Home Blog Page 4

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Τι πρέπει να κάνω για να πάρω τα χρήματα της επιδότησης;

Μπορεί αυτήν τη στιγμή το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 να μην έχει χρήματα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι αν αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν θα πάρεις επιδότηση.

Η Ελλάδα δίνει τη μεγαλύτερη επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη με το ποσό να φτάνει τα 9.000 ευρώ, ενώ μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερη για ειδικές κατηγορίες όπως νέοι κάτω των 29 ετών, ΑμεΑ, τρίτεκνοι/πολύτεκνοι και κάτοικοι νησιών.

Βέβαια, έχει προκύψει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Από τις 10 Δεκεμβρίου του 2024 μέχρι και σήμερα το πρόγραμμα έχει σταματήσει να δέχεται αιτήσεις, επειδή τελείωσαν τα χρήματα. Παρόλα αυτά, με τους κατάλληλους χειρισμούς και λίγη τύχη, αυτό θα μπορούσε να είναι και καλό.

Το πολύ μεγάλο ύψος της επιδότησης, κάνει τον ρόλο του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 εξαιρετικά σημαντικό. Αν η τιμή ενός αυτοκινήτου είναι 40.000 ευρώ, με την επιδότηση πέφτει στα 31.000 ευρώ. Ακόμα και στο φθηνότερο όλων, το Leapmotor T03, η επιδότηση φτάνει τα 4.450 ευρώ, καθώς τα 18.400 ευρώ του τιμοκαταλόγου, γίνονται τελικά 13.950 ευρώ. Πρόκειται για τελείως διαφορετική τάξη μεγέθους.

Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στο εξής φαινόμενο. Όταν το πρόγραμμα λειτουργεί, οι παραγγελίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανεβαίνουν κατακόρυφα. Όταν το πρόγραμμα είναι κλειστό όπως συμβαίνει τώρα, οι παραγγελίες πέφτουν. Ωστόσο, αυτήν τη φορά είναι αλλιώς.

Όλες τις προηγούμενες φορές που το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 είχε σταματήσει να λειτουργεί, ο κόσμος παρέμενε στο σκοτάδι καθώς δεν υπήρχε καμία ενημέρωση αν θα μπουν ξανά χρήματα ή όχι. Έτσι, η συντριπτική πλειοψηφία κρατούσε στάση αναμονής και δεν προχωρούσε σε παραγγελία.

Αυτήν τη φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς το Υπουργείο έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα προστεθούν 11 εκατομμύρια ευρώ. Η ανακοίνωση έγινε από τη Δέσποινα Παληαρούτα, Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών σε εκπομπή της ΕΡΤ στις 22 Ιανουαρίου.

Από τη στιγμή που ξέρουμε σίγουρα ότι θα μπουν επιπλέον χρήματα στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν παραγγελία άμεσα, ώστε να λάβουν στα χέρια τους την άδεια του αυτοκινήτου το συντομότερο δυνατό.

Να υπενθυμίσουμε ότι για να κατατεθεί αίτηση στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, είναι απαραίτητο κάποιος να έχει στα χέρια του την άδεια κυκλοφορίας, καθώς είναι απαραίτητο και προαπαιτούμενο δικαιολογητικό, σε αντίθεση με τα προηγούμενα προγράμματα.

Με την άδεια κυκλοφορίας στα χέρια ο αγοραστής του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαίνει στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, συμπληρώνει την αίτηση και την αφήνει συμπληρωμένη στο σύστημα, ακόμα κι αν το πρόγραμμα δεν έχει χρήματα. Με αυτόν τον τρόπο γλιτώνει σημαντικό χρόνο.

Από εκεί και μετά, το μόνο που έχει να κάνει είναι να ενημερώνεται τακτικά αν μπήκαν χρήματα στο πρόγραμμα. Μόλις γίνει αυτό, το μόνο που απομένει είναι να συνδεθεί στο σύστημα και να πατήσει υποβολή της αίτησης.

Disclaimer: Όλα τα παραπάνω γράφονται λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι θα υλοποιηθεί η ανακοίνωση της κας Παληαρούτα.

πηγή: www.gocar.gr

Η νέα λειτουργία του Google Maps ήρθε Ελλάδα – Τι σημαντικό δείχνει;

Το Google Maps είναι με τεράστια διαφορά η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης, καθώς τη χρησιμοποιούν δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο. Τώρα έφερε στη χώρα μας μια νέα λειτουργία.

Όταν κάνουμε ταξίδι, ειδικά σε άγνωστο μέρος, ακόμα και μέσα στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ανοίγουμε το Google Maps στο κινητό μας, ώστε να βρούμε την καλύτερη και ταχύτερη διαδρομή.

Ακόμα κι αν ξέρουμε τη διαδρομή, η χρήση του Google Maps μας βοηθάει να αποφύγουμε πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ ταυτόχρονα μας δείχνει τι ώρα θα φτάσουμε στον προορισμό μας.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/ee32381e52e776da04c8906caabfa56b.jpg

Ποια είναι η νέα λειτουργία του Google Maps που έγινε διαθέσιμη στην Ελλάδα;

Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης, το Google Maps έχει ενσωματώσει μία νέα λειτουργία που τώρα βλέπουμε να είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας, η οποία υπόσχεται να κάνει πολύ πιο εύκολα τα ταξίδια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αυτή η λειτουργία είναι η εύρεση φορτιστή στη διαδρομή μας, δηλαδή η δυνατότητα να μας πει το Google Maps σε ποια σημεία μπορούμε να βρούμε φορτιστές στον δρόμο που θα ακολουθήσουμε, αλλά και ποιος είναι ο κοντινότερος σε εμάς.

google-maps-fortistes-diadromi

Πώς θα μας δείξει το Google Maps φορτιστές; Τι πρέπει να κάνουμε;

Όταν θέσουμε τον προορισμό μας επιλέγουμε πάνω δεξιά τις τρεις τελείες, πατάμε «Επιλογές» και μετά «Τα οχήματά σας». Αν επιλέξουμε «Ηλεκτρικός», από κάτω εμφανίζεται ένα ακόμα μικρό μενού με την ονομασία «Πρίζες και Μετασχηματιστές».

Πατώντας σε αυτό ορίζουμε τον τύπο του βύσματος που έχει το αυτοκίνητό μας, οπότε το Google Maps ξέρει τι φορτιστές να βρει. Για παράδειγμα αν διαλέξουμε μόνο το «CCS (Combo 2)», η εφαρμογή θα μας δείξει μόνο ταχυφορτιστές. Αν επιλέξουμε και «Type 2», θα μας εμφανίσει επίσης τα διαθέσιμα AC wallbox.

Τι πατάμε στο Google Maps για να δούμε τους φορτιστές; Τους δείχνει όλους;

Επιστρέφουμε στο κανονικό μενού, επιλέγουμε «Έναρξη» όπως θα κάναμε ούτως ή άλλως και ξεκινάμε το ταξίδι μας. Όταν κρίνουμε ότι πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε για φορτιστή, πατάμε στο κάτω μέρος της οθόνης, επιλέγουμε «Αναζήτηση στη διαδρομή» και «σταθμοί φόρτισης». Αμέσως η εφαρμογή θα μας δείξει σταθμούς φόρτισης που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, καθώς και άλλους που θα συναντήσουμε αργότερα στη διαδρομή μας.

Προς το παρόν το Google Maps δεν είναι ενημερωμένο με όλους τους φορτιστές του δικτύου, όμως έχει αρκετούς ώστε να είναι μια καλή αρχή. Σίγουρα, όσο περνάει ο καιρός, η βάση δεδομένων του θα εμπλουτίζεται.

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

Ακόμα περισσότερες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά, σε όλες τις χώρες της ΕΕ

Την παροχή επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο εξετάζει η ΕΕ, ενώ έχουν ήδη ακουστεί οι πρώτες εκτιμήσεις για τον τρόπο και τα ποσά.

Επέκταση της επιδότησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλες τις χώρες που είναι μέλη της ΕΕ πρότεινε ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να βλέπει πολύ ζεστά το θέμα.

Ο επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης έκανε αυτήν την πρόταση μιλώντας στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, στην Ελβετία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg και των Financial Times.

Τι θα κάνει η ΕΕ; Συμφωνεί με τις πανευρωπαϊκές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά;

Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Teresa Ribera, επιβεβαίωσε στους Financial Times ότι η παροχή επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προς όλες τις χώρες-μέλη είναι ένα πλάνο που εξετάζεται σοβαρά αυτήν τη στιγμή.

Δείτε ακόμα: Γιατί η ΕΕ θέλει τόσο πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Αν και η εξέταση του πλάνου δεν σημαίνει αυτόματα και την εφαρμογή του, στην προκειμένη περίπτωση μοιάζει σαν ένα πολύ ρεαλιστικό σενάριο. Οι βασικοί τομείς που πρέπει να καθοριστούν είναι το ποσό τη επιδότησης, ο τρόπος που θα δίνεται, αλλά και ποιους θα αφορά.

Πόση θα είναι η πανευρωπαϊκή επιδότηση; Πώς θα δίνεται και με τι κριτήρια;

Ενδεικτικά, ένα πρώτο ποσό που έχει ακουστεί είναι τα 3.600 ευρώ, το οποίο βέβαια δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα είναι και η τελική επιλογή. Όσον αφορά στον τρόπο που θα δίνεται η επιδότηση, εξετάζεται αν αυτό θα γίνεται μέσω χαμηλότερης φορολόγησης ή με κάποιον άλλο τρόπο. Τέλος, δεν έχει γίνει ακόμα ξεκάθαρο αν η επιδότηση θα αφορά τους πάντες ή θα δίνεται με κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια.

Αυτό που δείχνει να έχει αποκρυσταλλωθεί σε κάποιο βαθμό είναι ότι η επιδότηση θα αφορά μόνο τα αυτοκίνητα που παράγονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να μειωθεί η διαρροή κεφαλαίων προς τρίτες αγορές.

Διάβασε περισσότερα: www.gocar.gr

Ποια είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται το 2025

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι πλέον γεγονός. Το 2025 θα είναι μια καθοριστική χρονιά για το μέλλον πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς η κινεζική «επίθεση» κορυφώνεται σε όλα τα επίπεδα. Κατασκευαστές που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν άγνωστοι στο ευρύ κοινό, τώρα έχουν μπει δυναμικά στην αγορά της Ευρώπης και των ΗΠΑ και κερδίζουν σημαντικά μερίδια πωλήσεων. Ειδικά στις κατηγορίες από €20.000 έως €40.000 τα made in China ηλεκτρικά φαίνεται ότι σε λίγα χρόνια θα μονοπωλούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Κάπως έτσι, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν σηκώσει μανίκια και δουλεύουν σκληρά, ετοιμάζοντας μια σειρά από νέα μοντέλα, με προηγμένες τεχνολογίες και ένα και μόνο σκοπό: Να φρενάρουν την κινεζική επέλαση.

Ας δούμε λοιπόν τα σημαντικότερα μοντέλα που έρχονται το 2025.

Τα πιο σημαντικά μοντέλα με μια ματιά

Η BMW παρουσιάζει την νέα πλατφόρμα Neue Klasse. Πρώτα έρχεται το iX3, ακολουθούμενο από την ηλεκτρική BMW Σειρά 3, που θα μπορούσε να ονομαστεί i3. Με την Neue Klasse, η BMW άλλαξε την τάση της μπαταρίας από 400 σε 800 βολτ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Zipse, τονίζει επανειλημμένα τη στρατηγική της BMW να παρέχει πολλούς διαφορετικούς κινητήρες, μια τακτική για την αποφυγή αποξένωσης των υποψήφιων αγοραστών. Στην πραγματικότητα, η BMW είναι πλήρως αφοσιωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Mercedes-Benz λανσάρει επιτέλους την πλατφόρμα 800 volt της. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται στη Mercedes Modular Architecture (MMA) θα είναι το CLA. Οι προγραμματιστές του MMΑ, δίνουν προτεραιότητα στη μέγιστη απόδοση: μια Mercedes, πρέπει να είναι οικονομική και ικανή για μεγάλες αποστάσεις. Είναι ενδιαφέρον ότι η αρχική έκδοση του CLA, διαθέτει οικονομικά αποδοτικές μπαταρίες LFP. Και ακόμη πιο αξιοσημείωτο, χρησιμοποιεί κύτταρα NMC με πρόσθετα πυριτίου στην άνοδο γραφίτη, για μεγαλύτερες αποστάσεις. Μέχρι στιγμής, αυτό έχει παρατηρηθεί μόνο στην Porsche Taycan και στο Audi e-tron GT. Η απόδοση φόρτισης ενός τέτοιου CLA, θα μπορούσε να είναι εξαιρετική. Παραμένει αβέβαιο, εάν η Mercedes θα παρουσιάσει επίσης την ηλεκτρική GLC αργότερα φέτος.

Η έκδοση παραγωγής του Smart #5 θα κάνει το ντεμπούτο της, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την Geely. Αυτό το SUV, ξεφεύγει εντελώς από την αρχική συμπαγή εστίαση της μάρκας. Αντίθετα, το #5 εντυπωσιάζει με ένα σύστημα 800 volt, το οποίο δεν περιλαμβάνεται σε όλες τις εκδόσεις. Τα αρχικά μοντέλα διατηρούν σύστημα 400 volt, με χαμηλότερη ισχύ φόρτισης.

Οι προσπάθειες της Volkswagen σύμφωνα με τον CEO Oliver Blume, αφορούν όχι μόνο τη βασική μάρκα, αλλά και ολόκληρο τον όμιλο. Επιτέλους, οι πωλήσεις ξεκινούν στην Premium Platform Electric (PPE). Τα Audi A6 και Q6 e-tron, καθώς και η Porsche Macan, θα έπρεπε να είχαν κυκλοφορήσει στους δρόμους εδώ και πολύ καιρό. Καθυστέρηση υπάρχει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB Small (Modular Electrification Toolkit). Τα Volkswagen ID.2, Cupra Raval και Skoda Epiq θα παρουσιαστούν το 2025. Ωστόσο, οι πελάτες πιθανότατα δεν θα παραλάβουν αυτά τα οχήματα μέχρι το 2026. Προς το παρόν ωστόσο, ένα EV ξεχωρίζει: το Skoda Elroq εντυπωσιάζει, με μια πολύ ελκυστική σχέση τιμής-απόδοσης.

Η Kia ξεκινά μια επίθεση με το EV3, που αντικαθιστά το Soul EV και το Niro EV. Η μπαταρία του με χωρητικότητα 81,4 kWh, του παρέχει μια αυτονομία 605 χιλιομέτρων. Μετά το EV3 ακολουθούν το EV4 σε fastback και estate μορφή και το συμπαγές SUV EV5. Το μικρότερο EV2, θα εμφανιστεί το 2026.

Στη Hyundai, το Inster πρέπει να έχει ισχυρές πωλήσεις. Το μικρό SUV, με αναλογίες παρόμοιες με ένα Suzuki Ignis – στενό και ψηλό – θα μπορούσε να γίνει ένα καλτ αυτοκίνητο. Το Inster διαθέτει αναδιπλούμενα μπροστινά καθίσματα, παρέχοντας χώρο για ύπνο, κάτι που έχει ήδη ενθουσιάσει την κοινότητα των κατασκηνωτών και φίλων του κάμπινγκ. Το EV είναι επίσης ένα αντεπιχείρημα στους ισχυρισμούς, ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρικά μικρά αυτοκίνητα. Και για όσους δεν είναι ικανοποιημένοι, υπάρχει το τεράστιο Ioniq 9. Αντίθετα, το αντίστοιχο του Kia EV3, το Hyundai Ioniq 3, θα φτάσει το 2026.

Στην Stellantis, υπήρξαν αρχικά υπερβολικά μεγάλες καθυστερήσεις με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Citroën ë-C3 και ë-C3 Aircross. Στην ίδια πλατφόρμα ακολουθεί και το Fiat Grande Panda. Η αναβαθμισμένη μικρή πλατφόρμα της Stellantis, με το όνομα STLA Small, θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026, ενώ τα μεγαλύτερα οχήματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα STLA Medium όπως το Opel Grandland Electric και το Peugeot e-5008, λανσάρονται στην αγορά, όπως και το DS No.8 saloon.

Μετά το δυναμικό R5, η Renault θα παρουσιάσει το ευέλικτο R4. Το EV διαθέτει αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού και σε αντίθεση με το R5, μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα στην οροφή όπως και επίσης να ρυμουλκεί. Το τρίτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ρετρό στυλ θα είναι το Twingo. Η παραγωγή του θα παρουσιαστεί στα τέλη του έτους. Για το τμήμα σπορ αυτοκινήτων Alpine, το τετράθυρο κουπέ A390 θα ακολουθήσει το A290, που προέρχεται από το R5. Μόνο η Dacia, μέρος του ομίλου Renault, δεν προσφέρει αναβαθμίσεις.

Εν τω μεταξύ, η κοινότητα της Tesla περιμένει το ανανεωμένο Model Y, με την κωδική ονομασία Juniper. Κανείς δεν περιμένει επανάσταση. Ωστόσο, παρόμοια με το Model 3 Highland, είναι πιθανές σημαντικές βελτιώσεις στη μόνωση του θορύβου και στη ρύθμιση της ανάρτησης. Το Juniper θα εξαλείψει επίσης τους μοχλούς για τα φλας και την επιλογή ταχυτήτων. Και παρόλο που ο Elon Musk το έχει υποσχεθεί πολλές φορές, η έγκριση για το σύστημα υποβοήθησης FSD Supervised, παρόμοιο με το μοντέλο των ΗΠΑ, θα πάρει περισσότερο χρόνο.

Ένας από τους πιο αξιοσημείωτους διεθνείς ανταγωνιστές της Tesla είναι η BYD. Οι προσδοκίες ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές, θα προσφέρουν ιδιαίτερα οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ικανοποιηθεί πλήρως μέχρι στιγμής. Ίσως αυτό να αλλάξει με το Atto 2, που πωλείται ως Yuan Up στην Κίνα. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το BYD Atto 2 είναι παρόμοιο με το Kia EV3, αλλά σημαντικά ψηλότερο στα 1,68 μέτρα. Πολλοί επίσης περιμένουν με ανυπομονησία τον συμπαγή «Γλάρο», γνωστό και ως Dolphin Mini. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας για το Seagull. Συνολικά, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, διέρχεται μια φάση εδραίωσης, τόσο στην εγχώρια αγορά της, όσο και στην Ευρώπη.

Η Toyota παραμένει υποτονική. Το Urban SUV, που παρουσιάστηκε ως μελέτη μιας ιδέας το 2023, παρουσιάστηκε πρόσφατα ως το ανανεωμένο Suzuki e-Vitara . Η έκδοση με το λογότυπο της Toyota, πρόκειται να πωληθεί στην Ευρώπη, αλλά οι τιμές δεν είναι ακόμη γνωστές.

Ορισμένοι παίκτες θα γίνουν ακόμη πιο δυνατοί από ό,τι είναι ήδη, κάτι που ισχύει και για τους προμηθευτές όπως η CATL, ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών παγκοσμίως. Άλλοι θα εξαφανιστούν, ενώ μια τρίτη ομάδα, θα δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες, όπως για παράδειγμα, η επένδυση της Volkswagen στην Xpeng, η οποία θα μπορούσε να ωφελήσει και τις δύο πλευρές.

πηγή: carselectric.gr

Το πρωτοφανές ρεκόρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Παρά την μειωμένη αγορά στο σύνολό της για τα αυτοκίνητα το 2024 καταγράφεται ως μια χρονιά άνθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Σε σημεία που δεν είχε φτάσει ποτέ μέχρι σήμερα η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024, κατά τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν επιλογή για τους αγοράστες νέων αυτοκινήτων σε ποσοστό 20%.

1 στα 5 νέα αυτοκίνητα δηλαδή που αγοράστηκαν κατά τον Δεκέμβριο ήταν ηλεκτρικά, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, όταν το ποσοστό ήταν περί το 15%. Αυξητική ήταν η τάση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την διάρκεια του 2024 εξάλλου.

Η χρονιά έκλεισε με μερίδιο αγοράς 12,4% που είναι μεγαλύτερο από το 11,3 του 2023 πλησιάζοντας έτσι ακόμη περισσότερο το μερίδιο αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι στο 20%.

Πωλήσεις αυτοκινήτων 2024 πίνακας ΣΕΑΑ

Τα στοιχεία αφορούν τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά, καθώς στα απλά υβριδικά η αύξηση του μεριδίου αγοράς είναι συντριπτική για το 2024. Σε αυτήν την κατηγορία το μερίδιο ξεπέρασε το 42%, αυξημένο κατά 11 μονάδες σε σχέση με το 2023.

Την ίδια στιγμή στο σύνολο του 2024 αυτοκίνητα βενζίνης και αντίστοιχα με καύσιμο πετρέλαιο έχασαν από 6%, ολοκληρώνοντας μια χρονιά που υπήρξαν συνεχώς πτωτικές τάσεις. Τον Δεκέμβριο δε, τα αυτοκίνητα με καύσιμο βενζίνη γνώρισαν μείωση στις πωλήσεις τους που άγγιξε το 13%.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Πώς η Νορβηγία έχει περάσει πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Νορβηγία δείχνει στον υπόλοιπο κόσμο πως θα είναι η ζωή με ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχοντας καταφέρει να εξαλείψει σχεδόν στο σύνολό τους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το 2017 η Νορβηγία έθεσε ως στόχο την εξάλειψη των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος καίει ορυκτά καύσιμα, έως το 2025. Εκείνη την εποχή, αυτή η διακήρυξη φάνταζε σαν κάτι οριακά μονάχα πιο σοβαρό από μια καλπάζουσα φαντασίωση, προκειμένου να αμβλυνόταν η εικόνα της τότε κυβέρνησης της χώρας, με επικεφαλής την Erna Solberg.

Η συντηρητική υπέρμαχος της παραγωγής πετρελαίου είχε κερδίσει τον τίτλο της “Σιδηράς Erna”, κατά το πρότυπο της Μάργκαρετ Θάτσερ. Όμως καθώς η κρίσιμη ημερομηνία πλησιάζει, αποδεικνύεται ότι η σκανδιναβική χώρα θα φτάσει, έστω και με μια μικρή, αμελητέα καθυστέρηση, να πετύχει αυτό το περιβαλλοντικό ορόσημο.

Σίγουρα, το επίτευγμα διευκολύνθηκε από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων της χώρας –οι οποίες εισέφεραν στα νορβηγικά κρατικά ταμεία ποσό της τάξης των 108 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023– ωστόσο ξεχωρίζει σε ένα πλαίσιο υποχώρησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη και παραπαίουσας προόδου της συγκεκριμένης μορφής αυτοκίνησης στις ΗΠΑ, όπου η υιοθέτηση των EV κινδυνεύει, καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέφει στην εξουσία.

Ο αρχικός στόχος ήταν ουτοπικός, λέει ο Harald Andersen, επικεφαλής της ένωσης εισαγωγών αυτοκινήτων της Νορβηγίας, η οποία εκπροσωπεί εταιρείες που κυμαίνονται από κινεζικές νεοφυείς επιχειρήσεις του κλάδου των ηλεκτρικών οχημάτων έως τη γερμανική Volkswagen. “Θέσαμε φιλόδοξους στόχους”, αναφέρει, “ωστόσο αυτοί οι στόχοι συνοδεύθηκαν αργότερα από τις σωστές πολιτικές”.

Αυτές οι πολιτικές είναι ως επί το πλείστον η παροχή κινήτρων, τα οποία μάλιστα χρονολογούνται από το 1994, όταν το Think City –ένα μικρό EV το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Lillehammer–απαλλάχθηκε από τους φόρους ταξινόμησης του νορβηγικού κράτους.

Καθώς η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων άρχισε να επιτυγχάνει σε μαζική κλίμακα μία (ή μάλλον δύο) δεκαετίες αργότερα, διαδοχικές κυβερνήσεις της Νορβηγίας συσσώρευαν με το πέρασμα των ετών ολοένα και περισσότερα προνόμια για τους οδηγούς EV: δωρεάν στάθμευση, πρόσβαση σε λεωφορειολωρίδες και απαλλαγές από διόδια, τέλη κυκλοφορίας και φόρο προστιθέμενης αξίας.

Διάβασε περισσότερα: www.topgeargreece.gr

Πόσο γρήγορα χαλάνε οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η αντικατάσταση της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναφέρεται πολύ συχνά στις σχετικές συζητήσεις. Πρέπει να ανησυχούμε ή γίνεται τσάμπα ντόρος;

Η μπαταρία και η φθορά της είναι ένα από τα συχνότερα θέματα που αναφέρονται κάθε φορά που η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το ερωτηματικό να αφορά τα χρόνια που θα μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά.

Η πεποίθηση πολλών είναι ότι η μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάνει την αποδοτικότητά της, με τις απόψεις συνήθως να κινούνται περίπου στα 5-10 χρόνια, ενώ δεν λείπουν κι εκείνες οι πλευρές που μιλούν για 2-3 χρόνια, το πολύ. Σε κάθε περίπτωση, η όποια ανησυχία φαίνεται να μην έχει καμία ρεαλιστική βάση.

Πόσο πέφτει η μπαταρία του ηλεκτρικού στα 300.000 km;

Μία πρόσφατη έρευνα σε 7.000 αυτοκίνητα, με ρεαλιστικές μετρήσεις, έδειξε ότι κατά μέσο όρο, ακόμα και μετά από 300.000 km η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται στο 87%, νούμερο πολύ μεγαλύτερο του αναμενόμενου.

Δεδομένου ότι ο μέσος οδηγός κάνει 15.000 km κάθε χρόνο, τα ευρήματα δείχνουν ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αντέχουν 20 χρόνια χρήσης ή και παραπάνω. Πρόκειται για χρονική διάρκεια η οποία ξεπερνά ακόμα και τον μέσο όρο του στόλου αυτοκινήτων της Ελλάδας, ο οποίος φτάνει τα 17 χρόνια και είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη.

Πώς έγινε η έρευνα για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η έρευνα για την αντοχή και τη μακροζωία των μπαταριών που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έγινε από το P3 Group σε συνεργασία με την Aviloo. Το P3 Group είναι μια εταιρεία συμβούλων με έδρα τη Στουτγάρδη. Η Aviloo από τη μεριά της είναι εταιρεία που έχει αναπτύξει μία συσκευή, με την οποία μπορεί να βρεθεί η υγεία της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μέσα από μία χρονοβόρα και αναλυτική διαδικασία.

Για να βγουν τα παραπάνω συμπεράσματα συγκεντρώθηκαν στοιχεία από 7.000 αυτοκίνητα, των οποίων οι ιδιοκτήτες έκαναν κατά καιρούς το τεστ της Aviloo. Αυτό σημαίνει ότι οι δοκιμές έχουν γίνει σε πλειάδα μοντέλων, διαφορετικής ηλικίας και κάτω από ρεαλιστικές συνθήκες.

Διάβασε περισσότερα: www.gocar.gr

Συνεργασία “βόμβα” Toyota και Nvidia για νέα γενιά ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων

Η Toyota ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Nvidia στην CES 2025 και οι δύο κολοσσοί θα δημιουργήσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο νέας γενιάς με έμφαση στην αυτόνομη μετακίνηση.

Στην έκθεση CES 2025, η Toyota ανακοίνωσε μία εντυπωσιακή συνεργασία με την Nvidia, αποκαλύπτοντας ότι τα επόμενα οχήματα της θα διαθέτουν ικανότητες αυτοματοποιημένης οδήγησης, χάρη στα συστήματα Nvidia Drive AGX Orin και το λειτουργικό σύστημα ασφαλείας DriveOS.

Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί μια νέα εποχή όχι μόνο για την Toyota αλλά και για την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Nvidia προσφέρει το DriveOS, ένα λειτουργικό σύστημα που υπόσχεται ασφαλή επεξεργασία AI σε πραγματικό χρόνο, ενσωματώνοντας προηγμένα συστήματα οδήγησης και χαρακτηριστικά για την καμπίνα του αυτοκινήτου.

Το Drive AGX Orin είναι ένας υπερυπολογιστής εντός οχήματος που επεξεργάζεται δεδομένα από αισθητήρες σε πραγματικό χρόνο, ενώ αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου οικοσυστήματος που περιλαμβάνει και την DGX για την εκπαίδευση μοντέλων AI και την πλατφόρμα Omniverse για δοκιμές και προσομοιώσεις.

Παρόλο που η Toyota μπορεί να άργησε να επενδύσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η συνεργασία της με την Nvidia δείχνει ότι η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική υψηλής ποιότητας. Η Toyota έχει ήδη εμπειρία με τα συστήματα cloud της Nvidia από το 2019, όταν το Toyota Research Institute άρχισε να χρησιμοποιεί την τεχνολογία της για την ανάπτυξη και επικύρωση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.

Η Ali Kani, αντιπρόεδρος του αυτοκινητικού τομέα της Nvidia, τόνισε: “Η Toyota είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της στρατηγικής μας από το cloud στο αυτοκίνητο. Είχαμε ήδη συνεργαστεί με την Toyota στον τομέα του cloud, και τώρα είμαστε ενθουσιασμένοι να επεκτείνουμε αυτή τη συνεργασία και να δουλέψουμε μαζί τους στο αυτοκίνητο.”

Για την Nvidia η συνεργασία με την Toyota σε αυτό το επίπεδο θα προσφέρει στην αξιοποίηση δεδομένων από εκατομμύρια χρήστες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και μάλιστα σε έναν τομέα, τον οποίο ο ίδιος ο ιδρυτής της φίρμας θεωρεί την επόμενη μεγάλη βιομηχανία.

Η Nvidia είναι ούτως ή άλλως ένας από τους πιο δυνατούς παίκτες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και της ανάπτυξης της τεχνολογίας και στο αυτοκίνητο, όμως με την δέσμευση της συνεργασίας με την Toyota γίνεται ακόμη μεγαλύτερος έναντι του ανταγωνισμού που περιλαμβάνει επίσης σπουδαίες εταιρείες όπως η Qualcomm.

Περισσότερα στο www.topgeargreece.gr

1 στα 5 αυτοκίνητα μπαίνουν στην πρίζα

Ένα σπουδαίο ρεκόρ πωλήσεων καταγράφηκε στην Ελλάδα στο κλείσιμο του 2024, καθώς 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη χώρα μας, μπαίνει στην πρίζα. Δείτε τα αναλυτικά στοιχεία.

Με εντυπωσιακό τρόπο έκλεισε το 2024 όσον αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ειδικά εκείνων που μπαίνουν στην πρίζα, καθώς πέτυχαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που έχουν καταγράψει ποτέ, φτάνοντας μια ανάσα μακριά από το 20%.

Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις το παραπάνω επίτευγμα ήταν σε κάποιο βαθμό αναμενόμενο, καθώς τους τελευταίους μήνες η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα σπάει ρεκόρ ξανά και ξανά.

Ρεκόρ ηλεκτροκίνησης τον Δεκέμβριο του 2024

Τον Δεκέμβριο του 2024 το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών μαζί με τα plug in hybrid έφτασε το19,67%. Αυτό σημαίνει ότι 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τον τελευταίο μήνα του 2024, διαθέτει θύρα φόρτισης.

Ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) έχουν τη μερίδα του λέοντος, αφήνοντας αρκετά πίσω τα plug in hybrid (PHEV). Συγκεκριμένα, το ποσοστό των BEV στη χώρα μας τον Δεκέμβριο του 2024 έφτασε το 12,4%, μένοντας σε διψήφιο αριθμό για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που έχουν καταγράψει ποτέ τα BEV στην Ελλάδα. Όσο για τα PHEV, περιορίστηκαν στο 7,28% της αγοράς.

Πάνω από 1.000 νέα ηλεκτρικά στην Ελλάδα σε έναν μήνα – Ξανά

Ο Δεκέμβριος ήταν ένας πάρα πολύ καλός μήνας για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και σε επίπεδο καθαρών πωλήσεων. Πιο αναλυτικά, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών έφτασαν τις 1.080 μονάδες. Με αυτόν τον τρόπο έμειναν πάνω από το όριο των 1.000 αυτοκίνητων για δεύτερο σερί μήνα, ενώ απείχαν μια ανάσα από το απόλυτο ρεκόρ που καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2024 με 1.106 ταξινομήσεις.

Τα PHEV συνέχισαν να καταγράφουν πτωτική πορεία για τρίτο σερί μήνα, μένοντας στα 634 αυτοκίνητα. Αθροίζοντας τα παραπάνω, τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2024 στην Ελλάδα και μπαίνουν στην πρίζα έφτασαν συνολικά τα 1.714, δεύτερη καλύτερη επίδοση όλων των εποχών, πίσω μόνο από τον Νοέμβριο του 2024 που είχε 1.833 ταξινομήσεις.

Πηγή: evstats.gr

ElvoX: Η ελληνική startup που θα φτιάχνει ηλεκτρικά βαν

H ElvoX είναι ελληνική startup εταιρεία που σκοπεύει να δημιουργεί ηλκετρικά βαν για τις εταιρείες μεταφορές και τις παραδόσεις στους πελάτες. Πότε θα είναι έτοιμα τα πρώτα οχήματα..

Στην παραγωγή ελαφρών επαγγελματικών ηλεκτρικών βαν στην Ελλάδα στοχεύει η elvoX, μια ελληνική startup που φιλοδοξεί να καλύψει το κενό της αγοράς με καινοτόμες λύσεις για επαγγελματίες και εταιρείες.

Η ιδέα για τη δημιουργία της elvoX γεννήθηκε πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν ένας φίλος των ιδρυτών, εργαζόμενος σε εταιρεία κούριερ, εξέφρασε την ανάγκη για ένα κατάλληλο όχημα που θα ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις της δουλειάς του.

“Τότε διαπιστώσαμε ότι τα διαθέσιμα μοντέλα της αγοράς, κυρίως από κινεζικές εταιρείες, δεν ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες των επαγγελματιών”, δηλώνει στο Capital.gr ο Ευάγγελος Λιάνος, συνιδρυτής της elvoX.

Έτσι, η εταιρεία ξεκίνησε να συλλέγει δεδομένα από επαγγελματίες της αγοράς, βάσει των οποίων σχεδίασε ένα ηλεκτρικό βαν προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους. Το όχημα είναι κατά 30% μικρότερο από τα κλασικά βαν, αλλά προσφέρει έως και 40% μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης.

Παράλληλα, το σασί είναι ελαφρύτερο, με χαμηλό επίπεδο φόρτωσης. Το εσωτερικό λειτουργεί ως ένα κινητό γραφείο για τον οδηγό, με αποθηκευτικούς χώρους, βάσεις για tablet και κινητά, καθώς και λύσεις που διευκολύνουν την εργασία.

Η έδρα της elvoX βρίσκεται στην Ελλάδα, όπου πραγματοποιούνται ο σχεδιασμός και το engineering. Παράλληλα, η εταιρεία συνεργάζεται με ομάδα στην Ινδία για το software και την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και με στελέχη σε Αγγλία, Γερμανία και ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Λιάνο, η εταιρεία στοχεύει να έχει τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα έτοιμα έως το τέλος του 2025, ενώ η παραγωγή των πρώτων 100 μονάδων προγραμματίζεται για το 2026. “Θέλουμε να ξεκινήσουμε από την Ελλάδα και τη Γερμανία ως πιλοτικές αγορές και σταδιακά να επεκταθούμε και σε άλλες χώρες”, σημειώνει.

Ήδη η εταιρεία συζητά με πελάτες από διάφορους κλάδους, όπως σουπερμάρκετ, αεροδρόμια και τηλεπικοινωνίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η elvoX στηρίζεται προς το παρόν σε ίδια κεφάλαια και επενδύσεις από 7 angel investors, κυρίως από τη Μέση Ανατολή, αλλά και τις ΗΠΑ. Αυτή την περίοδο σηκώνει νέο γύρο χρηματοδότησης, με σκοπό την τελειοποίηση των πρωτοτύπων και τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις.

Με βασική αποστολή την παραγωγή ενός παγκόσμιου προϊόντος υψηλής αξιοπιστίας, η ElvoX σχεδιάζει να προσφέρει παράλληλα καινοτόμες υπηρεσίες, όπως predictive και overnight maintenance.

Στις μελλοντικές της σκέψεις είναι η επέκταση στην ανάπτυξη επιβατικών οχημάτων για αστικές μεταφορές, όπως ταξί μικρών ταχυτήτων, η παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών, όπως η συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και η παροχή οχήματος ως υπηρεσία (Vehicle as a Service). “Επιπλέον, ο σχεδιασμός του οχήματος επιτρέπει μελλοντικά τη μετατροπή του σε πλήρως αυτόνομο, εφόσον το επιτρέψουν οι νομοθετικές εξελίξεις”, καταλήγει ο κ. Λιάνος.

πηγή: topgeargreece.gr