήλωσε ο Patrick Hertzke, συνεργάτης του McKinsey & Co.’s Center for Future Mobility.

Αρκετές εταιρείες κάνουν δοκιμές για να βελτιώσουν τις μπαταρίες. “Είναι σαν να φτιάχνεις ένα εμβόλιο ή ένα φαρμακευτικό προϊόν. Δεν είναι εύκολο και δεν είναι γραμμικό”, δήλωσε. “Αλλά βάσει των επιτευγμάτων στον φαρμακευτικό τομέα, θα πρέπει να είμαστε εξίσου ενθουσιασμένοι για τη δυνατότητα βελτίωσης της χημείας στις μπαταρίες”.

Αυτή η προοπτική μπορεί να είναι ακόμη μακριά, όπως αναφέρουν οι εταιρείες τεχνολογίας μπαταριών. “Η κατασκευή μπαταριών είναι περισσότερο τέχνη παρά επιστήμη”, δήλωσε ο Manan Pathak, CEO της BattGenie. “Είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρχει μια ολοκληρωμένη διαδικασία κατασκευής που να μπορεί να παράγει πραγματικά καλές, αναπαραγώγιμες κυψέλες με πολύ χαμηλά ποσοστά σφαλμάτων”.

Ακόμη και για τον εντοπισμό ελαττωμάτων, τα μοντέλα AI χρειάζονται ανθρώπινη εκπαίδευση, σημείωσε ο Wang. “Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια άλλη μορφή αλγορίθμου”, τόνισε. “Δεν είναι πανάκεια, δεν είναι μαγεία. Είναι πολύ καλή στην πρόβλεψη πραγμάτων”.

πηγή: www.topgeargreece.gr

bluePass: Νέα υπηρεσία από τη ΔΕΗ για φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε δημόσιους φορτιστές ΔΕΗ blue και στο σπίτι

Με σταθερή χρέωση ανά μήνα, 50 kWh σε όλους τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές του δικτύου ΔΕΗ blue και επιπλέον δώρο 50 kWh για φόρτιση στο σπίτι

Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με σταθερή χρέωση κάθε μήνα συνδυάζει την φόρτιση στους δημόσιους φορτιστές της ΔΕΗ blue με τη φόρτιση στο σπίτι.

Με την ενεργοποίηση του bluePass στην εφαρμογή myΔΕΗ, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων έχουν τη δυνατότητα, με €20 επιπλέον στον μηνιαίο λογαριασμό τους, να αποκτήσουν 50kWh κάθε μήνα για φόρτιση σε όλους τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές του δικτύου ΔΕΗ blue με επιπλέον δώρο 50 kWh/μήνα για φόρτιση στο σπίτι.

Παράλληλα, μπορούν να αγοράσουν με έκπτωση 15% οικιακούς φορτιστές και να επωφεληθούν από τη δυνατότητα εγκατάστασης τους από τη ΔΕΗ blue.

Ακόμη, ενεργοποιώντας το bluePass, οι χρήστες myΔΕΗ κερδίζουν 500 Miles+Bonus μίλια από την AEGEAN, ενώ παράλληλα επωφελούνται από προσφορές και εκπτώσεις κορυφαίων brand της αγοράς μέσω του ΔΕΗ myRewards Coupons.

Διαθέτοντας το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα, με περισσότερα από 2.400 σημεία φόρτισης, η ΔΕΗ επενδύει στη συνεχή ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών και ταχυφορτιστών ΔΕΗ blue, ενώ παράλληλα εξελίσσει τις υπηρεσίες της δημιουργώντας έναν ολόκληρο κόσμο προνομίων για τους οδηγούς της ηλεκτροκίνησης.

Η ΔΕΗ, ηγέτιδα δύναμη στην ενέργεια, ανταποκρίνεται στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες πράσινων μετακινήσεων με όχημά της τη ΔΕΗ blue.

Ποια είναι η Aito, η νέα κινεζική φίρμα που έρχεται Ελλάδα με 3 αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας

Τρία νέα κινεζικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας έρχονται στην Ελλάδα με την νέα φίρμα Αito να υπόσχεται μεγάλες αυτονομίες, χαμηλές τιμές και υψηλή ποιότητα.

Η Aito, μια νέα κινεζική φίρμα που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ετοιμάζεται να εισέλθει στην ελληνική αγορά με τρία προηγμένα SUV, τα Aito 5, Aito 7 και Aito 9. Η εταιρεία παρουσίασε τα μοντέλα της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, μετά από ένα εντυπωσιακό ταξίδι 15.000 χιλιομέτρων που διήρκεσε 38 ημέρες και κάλυψε 12 χώρες από την Ασία έως την Ευρώπη.

Το Aito 5 είναι ένα SUV μεσαίου μεγέθους που συνδυάζει σπορ χαρακτήρα και μοντέρνο σχεδιασμό. Διαθέτει αλουμινένιο πλαίσιο για μειωμένο βάρος και προηγμένο σύστημα ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέροντας εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 5 δευτερόλεπτα, προσφέροντας δυναμικές επιδόσεις και άνεση στον οδηγό, ενώ είναι εξοπλισμένο με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης για αυξημένη ασφάλεια και άνεση.

Αυτό το σπορ SUV είναι διαθέσιμο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (BEV) που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης. Διαθέτει προηγμένη τεχνολογία για ομαλή επιτάχυνση και άμεση απόκριση.

Το Aito 7 είναι ένα μεγάλο SUV που σχεδιάστηκε για να καλύψει τις ανάγκες των οικογενειακών ταξιδιών, προσφέροντας άνεση και χώρο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του “Eurasian Tour”, το μοντέλο αυτό εντυπωσίασε με τα καθίσματα “μηδενικής βαρύτητας” και τη λειτουργία μασάζ που προσφέρουν άνεση και μειώνουν την κόπωση.

Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο με πρεσαριστό ατσάλι στρατιωτικών προδιαγραφών, εξασφαλίζοντας μέγιστη ασφάλεια με 8 αερόσακους και θερμομόνωση μπαταρίας 5 στρώσεων.

Το ΑΙΤΟ 7 προσφέρεται με σύστημα εκτεταμένης αυτονομίας, το οποίο λειτουργεί ως “range-extender EV”. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δίνοντας στο αυτοκίνητο την αυτονομία και τις επιδόσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος με την ασφάλεια που προσφέρει η επιπλέον ενέργεια από τη χρήση καυσίμου.

Το Aito 9, το κορυφαίο μοντέλο της Aito, απέδειξε τις δυνατότητές του κατά τη διάρκεια της αποστολής Eurasian Tour. Το μοντέλο αυτό ξεχωρίζει για την απόδοσή του σε απαιτητικά τερέν, με προκλήσεις όπως ακραίες θερμοκρασίες, δύσβατα ορεινά περάσματα και ερήμους.

Είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία “range-extender” που του επιτρέπει μεγάλη αυτονομία ακόμα και σε περιοχές με περιορισμένες υποδομές φόρτισης, διατηρώντας παράλληλα τη χαρακτηριστική οδηγική εμπειρία ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Εξοπλισμένο με την ίδια τεχνολογία “Super Range-extender”, το Aito 9 χρησιμοποιεί επίσης έναν μικρό βενζινοκινητήρα που παράγει ηλεκτρική ενέργεια για να επεκτείνει την αυτονομία του, προσφέροντας ηλεκτρική κίνηση στην πόλη και τη δυνατότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων χωρίς περιορισμούς.

Η ΑΙΤΟ στην Ελλάδα

Η είσοδος της Aito στην ελληνική αγορά αναμένεται το 2025 μέσω του Spanos Group, που ήδη εκπροσωπεί διάφορες γνωστές μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Τα αυτοκίνητα της Aito θα είναι διαθέσιμα από την SERES Hellas, προσφέροντας στους Έλληνες καταναλωτές την ευκαιρία να γνωρίσουν την τεχνολογική καινοτομία και την πολυτέλεια που φέρνει η νέα αυτή μάρκα από την Κίνα.

Η Aito φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως μια ηγετική δύναμη στην αγορά των “οχημάτων νέας ενέργειας”, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την πολυτέλεια. Με τη χρήση της ευέλικτης πλατφόρμας MF, η οποία υποστηρίζει αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα, συστήματα εκτεταμένης αυτονομίας και υβριδικά, τα μοντέλα της προσφέρουν έξυπνες και βιώσιμες λύσεις για όλες τις ανάγκες των οδηγών.

Η τεχνολογία “Super Range-extender” της εταιρείας επιτρέπει μεγάλη αυτονομία και ενεργειακή απόδοση, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στην πόλη και οικονομικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η Aito δεσμεύεται για ποιότητα και αποδοτικότητα, χρησιμοποιώντας σύγχρονες και αυτοματοποιημένες μεθόδους παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Chongqing, όπου περισσότερα από 3.000 ρομπότ υποστηρίζουν τις διαδικασίες κατασκευής. Με τη βοήθεια προηγμένης τεχνολογίας, η εταιρεία επιδιώκει να προσφέρει στους καταναλωτές προϊόντα υψηλής ποιότητας με την πιο αποτελεσματική και ασφαλή μέθοδο.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Φόρτιση ηλεκτρικού στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή; Πού είναι φθηνότερα;

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και κάθε άλλου οχήματος με μπαταρία μπορεί να γίνει στο σπίτι, αλλά και σε δημόσιο φορτιστή. Πού είναι φθηνότερα και πόσο μεγάλη διαφορά υπάρχει στο κόστος;

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και στα υπόλοιπα οχήματα με μπαταρία όπως ηλεκτρικά scooter, πατίνια, ηλεκτρικά moto κ.λπ. το κόστος μετακίνησης αναμφίβολα είναι μικρότερο. Μια ματιά στην τιμή του ρεύματος συγκριτικά με τα υγρά καύσιμα, όπως η βενζίνη και το diesel, είναι αρκετή για να αντιληφθούμε τη διαφορά.

Οι κάτοχοι των EV απολαμβάνουν διάφορα οφέλη, όπως τα περιβαλλοντικά, αλλά και τα οικονομικά κατά την χρήση. Επιπλέον, σημαντικό είναι και το γεγονός ότι οι τιμές των νέων αυτοκινήτων με μπαταρία έχουν αρχίσει να μειώνονται σταδιακά.

Πού μπορεί να φορτίσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε πηγή ρεύματος. Αυτό σημαίνει ότι η αναπλήρωση ενέργειας μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από πρίζα στο σπίτι, είτε από AC wallbox (οι μικροί φορτιστές που συνήθως δεν έχουν καλώδιο και συναντάμε σε μέρη όπως super market), είτε από DC ταχυφορτιστή (οι φορτιστές που συναντάμε συνήθως σε ΣΕΑ, πρατήρια ή επαγγελματικούς χώρους).

Φυσικά η τιμή του ρεύματος είναι διαφορετική ανάλογα με την ταχύτητα φόρτισης. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο γρήγορη φόρτιση προσφέρει ο φορτιστής, τόσο πιο ακριβά χρεώνεται το ρεύμα, καθώς το κόστος αγοράς του φορτιστή, αλλά και τα έξοδα για την εγκατάστασή του, είναι πολύ μεγαλύτερα.

Πόσο κοστίζει η φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι;

Συμπεριλαμβάνοντας επιπλέον ποσά όπως δήμος, ΕΡΤ κ.λπ., η μέση τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα είναι στα 0,20 €/kWh. Μία τυπική κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι στις 17 kWh/100 km. Αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζει στο σπίτι κοστίζει κατά μέσο όρο 3,4 €/100 km.

Πού φορτίζει φθηνότερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

Η εταιρεία που φτιάχνει τα iPhone παρουσίασε αυτοκίνητο

Η νεοσύστατη εταιρεία Foxtron, αποκάλυψε μερικά νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην Hon Hai Tech Day 2024, με το minivan Model D να φέρει την υπογραφή του οίκου Pininfarina.

Έχουν περάσει μερικά χρόνια από τότε που ακούσαμε για πρώτη φορά το όνομα Foxtron, τη μάρκα αυτοκινήτων που γεννήθηκε από τους κατασκευαστές του iPhone, τον ταϊβανέζικο όμιλο Foxconn (γνωστός και ως Hon Hai Technology). Στο Hon Hai Tech Day 2024, η νεοσύστατη εταιρεία αποκάλυψε μερικά νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Πρώτα απ’ όλα, το Model D, ένα minivan με μήκος 5 μέτρα και μεταξόνιο 3,2 μέτρα. Για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, το μεταξόνιο ενός Ford Transit Custom είναι 3,3 μέτρα. Άρα μιλάμε για ένα σχετικά μεγάλο αυτοκίνητο, με έμφαση στους εσωτερικούς χώρους.

Δεν υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το σύστημα κίνησης ή τα μηχανικά μέρη, αλλά γνωρίζουμε ότι η Foxtron έχει εφοδιάσει το επταθέσιο Model D με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, ένα πνευματικό σύστημα ανάρτησης για τη βελτίωση της σταθερότητας και μια ενεργή ανάρτηση που αυξάνει κατά 15 χιλιοστά την απόσταση από το έδαφος όταν χρειάζεται.Το Model D αναμένεται να έχει αυτονομία 380 χιλιομέτρων και μπορεί να μην είναι τόσο ευδιάκριτο, αλλά έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την γνωστή ιταλική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων, Pininfarina.”Η σχεδιαστική μας ομάδα έδωσε μεγάλη προσοχή στη δημιουργία του Model D από μέσα προς τα έξω, εστιάζοντας στη μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου, διατηρώντας παράλληλα μια κομψό, αεροδυναμικό αμάξωμα”, δήλωσε ο Felix Kilbertus, επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής της Pininfarina.

“Το Model D είναι μια σημαντική εξέλιξη σε σχέση με τα παραδοσιακά SUV, προσφέροντας μια ευρύχωρη καμπίνα που πλαισιώνεται από ένα ενιαίο, αεροδυναμικό αμάξωμα. Είμαστε ενθουσιασμένοι από τη συνεργασία που είχαμε με τη Foxconn, η οποία μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε μια συνεκτική οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων, που περιλαμβάνει το Model E, το Model B και τώρα το Model D”.

Η Foxconn αποκάλυψε επίσης το Model C, ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά πωλείται ήδη στην Ταϊβάν με την ονομασία “Luxgen n7”. Μπορεί να διατεθεί είτε ως πενταθέσιο είτε ως επταθέσιο SUV, με μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh, εξασφαλίζοντας περίπου 500 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Το αν θα έχει τις ίδιες προδιαγραφές δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί (έχει υπάρξει ένα πρωτότυπο με μπαταρία 80kWh), αλλά μάθαμε ότι το SUV ετοιμάζεται για κυκλοφορία στην αγορά των ΗΠΑ από τα μέσα του επόμενου έτους.

πηγή: www.topgeargreece.gr

H Mercedes δοκιμάζει διάφορα van σε νέα ηλεκτρική πλατφόρμα

Η νέα ηλεκτρική αρθρωτή πλατφόρμα VAN.EA στηρίζει αυτή την περίοδο διάφορα επαγγελματικά μοντέλα της Mercedes που δοκιμάζονται καμουφλαρισμένα σε πραγματικές συνθήκες ενάμισι χρόνο πριν βγουν στην μαζική παραγωγή.

Η Mercedes-Benz Vans υλοποιεί το επόμενο στάδιο της στρατηγικής της για την ηλεκτροκίνηση με τη νέα πλατφόρμα VAN.EA. Από το 2026, όλα τα νεότευκτα μεσαία και μεγάλα επαγγελματικά οχήματα της Mercedes θα βασίζονται στην αρθρωτή και ευέλικτη ηλεκτρική πλατφόρμα VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture).

Τα πρώτα πρωτότυπα κυκλοφορούν πλέον σε δημόσιους δρόμους για δοκιμές σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες.

Σε ότι αφορά στις εγκατεστημένες τεχνολογίες, τα νέα μοντέλα θα ανταποκρίνονται σε μια μεγάλη ποικιλία απαιτήσεων και χρήσεων. Ανεξάρτητα από το αν έχουν μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς ή και στους τέσσερις, όλα τα οχήματα θα είναι εξοπλισμένα με την τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος Mercedes-Benz (MB.OS), καθώς και με σύστημα ταχυφόρτισης 800 volt, ή φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW.

Μετά από ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων από τη Στουτγάρδη στο Βόρειο Ακρωτήριο στις αρχές Ιουνίου 2024 με ένα ειδικά κατασκευασμένο όχημα για τη δοκιμή του πλαισίου, του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, της μπαταρίας και των εξαρτημάτων υψηλής τάσης, οι τρέχουσες δοκιμές επικεντρώνονται στην αλληλεπίδραση όλων των εξαρτημάτων και συστημάτων στα νέα οχήματα. Το επόμενο ορόσημο θα είναι τον Χειμώνα, όταν θα ξεκινήσουν οι δοκιμές με κρύο στη Σουηδία.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Πόσο ικανοποιημένοι είναι όσοι έχουν ηλεκτρικά; Πόσοι θέλουν να επιστρέψουν σε θερμικό;

Είναι ικανοποιημένοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών; Μήπως θέλουν να επιστρέψουν σε θερμικό; Πόσοι σκέφτονται να αγοράσουν EV στο μέλλον; Μία τεράστια έρευνα που δίνει πολλές απαντήσεις για την ηλεκτροκίνηση.

Η McKinsey έκανε μία μεγάλη έρευνα σχετικά με την ικανοποίηση των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το ποσοστό εκείνων που θα επέστρεφαν σε θερμικό, αλλά και το κοινό που είναι πρόθυμο να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον.

Η έρευνα έγινε με 15.034 συμμετέχοντες από τέσσερις χώρες της Ευρώπης: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Νορβηγία. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν συνδυάστηκαν και με άλλες σχετικές έρευνες που έχει κάνει η ίδια εταιρεία, σε άλλα μέρη του κόσμου.

Από την ανάλυση προκύπτει ότι η πλειονότητα των καταναλωτών έχει ήδη υιοθετήσει την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, με το 80% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι θα αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάποια στιγμή στο μέλλον.

Ηλεκτρικά οχήματα: μια διαρκώς αυξανόμενη τάση

Συγκεκριμένα, το 38% των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέφεραν ότι το αμέσως επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό, (16% BEV και 22% PHEV). Η πρόθεση μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες και στις ευκαιρίες που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στους ερωτηθέντες το 18% σκοπεύει να αγοράσει ένα ακόμα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης πριν περάσει στην ηλεκτροκίνηση, ενώ το 12% ίσως προτιμήσει ένα καινούργιο θερμικό όχημα πριν τη μετάβαση. Ένα 10% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι μάλλον θα αποκτήσει μερικά ακόμα θερμικά οχήματα πριν αλλάξει σε ηλεκτρικό.

Τι προκαλεί δισταγμό στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση;

Παρά την αυξανόμενη προτίμηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν ακόμα προβληματισμοί. Ο βασικότερος είναι η τιμή αγοράς, όμως αυτή η ανησυχία φαίνεται να μειώνεται σταδιακά, καθώς οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνονται πιο προσιτές.

Ο δεύτερος πιο συχνός προβληματισμός είναι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, ένας τομέας που βελτιώνεται με ταχύ ρυθμό. Οι καταναλωτές που δεν έχουν ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θεωρούν ότι η αυτονομία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα, ενώ εκείνοι που ήδη οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμούν ότι τα 470 χιλιόμετρα είναι αρκετά.

Αυτό αποτυπώνεται στην ερώτηση σχετικά με την ικανοποίηση από την αυτονομία. Το ποσοστό που δηλώνει ικανοποιημένο είναι στο 42%, οπότε το υπόλοιπο 58% θα ήθελε να μπορεί να καλύψει περισσότερα km με μία φόρτιση.

Η ικανοποίηση των κατόχων EV και η επιστροφή στα θερμικά

Παρά τα ποσοστά ικανοποίησης από την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι λίγοι εκείνοι που θα έφευγαν από τα EVs και θα επέστρεφαν σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσοστό των κατόχων EV που θα επέστρεφαν σε θερμικό έπεσε στο 29%, ενώ στην Ευρώπη περιορίζεται ακόμα περισσότερο, πέφτοντας στο 19%. Αυτό σημαίνει ότι 8 στους 10 Ευρωπαίους που έχουν ηλεκτρικό, δεν θα το άφηναν για να επιστρέψουν σε θερμικό. Επίσης, η διατήρηση των χρηστών στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύει ότι οι ανησυχίες γύρω από την τεχνολογία και τις υποδομές ηλεκτροκίνησης υποχωρούν.

Πόσο γρήγορη φόρτιση θέλει ο κόσμος;

Οι καταναλωτές που σκέφτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον χρόνο φόρτισης. Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένοι αν η φόρτιση του οχήματός τους από το 20% στο 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Παράλληλα, οι νέες τεχνολογίες που διαθέτουν τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και η αυξημένη συνδεσιμότητα, προσελκύουν τους καταναλωτές, ενώ οι online αγορές κερδίζουν έδαφος. Ένα εντυπωσιακό 25% των αγοραστών δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει το επόμενο αυτοκίνητό του μέσω διαδικτύου.

Παρά την αυξανόμενη δημοφιλία των online αγορών, το 83% των ερωτηθέντων επιθυμεί να κάνει test drive πριν την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της άμεσης εμπειρίας στην τελική απόφαση αγοράς.

Ποιοι αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα; Ποιοι θα τα αγοράζουν «αύριο»;

Το premium τμήμα της αγοράς, οι νεότεροι καταναλωτές και οι προοδευτικοί αστοί, οι οποίοι συνδυάζουν την οικολογική συνείδηση με την τεχνολογική καινοτομία, έχουν αυξημένη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, το επόμενο target group για τις εταιρείες είναι οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές με χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.

Οι τρεις λόγοι που η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επιταχυνθεί

Η έρευνα της McKinsey εντοπίζει τρεις βασικούς λόγους για τους οποίους η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να επιταχυνθεί. Πρώτον, το ποσοστό εκείνων που σκέφτονται να επιστρέψουν σε θερμικά αυτοκίνητα μειώνεται σταθερά. Δεύτερον, όλο και περισσότερες εταιρείες – ειδικά από την Κίνα – εισέρχονται στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και τρίτον, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Η έρευνα καταδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί απλώς μια τάση της εποχής, αλλά μια σημαντική τεχνολογική και περιβαλλοντική εξέλιξη που σύντομα θα κυριαρχήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία.

πηγή: www.gocar.gr