Home Blog Page 5

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις το 2024

Σύμφωνα με τα στοιχεία των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων δύο είναι οι εταιρείες που κονταροχτυπιούνται.

Στις διεθνείς πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων Ιανουαρίου -Σεπτεμβρίου 2024, η Tesla βρέθηκε στην πρώτη θέση. Η BYD βρίσκεται στην 2η θέση όμως προηγείται όταν στο μείγμα μπουν και τα plug-in υβριδικά μοντέλα της. Σε κάθε περίπτωση, ο Κινέζος κατασκευαστής πλησιάζει όλο και περισσότερο την Tesla.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 9 μηνών του τρέχοντος έτους, η Tesla ήταν μπροστά από την BYD κατά 124.000 μονάδες. Ένα χρόνο νωρίτερα, το διάστημα Ιαν-Σεπ 2023, η διαφορά ήταν 276.000 μονάδες. Μάλιστα, η BYD σημείωσε αύξηση 12% στις πωλήσεις των BEV της σε σύγκριση με τη μείωση 2% που παρουσίασε η Tesla.

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τον όμιλο Geely που κατέλαβε την 3η θέση ξεπερνώντας τον όμιλο VW. Ο Κινέζος κατασκευαστής σημείωσε άνοδο κατά 51%, ενώ ο Γερμανός κατασκευαστής μειώθηκε κατά 5%.

Η SGMW ήταν ο άλλος Κινέζος που ξεπέρασε έναν δυτικό κατασκευαστή. Χάρη στα μικρά ηλεκτρικά της, η κοινοπραξία των GM, SAIC και Wuling, αύξησε τις πωλήσεις των BEV κατά 24%. Αντίθετα, η Hyundai-Kia έχασε μία θέση, καθώς οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 8%.

Πιο κάτω, βρέθηκε ο όμιλος BMW που σημείωσε αύξηση κατά 19%. Αντίθετα, η Mercedes υποχώρησε κατά 22%. Οι άλλοι μεγάλοι χαμένοι ήταν η GAC (-22%), η Stellantis (-17%) και η Renault Group (-26%).

Αξιοσημείωτα τα θετικά αποτελέσματα που σημείωσαν η Changan (+31%), η General Motors (+56%), η NIO (+36%), η Chery Group (+66%), η Leapmotor (+102%), η Toyota (+42%), η Dongfeng (+50%) και η FAW (+55%).

Πηγή: Car Industry Analysis

Το Skoda Enyaq ανανεώνεται και αυτές οι εικόνες δείχνουν πώς θα είναι

Οι Τσέχοι παρουσίασαν ένα σκίτσο για το Skoda Enyaq και ένα για το Enyaq Coupe προαναγγέλοντας την αισθητική ανανέωση του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της φίρμας.

Η Skoda παρουσίασε τα πρώτα σκίτσα της νέας σχεδίασης των Skoda Enyaq και Skoda Enyaq Coupe, αποκαλύπτοντας σημαντικές αλλαγές στο ηλεκτρικό της best-seller.

Οι νέες γραμμές ενσωματώνουν τη φιλοσοφία Modern Solid, με ανανεωμένη εμπρός όψη που περιλαμβάνει την εντυπωσιακή Tech-Deck Face, γράμματα Skoda σε Dark Chrome και λεπτούς προβολείς LED Matrix που δένουν με τον νέο, τολμηρό προφυλακτήρα.

Τα νέα Skoda Enyaq και Skoda Enyaq Coupé ξεχωρίζουν για τις μοναδικές Dark Chrome λεπτομέρειες στο καπό, τους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά μαρσπιέ. Επιπλέον, η νέα απόχρωση Olibo Green, αποκλειστικά για τη σειρά Enyaq, προσθέτει έναν αέρα φινέτσας στη συνολική εμφάνιση.

Η Skoda τοποθετεί τη φωτιζόμενη Tech-Deck Face, αντικαθιστώντας την παραδοσιακή μάσκα. Ο διαιρούμενος σχεδιασμός των προβολέων ενισχύει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η λεπτότερη ανώτερη ενότητα “ρέει” αρμονικά προς τα φτερά.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στην αισθητική, καθώς η ανανεωμένη εμπρός όψη βελτιώνει την αεροδυναμική, συμβάλλοντας σε αυξημένη αυτονομία και για τα δύο μοντέλα. Το Enyaq Coupe ξεχωρίζει ως το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα της Skoda, χάρη στη γραμμή οροφής που κλίνει απαλά από τη μεσαία κολόνα έως το πίσω μέρος.

Το πίσω μέρος εντυπωσιάζει εξίσου, με γράμματα Skoda σε Dark Chrome, διακριτή αεροτομή και τα χαρακτηριστικά C-shaped πίσω φώτα της εταιρείας. Πλαϊνά μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος ολοκληρώνουν την ανανεωμένη σχεδίαση.

Η Skoda στοχεύει να συνεχίσει την επιτυχία της οικογένειας Enyaq, που συγκαταλέγεται στα best-seller ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη το 2024. Η ανανεωμένη σχεδίαση, μαζί με τις τεχνολογικές βελτιώσεις, ενισχύει την πορεία της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση, επεκτείνοντας και αναβαθμίζοντας συνεχώς την ηλεκτρική της γκάμα.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ήρθε στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Ford Puma

Ονομάζεται Ford Puma Gen-E και αποτελεί την ολοκαίνουρια, αποκλειστικά ηλεκτρική εκδοχή του πρώτου σε πωλήσεις μοντέλου της αμερικανικής μάρκας στην Ελλάδα. Πότε θα έρθει και πόσο θα κοστίζει;

Το Ford Puma είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της αμερικανικής μάρκας στην Ελλάδα, έχοντας καταγράψει πάνω από 1.800 ταξινομήσεις την περίοδο από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2024.

Αν και η γκάμα των κινητήρων του δημοφιλούς B-SUV διαθέτει και υβριδικά σύνολα, τώρα ήρθε η στιγμή η εμπορική επιτυχία της Ford να αποκτήσει και έκδοση που θα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.

Το Ford Puma Gen-E έρχεται με έναν κινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος στον μπροστά άξονα. Η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει τους 168 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 290 Nm. Έτσι, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα έρχεται στα 160 km/h.
Η μπαταρία του νέου ηλεκτρικού B-SUV της Ford έχει χωρητικότητα 43 kWh. Αν είναι πλήρως φορτισμένη μπορεί να προσφέρει αυτονομία μέχρι και 376 km, ενώ διαθέτει και γρήγορη φόρτιση που φτάνει τα 100 kW, με αποτέλεσμα να χρειάζεται 23 λεπτά για να πάει από το 10% μέχρι το 80%.

 6-ford-puma-gen-e-parousiasi

Αυτό είναι το B-SUV με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ στην Ελλάδα

Σχεδιαστικά, είναι λίγες οι διαφορές που παρατηρούμε ανάμεσα στο ηλεκτρικό Ford Puma και τις θερμικές εκδοχές του, με την κυριότερη να αφορά την κλειστή μάσκα, λόγω των πολύ μικρότερων αναγκών για ψύξη.

Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το περίφημο megabox, δηλαδή τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στο πορτ μπαγκάζ, το οποίο στην ηλεκτρική εκδοχή ονομάζεται Gigabox επειδή είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Κάπως έτσι, ο συνολικός όγκος του χώρου αποσκευών στο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E έχει φτάσει στα 574 λίτρα, από τα 536 λίτρα των θερμικών εκδόσεων, ενώ υπάρχει και frunk, δηλαδή αποθηκευτικός χώρος στο καπό, με χωρητικότητα 43 λίτρα.

Πόσο κοστίζει το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα; Πότε έρχεται στη χώρα μας;

Η τιμή του ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα ξεκινάει από 25.900 ευρώ στην έκδοση Style, υπολογίζοντας και την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, ενώ στην έκδοση Premium το κόστος ανεβαίνει στα 27.944 ευρώ.

Το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E υπάρχει ήδη στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας στην Ελλάδα, όντας παράλληλα διαθέσιμο στον διαμορφωτή, ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να φτιάξει τη δική του εκδοχή, Ταυτόχρονα, έχουν ανοίξει και οι προπαραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Για πρώτη φορά θα το δούμε στις εκθέσεις τον Μάρτιο του 2025.

πηγή: www.gocar.gr

Αυτοκινητοβιομηχανία κολοσσός ετοιμάζει μπαταρίες ηλεκτρικών θείου λιθίου-τι πλεονέκτημα έχουν

Ο όμιλος με τις περισσότερες φίρμες αυτοκινήτων υπέγραψε συμφωνία με αμερικανική εταιρεία για την ανάπτυξη φθηνών μπαταριών θείου-λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ξέρουμε πότε θα μπουν στην παραγωγή.

Καθώς το κόστος των μπαταριών επηρεάζει σημαντικά τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να αναπτύξουν εναλλακτικές τεχνολογίες για να καταστήσουν τα οχήματα πιο προσιτά.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι μπαταρίες θείου-λιθίου δεν χρησιμοποιούν ακριβά υλικά όπως νικέλιο ή κοβάλτιο, με αποτέλεσμα το φθηνότερο κόστος παραγωγής τους, αν και θεωρείται πως έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής.

Σε κοινή δήλωσή τους η Stellantis, ο 4ος μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής οχημάτων στον κόσμο, και η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Zeta ανέφεραν πως οι μπαταρίες θείου-λιθίου αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από το μισό της τιμής ανά kWh (κιλοβατώρα) των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η συμφωνία αποσκοπεί στην ανάπτυξη ελαφρύτερων μπαταριών, αλλά με ενεργειακό δυναμικό συγκρίσιμο με αυτό της τρέχουσας τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Αυτό σημαίνει δυνητικά ένα σημαντικά ελαφρύτερο πακέτο μπαταριών με την ίδια ωφέλιμη ενέργεια με τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιτρέποντας μεγαλύτερη εμβέλεια, βελτιωμένο χειρισμό και αυξημένες επιδόσεις.

Μια τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να αυξήσει τους χρόνους ταχυφόρτισης έως και κατά 50%. Η συμφωνία περιλαμβάνει ανάπτυξη πριν από την παραγωγή και σχέδια για μελλοντική παραγωγή έως το 2030.

Η Stellantis είναι επίσης χρηματοδότης της νεοφυούς επιχείρησης Lyten της Silicon Valley, η οποία τον Οκτώβριο ανακοίνωσε σχέδιο επένδυσης άνω του 1 δισ. δολαρίων για την κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως gigafactory για μπαταρίες θείου-λιθίου στη Νεβάδα.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Το νέο ηλεκτρικό Skoda Elroq ήρθε στην Ελλάδα – Πού θα το δεις απο κοντά

Τo 2o ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda θα διατίθεται σε λίγες εβδομάδες για παραγγελίες και στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους.

Λίγες ημέρες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του, το νέο Elroq της Skoda βρέθηκε επί ελληνικού εδάφους σε ειδικό χώρο στο Golden Hall όπου αποκαλύφθηκε σε δημοσιογράφους και στο κοινό. Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda μετά το Enyaq, θα παραμείνει στο χώρο του Golden Hall μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου.

Το Elroq είναι ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV με αμάξωμα συνολικού μήκους 4,5 μ. και ιδιαίτερα φιλόξενους χώρους καθώς βασίζεται στην επίπεδη πλατφόρμα του ομίλου Volkswagen που είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα.

Όμως γενικά και η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid που εισάγει το Elroq θα είναι αυτή που υιοθετηθεί σε όλα τα μοντέλα Skoda που θα παρουσιαστούν μελλοντικά όπως τα project Epic, Combi και Space.

Στα δυναμικά στοιχεία σχεδίασης ξεχωρίζει το χαρακτηριστικό σχήμα της μάσκας και τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, που προσδίδουν μοντέρνα αίσθηση. Η εξωτερική εμφάνιση ενισχύεται από τις έντονες γραμμές και τις προσεγμένες λεπτομέρειες με ευμεγέθεις τροχούς 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό βρίσκει κανείς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment με μεγάλη οθόνη αφής, ενώ συνολικά υπάρχουν χώροι αποθήκευσης και εναπόθεσης μικροαντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 48 λίτρων. Ο δε χώρος αποσκευών προσφέρει 470 λίτρα που διευρύνονται στα 1.580 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.

Όπως κάθε Skoda, έτσι και το Elroq προσφέρει τα γνωστά χαρακτηριστικά Simply Clever που κάνουν την ζωή του οδηγού και των επιβατών ακόμα πιο εύκολη.

Όλα τα Elroq επιδέχονται ταχυφόρτισης όπου για την πλήρωση του 80% της μπαταρίας απαιτούν χρόνο από 25 έως 28 λεπτά – αναλόγως την έκδοση – ενώ οι χρόνοι πλήρους φόρτισης της μπαταρίας σε πηγές ενέργειας AC (11kW) ποικίλουν από 5,30 έως 8 ώρες.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα κυκλοφορήσει αρχικά σε τρεις εκδόσεις. Η βασική ονομάζεται Elroq 50 και εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων ευρισκόμενο στον πίσω άξονα τροχών όπου μεταδίδεται και η κίνηση.

Συνδυάζεται με μια μπαταρία 52 kWh που επιτυγχάνεται αυτονομία 375 χλμ. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης προσδιορίζεται στα 34.500 ευρώ όπου με την κρατική επιδότηση και πιθανή απόσυρση βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 25.000 ευρώ.

Η μεσαία έκδοση Elroq 60 φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και συνδυάζεται με μια μπαταρία 59 kWh που προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χλμ./φόρτιση. Η συγκεκριμένη έκδοση κοστίζει 38.900 ευρώ (άνευ επιδότησης).

Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Elroq 85 με τιμή στα 44.900 ευρώ και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων. Μαζί υπάρχει και μια μπαταρία 77 kWh που προσφέρει εύρος λειτουργίας για 581 χλμ./φόρτιση.

Κατά το λανσάρισμα του μοντέλου διατίθεται και μια έκδοση First Edition που έχει το ίδιο τεχνολογικό μοτίβο με την έκδοση Elroq 85 αλλά με κορυφαίο εξοπλισμό όπως τροχούς 21 ιντσών, προβολείς LED Matrix, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω, 9 αερόσακους (τα υπόλοιπα μοντέλα έχουν 7 αερόσακους), κάμερα 360 μοιρών, κοτσαδόρο, Head up Display κ.ά. Εδώ η τιμή αναβαίνει στα 51.800 ευρώ.

Εντός του επόμενου έτους ενδεχομένως να δούμε και την τετρακίνητη έκδοση Elroq 85x κατά τα πρότυπα των ηλεκτρικών τετρακίνητων μοντέλων της σειράς VW ID και Audi Q4 e-tron Quattro.

Διάβασε περισσότερα: topgeargreece.gr

Η ΔΕΗ αναδεικνύει την αόρατη πραγματικότητα των γυναικών με αναπηρία θυμάτων έμφυλης βίας

Πανελλαδική έρευνα της Focus Bari με πρωτοβουλία της ΔΕΗ σχετικά με την αντίληψη του κοινού για την βία σε γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία

Περισσότεροι από 2 στους 5 δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για περιστατικό έμφυλης βίας σε γυναίκα με αναπηρία, το 46% διστάζει να καταγγείλει περιστατικό έμφυλης βίας γιατί ανησυχεί για το μέλλον του θύματος και το 30% δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να το καταγγείλει Φως στην αθέατη πραγματικότητα των θυμάτων έμφυλης βίας με αναπηρία, επιχειρεί να ρίξει η ΔΕΗ μέσα από την έρευνα «Έμφυλη βία και γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία», με περισσότερα από 2 στα 5 άτομα να δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για περιστατικό βίας απέναντι σε γυναίκα με αναπηρία. Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η ΔΕΗ συμμετέχει ενεργά στον αγώνα για την εξάλειψη της έμφυλης βίας, αναλαμβάνοντας ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την ενημέρωση και
ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου με στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου.

Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, στις 25 Νοεμβρίου, υπενθυμίζει τη σημασία του αγώνα για να σταματήσει κάθε μορφή βίας κατά των γυναικών και να προαχθεί η ισότητα των φύλων. Η βία κατά των γυναικών δεν είναι απλώς ένα προσωπικό ζήτημα, αλλά ένα κοινωνικό πρόβλημα που πλήττει το σύνολο της κοινωνίας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της Έμφυλης Βίας, η ΔΕΗ, σε συνεργασία με το Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ, την εταιρεία ερευνών FocusBari και την εταιρεία επικοινωνίας DDB, πραγματοποιεί μια ευρείας κλίμακας πανελλαδική έρευνα. Ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, η ΔΕΗ αναγνωρίζει τον κρίσιμο ρόλο της στην προώθηση αξιών, όπως η ισότητα και ο σεβασμός. Μέσα από τον πυλώνα εταιρικής υπευθυνότητας «ΔΕΗ Ενεργώ», δεσμεύεται να στηρίζει δράσεις που ενισχύουν την ευαισθητοποίηση και την κοινωνική συνοχή, συμβάλλοντας ενεργά στη δημιουργία ενός κόσμου απαλλαγμένου από κάθε μορφή έμφυλης βίας.

Η συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να αναδείξει τον βαθμό γνώσης του γενικού κοινού σε θέματα που καθιστούν τις γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία πιο ευάλωτες στην έμφυλη βία, καθώς και για τα εμπόδια που αυτές καλούνται να αντιμετωπίσουν όταν επιχειρήσουν να την καταγγείλουν.

Η φετινή πρωτοβουλία της ΔΕΗ εστιάζει στη δημιουργία ενός κύκλου προστασίας γύρω από αυτές τις γυναίκες και την οικοδόμηση μιας κοινωνίας έμφυλης ισότητας και σεβασμού και με μήνυμα #ΓνωρίζειςΚάτιΚάνεΚάτι, επιδιώκει την αφύπνιση της κοινωνίας γύρω από το ζήτημα.

Η αντίληψη του κοινού για τη βία στις γυναίκες με αναπηρίες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι γυναίκες με αναπηρία αντιμετωπίζουν μια διπλή διάκριση, καθώς βρίσκονται εκτεθειμένες στην έμφυλη βία τόσο λόγω του φύλου τους όσο και λόγω της αναπηρίας τους. Πρόκειται για έναν «αόρατο» πληθυσμό που βιώνει έμφυλη βία σε διάφορες μορφές – από τη σωματική και τη σεξουαλική, έως τη λεκτική, την οικονομική και τη συναισθηματική βία. Τα κοινωνικά στερεότυπα, η περιορισμένη πρόσβαση σε δομές υποστήριξης και δικαιοσύνης, αλλά και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, τις
καθιστούν πιο ευάλωτες.

Ενδεικτικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας:

Περισσότερα από 2 στα 5 άτομα δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για περιστατικό έμφυλης βίας σε γυναίκα με αναπηρία

  • Το 46% των ατόμων που ρωτήθηκαν, διστάζει να καταγγείλει περιστατικό βίας σε γυναίκες με αναπηρία λόγω πιθανής νομικής εμπλοκής, το 43% ανησυχεί για την μελλοντική τύχη του θύματος σε περίπτωση καταγγελίας, ενώ ένα ποσοστό 30% αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε μία αντίστοιχη περίπτωση.
  • 3 στα 4 άτομα (75%) θεωρούν πως οι γυναίκες με κάποια κινητική ή αισθητηριακή αναπηρία είναι πιο εκτεθειμένες σε περιστατικά έμφυλης βίας
  • 2 στα 3 άτομα (66%) συνειδητοποιούν ότι η αναζήτηση βοήθειας, όπως και η αναφορά και καταγγελία περιστατικού έμφυλης βίας είναι πιο δύσκολη για τις γυναίκες με αναπηρία
  • 1 στα 2 άτομα (50%) θεωρεί πως οι γυναίκες με κινητική ή αισθητηριακή αναπηρία αντιμετωπίζονται με οίκτο, όταν αποπειρώνται να αναφέρουν ή να καταγγείλουν ένα περιστατικό βίας σε βάρος τους

Η Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ, κα. Σοφία Δήμτσα, δήλωσε σχετικά: «Η έμφυλη βία που βιώνουν οι γυναίκες με αναπηρία αποτελεί ένα σύνθετο κοινωνικό ζήτημα που συνδυάζει τη διάκριση λόγω φύλου με τις προκλήσεις που απορρέουν από την αναπηρία τους. Μέσα από αυτή την έρευνα, επιδιώκουμε να αναδείξουμε την αόρατη πραγματικότητα αυτών των γυναικών, να ρίξουμε φως στις διακρίσεις και στα στερεότυπα που τις αποκλείουν και να ενισχύσουμε τη φωνή τους στην κοινωνία. Ως ΔΕΗ, μέσα από τον πυλώνα εταιρικής υπευθυνότητας ”ΔΕΗ Ενεργώ”  έχουμε επενδύσει σταθερά τα τελευταία χρόνια σε πρωτοβουλίες για την εξάλειψη της έμφυλης βίας, αναδεικνύοντας τη σημασία της ισότητας και της προστασίας των πιο ευάλωτων ομάδων. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι μια υπενθύμιση ότι έχουμε ακόμα πολλή δουλειά μπροστά μας, αλλά και μια πρόσκληση για συλλογική δράση».

Η Comms Gender Expert του Κέντρου ΔΙΟΤΙΜΑ, κα. Νατάσσα Κεφαληνού, σχολίασε: «Η έμφυλη βία πλήττει περισσότερο τις γυναίκες με κινητικές και αισθητηριακές βλάβες λόγω των δομικών εμποδίων που αντιμετωπίζουν στην προσπάθεια να αναζητήσουν βοήθεια. Στην έρευνα καταγράφεται μία θετική εξέλιξη: η ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης για τις ανάγκες των γυναικών με αναπηρία που βιώνουν έμφυλη βία, ωστόσο απομένουν να γίνουν ακόμη πολλά».

Παράλληλα με την έρευνα, η ΔΕΗ υλοποιεί ενημερωτική καμπάνια ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για την καταπολέμηση των στερεοτύπων και της βίας κατά των γυναικών με αναπηρία.
25 Νοεμβρίου: Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών Το θέμα της βίας κατά των γυναικών παραμένει ένα σοβαρό και σύνθετο ζήτημα σε πολλά μέρη του κόσμου. Στην Ελλάδα, οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, με τις Ελληνικές Αρχές, τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και άλλους φορείς να εργάζονται συστηματικότερα για να δημιουργηθούν νέες κοινωνικές συνθήκες και θετική αλλαγή. Τα νομικά μέτρα για την προστασία των γυναικών που υφίστανται κακοποιητικές συμπεριφορές,
έχουν επαυξηθεί ενώ η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας είναι σε συνεχή διεργασία.

Η έρευνα «Έμφυλη βία και γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία» είναι διαθέσιμη εδώ.

Πού μπορεί να κάνει service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μικρότερες ανάγκες συντήρησης, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μηδενικές. Πού θα το πάμε, λοιπόν, όταν έρθει η ώρα για το service;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερες ανάγκες για service, μία πραγματικότητα η οποία προκύπτει από το γεγονός ότι ο αριθμός των κινούμενων μερών που διαθέτουν είναι σημαντικά μικρότερος.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζονται ποτέ επίσκεψη στο συνεργείο. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις τους αυξάνονται συνεχώς, είναι καλό να γνωρίζουμε πού μπορούμε να απευθυνθούμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι η συντήρηση του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου θα γίνει σωστά.

Κάθε πότε θέλει service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Όπως και στα θερμικά αυτοκίνητα, αυτή η ερώτηση δεν έχει μία απάντηση. Η συχνότητα των service ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τι ορίζει ο κατασκευαστής σε κάθε μοντέλο. Τι εννοούμε με αυτό;
Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ένα πλάνο συντήρησης το οποίο περιλαμβάνει επίσκεψη στο συνεργείο έπειτα από κάποια συγκεκριμένα km, ακριβώς όπως συμβαίνει και σε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο με βενζίνη, diesel ή οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.

Στο άλλο άκρο βρίσκεται η Tesla η οποία έχει ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης που περιλαμβάνουν εναλλαγή των ελαστικών (μπροστά – πίσω), αλλαγή φίλτρου καμπίνας και αλλαγή στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων.

Πού πάω για service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Άσχετα από το πρόγραμμα συντήρησης του οχήματος με μπαταρία που έχουμε αποκτήσει, η απάντηση στο ερώτημα «πού μπορώ να πάω για service ένα ηλεκτρικό» είναι ακριβώς η ίδια με τα θερμικά αυτοκίνητα. Μπορούμε να πάμε στην αντιπροσωπεία, όμως μπορούμε να επισκεφθούμε και ένα οποιοδήποτε συνεργείο, αρκεί να χρησιμοποιούμε τα σωστά ανταλλακτικά και να είμαστε εντός των χιλιομετρικών και χρονικών ορίων που ορίζει ο κατασκευαστής.

Ωστόσο, στο παραπάνω υπάρχει ένας αστερίσκος. Η αντιπροσωπεία ή το συνεργείο στο οποίο θα πάμε το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο θα πρέπει να ικανοποιεί όλες τις προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

To ηλεκτρικό Abarth 600e έρχεται με τιμή θερμικού αυτοκινήτου

Με ιδιαίτερα επιθετική εμφάνιση που υπογραμμίζεται από τη χρήση αρκετών εξαρτημάτων από τον χώρο των αγώνων, το Abarth 600e είναι έτοιμο να ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία το αμέσως επόμενο διάστημα.

Οι εκδόσεις Abarth είχαν πάντοτε κάτι το συναρπαστικό, τουλάχιστον για όσους αντιλαμβάνονται την οδήγηση σαν κάτι περισσότερο από απλή μετακίνηση. Και η Abarth, έχει βαλθεί να μας πείσει πως μπορούμε να ελπίζουμε σε αυτή, ακόμη και στα χρόνια των ηλεκτρικών.

Αρχικά, ενημερώνοντάς μας πως θα βλέπαμε το νέο 600e και σε έκδοση με το logo της στο αμάξωμα. Αλλά δεν έμεινε σε αυτό. Επέλεξε το συγκεκριμένο μοντέλο, για να δημιουργήσει το ισχυρότερο Abarth που φτιάχτηκε ποτέ και πλέον, είναι σε θέση να μας δώσει τις ακριβείς προδιαγραφές.

Η βασική έκδοση ονομάζεται Turismo και έχει απόδοση 240 ίππων και 300 Nm μέγιστης ροπής. Αρκετά για μια επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h. Ξέρουμε, ανησυχείτε για το πώς θα ακούγεται. Ας ξεκινήσουμε με την επιβεβαίωση πως θα ακούγεται και αν κρίνουμε από την έκδοση Abarth του 500e, θα θυμίζει αρκετά αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Σε επίπεδο αυτονομίας τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, καθώς τα 334 χιλιόμετρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι μια μέτρια τιμή, όμως αν όλα όσα υπόσχεται το Abarth 600e επιβεβαιωθούν στην άσφαλτο, τότε μάλλον μπορούμε να του συγχωρήσουμε την αυτονομία.

Aς επιστρέψουμε όμως στις εκδόσεις, οι οποίες δεν ολοκληρώνονται στην Turismo. H πιο hardcore εκδοχή ονομάζεται Scorpionissima και είναι αυτή που αποτελεί το ισχυρότερο Abarth όλων των εποχών, με 280 ίππους και 345 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 5,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική παραμένει στα 200 km/h.

Ανεξάρτητα πάντως από την έκδοση που θα επιλεγεί, οι πελάτες θα έχουν στη διάθεσή τους πιο σκληρή ανάρτηση, ενισχυμένο πλαίσιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen.

Η Abarth επιβεβαίωσε επίσης ότι θα τοποθετήσει ένα σετ ελαστικών Michelin Pilot Sport EV που προέρχονται από την Formula E, ενώ πίσω από τις ζάντες υπάρχουν αγωνιστικά φρένα 380 χιλιοστών της Alcon. Επίσης, και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, η Abarth προσπάθησε πολύ να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, με την τιμή-στόχο να είναι τα 1.600 κιλά.

Όσον αφορά την εμφάνιση, αυτή σίγουρα ταιριάζει με τις προδιαγραφές. Τα φουσκωμένα πάνελ, οι σκουρόχρωμες ποδιές και το μπροστινό μέρος με τη “μύτη καρχαρία” κάνουν το χρέος τους για να προσθέσουν δραματικότητα. Το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί, ενώ έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο κατά 30 χιλιοστά μπροστά και 25 χιλιοστά πίσω.

Επιπλέον, οι ζάντες 20 ιντσών, η μεγάλη πίσω πτέρυγα και ένας διαχύτης που πέρασαν από κανονικές δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και έως και τέσσερις επιλογές χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένων του Acid Green και του Venom Black, συμπληρώνουν την επιθετική εμφάνιση του Abarth.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το τιμόνι με τον σκορπιό στο κέντρο του και επένδυση από Alcantara, καθώς και τα καθίσματα bucket. Το κορυφαίο Abarth θα περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό, οθόνη infotainment 10,25 ιντσών και ηχοσύστημα με έξι ηχεία.

Επιστροφή στα δυναμικά χαρακτηριστικά, όπου τρία προγράμματα οδήγησης θα βρίσκονται στη διάθεση του οδηγού. Πρόκειται για τα “Turismo”, “Scorpion Street” και “Scorpion Track”. Καθένα από αυτά, προσαρμόζει την παροχή ροπής και την τελική ταχύτητα, ενώ παράλληλα επαναρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, το σύστημα διεύθυνσης και το επίπεδο πρόσφυσης.

Η σουίτα ADAS επιπέδου 2 έχει επίσης ενσωματωθεί, με χαρακτηριστικά όπως το αυτόματο φρενάρισμα και η “ανίχνευση κόπωσης οδηγού”. Το ChatGPT θα είναι επίσης διαθέσιμο για να διευκολύνει μικρές εργασίες, όπως η προθέρμανση του αυτοκινήτου, ο καθορισμός του χρόνου φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας ή η απάντηση σε κάποιο ερώτημα που σας δημιουργήθηκε ξαφνικά. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του τεχνητού ήχου της εξάτμισης.

Οι παραγγελίες πρόκειται να ξεκινήσουν από τα μέσα Νοεμβρίου και για τις δύο εκδόσεις του 600e. Και εδώ έρχεται ένα ακόμη ευχάριστο νέο, καθώς τα 44.300 ευρώ από τα οποία ξεκινούν οι τιμές του σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές, δεν είναι πολλά περισσότερα από ένα συμβατικό 600e.

Αν τώρα προσανατολίζεσαι στην έκδοση Scorpionissima, της οποίας η παραγωγή θα περιοριστεί στις 1.949 μονάδες (παραπέμποντας στο έτος ίδρυσης της Fiat), τότε θα χρειαστεί σίγουρα να πληρώσεις κάτι παραπάνω. Μην ξεχνάς όμως πως θα έχεις το ισχυρότερο Abarth που έγινε ποτέ.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Με ποιον τρόπο αποτρέπει φωτιά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρατεύεται στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο μπορεί να τα πάει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο.

Οι εταιρείες τεχνολογίας επιταχύνουν τις διαδικασίες ανίχνευσης ελαττωμάτων στις κυψέλες μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων που μπορεί να προκαλέσουν φωτιές και άλλα προβλήματα, χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Τα μοντέλα AI εκπαιδεύονται για να αξιολογούν γρήγορα τι είναι φυσιολογικό σε μια κυψέλη και τι όχι, επιταχύνοντας σημαντικά τους ελέγχους ποιότητας. “Η τεχνητή νοημοσύνη έχει να κάνει με την κλίμακα: Όσο περισσότερο τη χρησιμοποιούμε, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα”, δήλωσε ο Peter Kostka, διευθυντής λύσεων μπαταριών της PDF Solutions, στην έκθεση The Battery Show στο Ντιτρόιτ.

Η PDF Solutions εκπαιδεύει το μοντέλο AI της να κατανοεί τις δομές των μπαταριών. “Αν το μοντέλο μας μάθει, ‘Αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει γενικά να βλέπω’, τότε το ίδιο μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί σε διαφορετικές γραμμές παραγωγής, προσφέροντας αυτή την οικονομία κλίμακας”, εξηγεί.

Η UnitX χρησιμοποιεί επίσης AI για να βελτιώσει τη διαδικασία εντοπισμού ελαττωμάτων. Η 3D τεχνολογία της μπορεί να ανιχνεύει λεπτές ανωμαλίες με υψηλές ταχύτητες, ενώ ανιχνεύει μεγαλύτερο βάθος από την 2D απεικόνιση, σύμφωνα με τον CEO της, Keven Wang, στην ίδια έκθεση.

Σε μια μελέτη περίπτωσης της UnitX, οι ανθρώπινοι χειριστές εξέταζαν μία κυψέλη κάθε πέντε λεπτά, ενώ το εργαλείο AI σκάναρε μία κυψέλη κάθε 3,5 δευτερόλεπτα.

Βάσει αυτής της μελέτης, το εργοστάσιο θα μπορούσε να επανατοποθετήσει τρεις επιθεωρητές χάρη στο εργαλείο AI, δήλωσε ο Wang. “Χρειάζεται να δει τα ελαττώματα που έχει δει στο παρελθόν, αλλά θα εκπλαγείτε από το πόσο καλό είναι και πόσα λίγα δείγματα χρειάζεται για να εκπαιδευτεί”, ανέφερε.

Οι εταιρείες μπαταριών χρησιμοποιούν τη μηχανική μάθηση εδώ και χρόνια, αλλά μεγάλο μέρος της βιομηχανίας δεν έχει ακόμη αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη, δήλωσε ο Richard Ahlfeld, CEO της Monolith, μιας εταιρείας λογισμικού AI.

Η τεχνολογία μπορεί να μειώσει τον χρόνο δοκιμών των μπαταριών στο μισό. “Η κούρσα για τα EV έχει γίνει πιο έντονη”, δήλωσε. “Ο κόσμος πλέον σκέφτεται, “Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να επιταχύνουμε τη διαδικασία;” και αυτό είναι ένα εργαλείο που έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιταχύνει σημαντικά την ανάπτυξη”.

Η Nio Europe ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της Monolith για να δημιουργήσει ένα κοινό μοντέλο μηχανικής μάθησης που θα συγκρίνει τα δεδομένα οχημάτων στον δρόμο με τα δεδομένα των δοκιμών σε πάγκο. Επίσης, θα μειώσει τον χρόνο για τον καθαρισμό, την ανασύνθεση, την ανάλυση και την ανίχνευση ανωμαλιών στα δεδομένα μπαταριών.

Οι εταιρείες αρχίζουν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν και να βελτιστοποιήσουν την υγεία της μπαταρίας μέσω των συστημάτων διαχείρισης μπαταρίας των οχημάτων, να καθαρίζουν και να ανασυνθέτουν δεδομένα μέσω εργαλείων όπως το ChatGPT, και να χαρτογραφούν μόρια για να ανακαλύψουν υλικά νέας γενιάς.

Η γνώση της κατάστασης υγείας μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν τη φόρτιση και να επεκτείνουν δυνητικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας κατά 10 έως 20 τοις εκατό, δήλωσε ο Ahlfeld.

Η SES AI εργάζεται σε μοντέλα AI για να χαρτογραφήσει περισσότερα μόρια από όσα μπορούν οι άνθρωποι, δήλωσε ο CEO Qichao Hu. Τα μοντέλα μπορούν να γίνουν εξίσου έξυπνα ή και πιο έξυπνα από κορυφαίους χημικούς, ανέφερε. Η SES AI πιστεύει ότι η χαρτογράφηση αυτή θα επιταχύνει την ανακάλυψη υλικών για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος μπαταρίας για EV, ηλεκτρονικά, αποθήκευση ενέργειας και άλλες εφαρμογές.

Ωστόσο, οι επιστήμονες εξακολουθούν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργικότητα της βάσης δεδομένων. “Οι ανθρώπινοι επιστήμονες πρέπει να συνθέσουν το μοντέλο, να χρησιμοποιήσουν και να δοκιμάσουν τις μπαταρίες. Είναι σαν η ιδέα να δημιουργείται από το μοντέλο, αλλά η επαλήθευση της ιδέας γίνεται ακόμη από τους ανθρώπους”, πρόσθεσε.

Η ανάπτυξη νέων χημικών ενώσεων είναι η πιο συναρπαστική προοπτική για την τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα των μπαταριών, δήλωσε ο Patrick Hertzke, συνεργάτης του McKinsey & Co.’s Center for Future Mobility.

Αρκετές εταιρείες κάνουν δοκιμές για να βελτιώσουν τις μπαταρίες. “Είναι σαν να φτιάχνεις ένα εμβόλιο ή ένα φαρμακευτικό προϊόν. Δεν είναι εύκολο και δεν είναι γραμμικό”, δήλωσε. “Αλλά βάσει των επιτευγμάτων στον φαρμακευτικό τομέα, θα πρέπει να είμαστε εξίσου ενθουσιασμένοι για τη δυνατότητα βελτίωσης της χημείας στις μπαταρίες”.

Αυτή η προοπτική μπορεί να είναι ακόμη μακριά, όπως αναφέρουν οι εταιρείες τεχνολογίας μπαταριών. “Η κατασκευή μπαταριών είναι περισσότερο τέχνη παρά επιστήμη”, δήλωσε ο Manan Pathak, CEO της BattGenie. “Είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρχει μια ολοκληρωμένη διαδικασία κατασκευής που να μπορεί να παράγει πραγματικά καλές, αναπαραγώγιμες κυψέλες με πολύ χαμηλά ποσοστά σφαλμάτων”.

Ακόμη και για τον εντοπισμό ελαττωμάτων, τα μοντέλα AI χρειάζονται ανθρώπινη εκπαίδευση, σημείωσε ο Wang. “Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια άλλη μορφή αλγορίθμου”, τόνισε. “Δεν είναι πανάκεια, δεν είναι μαγεία. Είναι πολύ καλή στην πρόβλεψη πραγμάτων”.

πηγή: www.topgeargreece.gr

bluePass: Νέα υπηρεσία από τη ΔΕΗ για φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε δημόσιους φορτιστές ΔΕΗ blue και στο σπίτι

Με σταθερή χρέωση ανά μήνα, 50 kWh σε όλους τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές του δικτύου ΔΕΗ blue και επιπλέον δώρο 50 kWh για φόρτιση στο σπίτι

Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με σταθερή χρέωση κάθε μήνα συνδυάζει την φόρτιση στους δημόσιους φορτιστές της ΔΕΗ blue με τη φόρτιση στο σπίτι.

Με την ενεργοποίηση του bluePass στην εφαρμογή myΔΕΗ, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων έχουν τη δυνατότητα, με €20 επιπλέον στον μηνιαίο λογαριασμό τους, να αποκτήσουν 50kWh κάθε μήνα για φόρτιση σε όλους τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές του δικτύου ΔΕΗ blue με επιπλέον δώρο 50 kWh/μήνα για φόρτιση στο σπίτι.

Παράλληλα, μπορούν να αγοράσουν με έκπτωση 15% οικιακούς φορτιστές και να επωφεληθούν από τη δυνατότητα εγκατάστασης τους από τη ΔΕΗ blue.

Ακόμη, ενεργοποιώντας το bluePass, οι χρήστες myΔΕΗ κερδίζουν 500 Miles+Bonus μίλια από την AEGEAN, ενώ παράλληλα επωφελούνται από προσφορές και εκπτώσεις κορυφαίων brand της αγοράς μέσω του ΔΕΗ myRewards Coupons.

Διαθέτοντας το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα, με περισσότερα από 2.400 σημεία φόρτισης, η ΔΕΗ επενδύει στη συνεχή ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών και ταχυφορτιστών ΔΕΗ blue, ενώ παράλληλα εξελίσσει τις υπηρεσίες της δημιουργώντας έναν ολόκληρο κόσμο προνομίων για τους οδηγούς της ηλεκτροκίνησης.

Η ΔΕΗ, ηγέτιδα δύναμη στην ενέργεια, ανταποκρίνεται στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες πράσινων μετακινήσεων με όχημά της τη ΔΕΗ blue.