Home Blog Page 5

Πώς η Νορβηγία έχει περάσει πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Νορβηγία δείχνει στον υπόλοιπο κόσμο πως θα είναι η ζωή με ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχοντας καταφέρει να εξαλείψει σχεδόν στο σύνολό τους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το 2017 η Νορβηγία έθεσε ως στόχο την εξάλειψη των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος καίει ορυκτά καύσιμα, έως το 2025. Εκείνη την εποχή, αυτή η διακήρυξη φάνταζε σαν κάτι οριακά μονάχα πιο σοβαρό από μια καλπάζουσα φαντασίωση, προκειμένου να αμβλυνόταν η εικόνα της τότε κυβέρνησης της χώρας, με επικεφαλής την Erna Solberg.

Η συντηρητική υπέρμαχος της παραγωγής πετρελαίου είχε κερδίσει τον τίτλο της “Σιδηράς Erna”, κατά το πρότυπο της Μάργκαρετ Θάτσερ. Όμως καθώς η κρίσιμη ημερομηνία πλησιάζει, αποδεικνύεται ότι η σκανδιναβική χώρα θα φτάσει, έστω και με μια μικρή, αμελητέα καθυστέρηση, να πετύχει αυτό το περιβαλλοντικό ορόσημο.

Σίγουρα, το επίτευγμα διευκολύνθηκε από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων της χώρας –οι οποίες εισέφεραν στα νορβηγικά κρατικά ταμεία ποσό της τάξης των 108 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023– ωστόσο ξεχωρίζει σε ένα πλαίσιο υποχώρησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη και παραπαίουσας προόδου της συγκεκριμένης μορφής αυτοκίνησης στις ΗΠΑ, όπου η υιοθέτηση των EV κινδυνεύει, καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέφει στην εξουσία.

Ο αρχικός στόχος ήταν ουτοπικός, λέει ο Harald Andersen, επικεφαλής της ένωσης εισαγωγών αυτοκινήτων της Νορβηγίας, η οποία εκπροσωπεί εταιρείες που κυμαίνονται από κινεζικές νεοφυείς επιχειρήσεις του κλάδου των ηλεκτρικών οχημάτων έως τη γερμανική Volkswagen. “Θέσαμε φιλόδοξους στόχους”, αναφέρει, “ωστόσο αυτοί οι στόχοι συνοδεύθηκαν αργότερα από τις σωστές πολιτικές”.

Αυτές οι πολιτικές είναι ως επί το πλείστον η παροχή κινήτρων, τα οποία μάλιστα χρονολογούνται από το 1994, όταν το Think City –ένα μικρό EV το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Lillehammer–απαλλάχθηκε από τους φόρους ταξινόμησης του νορβηγικού κράτους.

Καθώς η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων άρχισε να επιτυγχάνει σε μαζική κλίμακα μία (ή μάλλον δύο) δεκαετίες αργότερα, διαδοχικές κυβερνήσεις της Νορβηγίας συσσώρευαν με το πέρασμα των ετών ολοένα και περισσότερα προνόμια για τους οδηγούς EV: δωρεάν στάθμευση, πρόσβαση σε λεωφορειολωρίδες και απαλλαγές από διόδια, τέλη κυκλοφορίας και φόρο προστιθέμενης αξίας.

Διάβασε περισσότερα: www.topgeargreece.gr

Πόσο γρήγορα χαλάνε οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η αντικατάσταση της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναφέρεται πολύ συχνά στις σχετικές συζητήσεις. Πρέπει να ανησυχούμε ή γίνεται τσάμπα ντόρος;

Η μπαταρία και η φθορά της είναι ένα από τα συχνότερα θέματα που αναφέρονται κάθε φορά που η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το ερωτηματικό να αφορά τα χρόνια που θα μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά.

Η πεποίθηση πολλών είναι ότι η μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάνει την αποδοτικότητά της, με τις απόψεις συνήθως να κινούνται περίπου στα 5-10 χρόνια, ενώ δεν λείπουν κι εκείνες οι πλευρές που μιλούν για 2-3 χρόνια, το πολύ. Σε κάθε περίπτωση, η όποια ανησυχία φαίνεται να μην έχει καμία ρεαλιστική βάση.

Πόσο πέφτει η μπαταρία του ηλεκτρικού στα 300.000 km;

Μία πρόσφατη έρευνα σε 7.000 αυτοκίνητα, με ρεαλιστικές μετρήσεις, έδειξε ότι κατά μέσο όρο, ακόμα και μετά από 300.000 km η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται στο 87%, νούμερο πολύ μεγαλύτερο του αναμενόμενου.

Δεδομένου ότι ο μέσος οδηγός κάνει 15.000 km κάθε χρόνο, τα ευρήματα δείχνουν ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αντέχουν 20 χρόνια χρήσης ή και παραπάνω. Πρόκειται για χρονική διάρκεια η οποία ξεπερνά ακόμα και τον μέσο όρο του στόλου αυτοκινήτων της Ελλάδας, ο οποίος φτάνει τα 17 χρόνια και είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη.

Πώς έγινε η έρευνα για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η έρευνα για την αντοχή και τη μακροζωία των μπαταριών που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έγινε από το P3 Group σε συνεργασία με την Aviloo. Το P3 Group είναι μια εταιρεία συμβούλων με έδρα τη Στουτγάρδη. Η Aviloo από τη μεριά της είναι εταιρεία που έχει αναπτύξει μία συσκευή, με την οποία μπορεί να βρεθεί η υγεία της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μέσα από μία χρονοβόρα και αναλυτική διαδικασία.

Για να βγουν τα παραπάνω συμπεράσματα συγκεντρώθηκαν στοιχεία από 7.000 αυτοκίνητα, των οποίων οι ιδιοκτήτες έκαναν κατά καιρούς το τεστ της Aviloo. Αυτό σημαίνει ότι οι δοκιμές έχουν γίνει σε πλειάδα μοντέλων, διαφορετικής ηλικίας και κάτω από ρεαλιστικές συνθήκες.

Διάβασε περισσότερα: www.gocar.gr

Συνεργασία “βόμβα” Toyota και Nvidia για νέα γενιά ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων

Η Toyota ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Nvidia στην CES 2025 και οι δύο κολοσσοί θα δημιουργήσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο νέας γενιάς με έμφαση στην αυτόνομη μετακίνηση.

Στην έκθεση CES 2025, η Toyota ανακοίνωσε μία εντυπωσιακή συνεργασία με την Nvidia, αποκαλύπτοντας ότι τα επόμενα οχήματα της θα διαθέτουν ικανότητες αυτοματοποιημένης οδήγησης, χάρη στα συστήματα Nvidia Drive AGX Orin και το λειτουργικό σύστημα ασφαλείας DriveOS.

Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί μια νέα εποχή όχι μόνο για την Toyota αλλά και για την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Nvidia προσφέρει το DriveOS, ένα λειτουργικό σύστημα που υπόσχεται ασφαλή επεξεργασία AI σε πραγματικό χρόνο, ενσωματώνοντας προηγμένα συστήματα οδήγησης και χαρακτηριστικά για την καμπίνα του αυτοκινήτου.

Το Drive AGX Orin είναι ένας υπερυπολογιστής εντός οχήματος που επεξεργάζεται δεδομένα από αισθητήρες σε πραγματικό χρόνο, ενώ αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου οικοσυστήματος που περιλαμβάνει και την DGX για την εκπαίδευση μοντέλων AI και την πλατφόρμα Omniverse για δοκιμές και προσομοιώσεις.

Παρόλο που η Toyota μπορεί να άργησε να επενδύσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η συνεργασία της με την Nvidia δείχνει ότι η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική υψηλής ποιότητας. Η Toyota έχει ήδη εμπειρία με τα συστήματα cloud της Nvidia από το 2019, όταν το Toyota Research Institute άρχισε να χρησιμοποιεί την τεχνολογία της για την ανάπτυξη και επικύρωση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.

Η Ali Kani, αντιπρόεδρος του αυτοκινητικού τομέα της Nvidia, τόνισε: “Η Toyota είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της στρατηγικής μας από το cloud στο αυτοκίνητο. Είχαμε ήδη συνεργαστεί με την Toyota στον τομέα του cloud, και τώρα είμαστε ενθουσιασμένοι να επεκτείνουμε αυτή τη συνεργασία και να δουλέψουμε μαζί τους στο αυτοκίνητο.”

Για την Nvidia η συνεργασία με την Toyota σε αυτό το επίπεδο θα προσφέρει στην αξιοποίηση δεδομένων από εκατομμύρια χρήστες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και μάλιστα σε έναν τομέα, τον οποίο ο ίδιος ο ιδρυτής της φίρμας θεωρεί την επόμενη μεγάλη βιομηχανία.

Η Nvidia είναι ούτως ή άλλως ένας από τους πιο δυνατούς παίκτες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και της ανάπτυξης της τεχνολογίας και στο αυτοκίνητο, όμως με την δέσμευση της συνεργασίας με την Toyota γίνεται ακόμη μεγαλύτερος έναντι του ανταγωνισμού που περιλαμβάνει επίσης σπουδαίες εταιρείες όπως η Qualcomm.

Περισσότερα στο www.topgeargreece.gr

1 στα 5 αυτοκίνητα μπαίνουν στην πρίζα

Ένα σπουδαίο ρεκόρ πωλήσεων καταγράφηκε στην Ελλάδα στο κλείσιμο του 2024, καθώς 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη χώρα μας, μπαίνει στην πρίζα. Δείτε τα αναλυτικά στοιχεία.

Με εντυπωσιακό τρόπο έκλεισε το 2024 όσον αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ειδικά εκείνων που μπαίνουν στην πρίζα, καθώς πέτυχαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που έχουν καταγράψει ποτέ, φτάνοντας μια ανάσα μακριά από το 20%.

Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις το παραπάνω επίτευγμα ήταν σε κάποιο βαθμό αναμενόμενο, καθώς τους τελευταίους μήνες η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα σπάει ρεκόρ ξανά και ξανά.

Ρεκόρ ηλεκτροκίνησης τον Δεκέμβριο του 2024

Τον Δεκέμβριο του 2024 το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών μαζί με τα plug in hybrid έφτασε το19,67%. Αυτό σημαίνει ότι 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τον τελευταίο μήνα του 2024, διαθέτει θύρα φόρτισης.

Ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) έχουν τη μερίδα του λέοντος, αφήνοντας αρκετά πίσω τα plug in hybrid (PHEV). Συγκεκριμένα, το ποσοστό των BEV στη χώρα μας τον Δεκέμβριο του 2024 έφτασε το 12,4%, μένοντας σε διψήφιο αριθμό για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που έχουν καταγράψει ποτέ τα BEV στην Ελλάδα. Όσο για τα PHEV, περιορίστηκαν στο 7,28% της αγοράς.

Πάνω από 1.000 νέα ηλεκτρικά στην Ελλάδα σε έναν μήνα – Ξανά

Ο Δεκέμβριος ήταν ένας πάρα πολύ καλός μήνας για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και σε επίπεδο καθαρών πωλήσεων. Πιο αναλυτικά, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών έφτασαν τις 1.080 μονάδες. Με αυτόν τον τρόπο έμειναν πάνω από το όριο των 1.000 αυτοκίνητων για δεύτερο σερί μήνα, ενώ απείχαν μια ανάσα από το απόλυτο ρεκόρ που καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2024 με 1.106 ταξινομήσεις.

Τα PHEV συνέχισαν να καταγράφουν πτωτική πορεία για τρίτο σερί μήνα, μένοντας στα 634 αυτοκίνητα. Αθροίζοντας τα παραπάνω, τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2024 στην Ελλάδα και μπαίνουν στην πρίζα έφτασαν συνολικά τα 1.714, δεύτερη καλύτερη επίδοση όλων των εποχών, πίσω μόνο από τον Νοέμβριο του 2024 που είχε 1.833 ταξινομήσεις.

Πηγή: evstats.gr

ElvoX: Η ελληνική startup που θα φτιάχνει ηλεκτρικά βαν

H ElvoX είναι ελληνική startup εταιρεία που σκοπεύει να δημιουργεί ηλκετρικά βαν για τις εταιρείες μεταφορές και τις παραδόσεις στους πελάτες. Πότε θα είναι έτοιμα τα πρώτα οχήματα..

Στην παραγωγή ελαφρών επαγγελματικών ηλεκτρικών βαν στην Ελλάδα στοχεύει η elvoX, μια ελληνική startup που φιλοδοξεί να καλύψει το κενό της αγοράς με καινοτόμες λύσεις για επαγγελματίες και εταιρείες.

Η ιδέα για τη δημιουργία της elvoX γεννήθηκε πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν ένας φίλος των ιδρυτών, εργαζόμενος σε εταιρεία κούριερ, εξέφρασε την ανάγκη για ένα κατάλληλο όχημα που θα ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις της δουλειάς του.

“Τότε διαπιστώσαμε ότι τα διαθέσιμα μοντέλα της αγοράς, κυρίως από κινεζικές εταιρείες, δεν ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες των επαγγελματιών”, δηλώνει στο Capital.gr ο Ευάγγελος Λιάνος, συνιδρυτής της elvoX.

Έτσι, η εταιρεία ξεκίνησε να συλλέγει δεδομένα από επαγγελματίες της αγοράς, βάσει των οποίων σχεδίασε ένα ηλεκτρικό βαν προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους. Το όχημα είναι κατά 30% μικρότερο από τα κλασικά βαν, αλλά προσφέρει έως και 40% μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης.

Παράλληλα, το σασί είναι ελαφρύτερο, με χαμηλό επίπεδο φόρτωσης. Το εσωτερικό λειτουργεί ως ένα κινητό γραφείο για τον οδηγό, με αποθηκευτικούς χώρους, βάσεις για tablet και κινητά, καθώς και λύσεις που διευκολύνουν την εργασία.

Η έδρα της elvoX βρίσκεται στην Ελλάδα, όπου πραγματοποιούνται ο σχεδιασμός και το engineering. Παράλληλα, η εταιρεία συνεργάζεται με ομάδα στην Ινδία για το software και την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και με στελέχη σε Αγγλία, Γερμανία και ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Λιάνο, η εταιρεία στοχεύει να έχει τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα έτοιμα έως το τέλος του 2025, ενώ η παραγωγή των πρώτων 100 μονάδων προγραμματίζεται για το 2026. “Θέλουμε να ξεκινήσουμε από την Ελλάδα και τη Γερμανία ως πιλοτικές αγορές και σταδιακά να επεκταθούμε και σε άλλες χώρες”, σημειώνει.

Ήδη η εταιρεία συζητά με πελάτες από διάφορους κλάδους, όπως σουπερμάρκετ, αεροδρόμια και τηλεπικοινωνίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η elvoX στηρίζεται προς το παρόν σε ίδια κεφάλαια και επενδύσεις από 7 angel investors, κυρίως από τη Μέση Ανατολή, αλλά και τις ΗΠΑ. Αυτή την περίοδο σηκώνει νέο γύρο χρηματοδότησης, με σκοπό την τελειοποίηση των πρωτοτύπων και τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις.

Με βασική αποστολή την παραγωγή ενός παγκόσμιου προϊόντος υψηλής αξιοπιστίας, η ElvoX σχεδιάζει να προσφέρει παράλληλα καινοτόμες υπηρεσίες, όπως predictive και overnight maintenance.

Στις μελλοντικές της σκέψεις είναι η επέκταση στην ανάπτυξη επιβατικών οχημάτων για αστικές μεταφορές, όπως ταξί μικρών ταχυτήτων, η παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών, όπως η συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και η παροχή οχήματος ως υπηρεσία (Vehicle as a Service). “Επιπλέον, ο σχεδιασμός του οχήματος επιτρέπει μελλοντικά τη μετατροπή του σε πλήρως αυτόνομο, εφόσον το επιτρέψουν οι νομοθετικές εξελίξεις”, καταλήγει ο κ. Λιάνος.

πηγή: topgeargreece.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις το 2024

Σύμφωνα με τα στοιχεία των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων δύο είναι οι εταιρείες που κονταροχτυπιούνται.

Στις διεθνείς πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων Ιανουαρίου -Σεπτεμβρίου 2024, η Tesla βρέθηκε στην πρώτη θέση. Η BYD βρίσκεται στην 2η θέση όμως προηγείται όταν στο μείγμα μπουν και τα plug-in υβριδικά μοντέλα της. Σε κάθε περίπτωση, ο Κινέζος κατασκευαστής πλησιάζει όλο και περισσότερο την Tesla.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 9 μηνών του τρέχοντος έτους, η Tesla ήταν μπροστά από την BYD κατά 124.000 μονάδες. Ένα χρόνο νωρίτερα, το διάστημα Ιαν-Σεπ 2023, η διαφορά ήταν 276.000 μονάδες. Μάλιστα, η BYD σημείωσε αύξηση 12% στις πωλήσεις των BEV της σε σύγκριση με τη μείωση 2% που παρουσίασε η Tesla.

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τον όμιλο Geely που κατέλαβε την 3η θέση ξεπερνώντας τον όμιλο VW. Ο Κινέζος κατασκευαστής σημείωσε άνοδο κατά 51%, ενώ ο Γερμανός κατασκευαστής μειώθηκε κατά 5%.

Η SGMW ήταν ο άλλος Κινέζος που ξεπέρασε έναν δυτικό κατασκευαστή. Χάρη στα μικρά ηλεκτρικά της, η κοινοπραξία των GM, SAIC και Wuling, αύξησε τις πωλήσεις των BEV κατά 24%. Αντίθετα, η Hyundai-Kia έχασε μία θέση, καθώς οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 8%.

Πιο κάτω, βρέθηκε ο όμιλος BMW που σημείωσε αύξηση κατά 19%. Αντίθετα, η Mercedes υποχώρησε κατά 22%. Οι άλλοι μεγάλοι χαμένοι ήταν η GAC (-22%), η Stellantis (-17%) και η Renault Group (-26%).

Αξιοσημείωτα τα θετικά αποτελέσματα που σημείωσαν η Changan (+31%), η General Motors (+56%), η NIO (+36%), η Chery Group (+66%), η Leapmotor (+102%), η Toyota (+42%), η Dongfeng (+50%) και η FAW (+55%).

Πηγή: Car Industry Analysis

Το Skoda Enyaq ανανεώνεται και αυτές οι εικόνες δείχνουν πώς θα είναι

Οι Τσέχοι παρουσίασαν ένα σκίτσο για το Skoda Enyaq και ένα για το Enyaq Coupe προαναγγέλοντας την αισθητική ανανέωση του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της φίρμας.

Η Skoda παρουσίασε τα πρώτα σκίτσα της νέας σχεδίασης των Skoda Enyaq και Skoda Enyaq Coupe, αποκαλύπτοντας σημαντικές αλλαγές στο ηλεκτρικό της best-seller.

Οι νέες γραμμές ενσωματώνουν τη φιλοσοφία Modern Solid, με ανανεωμένη εμπρός όψη που περιλαμβάνει την εντυπωσιακή Tech-Deck Face, γράμματα Skoda σε Dark Chrome και λεπτούς προβολείς LED Matrix που δένουν με τον νέο, τολμηρό προφυλακτήρα.

Τα νέα Skoda Enyaq και Skoda Enyaq Coupé ξεχωρίζουν για τις μοναδικές Dark Chrome λεπτομέρειες στο καπό, τους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά μαρσπιέ. Επιπλέον, η νέα απόχρωση Olibo Green, αποκλειστικά για τη σειρά Enyaq, προσθέτει έναν αέρα φινέτσας στη συνολική εμφάνιση.

Η Skoda τοποθετεί τη φωτιζόμενη Tech-Deck Face, αντικαθιστώντας την παραδοσιακή μάσκα. Ο διαιρούμενος σχεδιασμός των προβολέων ενισχύει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η λεπτότερη ανώτερη ενότητα “ρέει” αρμονικά προς τα φτερά.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στην αισθητική, καθώς η ανανεωμένη εμπρός όψη βελτιώνει την αεροδυναμική, συμβάλλοντας σε αυξημένη αυτονομία και για τα δύο μοντέλα. Το Enyaq Coupe ξεχωρίζει ως το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα της Skoda, χάρη στη γραμμή οροφής που κλίνει απαλά από τη μεσαία κολόνα έως το πίσω μέρος.

Το πίσω μέρος εντυπωσιάζει εξίσου, με γράμματα Skoda σε Dark Chrome, διακριτή αεροτομή και τα χαρακτηριστικά C-shaped πίσω φώτα της εταιρείας. Πλαϊνά μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος ολοκληρώνουν την ανανεωμένη σχεδίαση.

Η Skoda στοχεύει να συνεχίσει την επιτυχία της οικογένειας Enyaq, που συγκαταλέγεται στα best-seller ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη το 2024. Η ανανεωμένη σχεδίαση, μαζί με τις τεχνολογικές βελτιώσεις, ενισχύει την πορεία της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση, επεκτείνοντας και αναβαθμίζοντας συνεχώς την ηλεκτρική της γκάμα.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ήρθε στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Ford Puma

Ονομάζεται Ford Puma Gen-E και αποτελεί την ολοκαίνουρια, αποκλειστικά ηλεκτρική εκδοχή του πρώτου σε πωλήσεις μοντέλου της αμερικανικής μάρκας στην Ελλάδα. Πότε θα έρθει και πόσο θα κοστίζει;

Το Ford Puma είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της αμερικανικής μάρκας στην Ελλάδα, έχοντας καταγράψει πάνω από 1.800 ταξινομήσεις την περίοδο από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2024.

Αν και η γκάμα των κινητήρων του δημοφιλούς B-SUV διαθέτει και υβριδικά σύνολα, τώρα ήρθε η στιγμή η εμπορική επιτυχία της Ford να αποκτήσει και έκδοση που θα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.

Το Ford Puma Gen-E έρχεται με έναν κινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος στον μπροστά άξονα. Η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει τους 168 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 290 Nm. Έτσι, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα έρχεται στα 160 km/h.
Η μπαταρία του νέου ηλεκτρικού B-SUV της Ford έχει χωρητικότητα 43 kWh. Αν είναι πλήρως φορτισμένη μπορεί να προσφέρει αυτονομία μέχρι και 376 km, ενώ διαθέτει και γρήγορη φόρτιση που φτάνει τα 100 kW, με αποτέλεσμα να χρειάζεται 23 λεπτά για να πάει από το 10% μέχρι το 80%.

 6-ford-puma-gen-e-parousiasi

Αυτό είναι το B-SUV με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ στην Ελλάδα

Σχεδιαστικά, είναι λίγες οι διαφορές που παρατηρούμε ανάμεσα στο ηλεκτρικό Ford Puma και τις θερμικές εκδοχές του, με την κυριότερη να αφορά την κλειστή μάσκα, λόγω των πολύ μικρότερων αναγκών για ψύξη.

Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το περίφημο megabox, δηλαδή τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στο πορτ μπαγκάζ, το οποίο στην ηλεκτρική εκδοχή ονομάζεται Gigabox επειδή είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Κάπως έτσι, ο συνολικός όγκος του χώρου αποσκευών στο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E έχει φτάσει στα 574 λίτρα, από τα 536 λίτρα των θερμικών εκδόσεων, ενώ υπάρχει και frunk, δηλαδή αποθηκευτικός χώρος στο καπό, με χωρητικότητα 43 λίτρα.

Πόσο κοστίζει το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα; Πότε έρχεται στη χώρα μας;

Η τιμή του ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα ξεκινάει από 25.900 ευρώ στην έκδοση Style, υπολογίζοντας και την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, ενώ στην έκδοση Premium το κόστος ανεβαίνει στα 27.944 ευρώ.

Το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E υπάρχει ήδη στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας στην Ελλάδα, όντας παράλληλα διαθέσιμο στον διαμορφωτή, ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να φτιάξει τη δική του εκδοχή, Ταυτόχρονα, έχουν ανοίξει και οι προπαραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Για πρώτη φορά θα το δούμε στις εκθέσεις τον Μάρτιο του 2025.

πηγή: www.gocar.gr

Αυτοκινητοβιομηχανία κολοσσός ετοιμάζει μπαταρίες ηλεκτρικών θείου λιθίου-τι πλεονέκτημα έχουν

Ο όμιλος με τις περισσότερες φίρμες αυτοκινήτων υπέγραψε συμφωνία με αμερικανική εταιρεία για την ανάπτυξη φθηνών μπαταριών θείου-λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ξέρουμε πότε θα μπουν στην παραγωγή.

Καθώς το κόστος των μπαταριών επηρεάζει σημαντικά τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να αναπτύξουν εναλλακτικές τεχνολογίες για να καταστήσουν τα οχήματα πιο προσιτά.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι μπαταρίες θείου-λιθίου δεν χρησιμοποιούν ακριβά υλικά όπως νικέλιο ή κοβάλτιο, με αποτέλεσμα το φθηνότερο κόστος παραγωγής τους, αν και θεωρείται πως έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής.

Σε κοινή δήλωσή τους η Stellantis, ο 4ος μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής οχημάτων στον κόσμο, και η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Zeta ανέφεραν πως οι μπαταρίες θείου-λιθίου αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από το μισό της τιμής ανά kWh (κιλοβατώρα) των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η συμφωνία αποσκοπεί στην ανάπτυξη ελαφρύτερων μπαταριών, αλλά με ενεργειακό δυναμικό συγκρίσιμο με αυτό της τρέχουσας τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Αυτό σημαίνει δυνητικά ένα σημαντικά ελαφρύτερο πακέτο μπαταριών με την ίδια ωφέλιμη ενέργεια με τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιτρέποντας μεγαλύτερη εμβέλεια, βελτιωμένο χειρισμό και αυξημένες επιδόσεις.

Μια τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να αυξήσει τους χρόνους ταχυφόρτισης έως και κατά 50%. Η συμφωνία περιλαμβάνει ανάπτυξη πριν από την παραγωγή και σχέδια για μελλοντική παραγωγή έως το 2030.

Η Stellantis είναι επίσης χρηματοδότης της νεοφυούς επιχείρησης Lyten της Silicon Valley, η οποία τον Οκτώβριο ανακοίνωσε σχέδιο επένδυσης άνω του 1 δισ. δολαρίων για την κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως gigafactory για μπαταρίες θείου-λιθίου στη Νεβάδα.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Το νέο ηλεκτρικό Skoda Elroq ήρθε στην Ελλάδα – Πού θα το δεις απο κοντά

Τo 2o ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda θα διατίθεται σε λίγες εβδομάδες για παραγγελίες και στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους.

Λίγες ημέρες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του, το νέο Elroq της Skoda βρέθηκε επί ελληνικού εδάφους σε ειδικό χώρο στο Golden Hall όπου αποκαλύφθηκε σε δημοσιογράφους και στο κοινό. Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda μετά το Enyaq, θα παραμείνει στο χώρο του Golden Hall μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου.

Το Elroq είναι ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV με αμάξωμα συνολικού μήκους 4,5 μ. και ιδιαίτερα φιλόξενους χώρους καθώς βασίζεται στην επίπεδη πλατφόρμα του ομίλου Volkswagen που είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα.

Όμως γενικά και η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid που εισάγει το Elroq θα είναι αυτή που υιοθετηθεί σε όλα τα μοντέλα Skoda που θα παρουσιαστούν μελλοντικά όπως τα project Epic, Combi και Space.

Στα δυναμικά στοιχεία σχεδίασης ξεχωρίζει το χαρακτηριστικό σχήμα της μάσκας και τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, που προσδίδουν μοντέρνα αίσθηση. Η εξωτερική εμφάνιση ενισχύεται από τις έντονες γραμμές και τις προσεγμένες λεπτομέρειες με ευμεγέθεις τροχούς 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό βρίσκει κανείς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment με μεγάλη οθόνη αφής, ενώ συνολικά υπάρχουν χώροι αποθήκευσης και εναπόθεσης μικροαντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 48 λίτρων. Ο δε χώρος αποσκευών προσφέρει 470 λίτρα που διευρύνονται στα 1.580 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.

Όπως κάθε Skoda, έτσι και το Elroq προσφέρει τα γνωστά χαρακτηριστικά Simply Clever που κάνουν την ζωή του οδηγού και των επιβατών ακόμα πιο εύκολη.

Όλα τα Elroq επιδέχονται ταχυφόρτισης όπου για την πλήρωση του 80% της μπαταρίας απαιτούν χρόνο από 25 έως 28 λεπτά – αναλόγως την έκδοση – ενώ οι χρόνοι πλήρους φόρτισης της μπαταρίας σε πηγές ενέργειας AC (11kW) ποικίλουν από 5,30 έως 8 ώρες.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα κυκλοφορήσει αρχικά σε τρεις εκδόσεις. Η βασική ονομάζεται Elroq 50 και εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων ευρισκόμενο στον πίσω άξονα τροχών όπου μεταδίδεται και η κίνηση.

Συνδυάζεται με μια μπαταρία 52 kWh που επιτυγχάνεται αυτονομία 375 χλμ. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης προσδιορίζεται στα 34.500 ευρώ όπου με την κρατική επιδότηση και πιθανή απόσυρση βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 25.000 ευρώ.

Η μεσαία έκδοση Elroq 60 φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και συνδυάζεται με μια μπαταρία 59 kWh που προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χλμ./φόρτιση. Η συγκεκριμένη έκδοση κοστίζει 38.900 ευρώ (άνευ επιδότησης).

Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Elroq 85 με τιμή στα 44.900 ευρώ και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων. Μαζί υπάρχει και μια μπαταρία 77 kWh που προσφέρει εύρος λειτουργίας για 581 χλμ./φόρτιση.

Κατά το λανσάρισμα του μοντέλου διατίθεται και μια έκδοση First Edition που έχει το ίδιο τεχνολογικό μοτίβο με την έκδοση Elroq 85 αλλά με κορυφαίο εξοπλισμό όπως τροχούς 21 ιντσών, προβολείς LED Matrix, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω, 9 αερόσακους (τα υπόλοιπα μοντέλα έχουν 7 αερόσακους), κάμερα 360 μοιρών, κοτσαδόρο, Head up Display κ.ά. Εδώ η τιμή αναβαίνει στα 51.800 ευρώ.

Εντός του επόμενου έτους ενδεχομένως να δούμε και την τετρακίνητη έκδοση Elroq 85x κατά τα πρότυπα των ηλεκτρικών τετρακίνητων μοντέλων της σειράς VW ID και Audi Q4 e-tron Quattro.

Διάβασε περισσότερα: topgeargreece.gr