Home Blog Page 4

Πότε έρχεται Ελλάδα το νέο Toyota C-HR+ – Έχει πορτμπαγκάζ 416 lt

Το νέο C-SUV της Toyota θα έρθει ως προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο και είναι το ισχυρότερο όλων με ισχύ έως 343 ίππους. Δείτε πότε ανοίγουν οι παραγγελίες στην Ελλάδα.

Μετά τα Urban Cruiser και bZ4X, η Toyota διευρύνει την γκάμα των SUV BEV με ένα ακόμη μοντέλο, το οποίο δεν είναι άλλο από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του άκρως επιτυχημένου C-HR.

Το ηλεκτρικό C-SUV της ιαπωνικής μάρκας θα λανσαριστεί με την ονομασία C-HR+ και σύμφωνα με την Toyota πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η σχεδίασή του παραπέμπει στα coupe crossover, έχοντας άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα και δυναμική σιλουέτα. Παρά την έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ, προσφέρει άπλετο χώρο για τους επιβάτες.

Με συνολικό μήκος 4.520 mm και μεταξόνιο 2.750 mm, εξασφαλίζει τη βέλτιστη άνεση στο εσωτερικό. Η απόσταση ανάμεσα στους εμπρός και πίσω επιβάτες ανέρχεται στα 900 mm, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 416 lt. Η αισθητική της καμπίνας αποπνέει μια μοντέρνα αίσθηση και φινέτσα, με την ποιότητα κατασκευής να ξεχωρίζει.

Ο εξοπλισμός του νέου SUV

Η εξελιγμένη σχεδίαση και το σύστημα κίνησης του Toyota C-HR+ συνδυάζονται με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για ολοκληρωμένη ασφάλεια και συνδεσιμότητα στο όχημα.

Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από τα εκτεταμένα χαρακτηριστικά του Toyota T-Mate, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense.

Συστήματα, όπως τα Blind Spot Monitor, Adaptive High-beam System και Parking Support Brake περιλαμβάνονται στάνταρ, με τα Park Assist και Panoramic View Monitor να ανήκουν στην έκδοση High. Επίσης, κάθε C-HR+ φέρει οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών, με το σύστημα πλοήγησης να διαθέτει μια ειδική λειτουργία καθοδήγησης EV, η οποία υπολογίζει διαδρομές με βολικές επιλογές σταθμών φόρτισης, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και την διαθέσιμη αυτονομία.

Επιπλέον, υπάρχουν δύο ασύρματοι φορτιστές smartphone και θύρες USB στο πίσω μέρος της καμπίνας, όπως και χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες. Δείτε εδώ τις τιμές του νέου C-HR στην Ελλάδα

Το πιο ισχυρό Toyota στην Ευρώπη

Το Toyota C-HR+ θα προσφέρεται σε εκδόσεις που ταιριάζουν στις απαιτήσεις κάθε αγοραστή. Μια μπαταρία χωρητικότητας 57,7 kWh θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για το προσθιοκίνητο μοντέλο, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα διατίθεται τόσο για την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και στην τετρακίνητη.

Το προσθιοκίνητο μοντέλο με την μπαταρία 57,7 kWh αποδίδει 167 ίππους, ενώ στην ισχυρότερη εκδοχή με την μπαταρία 77 kWh έχει ισχύ 224 ίππους. Το τετρακίνητο AWD έχει απόδοση 343 hp, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι με εξαίρεση τις προτάσεις της σειράς GR, το C-HR+ θα είναι το πιο ισχυρό μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota.

Η αυτονομία ανέρχεται στα 300 και 400 km αντίστοιχα, για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με την τετρακίνητη να καλύπτει περίπου 350 km. Ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW παρέχεται στάνταρ, ενώ ένας ισχυρότερος 22 kW διατίθεται στην έκδοση High. Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ που φτάνει τα 150 kW.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, είναι και η νέα λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning) που θα βελτιώσει την απόδοση φόρτισης στις περισσότερες συνθήκες. Η αντλία θερμότητας συνεισφέρει με περαιτέρω οφέλη εξοικονόμησης ενέργειας για το σύστημα κλιματισμού και τη λειτουργία θέρμανσης των καθισμάτων, του τιμονιού και του παρμπρίζ.

Όσοι αποκτήσουν το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιαπωνικής φίρμας θα λάβουν εγγύηση για έως 11 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς του οχήματος ή για έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης.

Η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει προς τα τέλη του 2025, ωστόσο οι παραγγελίες θα ανοίξουν αρχές Ιουλίου, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές στην ελληνική αγορά.

πηγή: www.gocar.gr

Πώς λειτουργεί η υπερταχεία φόρτιση της BYD που αφήνει πίσω τον ανταγωνισμό

H BYD ανακοίνωσε ένα νέο εξελιγμένο σύστημα υπερταχείας φόρτισης, που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων. Αναλύουμε τον τρόπο λειτουργίας και πώς τα καταφέρνει απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η BYD ήρθε να ταράξει τα νερά τις προηγούμενες μέρες, παρουσιάζοντας ένα σύστημα που ισχυρίζεται πως θα επιτρέπει τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει το ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Με τα σλόγκαν “περισσότερα χαρακτηριστικά χωρίς επιπλέον κόστος” και “έξυπνη οδήγηση για όλους”, η BYD προσθέτει και το “φόρτιση με ταχύτητα όσο ο ανεφοδιασμός” στην επικοινωνία της, ενισχύοντας τη θέση της έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών και άμεσων ανταγωνιστών της, όπως η Tesla.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την αναβάθμιση των ηλεκτρικών της μοντέλων σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου στην Κίνα. Η νέα Super e-Platform της BYD, διαθέτει μπαταρίες γρήγορης φόρτισης, κινητήρα που λειτουργεί στις 30.000 σ.α.λ. και νέα ισχυρότερα τσιπ πυριτίου καρβιδίου.

Αυτό σημαίνει πως τα οχήματά της, μπορούν να επιτύχουν φόρτιση 1 μεγαβάτ και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 2 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο, καθιστώντας το, σύμφωνα με την ίδια, το ταχύτερο σύστημα αυτού του τύπου για οχήματα μαζικής παραγωγής, επιτρέποντας ανάκτηση 400 χιλιομέτρων σε μόλις 5 λεπτά.

Αυτός ο χρόνος, είναι παρόμοιος με εκείνον που απαιτείται για να σταθμεύσει κανείς και να γεμίσει το ρεζερβουάρ σε ένα πρατήριο βενζίνης.

Η ταχύτητα φόρτισης που επαγγέλεται η BYD είναι πολύ ανώτερη, ακόμη και από τους Superchargers της Tesla, οι οποίοι προσφέρουν 275 χιλιόμετρα σε 15 λεπτά. Η νέα CLA sedan της Mercedes, μπορεί αντίστοιχα να ανακτήσει 325 χιλιόμετρα με φόρτιση 10 λεπτών.

Για την BYD, ο πραγματικός ανταγωνισμός προέρχεται κυρίως από άλλες κινεζικές εταιρείες. Η Li Auto, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί μπαταρία της Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) σε ένα από τα οχήματά της, που ανακτά 500 χιλιόμετρα αυτονομίας με φόρτιση 12 λεπτών.

Η BYD ισχυρίζεται ότι έχει κάνει τόσο σημαντική πρόοδο, ώστε το sedan Han L, ένα από τα οχήματα που θα εφοδιάζονται με την Super e-Platform, είναι συγκρίσιμο με μονοθέσιο της Formula E.

Πώς επιτυγχάνεται η υπερταχεία φόρτιση

Η BYD αποδίδει την υπερταχεία φόρτιση στο “υγρόψυκτο σύστημα φόρτισης με μεγαβάτ” που έχει αναπτύξει. Επιπλέον, για να υποστηρίξει την υπερυψηλή φόρτιση, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο, επόμενης γενιάς, τσιπ πυριτίου καρβιδίου με τάση έως και 1.500V, τη μεγαλύτερη στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ταυτόχρονα, η BYD παρουσίασε τη νέα μπαταρία γρήγορης φόρτισης, η οποία περιλαμβάνει υπερταχείς ιοντικούς διαύλους από το θετικό έως το αρνητικό ηλεκτρόδιο, κάτι που μειώνει την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας κατά 50%.

Η BYD χρησιμοποιεί επίσης έναν κινητήρα 30.000 στροφών ανά λεπτό, με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Luo Hongbin, να αναφέρει ότι “ο κινητήρας όχι μόνο αυξάνει σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος, αλλά μειώνει επίσης το βάρος και το μέγεθος του κινητήρα, ενισχύοντας την πυκνότητα ισχύος”.

Πόσο ασφαλής είναι

Αυτό είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα. Για την υπερταχεία φόρτιση, μπορεί να υπάρχει κάποια επίπτωση στην ασφάλεια της μπαταρίας και στη διάρκεια ζωής της. Οι παλαιότερες μπαταρίες ενδέχεται να μην είναι κατάλληλες για τόσο γρήγορη φόρτιση.

Επίσης, η υψηλή ροή ρεύματος ενδέχεται να προκαλέσει υπερθέρμανση, όπως αναφέρει ο καθηγητής Ouyang Minggao του Πανεπιστημίου Tsinghua σε μελέτη του το 2024.

Φορτιστές αυτοκινήτου

Επιπλέον, μπορεί να υπάρξουν αυξημένα κόστη. Η εταιρεία Guotai Junan Securities, εκτιμά ότι η αναβάθμιση ενός EV από αρχιτεκτονική 400V σε 800V μπορεί να προσθέσει περίπου 550 ευρώ ανά όχημα. Η τελευταία πλατφόρμα της BYD φτάνει τα 1.000V, γεγονός που ενισχύει τη φόρτιση της μπαταρίας, του κινητήρα, του κλιματισμού και άλλων εξαρτημάτων.

Επιπλέον, τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας ενδέχεται να μην μπορούν να υποστηρίξουν το φορτίο μιας τόσο γρήγορης φόρτισης, πράγμα που σημαίνει ότι οι σταθμοί υπερταχείας φόρτισης μπορεί να μην μπορούν να αντλήσουν άμεσα ενέργεια από το δίκτυο, όπως σημειώνει ο Ouyang.

Η BYD δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερους από 4.000 σταθμούς τέτοιου τύπου στην Κίνα.

Ορισμένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Xpeng, που εργάζονται επίσης πάνω σε τεχνολογίες υπερταχείας φόρτισης, έχουν δημιουργήσει αποθηκευτικά συστήματα ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης, για να βοηθήσουν στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης ενέργειας.

Ο πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu, ανέφερε στις 17 Μαρτίου ότι παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις στα ηλεκτρικά οχήματα, το άγχος φόρτισης παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα.

Οι καταναλωτές δεν θέλουν να περιμένουν ώρες για να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους ή, ακόμη χειρότερα, να οδηγήσουν μέχρι έναν σταθμό φόρτισης μόνο και μόνο για να διαπιστώσουν ότι ο φορτιστής είναι χαλασμένος ή κατειλημμένος.

Τα οχήματα της BYD με υπερταχεία φόρτιση, ενδέχεται να συμβάλουν σημαντικά στην καταπολέμηση του άγχους φόρτισης. Οι μπαταρίες γρήγορης φόρτισης “είναι ένα ακόμη βήμα για τη μείωση της αβεβαιότητας των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα”, δήλωσε ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι “οι απαιτήσεις υψηλής τάσης για τους σταθμούς φόρτισης, δεν υποστηρίζονται ακόμη ευρέως”.

Για την ώρα, το σύστημα θα είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα. Τα πρώτα μοντέλα που θα διαθέτουν την πλατφόρμα Super e-Platform της BYD, θα είναι τα Han L και Tang L. Τα μοντέλα αυτά, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην Κίνα τον Απρίλιο.

Η τιμή του Han L ξεκινά από περίπου 36.500 ευρώ, ενώ η τιμή του SUV Tang L ξεκινά από περίπου 37.500 ευρώ. Τέλος, και τα δύο αυτά μοντέλα διαθέτουν τα πρόσφατα χαρακτηριστικά έξυπνης οδήγησης “God’s Eye” της BYD.

Έρευνα: Πόσα χρήματα γλιτώνεις ετησίως με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σημαντικά οφέλη σε επίπεδο χρήσης και συντήρησης έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για έναν Ευρωπαίο σύμφωνα με στοιχεία νέας έρευνας.

Ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης είναι το κόστος χρήσης και συντήρησης. Είναι θεωρητικά από εκείνα που θα μπορούσαν να είναι game changer παράγοντες στην μαζικοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς δεν είναι αμελητέα η διαφορά σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα μπορούσαν να εξοικονομούν από 450 ευρώ έως και 2.900 ευρώ ετησίως αξιοποιώντας τις τεχνολογίες έξυπνης και αμφίδρομης φόρτισης, σύμφωνα με νέα μελέτη της Eurelectric και της EY.

Η έρευνα αναδεικνύει τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην εξισορρόπηση του ηλεκτρικού δικτύου, τη μείωση της συμφόρησης και την καλύτερη ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Έξυπνη και αμφίδρομη φόρτιση

Η έξυπνη φόρτιση επιτρέπει στα EV να αποθηκεύουν πλεονάζουσα ηλεκτρική ενέργεια όταν οι τιμές είναι χαμηλές και να περιορίζουν την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής.

Επιπλέον, η τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G) επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να πωλούν ενέργεια πίσω στο δίκτυο όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση, δημιουργώντας ένα δυναμικό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Ωστόσο, το δυναμικό αυτό παραμένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν σαφή οικονομικά κίνητρα για να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Η αυξανόμενη ανάγκη για ευελιξία

Οι ανάγκες του ευρωπαϊκού ηλεκτρικού συστήματος για ευελιξία προβλέπεται να διπλασιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς όλο και περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενσωματώνονται στο δίκτυο.

Η μελέτη εκτιμά ότι έως το 2030, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών θα μπορούσαν να παρέχουν συνολικά 114 TWh αποθηκευτικής ικανότητας, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις ετήσιες ενεργειακές ανάγκες 30 εκατομμυρίων κατοικιών.

Οι υποδομές φόρτισης

Η ανάπτυξη των δημόσιων σημείων φόρτισης είναι κρίσιμη για την ευρεία υιοθέτηση των EV. Το 2024, οι δημόσιοι φορτιστές στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 30%, ξεπερνώντας τις 820.000 μονάδες. Παρόλα αυτά, απαιτείται επιτάχυνση της εγκατάστασης νέων φορτιστών για να επιτευχθεί ο στόχος των 3,5 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης έως το 2030, κάτι που μεταφράζεται σε 8.600 νέους φορτιστές ανά εβδομάδα.

Οικονομικά οφέλη και εξοικονόμηση

Η μελέτη δείχνει ότι η αξιοποίηση της ευελιξίας από τα ηλεκτρικά θα μπορούσε να αποφέρει εξοικονόμηση 4 δισ. ευρώ ετησίως για τους διαχειριστές δικτύων, μειώνοντας εν μέρει την ανάγκη για νέες επενδύσεις σε υποδομές. Παράλληλα, οι οδηγοί EV μπορούν να μειώσουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας τους, φτάνοντας ακόμα και κάτω από το επίπεδο κόστους ενός συμβατικού οχήματος.

Προκλήσεις και προϋποθέσεις

Για να ξεκλειδωθεί το πλήρες δυναμικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως στοιχείο ευελιξίας στο ηλεκτρικό δίκτυο, απαιτούνται:

Καθαρά οικονομικά κίνητρα για τους καταναλωτές.
Διαλειτουργικά δεδομένα μεταξύ οχημάτων, φορτιστών και παρόχων ενέργειας.
Πρόσβαση στις αγορές ευελιξίας για τους οδηγούς ηλεκτρικών.

Με βάση την έρευνα και τα στοιχεία που αναδεικνύει, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απλώς ένα μέσο μεταφοράς, αλλά μπορούν να αποτελέσουν ενεργά στοιχεία του ενεργειακού συστήματος.

Με τις κατάλληλες πολιτικές και υποδομές, μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Ευρώπης, προσφέροντας οικονομικά οφέλη τόσο στους οδηγούς όσο και στο σύστημα ενέργειας συνολικά.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ξεπούλησε με 10.000 παραγγελίες σε 2 ώρες

Νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο “εριξε” κυριολεκτικά τους σέρβερς παραγγελιών αποδεικνύοντας την δημοφιλία του και ξεπέρασε τις 10.000 παραγγελίες μέσα σε δύο ώρες.

Αν και μέχρι τώρα μόνο οι κινεζικές εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να ρίξουν τους σέρβερ των παραγγελιών με την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου τους ήρθε το Toyota bz3X να αποδείξει πως και η Toyota μπορεί να κάνει κάτι αντίστοιχο.

Και μάλιστα όχι στην αγορά της Ιαπωνίας, αλλά στην αγορά της Κίνας, όπου το Toyota bz3X περίπου σε δύο ώρες κατάφερε να συγκεντρώσει 10.000 παραγγελίες και να προκαλέσει μάλιστα όντως την κατάρρευση των σερβερς λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας.

Το bZ3X είναι το τρίτο ηλεκτρικό όχημα που λανσάρει η Toyota στην κινεζική αγορά και διαθέτει τρεις επιλογές μπαταριών, δύο εκδόσεις ισχύος και επτά εκδόσεις εξοπλισμού. Η τιμή του ξεκινά από 109.800 γιουάν (κάτω από 14.000 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία), με το μοντέλο να κατασκευάζεται σε συνεργασία με την κινεζική κοινοπραξία GAC Toyota.

Το νέο Toyota bZ3X είναι ένα πεντάθυρο, πενταθέσιο ηλεκτρικό όχημα, με μήκος 4.600 χιλιοστά, πλάτος 1.850 χιλιοστά και ύψος 1.600 χιλιοστά. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.765 χιλιοστά, προσφέροντας έτσι άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Το bZ3X εξοπλίζεται με έναν κινητήρα τοποθετημένο στον εμπρόσθιο άξονα, προσφέροντας κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η Toyota προσφέρει δύο εκδόσεις ισχύος για το μοντέλο: τη βασική με 201 ίππους και την κορυφαία με 221 ίππους.

Ο κινητήρας βασίζεται στην ίδια τεχνολογία με αυτήν του GAC Aion V, αν και το Toyota bZ3X είναι εξοπλισμένο με διαφορετικές μπαταρίες. Η βασική έκδοση διαθέτει μπαταρία 50,0 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 430 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Η μεσαία έκδοση φτάνει τα 520 χιλιόμετρα με μπαταρία 58,4 kWh, ενώ η κορυφαία έκδοση μπορεί να καλύψει μέχρι και 610 χιλιόμετρα με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 67,9 kWh. Όλες οι τιμές αυτονομίας αναφέρονται με βάση τον τοπικό κύκλο δοκιμών CLTC.

Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), το Toyota bZ3X ενσωματώνει την τεχνολογία LiDAR της κινεζικής startup Momenta, προσφέροντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας και υποστήριξης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, το 65% των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή του προέρχονται από κινεζικούς προμηθευτές, δείγμα της στρατηγικής της Toyota να ενισχύσει τις τοπικές συνεργασίες.

Μέσα στην καμπίνα του μοντέλου, ξεχωρίζει η οθόνη 14,6 ιντσών, η οποία τροφοδοτείται από το τσιπ Qualcomm Snapdragon 8155, καθώς και το ψηφιακό ταμπλό 8,8 ιντσών. Για τους λάτρεις της μουσικής, το bZ3X προσφέρει ένα ηχοσύστημα 11 ηχείων από την Yamaha.

Προς το παρόν, το bZ3X διατίθεται μόνο στην Κίνα, μαζί με τα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota για την τοπική αγορά, το bZ4X crossover και το bZ3 sedan, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BYD.

Η ανακοίνωση της Toyota ότι μέσα στην πρώτη ώρα της κυκλοφορίας του μοντέλου δέχθηκε 10.000 παραγγελίες αποδεικνύει τη μεγάλη ζήτηση για το νέο bZ3X στην Κίνα. Επιπλέον, οι πρώτες παραγγελίες είναι επιλέξιμες και για έκπτωση.

πηγή: topgeargreece.gr

Mercedes: Πρώτες δοκιμές στον δρόμο για τις μπαταρίες που θα αλλάξουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Mercedes έβγαλε για πρώτη φορά στον δρόμο ένα πολύ ξεχωριστό πρωτότυπο της EQS το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία που θα αλλάξει το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της φίρμας.

Η Mercedes-Benz κάνει ένα ακόμα μεγάλο βήμα στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, δοκιμάζοντας στον δρόμο το πρώτο της όχημα με μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state). Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια, το βάρος, την ενεργειακή απόδοση και την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

H ενσωμάτωσή της σε πραγματικές συνθήκες χρήσης αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τον κλάδο. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης διαφέρουν από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου καθώς χρησιμοποιούν στερεό ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια των κυψελών και επιτρέποντας τη χρήση νέων ανόδων, όπως το μέταλλο λιθίου.

Ο Έλληνας φοιτητής που φτιάχνει τον κινητήρα της Aston Martin Valkyrie

Το αποτέλεσμα είναι μια σημαντικά αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και 450 Wh/kg σε επίπεδο κυψέλης, βελτιώνοντας έτσι την αυτονομία του οχήματος. Παράλληλα, μειώνεται το βάρος της μπαταρίας, καθιστώντας την τεχνολογία αυτή εξαιρετικά αποδοτική για την ηλεκτροκίνηση.

Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Mercedes-Benz, σε συνεργασία με τη Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) και την αμερικανική εταιρεία Factorial Energy, ανέπτυξε μια πρωτότυπη έκδοση της EQS, ενσωματώνοντας την προηγμένη τεχνολογία των στερεών ηλεκτρολυτών. Οι κυψέλες της μπαταρίας προέρχονται από τη Factorial Energy, η οποία έχει αναπτύξει την τεχνολογία FEST (Factorial Electrolyte System Technology), με στόχο την εμπορική εφαρμογή των μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Καινοτόμος σχεδιασμός με πνευματικούς ενεργοποιητές

Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά της νέας μπαταρίας είναι ο σχεδιασμός του συστήματος υποστήριξης των κυψελών. Καθώς τα υλικά της μπαταρίας διαστέλλονται κατά τη φόρτιση και συστέλλονται κατά την εκφόρτιση, η Mercedes-Benz ανέπτυξε έναν ειδικό “αιωρούμενο φορέα κυψελών” (floating cell carrier), για τον οποίο έχει ήδη κατοχυρωθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Αυτός ο μηχανισμός ενσωματώνει πνευματικούς ενεργοποιητές που προσαρμόζονται στις μεταβολές του όγκου της μπαταρίας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της απόδοσης και της διάρκειας ζωής της.

Αυξημένη αυτονομία και αποδοτικότητα

Η ειδικά διαμορφωμένη EQS με την μπαταρία στερεάς κατάστασης προσφέρει έως και 25% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με μια τυπική EQS που διαθέτει συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου, διατηρώντας το ίδιο βάρος και μέγεθος μπαταρίας.

Χάρη στην τεχνολογία παθητικής ψύξης, επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση βάρους και αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Το πειραματικό όχημα αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας, συγκριτικά με τα 800+ χιλιόμετρα που προσφέρει σήμερα το EQS 450+ με μπαταρία 118 kWh.

Ο Siyu Huang, CEO και συνιδρυτής της Factorial Energy, χαρακτήρισε αυτή την εξέλιξη ως μια “ιστορική επιτυχία στην ηλεκτροκίνηση”, επισημαίνοντας πως η τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο των εργαστηριακών δοκιμών και μπαίνει σε πραγματικές εφαρμογές.

Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Mercedes-Benz συνεχίζει την εντατική δοκιμή της τεχνολογίας σε συνθήκες δρόμου και εργαστηρίου, αξιολογώντας την απόδοση και την ανθεκτικότητα των νέων μπαταριών. Η συνεργασία της εταιρείας με τη Factorial Energy ξεκίνησε το 2021, ενώ το καλοκαίρι του 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη αποστολή κυψελών μπαταριών στερεάς κατάστασης στην Mercedes-Benz, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τη μελλοντική ενσωμάτωσή τους σε ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής.

Με αυτή την πρωτοποριακή εξέλιξη, η Mercedes-Benz επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, δημιουργώντας τις βάσεις για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Τι πρέπει να κάνω για να πάρω τα χρήματα της επιδότησης;

Μπορεί αυτήν τη στιγμή το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 να μην έχει χρήματα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι αν αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν θα πάρεις επιδότηση.

Η Ελλάδα δίνει τη μεγαλύτερη επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη με το ποσό να φτάνει τα 9.000 ευρώ, ενώ μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερη για ειδικές κατηγορίες όπως νέοι κάτω των 29 ετών, ΑμεΑ, τρίτεκνοι/πολύτεκνοι και κάτοικοι νησιών.

Βέβαια, έχει προκύψει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Από τις 10 Δεκεμβρίου του 2024 μέχρι και σήμερα το πρόγραμμα έχει σταματήσει να δέχεται αιτήσεις, επειδή τελείωσαν τα χρήματα. Παρόλα αυτά, με τους κατάλληλους χειρισμούς και λίγη τύχη, αυτό θα μπορούσε να είναι και καλό.

Το πολύ μεγάλο ύψος της επιδότησης, κάνει τον ρόλο του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 εξαιρετικά σημαντικό. Αν η τιμή ενός αυτοκινήτου είναι 40.000 ευρώ, με την επιδότηση πέφτει στα 31.000 ευρώ. Ακόμα και στο φθηνότερο όλων, το Leapmotor T03, η επιδότηση φτάνει τα 4.450 ευρώ, καθώς τα 18.400 ευρώ του τιμοκαταλόγου, γίνονται τελικά 13.950 ευρώ. Πρόκειται για τελείως διαφορετική τάξη μεγέθους.

Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στο εξής φαινόμενο. Όταν το πρόγραμμα λειτουργεί, οι παραγγελίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανεβαίνουν κατακόρυφα. Όταν το πρόγραμμα είναι κλειστό όπως συμβαίνει τώρα, οι παραγγελίες πέφτουν. Ωστόσο, αυτήν τη φορά είναι αλλιώς.

Όλες τις προηγούμενες φορές που το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 είχε σταματήσει να λειτουργεί, ο κόσμος παρέμενε στο σκοτάδι καθώς δεν υπήρχε καμία ενημέρωση αν θα μπουν ξανά χρήματα ή όχι. Έτσι, η συντριπτική πλειοψηφία κρατούσε στάση αναμονής και δεν προχωρούσε σε παραγγελία.

Αυτήν τη φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς το Υπουργείο έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα προστεθούν 11 εκατομμύρια ευρώ. Η ανακοίνωση έγινε από τη Δέσποινα Παληαρούτα, Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών σε εκπομπή της ΕΡΤ στις 22 Ιανουαρίου.

Από τη στιγμή που ξέρουμε σίγουρα ότι θα μπουν επιπλέον χρήματα στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν παραγγελία άμεσα, ώστε να λάβουν στα χέρια τους την άδεια του αυτοκινήτου το συντομότερο δυνατό.

Να υπενθυμίσουμε ότι για να κατατεθεί αίτηση στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, είναι απαραίτητο κάποιος να έχει στα χέρια του την άδεια κυκλοφορίας, καθώς είναι απαραίτητο και προαπαιτούμενο δικαιολογητικό, σε αντίθεση με τα προηγούμενα προγράμματα.

Με την άδεια κυκλοφορίας στα χέρια ο αγοραστής του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαίνει στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, συμπληρώνει την αίτηση και την αφήνει συμπληρωμένη στο σύστημα, ακόμα κι αν το πρόγραμμα δεν έχει χρήματα. Με αυτόν τον τρόπο γλιτώνει σημαντικό χρόνο.

Από εκεί και μετά, το μόνο που έχει να κάνει είναι να ενημερώνεται τακτικά αν μπήκαν χρήματα στο πρόγραμμα. Μόλις γίνει αυτό, το μόνο που απομένει είναι να συνδεθεί στο σύστημα και να πατήσει υποβολή της αίτησης.

Disclaimer: Όλα τα παραπάνω γράφονται λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι θα υλοποιηθεί η ανακοίνωση της κας Παληαρούτα.

πηγή: www.gocar.gr

Η νέα λειτουργία του Google Maps ήρθε Ελλάδα – Τι σημαντικό δείχνει;

Το Google Maps είναι με τεράστια διαφορά η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης, καθώς τη χρησιμοποιούν δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο. Τώρα έφερε στη χώρα μας μια νέα λειτουργία.

Όταν κάνουμε ταξίδι, ειδικά σε άγνωστο μέρος, ακόμα και μέσα στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ανοίγουμε το Google Maps στο κινητό μας, ώστε να βρούμε την καλύτερη και ταχύτερη διαδρομή.

Ακόμα κι αν ξέρουμε τη διαδρομή, η χρήση του Google Maps μας βοηθάει να αποφύγουμε πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ ταυτόχρονα μας δείχνει τι ώρα θα φτάσουμε στον προορισμό μας.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/ee32381e52e776da04c8906caabfa56b.jpg

Ποια είναι η νέα λειτουργία του Google Maps που έγινε διαθέσιμη στην Ελλάδα;

Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης, το Google Maps έχει ενσωματώσει μία νέα λειτουργία που τώρα βλέπουμε να είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας, η οποία υπόσχεται να κάνει πολύ πιο εύκολα τα ταξίδια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αυτή η λειτουργία είναι η εύρεση φορτιστή στη διαδρομή μας, δηλαδή η δυνατότητα να μας πει το Google Maps σε ποια σημεία μπορούμε να βρούμε φορτιστές στον δρόμο που θα ακολουθήσουμε, αλλά και ποιος είναι ο κοντινότερος σε εμάς.

google-maps-fortistes-diadromi

Πώς θα μας δείξει το Google Maps φορτιστές; Τι πρέπει να κάνουμε;

Όταν θέσουμε τον προορισμό μας επιλέγουμε πάνω δεξιά τις τρεις τελείες, πατάμε «Επιλογές» και μετά «Τα οχήματά σας». Αν επιλέξουμε «Ηλεκτρικός», από κάτω εμφανίζεται ένα ακόμα μικρό μενού με την ονομασία «Πρίζες και Μετασχηματιστές».

Πατώντας σε αυτό ορίζουμε τον τύπο του βύσματος που έχει το αυτοκίνητό μας, οπότε το Google Maps ξέρει τι φορτιστές να βρει. Για παράδειγμα αν διαλέξουμε μόνο το «CCS (Combo 2)», η εφαρμογή θα μας δείξει μόνο ταχυφορτιστές. Αν επιλέξουμε και «Type 2», θα μας εμφανίσει επίσης τα διαθέσιμα AC wallbox.

Τι πατάμε στο Google Maps για να δούμε τους φορτιστές; Τους δείχνει όλους;

Επιστρέφουμε στο κανονικό μενού, επιλέγουμε «Έναρξη» όπως θα κάναμε ούτως ή άλλως και ξεκινάμε το ταξίδι μας. Όταν κρίνουμε ότι πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε για φορτιστή, πατάμε στο κάτω μέρος της οθόνης, επιλέγουμε «Αναζήτηση στη διαδρομή» και «σταθμοί φόρτισης». Αμέσως η εφαρμογή θα μας δείξει σταθμούς φόρτισης που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, καθώς και άλλους που θα συναντήσουμε αργότερα στη διαδρομή μας.

Προς το παρόν το Google Maps δεν είναι ενημερωμένο με όλους τους φορτιστές του δικτύου, όμως έχει αρκετούς ώστε να είναι μια καλή αρχή. Σίγουρα, όσο περνάει ο καιρός, η βάση δεδομένων του θα εμπλουτίζεται.

Διάβασε περισσότερα στο www.gocar.gr

Ακόμα περισσότερες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά, σε όλες τις χώρες της ΕΕ

Την παροχή επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο εξετάζει η ΕΕ, ενώ έχουν ήδη ακουστεί οι πρώτες εκτιμήσεις για τον τρόπο και τα ποσά.

Επέκταση της επιδότησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλες τις χώρες που είναι μέλη της ΕΕ πρότεινε ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να βλέπει πολύ ζεστά το θέμα.

Ο επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης έκανε αυτήν την πρόταση μιλώντας στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, στην Ελβετία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg και των Financial Times.

Τι θα κάνει η ΕΕ; Συμφωνεί με τις πανευρωπαϊκές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά;

Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Teresa Ribera, επιβεβαίωσε στους Financial Times ότι η παροχή επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προς όλες τις χώρες-μέλη είναι ένα πλάνο που εξετάζεται σοβαρά αυτήν τη στιγμή.

Δείτε ακόμα: Γιατί η ΕΕ θέλει τόσο πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Αν και η εξέταση του πλάνου δεν σημαίνει αυτόματα και την εφαρμογή του, στην προκειμένη περίπτωση μοιάζει σαν ένα πολύ ρεαλιστικό σενάριο. Οι βασικοί τομείς που πρέπει να καθοριστούν είναι το ποσό τη επιδότησης, ο τρόπος που θα δίνεται, αλλά και ποιους θα αφορά.

Πόση θα είναι η πανευρωπαϊκή επιδότηση; Πώς θα δίνεται και με τι κριτήρια;

Ενδεικτικά, ένα πρώτο ποσό που έχει ακουστεί είναι τα 3.600 ευρώ, το οποίο βέβαια δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα είναι και η τελική επιλογή. Όσον αφορά στον τρόπο που θα δίνεται η επιδότηση, εξετάζεται αν αυτό θα γίνεται μέσω χαμηλότερης φορολόγησης ή με κάποιον άλλο τρόπο. Τέλος, δεν έχει γίνει ακόμα ξεκάθαρο αν η επιδότηση θα αφορά τους πάντες ή θα δίνεται με κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια.

Αυτό που δείχνει να έχει αποκρυσταλλωθεί σε κάποιο βαθμό είναι ότι η επιδότηση θα αφορά μόνο τα αυτοκίνητα που παράγονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να μειωθεί η διαρροή κεφαλαίων προς τρίτες αγορές.

Διάβασε περισσότερα: www.gocar.gr

Ποια είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται το 2025

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι πλέον γεγονός. Το 2025 θα είναι μια καθοριστική χρονιά για το μέλλον πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς η κινεζική «επίθεση» κορυφώνεται σε όλα τα επίπεδα. Κατασκευαστές που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν άγνωστοι στο ευρύ κοινό, τώρα έχουν μπει δυναμικά στην αγορά της Ευρώπης και των ΗΠΑ και κερδίζουν σημαντικά μερίδια πωλήσεων. Ειδικά στις κατηγορίες από €20.000 έως €40.000 τα made in China ηλεκτρικά φαίνεται ότι σε λίγα χρόνια θα μονοπωλούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Κάπως έτσι, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν σηκώσει μανίκια και δουλεύουν σκληρά, ετοιμάζοντας μια σειρά από νέα μοντέλα, με προηγμένες τεχνολογίες και ένα και μόνο σκοπό: Να φρενάρουν την κινεζική επέλαση.

Ας δούμε λοιπόν τα σημαντικότερα μοντέλα που έρχονται το 2025.

Τα πιο σημαντικά μοντέλα με μια ματιά

Η BMW παρουσιάζει την νέα πλατφόρμα Neue Klasse. Πρώτα έρχεται το iX3, ακολουθούμενο από την ηλεκτρική BMW Σειρά 3, που θα μπορούσε να ονομαστεί i3. Με την Neue Klasse, η BMW άλλαξε την τάση της μπαταρίας από 400 σε 800 βολτ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Zipse, τονίζει επανειλημμένα τη στρατηγική της BMW να παρέχει πολλούς διαφορετικούς κινητήρες, μια τακτική για την αποφυγή αποξένωσης των υποψήφιων αγοραστών. Στην πραγματικότητα, η BMW είναι πλήρως αφοσιωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Mercedes-Benz λανσάρει επιτέλους την πλατφόρμα 800 volt της. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται στη Mercedes Modular Architecture (MMA) θα είναι το CLA. Οι προγραμματιστές του MMΑ, δίνουν προτεραιότητα στη μέγιστη απόδοση: μια Mercedes, πρέπει να είναι οικονομική και ικανή για μεγάλες αποστάσεις. Είναι ενδιαφέρον ότι η αρχική έκδοση του CLA, διαθέτει οικονομικά αποδοτικές μπαταρίες LFP. Και ακόμη πιο αξιοσημείωτο, χρησιμοποιεί κύτταρα NMC με πρόσθετα πυριτίου στην άνοδο γραφίτη, για μεγαλύτερες αποστάσεις. Μέχρι στιγμής, αυτό έχει παρατηρηθεί μόνο στην Porsche Taycan και στο Audi e-tron GT. Η απόδοση φόρτισης ενός τέτοιου CLA, θα μπορούσε να είναι εξαιρετική. Παραμένει αβέβαιο, εάν η Mercedes θα παρουσιάσει επίσης την ηλεκτρική GLC αργότερα φέτος.

Η έκδοση παραγωγής του Smart #5 θα κάνει το ντεμπούτο της, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την Geely. Αυτό το SUV, ξεφεύγει εντελώς από την αρχική συμπαγή εστίαση της μάρκας. Αντίθετα, το #5 εντυπωσιάζει με ένα σύστημα 800 volt, το οποίο δεν περιλαμβάνεται σε όλες τις εκδόσεις. Τα αρχικά μοντέλα διατηρούν σύστημα 400 volt, με χαμηλότερη ισχύ φόρτισης.

Οι προσπάθειες της Volkswagen σύμφωνα με τον CEO Oliver Blume, αφορούν όχι μόνο τη βασική μάρκα, αλλά και ολόκληρο τον όμιλο. Επιτέλους, οι πωλήσεις ξεκινούν στην Premium Platform Electric (PPE). Τα Audi A6 και Q6 e-tron, καθώς και η Porsche Macan, θα έπρεπε να είχαν κυκλοφορήσει στους δρόμους εδώ και πολύ καιρό. Καθυστέρηση υπάρχει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB Small (Modular Electrification Toolkit). Τα Volkswagen ID.2, Cupra Raval και Skoda Epiq θα παρουσιαστούν το 2025. Ωστόσο, οι πελάτες πιθανότατα δεν θα παραλάβουν αυτά τα οχήματα μέχρι το 2026. Προς το παρόν ωστόσο, ένα EV ξεχωρίζει: το Skoda Elroq εντυπωσιάζει, με μια πολύ ελκυστική σχέση τιμής-απόδοσης.

Η Kia ξεκινά μια επίθεση με το EV3, που αντικαθιστά το Soul EV και το Niro EV. Η μπαταρία του με χωρητικότητα 81,4 kWh, του παρέχει μια αυτονομία 605 χιλιομέτρων. Μετά το EV3 ακολουθούν το EV4 σε fastback και estate μορφή και το συμπαγές SUV EV5. Το μικρότερο EV2, θα εμφανιστεί το 2026.

Στη Hyundai, το Inster πρέπει να έχει ισχυρές πωλήσεις. Το μικρό SUV, με αναλογίες παρόμοιες με ένα Suzuki Ignis – στενό και ψηλό – θα μπορούσε να γίνει ένα καλτ αυτοκίνητο. Το Inster διαθέτει αναδιπλούμενα μπροστινά καθίσματα, παρέχοντας χώρο για ύπνο, κάτι που έχει ήδη ενθουσιάσει την κοινότητα των κατασκηνωτών και φίλων του κάμπινγκ. Το EV είναι επίσης ένα αντεπιχείρημα στους ισχυρισμούς, ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρικά μικρά αυτοκίνητα. Και για όσους δεν είναι ικανοποιημένοι, υπάρχει το τεράστιο Ioniq 9. Αντίθετα, το αντίστοιχο του Kia EV3, το Hyundai Ioniq 3, θα φτάσει το 2026.

Στην Stellantis, υπήρξαν αρχικά υπερβολικά μεγάλες καθυστερήσεις με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Citroën ë-C3 και ë-C3 Aircross. Στην ίδια πλατφόρμα ακολουθεί και το Fiat Grande Panda. Η αναβαθμισμένη μικρή πλατφόρμα της Stellantis, με το όνομα STLA Small, θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026, ενώ τα μεγαλύτερα οχήματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα STLA Medium όπως το Opel Grandland Electric και το Peugeot e-5008, λανσάρονται στην αγορά, όπως και το DS No.8 saloon.

Μετά το δυναμικό R5, η Renault θα παρουσιάσει το ευέλικτο R4. Το EV διαθέτει αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού και σε αντίθεση με το R5, μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα στην οροφή όπως και επίσης να ρυμουλκεί. Το τρίτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ρετρό στυλ θα είναι το Twingo. Η παραγωγή του θα παρουσιαστεί στα τέλη του έτους. Για το τμήμα σπορ αυτοκινήτων Alpine, το τετράθυρο κουπέ A390 θα ακολουθήσει το A290, που προέρχεται από το R5. Μόνο η Dacia, μέρος του ομίλου Renault, δεν προσφέρει αναβαθμίσεις.

Εν τω μεταξύ, η κοινότητα της Tesla περιμένει το ανανεωμένο Model Y, με την κωδική ονομασία Juniper. Κανείς δεν περιμένει επανάσταση. Ωστόσο, παρόμοια με το Model 3 Highland, είναι πιθανές σημαντικές βελτιώσεις στη μόνωση του θορύβου και στη ρύθμιση της ανάρτησης. Το Juniper θα εξαλείψει επίσης τους μοχλούς για τα φλας και την επιλογή ταχυτήτων. Και παρόλο που ο Elon Musk το έχει υποσχεθεί πολλές φορές, η έγκριση για το σύστημα υποβοήθησης FSD Supervised, παρόμοιο με το μοντέλο των ΗΠΑ, θα πάρει περισσότερο χρόνο.

Ένας από τους πιο αξιοσημείωτους διεθνείς ανταγωνιστές της Tesla είναι η BYD. Οι προσδοκίες ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές, θα προσφέρουν ιδιαίτερα οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ικανοποιηθεί πλήρως μέχρι στιγμής. Ίσως αυτό να αλλάξει με το Atto 2, που πωλείται ως Yuan Up στην Κίνα. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το BYD Atto 2 είναι παρόμοιο με το Kia EV3, αλλά σημαντικά ψηλότερο στα 1,68 μέτρα. Πολλοί επίσης περιμένουν με ανυπομονησία τον συμπαγή «Γλάρο», γνωστό και ως Dolphin Mini. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας για το Seagull. Συνολικά, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, διέρχεται μια φάση εδραίωσης, τόσο στην εγχώρια αγορά της, όσο και στην Ευρώπη.

Η Toyota παραμένει υποτονική. Το Urban SUV, που παρουσιάστηκε ως μελέτη μιας ιδέας το 2023, παρουσιάστηκε πρόσφατα ως το ανανεωμένο Suzuki e-Vitara . Η έκδοση με το λογότυπο της Toyota, πρόκειται να πωληθεί στην Ευρώπη, αλλά οι τιμές δεν είναι ακόμη γνωστές.

Ορισμένοι παίκτες θα γίνουν ακόμη πιο δυνατοί από ό,τι είναι ήδη, κάτι που ισχύει και για τους προμηθευτές όπως η CATL, ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών παγκοσμίως. Άλλοι θα εξαφανιστούν, ενώ μια τρίτη ομάδα, θα δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες, όπως για παράδειγμα, η επένδυση της Volkswagen στην Xpeng, η οποία θα μπορούσε να ωφελήσει και τις δύο πλευρές.

πηγή: carselectric.gr

Το πρωτοφανές ρεκόρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Παρά την μειωμένη αγορά στο σύνολό της για τα αυτοκίνητα το 2024 καταγράφεται ως μια χρονιά άνθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Σε σημεία που δεν είχε φτάσει ποτέ μέχρι σήμερα η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024, κατά τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν επιλογή για τους αγοράστες νέων αυτοκινήτων σε ποσοστό 20%.

1 στα 5 νέα αυτοκίνητα δηλαδή που αγοράστηκαν κατά τον Δεκέμβριο ήταν ηλεκτρικά, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, όταν το ποσοστό ήταν περί το 15%. Αυξητική ήταν η τάση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την διάρκεια του 2024 εξάλλου.

Η χρονιά έκλεισε με μερίδιο αγοράς 12,4% που είναι μεγαλύτερο από το 11,3 του 2023 πλησιάζοντας έτσι ακόμη περισσότερο το μερίδιο αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι στο 20%.

Πωλήσεις αυτοκινήτων 2024 πίνακας ΣΕΑΑ

Τα στοιχεία αφορούν τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά, καθώς στα απλά υβριδικά η αύξηση του μεριδίου αγοράς είναι συντριπτική για το 2024. Σε αυτήν την κατηγορία το μερίδιο ξεπέρασε το 42%, αυξημένο κατά 11 μονάδες σε σχέση με το 2023.

Την ίδια στιγμή στο σύνολο του 2024 αυτοκίνητα βενζίνης και αντίστοιχα με καύσιμο πετρέλαιο έχασαν από 6%, ολοκληρώνοντας μια χρονιά που υπήρξαν συνεχώς πτωτικές τάσεις. Τον Δεκέμβριο δε, τα αυτοκίνητα με καύσιμο βενζίνη γνώρισαν μείωση στις πωλήσεις τους που άγγιξε το 13%.

πηγή: www.topgeargreece.gr