Home Blog Page 3

Έρχεται Ελλάδα το κινεζικό SUV που έκανε ρεκόρ 95% στα crash test

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό SUV που ήδη έχει κερδίσει το ενδιαφέρον, ενώ κατάφερε να ξεχωρίσει στον τομέα της ασφάλειας, ένα κρίσιμο κομμάτι για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε μια περίοδο όπου οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών, πληθαίνουν σημαντικά. Αυτό οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην «απόβαση» Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη, άρα και στη χώρα μας, με οχήματα που αποτελούν σημεία αναφοράς στην τεχνολογία, αλλά και την ασφάλεια. Το Deepal S07 είναι ένα μεγάλο SUV με premium καταβολές, το οποίο κατάφερε ήδη να κερδίσει το ενδιαφέρον, αφού πρόσφατα διέπρεψε στις αυστηρές δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP. Πήρε 95% στην προστασία ενηλίκων και έκανε ρεκόρ, αποδεικνύοντας ότι πλέον, τα αυτοκίνητα από την Κίνα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση.

Μεγάλο και εντυπωσιακό

Το Deepal S07 είναι ένα SUV με μήκος 4,75 μέτρα, πλάτος που αγγίζει τα 1,93 μέτρα και ύψος 1,63 μέτρα. Διαθέτει… οικογενειακές αναλογίες με μεταξόνιο στα 2,9 μέτρα και χώρο αποσκευών που φτάνει στα 570 lt (+120 lt το frunk). Είναι αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με έναν ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς, απόδοσης 217 PS και 320 Nm, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία των 80 kWh. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της μάρκας, προσφέρονται 475 km αυτονομίας (κύκλος WLTP), με τις επιδόσεις να είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές, ολοκληρώνοντας τα 0-100 km/h σε 7,9 sec. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, όπως και ο συνολικός μινιμαλισμός αφού πέρα από την οθόνη, δεν υπάρχουν άλλα χειριστήρια.

Η Deepal έρχεται στην Ελλάδα!
H Changan Automobile είναι ένας πολύ μεγάλος όμιλος από την Κίνα, που έχει επενδύσει σημαντικά στην κατασκευή κορυφαίων αυτοκινήτων. Διαθέτει κέντρα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στην Κίνα, την Αγγλία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, ενώ διαθέτουν 40 χρόνια εμπειρία στην κατασκευή οχημάτων παντός είδους. Η Deepal είναι μια από τις πιο «δυνατές» μάρκες του ομίλου που κατασκευάζει υψηλής ποιότητας μοντέλα, τα οποία σύντομα θα είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα. Η έναρξη της δραστηριότητας της εταιρείας στη χώρα μας θα γίνει με δύο SUV, τα Deepal S07 και Deepal S05, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν κι άλλα μοντέλα που θα εμπλουτίσουν την γκάμα της εταιρείας.

Πότε έρχεται και ποιος τη φέρνει;

Η Deepal θα έρθει στη χώρα μας μέσω του Ομίλου Βασιλάκη (Hyundai, Kia, SEAT, Cupra, FIAT, Alfa Romeo, Jeep κ.ά.), ενός εκ των μεγαλύτερων ελληνικών ομίλων στον χώρο του αυτοκινήτου – και όχι μόνο. Η έναρξη της διάθεσης των μοντέλων θα γίνει από τον Σεπτέμβριο του 2025, αρχικά με τα Deepal S07 και Deepal S05, τα οποία ανήκουν στην D-SUV και C-SUV κατηγορία, αντίστοιχα. Αν και ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι τιμές για την ελληνική αγορά, αυτές έχουν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας και του ομίλου από την Κίνα και θα είναι «άκρως ανταγωνιστικές», όπως λένε και οι ίδιοι. Αργότερα, η γκάμα της Deepal θα εμπλουτιστεί από μοντέλα μικρότερου μεγέθους, όπως και εκδόσεις με Plug-In Hybrid συστήματα κίνησης, βάζοντας τη μάρκα και στο παιχνίδι των υβριδικών.

πηγή: www.gocar.gr

Δείτε πως φτιάχνεται το Mircolino-video από τη γραμμή παραγωγής

Ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα μικροκινητικότητας στον κόσμο το Microlino έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει και αν κρίνουμε από το πώς φτιάχνεται, δικαίως.

Η γραμμή παραγωγής του Microlino βρίσκεται στο Τορίνο της Ιταλίας και αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της ελβετικής Micro Mobility Systems και της ιταλικής εταιρείας CECOMP. Η παραγωγή ξεκίνησε επίσημα τον Ιούνιο του 2022, μετά από μια περίοδο προετοιμασίας που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021, όταν η Micro Mobility δημιούργησε μια νέα επιχειρηματική μονάδα παραγωγής στην Ιταλία, με την CECOMP να κατέχει μειοψηφικό μερίδιο.

Η εγκατάσταση παραγωγής καλύπτει έκταση άνω των 7.000 τετραγωνικών μέτρων και είναι εξοπλισμένη με ηλιακούς συλλέκτες, καθιστώντας την ενεργειακά αποδοτική. Όλη η διαδικασία παραγωγής, από τη διαμόρφωση του αμαξώματος μέχρι τη βαφή και την τελική συναρμολόγηση, πραγματοποιείται εντός του εργοστασίου.

Αρχικά, η ημερήσια παραγωγή ήταν περίπου 10 οχήματα, αλλά μέχρι τον Ιούνιο του 2023, ο ρυθμός παραγωγής διπλασιάστηκε σε 20 οχήματα ημερησίως. Η ετήσια παραγωγική ικανότητα της μονάδας εκτιμάται σε περίπου 7.500 οχήματα, με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης.

Mέχρι το 2024, η Micro Mobility Systems είχε παράγει περίπου 3.700 οχήματα Microlino. Το Microlino είναι ένα ηλεκτρικό μικροαυτοκίνητο, εμπνευσμένο από το κλασικό BMW Isetta, σχεδιασμένο για αστική μετακίνηση. Διαθέτει τρεις επιλογές μπαταρίας: 6, 10.5 και 14 kWh, προσφέροντας αυτονομία από 91 έως 230 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 90 km/h, και το όχημα μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου 3 έως 4 ώρες, ανάλογα με την μπαταρία.

Η στρατηγική της Micro Mobility Systems επικεντρώνεται στην απλότητα και την αποδοτικότητα, με το Microlino να αποτελείται από περίπου 50% λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό συμβάλλει στη μείωση του κόστους παραγωγής και στην επίτευξη κερδοφορίας από την αρχή.

Η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη, με εκθέσεις σε πόλεις όπως η Στουτγάρδη, το Μόναχο, το Μιλάνο, η Λυών και το Άμστερνταμ, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις αστικής κινητικότητας.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Αυτό είναι το πρώτο Audi χωρίς τους 4 κύκλους στη μάσκα (εικόνες)

Η Audi παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο της νέας της φίρμας στην Κίνα και είναι ένα εντυπωσιακό και πολυτελές ηλεκτρικό fastback.

ΗAudi παρουσίασε επίσημα στην έκθεση της Σαγκάης το ολοκαίνουργιο Audi E5, ένα αμιγώς ηλεκτρικό fastback που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ειδικά για την αγορά της Κίνας. Το Audi E5 είναι το πρώτο μοντέλο της νέας φίρμας της Audi που ενσωματώνει εξ ολοκλήρου τη φιλοσοφία “Designed in China, for China”, απευθυνόμενο σε ένα νεανικό, δυναμικό κοινό που απαιτεί αισθητική, τεχνολογία και περιβαλλοντική συνείδηση.

Το Audi E5 βασίζεται στην αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), που υποστηρίζει και άλλα μελλοντικά μοντέλα της Audi. Έχει μήκος 4.915 mm, πλάτος 1.980 mm και ύψος 1.674 mm, με μεταξόνιο στα 2.990 mm – διαστάσεις που το τοποθετούν άνετα στην κατηγορία των μεσαίων προς μεγάλων SUV fastback, εξασφαλίζοντας εξαιρετικούς χώρους και premium παρουσία.

Η σχεδίαση είναι σαφώς επιθετική, με coupe σιλουέτα, καθαρές επιφάνειες και χαρακτηριστική κλειστή μάσκα Singleframe, που δίνει την ηλεκτρική ταυτότητα της Audi. Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, ενώ οι λεπτομέρειες φωτισμού – με LED Matrix προβολείς και φουτουριστικά πίσω φώτα – ενισχύουν τον high-tech χαρακτήρα.

Η Audi δεν ανακοίνωσε όλες τις παραλλαγές ισχύος, όμως αποκάλυψε ότι στην κορυφαία έκδοση, το E5 διαθέτει διπλό ηλεκτροκινητήρα (ένα ανά άξονα) που αποδίδει πλήρη τετρακίνηση quattro. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 462 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 720 Nm, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 100 kWh, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 600 km σύμφωνα με το πρότυπο CLTC. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, υποστηρίζεται ταχυφόρτιση με ισχύ έως 270 kW, που σημαίνει πως η φόρτιση από 10% έως 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 25 λεπτά.

Στο εσωτερικό, το E5 είναι ένας “ψηφιακός κόσμος” με ολοκαίνουργιο Human-Machine Interface (HMI) που προσαρμόστηκε στις κινεζικές συνήθειες. Περιλαμβάνει το Audi MMI panoramic display, μια υπερ-ευρεία καμπύλη οθόνη που καλύπτει οδηγό και συνοδηγό, έξυπνο ψηφιακό βοηθό και αναγνώριση φωνής, Τοπικά προσαρμοσμένες εφαρμογές και υπηρεσίες infotainment, καθώς και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας με προβολή πλοήγησης, σημάτων και οδηγιών στο παρμπρίζ.

Τα υλικά στο εσωτερικό είναι φιλικά προς το περιβάλλον, με χρήση ανακυκλωμένων υφασμάτων και οικολογικών επενδύσεων, παραμένοντας όμως στον premium χαρακτήρα που περιμένει κανείς από την Audi.

Το Audi E5 θα λανσαριστεί στην Κίνα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, μέσω της SAIC Audi, της θυγατρικής κοινοπραξίας με την SAIC Motor Corporation. Η Audi σκοπεύει να επεκτείνει σημαντικά τη γκάμα ηλεκτρικών της στην Ασία, με στόχο 10 νέα EV μέχρι το τέλος του 2025.

Η κατασκευή του E5 θα γίνεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, γεγονός που ενισχύει τη θέση της Audi στην τοπική αγορά και ενσωματώνει τεχνολογίες και σχεδιασμό ειδικά διαμορφωμένα για τις ανάγκες των Κινέζων καταναλωτών.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Volvo EX30: Έτσι θα παραμείνει το πιο προσιτό Volvo

Η Volvo βρήκε τον τρόπο να διατηρήσει το μικρό ηλεκτρικό SUV, EX30 ως το πιο προσιτό αυτοκίνητό της καθώς θα αποφεύγει τους δασμούς εισαγωγής στην Ευρώπη.

Ένα σημαντικό ορόσημο πέτυχε η Volvo, καθώς το εργοστάσιο της στη Γάνδη, ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Volvo EX30, του μικρού SUV που έχει ήδη κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά.

Το EX30, που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2023, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα best-seller της ηλεκτρικής κατηγορίας για το 2024. Η σημερινή έναρξη παραγωγής ακολουθεί την προηγούμενη ανακοίνωση της Volvo ότι η Γάνδη θα φιλοξενήσει τη γραμμή κατασκευής του μοντέλου, μαζί με το επερχόμενο EX30 Cross Country, το οποίο αναμένεται να μπει σε παραγωγή αργότερα μέσα στη χρονιά. Με αυτόν τον τρόπο, η Volvo ενισχύει περαιτέρω το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της, αυξάνοντας τη δυνατότητα κάλυψης της τοπικής ζήτησης για ένα από τα πιο δημοφιλή της μοντέλα.

Η ένταξη του EX30 στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Γάνδης δημιούργησε περίπου 350 νέες θέσεις εργασίας, ανεβάζοντας το συνολικό προσωπικό σε σχεδόν 6.600 εργαζόμενους. “Το EX30 είναι ζωτικής σημασίας για εμάς, καθώς ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά των premium ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη”, δήλωσε η Francesca Gamboni, επικεφαλής παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας της Volvo Cars. “Η επένδυση στην ευρωπαϊκή παραγωγή του EX30 στη Γάνδη είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική μας να παράγουμε τα αυτοκίνητά μας εκεί όπου σημειώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση. Το ευέλικτο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας μάς προσφέρει ανθεκτικότητα και ταχύτητα στις προσαρμογές.”

Για να γίνει δυνατή η παραγωγή του EX30 στη Γάνδη, η Volvo επένδυσε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις της τα τελευταία χρόνια. Στις σημαντικές αναβαθμίσεις του εργοστασίου περιλαμβάνονται μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα οχημάτων, η εγκατάσταση σχεδόν 600 νέων ή ανακαινισμένων ρομπότ, η επέκταση της αίθουσας μπαταριών, η δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής θυρών και μια νέα γραμμή συναρμολόγησης πακέτων μπαταριών.

Σε συνδυασμό με το εργοστάσιο στο Τορσλάντα της Σουηδίας, η Volvo Cars παράγει πλέον 10 διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. “Μετά την απόφαση το φθινόπωρο του 2023 να ξεκινήσει η παραγωγή του EX30 στη Γάνδη, καταφέραμε να βιομηχανοποιήσουμε το νέο μοντέλο σε χρόνο-ρεκόρ”, τόνισε ο Stefan Fesser, διευθυντής του εργοστασίου. “Χάρη στη δέσμευση και τη συνεργασία ολόκληρης της ομάδας, μειώσαμε τον χρόνο προετοιμασίας στο μισό. Σήμερα, είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε το EX30 και αποδεικνύουμε ότι η νέα τεχνολογία και η καινοτομία μάς επιτρέπουν να ανταποκρινόμαστε ευέλικτα στις απαιτήσεις της αγοράς.”

Το εργοστάσιο της Γάνδης, που λειτουργεί από το 1965, είναι η μοναδική πλήρως ανεπτυγμένη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στο Βέλγιο και βρίσκεται στην καρδιά της βιομηχανικής περιοχής του λιμανιού της πόλης. Μαζί με το εργοστάσιο στο Τορσλάντα, αποτελεί μία από τις δύο βασικές ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής της Volvo, ενώ ένα τρίτο εργοστάσιο κατασκευάζεται στη Σλοβακία.

Πέρα από το EX30, στη Γάνδη κατασκευάζονται επίσης τα αμιγώς ηλεκτρικά EX40 και EC40, καθώς και τα υβριδικά XC40 και V60. Το 2024, η παραγωγή του εργοστασίου ξεπέρασε τις 186.000 μονάδες, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του για το μέλλον της Volvo στην ηλεκτροκίνηση.

πηγή: topgeargreece.gr

Η πόλη της Ελλάδας με τους 216.000 κατοίκους – Έχει τον ισχυρότερο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών

Ο ισχυρότερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν βρίσκεται ούτε στην Αθήνα, ούτε στη Θεσσαλονίκη. Η ΔΕΗ blue τον έφτιαξε σε άλλη πόλη και μπορεί να φορτίσει 29 οχήματα.

Ένα Hub ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με συνολική ισχύ 1,2 MW, που υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων και παράλληλα διαθέτει έναν προηγμένο υπερταχυφορτιστή 360 kW, εγκαινίασε στη χώρα μας η ΔΕΗ blue.

Το νέο ΔΕΗ blue Hub βρίσκεται στο Εμπορικό Πάρκο Πάτρας, Top Parks, περιλαμβάνοντας 21 θέσεις φόρτισης έως 22kW (AC), 6 θέσεις φόρτισης ισχύος έως 180kW και 2 θέσεις φόρτισης ισχύος έως 360kW (HPDC).

Φορτίζει ηλεκτρικό σε 15 λεπτά

Ο υπερταχυφορτιστής ισχύος έως 360 kW που λειτουργεί στο Εμπορικό Πάρκο Πάτρας είναι αυτήν τη στιγμή ένας από τους ταχύτερους και ισχυρότερους στην Ελλάδα, έχοντας τη δυνατότητα ανάλογα τον τύπο του οχήματος, να φορτίσει πλήρως την μπαταρία ακόμη και σε 15 λεπτά.

dei blue

Οι οδηγοί μπορούν να προχωρήσουν σε κράτηση του φορτιστή μέσω της εφαρμογής PPC blue, γεγονός που καθιστά την εμπειρία φόρτισης ακόμα πιο βολική και εύκολη. Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία φόρτισης του οχήματός τους.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα

Με τη λειτουργία του νέου ΔΕΗ blue Hub στην Πάτρα, η ΔΕΗ blue ξεπερνά τα 36 ΔΕΗ blue Hubs πανελλαδικά, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αναβάθμιση της εμπειρίας φόρτισης των οδηγών στο μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιας φόρτισης της χώρας.

Φορτιστές σε κάθε νομό

Αυτήν τη στιγμή, η ΔΕΗ blue διαθέτει το μεγαλύτερο και ταχύτερο δίκτυο δημόσιας φόρτισης στη χώρα με περισσότερα από 2.600 σημεία φόρτισης και 350 σημεία ταχυφόρτισης σε κάθε νομό. Επίσης, είναι πρώτος πάροχος που δημιούργησε hub φόρτισης.

Μάλιστα, όλα τα hub περιλαμβάνουν τουλάχιστον δυο θέσεις ταχυφόρτισης σε συνδυασμό με τουλάχιστον 8 θέσεις φόρτισης AC, μέσα σε ένα σύνολο τουλάχιστον 10 θέσεων. Επιπλέον, το ευρύ δίκτυο των ΔΕΗ blue Hubs εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης στους οδηγούς και ελαχιστοποιεί τον χρόνο αναμονής, καθώς οι οδηγοί μπορούν να συνδυάσουν τη φόρτιση με παράλληλες εμπορικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια φόρτισης του οχήματός τους.

Πότε έρχεται Ελλάδα το νέο Toyota C-HR+ – Έχει πορτμπαγκάζ 416 lt

Το νέο C-SUV της Toyota θα έρθει ως προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο και είναι το ισχυρότερο όλων με ισχύ έως 343 ίππους. Δείτε πότε ανοίγουν οι παραγγελίες στην Ελλάδα.

Μετά τα Urban Cruiser και bZ4X, η Toyota διευρύνει την γκάμα των SUV BEV με ένα ακόμη μοντέλο, το οποίο δεν είναι άλλο από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του άκρως επιτυχημένου C-HR.

Το ηλεκτρικό C-SUV της ιαπωνικής μάρκας θα λανσαριστεί με την ονομασία C-HR+ και σύμφωνα με την Toyota πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η σχεδίασή του παραπέμπει στα coupe crossover, έχοντας άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα και δυναμική σιλουέτα. Παρά την έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ, προσφέρει άπλετο χώρο για τους επιβάτες.

Με συνολικό μήκος 4.520 mm και μεταξόνιο 2.750 mm, εξασφαλίζει τη βέλτιστη άνεση στο εσωτερικό. Η απόσταση ανάμεσα στους εμπρός και πίσω επιβάτες ανέρχεται στα 900 mm, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 416 lt. Η αισθητική της καμπίνας αποπνέει μια μοντέρνα αίσθηση και φινέτσα, με την ποιότητα κατασκευής να ξεχωρίζει.

Ο εξοπλισμός του νέου SUV

Η εξελιγμένη σχεδίαση και το σύστημα κίνησης του Toyota C-HR+ συνδυάζονται με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για ολοκληρωμένη ασφάλεια και συνδεσιμότητα στο όχημα.

Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από τα εκτεταμένα χαρακτηριστικά του Toyota T-Mate, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense.

Συστήματα, όπως τα Blind Spot Monitor, Adaptive High-beam System και Parking Support Brake περιλαμβάνονται στάνταρ, με τα Park Assist και Panoramic View Monitor να ανήκουν στην έκδοση High. Επίσης, κάθε C-HR+ φέρει οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών, με το σύστημα πλοήγησης να διαθέτει μια ειδική λειτουργία καθοδήγησης EV, η οποία υπολογίζει διαδρομές με βολικές επιλογές σταθμών φόρτισης, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και την διαθέσιμη αυτονομία.

Επιπλέον, υπάρχουν δύο ασύρματοι φορτιστές smartphone και θύρες USB στο πίσω μέρος της καμπίνας, όπως και χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες. Δείτε εδώ τις τιμές του νέου C-HR στην Ελλάδα

Το πιο ισχυρό Toyota στην Ευρώπη

Το Toyota C-HR+ θα προσφέρεται σε εκδόσεις που ταιριάζουν στις απαιτήσεις κάθε αγοραστή. Μια μπαταρία χωρητικότητας 57,7 kWh θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για το προσθιοκίνητο μοντέλο, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα διατίθεται τόσο για την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και στην τετρακίνητη.

Το προσθιοκίνητο μοντέλο με την μπαταρία 57,7 kWh αποδίδει 167 ίππους, ενώ στην ισχυρότερη εκδοχή με την μπαταρία 77 kWh έχει ισχύ 224 ίππους. Το τετρακίνητο AWD έχει απόδοση 343 hp, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι με εξαίρεση τις προτάσεις της σειράς GR, το C-HR+ θα είναι το πιο ισχυρό μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota.

Η αυτονομία ανέρχεται στα 300 και 400 km αντίστοιχα, για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με την τετρακίνητη να καλύπτει περίπου 350 km. Ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW παρέχεται στάνταρ, ενώ ένας ισχυρότερος 22 kW διατίθεται στην έκδοση High. Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ που φτάνει τα 150 kW.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, είναι και η νέα λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning) που θα βελτιώσει την απόδοση φόρτισης στις περισσότερες συνθήκες. Η αντλία θερμότητας συνεισφέρει με περαιτέρω οφέλη εξοικονόμησης ενέργειας για το σύστημα κλιματισμού και τη λειτουργία θέρμανσης των καθισμάτων, του τιμονιού και του παρμπρίζ.

Όσοι αποκτήσουν το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιαπωνικής φίρμας θα λάβουν εγγύηση για έως 11 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς του οχήματος ή για έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης.

Η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει προς τα τέλη του 2025, ωστόσο οι παραγγελίες θα ανοίξουν αρχές Ιουλίου, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές στην ελληνική αγορά.

πηγή: www.gocar.gr

Πώς λειτουργεί η υπερταχεία φόρτιση της BYD που αφήνει πίσω τον ανταγωνισμό

H BYD ανακοίνωσε ένα νέο εξελιγμένο σύστημα υπερταχείας φόρτισης, που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων. Αναλύουμε τον τρόπο λειτουργίας και πώς τα καταφέρνει απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η BYD ήρθε να ταράξει τα νερά τις προηγούμενες μέρες, παρουσιάζοντας ένα σύστημα που ισχυρίζεται πως θα επιτρέπει τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει το ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Με τα σλόγκαν “περισσότερα χαρακτηριστικά χωρίς επιπλέον κόστος” και “έξυπνη οδήγηση για όλους”, η BYD προσθέτει και το “φόρτιση με ταχύτητα όσο ο ανεφοδιασμός” στην επικοινωνία της, ενισχύοντας τη θέση της έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών και άμεσων ανταγωνιστών της, όπως η Tesla.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την αναβάθμιση των ηλεκτρικών της μοντέλων σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου στην Κίνα. Η νέα Super e-Platform της BYD, διαθέτει μπαταρίες γρήγορης φόρτισης, κινητήρα που λειτουργεί στις 30.000 σ.α.λ. και νέα ισχυρότερα τσιπ πυριτίου καρβιδίου.

Αυτό σημαίνει πως τα οχήματά της, μπορούν να επιτύχουν φόρτιση 1 μεγαβάτ και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 2 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο, καθιστώντας το, σύμφωνα με την ίδια, το ταχύτερο σύστημα αυτού του τύπου για οχήματα μαζικής παραγωγής, επιτρέποντας ανάκτηση 400 χιλιομέτρων σε μόλις 5 λεπτά.

Αυτός ο χρόνος, είναι παρόμοιος με εκείνον που απαιτείται για να σταθμεύσει κανείς και να γεμίσει το ρεζερβουάρ σε ένα πρατήριο βενζίνης.

Η ταχύτητα φόρτισης που επαγγέλεται η BYD είναι πολύ ανώτερη, ακόμη και από τους Superchargers της Tesla, οι οποίοι προσφέρουν 275 χιλιόμετρα σε 15 λεπτά. Η νέα CLA sedan της Mercedes, μπορεί αντίστοιχα να ανακτήσει 325 χιλιόμετρα με φόρτιση 10 λεπτών.

Για την BYD, ο πραγματικός ανταγωνισμός προέρχεται κυρίως από άλλες κινεζικές εταιρείες. Η Li Auto, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί μπαταρία της Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) σε ένα από τα οχήματά της, που ανακτά 500 χιλιόμετρα αυτονομίας με φόρτιση 12 λεπτών.

Η BYD ισχυρίζεται ότι έχει κάνει τόσο σημαντική πρόοδο, ώστε το sedan Han L, ένα από τα οχήματα που θα εφοδιάζονται με την Super e-Platform, είναι συγκρίσιμο με μονοθέσιο της Formula E.

Πώς επιτυγχάνεται η υπερταχεία φόρτιση

Η BYD αποδίδει την υπερταχεία φόρτιση στο “υγρόψυκτο σύστημα φόρτισης με μεγαβάτ” που έχει αναπτύξει. Επιπλέον, για να υποστηρίξει την υπερυψηλή φόρτιση, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο, επόμενης γενιάς, τσιπ πυριτίου καρβιδίου με τάση έως και 1.500V, τη μεγαλύτερη στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ταυτόχρονα, η BYD παρουσίασε τη νέα μπαταρία γρήγορης φόρτισης, η οποία περιλαμβάνει υπερταχείς ιοντικούς διαύλους από το θετικό έως το αρνητικό ηλεκτρόδιο, κάτι που μειώνει την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας κατά 50%.

Η BYD χρησιμοποιεί επίσης έναν κινητήρα 30.000 στροφών ανά λεπτό, με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Luo Hongbin, να αναφέρει ότι “ο κινητήρας όχι μόνο αυξάνει σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος, αλλά μειώνει επίσης το βάρος και το μέγεθος του κινητήρα, ενισχύοντας την πυκνότητα ισχύος”.

Πόσο ασφαλής είναι

Αυτό είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα. Για την υπερταχεία φόρτιση, μπορεί να υπάρχει κάποια επίπτωση στην ασφάλεια της μπαταρίας και στη διάρκεια ζωής της. Οι παλαιότερες μπαταρίες ενδέχεται να μην είναι κατάλληλες για τόσο γρήγορη φόρτιση.

Επίσης, η υψηλή ροή ρεύματος ενδέχεται να προκαλέσει υπερθέρμανση, όπως αναφέρει ο καθηγητής Ouyang Minggao του Πανεπιστημίου Tsinghua σε μελέτη του το 2024.

Φορτιστές αυτοκινήτου

Επιπλέον, μπορεί να υπάρξουν αυξημένα κόστη. Η εταιρεία Guotai Junan Securities, εκτιμά ότι η αναβάθμιση ενός EV από αρχιτεκτονική 400V σε 800V μπορεί να προσθέσει περίπου 550 ευρώ ανά όχημα. Η τελευταία πλατφόρμα της BYD φτάνει τα 1.000V, γεγονός που ενισχύει τη φόρτιση της μπαταρίας, του κινητήρα, του κλιματισμού και άλλων εξαρτημάτων.

Επιπλέον, τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας ενδέχεται να μην μπορούν να υποστηρίξουν το φορτίο μιας τόσο γρήγορης φόρτισης, πράγμα που σημαίνει ότι οι σταθμοί υπερταχείας φόρτισης μπορεί να μην μπορούν να αντλήσουν άμεσα ενέργεια από το δίκτυο, όπως σημειώνει ο Ouyang.

Η BYD δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερους από 4.000 σταθμούς τέτοιου τύπου στην Κίνα.

Ορισμένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Xpeng, που εργάζονται επίσης πάνω σε τεχνολογίες υπερταχείας φόρτισης, έχουν δημιουργήσει αποθηκευτικά συστήματα ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης, για να βοηθήσουν στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης ενέργειας.

Ο πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu, ανέφερε στις 17 Μαρτίου ότι παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις στα ηλεκτρικά οχήματα, το άγχος φόρτισης παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα.

Οι καταναλωτές δεν θέλουν να περιμένουν ώρες για να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους ή, ακόμη χειρότερα, να οδηγήσουν μέχρι έναν σταθμό φόρτισης μόνο και μόνο για να διαπιστώσουν ότι ο φορτιστής είναι χαλασμένος ή κατειλημμένος.

Τα οχήματα της BYD με υπερταχεία φόρτιση, ενδέχεται να συμβάλουν σημαντικά στην καταπολέμηση του άγχους φόρτισης. Οι μπαταρίες γρήγορης φόρτισης “είναι ένα ακόμη βήμα για τη μείωση της αβεβαιότητας των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα”, δήλωσε ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι “οι απαιτήσεις υψηλής τάσης για τους σταθμούς φόρτισης, δεν υποστηρίζονται ακόμη ευρέως”.

Για την ώρα, το σύστημα θα είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα. Τα πρώτα μοντέλα που θα διαθέτουν την πλατφόρμα Super e-Platform της BYD, θα είναι τα Han L και Tang L. Τα μοντέλα αυτά, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην Κίνα τον Απρίλιο.

Η τιμή του Han L ξεκινά από περίπου 36.500 ευρώ, ενώ η τιμή του SUV Tang L ξεκινά από περίπου 37.500 ευρώ. Τέλος, και τα δύο αυτά μοντέλα διαθέτουν τα πρόσφατα χαρακτηριστικά έξυπνης οδήγησης “God’s Eye” της BYD.

Έρευνα: Πόσα χρήματα γλιτώνεις ετησίως με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σημαντικά οφέλη σε επίπεδο χρήσης και συντήρησης έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για έναν Ευρωπαίο σύμφωνα με στοιχεία νέας έρευνας.

Ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης είναι το κόστος χρήσης και συντήρησης. Είναι θεωρητικά από εκείνα που θα μπορούσαν να είναι game changer παράγοντες στην μαζικοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς δεν είναι αμελητέα η διαφορά σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα μπορούσαν να εξοικονομούν από 450 ευρώ έως και 2.900 ευρώ ετησίως αξιοποιώντας τις τεχνολογίες έξυπνης και αμφίδρομης φόρτισης, σύμφωνα με νέα μελέτη της Eurelectric και της EY.

Η έρευνα αναδεικνύει τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην εξισορρόπηση του ηλεκτρικού δικτύου, τη μείωση της συμφόρησης και την καλύτερη ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Έξυπνη και αμφίδρομη φόρτιση

Η έξυπνη φόρτιση επιτρέπει στα EV να αποθηκεύουν πλεονάζουσα ηλεκτρική ενέργεια όταν οι τιμές είναι χαμηλές και να περιορίζουν την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής.

Επιπλέον, η τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G) επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να πωλούν ενέργεια πίσω στο δίκτυο όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση, δημιουργώντας ένα δυναμικό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Ωστόσο, το δυναμικό αυτό παραμένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν σαφή οικονομικά κίνητρα για να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Η αυξανόμενη ανάγκη για ευελιξία

Οι ανάγκες του ευρωπαϊκού ηλεκτρικού συστήματος για ευελιξία προβλέπεται να διπλασιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς όλο και περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενσωματώνονται στο δίκτυο.

Η μελέτη εκτιμά ότι έως το 2030, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών θα μπορούσαν να παρέχουν συνολικά 114 TWh αποθηκευτικής ικανότητας, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις ετήσιες ενεργειακές ανάγκες 30 εκατομμυρίων κατοικιών.

Οι υποδομές φόρτισης

Η ανάπτυξη των δημόσιων σημείων φόρτισης είναι κρίσιμη για την ευρεία υιοθέτηση των EV. Το 2024, οι δημόσιοι φορτιστές στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 30%, ξεπερνώντας τις 820.000 μονάδες. Παρόλα αυτά, απαιτείται επιτάχυνση της εγκατάστασης νέων φορτιστών για να επιτευχθεί ο στόχος των 3,5 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης έως το 2030, κάτι που μεταφράζεται σε 8.600 νέους φορτιστές ανά εβδομάδα.

Οικονομικά οφέλη και εξοικονόμηση

Η μελέτη δείχνει ότι η αξιοποίηση της ευελιξίας από τα ηλεκτρικά θα μπορούσε να αποφέρει εξοικονόμηση 4 δισ. ευρώ ετησίως για τους διαχειριστές δικτύων, μειώνοντας εν μέρει την ανάγκη για νέες επενδύσεις σε υποδομές. Παράλληλα, οι οδηγοί EV μπορούν να μειώσουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας τους, φτάνοντας ακόμα και κάτω από το επίπεδο κόστους ενός συμβατικού οχήματος.

Προκλήσεις και προϋποθέσεις

Για να ξεκλειδωθεί το πλήρες δυναμικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως στοιχείο ευελιξίας στο ηλεκτρικό δίκτυο, απαιτούνται:

Καθαρά οικονομικά κίνητρα για τους καταναλωτές.
Διαλειτουργικά δεδομένα μεταξύ οχημάτων, φορτιστών και παρόχων ενέργειας.
Πρόσβαση στις αγορές ευελιξίας για τους οδηγούς ηλεκτρικών.

Με βάση την έρευνα και τα στοιχεία που αναδεικνύει, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απλώς ένα μέσο μεταφοράς, αλλά μπορούν να αποτελέσουν ενεργά στοιχεία του ενεργειακού συστήματος.

Με τις κατάλληλες πολιτικές και υποδομές, μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Ευρώπης, προσφέροντας οικονομικά οφέλη τόσο στους οδηγούς όσο και στο σύστημα ενέργειας συνολικά.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ξεπούλησε με 10.000 παραγγελίες σε 2 ώρες

Νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο “εριξε” κυριολεκτικά τους σέρβερς παραγγελιών αποδεικνύοντας την δημοφιλία του και ξεπέρασε τις 10.000 παραγγελίες μέσα σε δύο ώρες.

Αν και μέχρι τώρα μόνο οι κινεζικές εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να ρίξουν τους σέρβερ των παραγγελιών με την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου τους ήρθε το Toyota bz3X να αποδείξει πως και η Toyota μπορεί να κάνει κάτι αντίστοιχο.

Και μάλιστα όχι στην αγορά της Ιαπωνίας, αλλά στην αγορά της Κίνας, όπου το Toyota bz3X περίπου σε δύο ώρες κατάφερε να συγκεντρώσει 10.000 παραγγελίες και να προκαλέσει μάλιστα όντως την κατάρρευση των σερβερς λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας.

Το bZ3X είναι το τρίτο ηλεκτρικό όχημα που λανσάρει η Toyota στην κινεζική αγορά και διαθέτει τρεις επιλογές μπαταριών, δύο εκδόσεις ισχύος και επτά εκδόσεις εξοπλισμού. Η τιμή του ξεκινά από 109.800 γιουάν (κάτω από 14.000 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία), με το μοντέλο να κατασκευάζεται σε συνεργασία με την κινεζική κοινοπραξία GAC Toyota.

Το νέο Toyota bZ3X είναι ένα πεντάθυρο, πενταθέσιο ηλεκτρικό όχημα, με μήκος 4.600 χιλιοστά, πλάτος 1.850 χιλιοστά και ύψος 1.600 χιλιοστά. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.765 χιλιοστά, προσφέροντας έτσι άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Το bZ3X εξοπλίζεται με έναν κινητήρα τοποθετημένο στον εμπρόσθιο άξονα, προσφέροντας κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η Toyota προσφέρει δύο εκδόσεις ισχύος για το μοντέλο: τη βασική με 201 ίππους και την κορυφαία με 221 ίππους.

Ο κινητήρας βασίζεται στην ίδια τεχνολογία με αυτήν του GAC Aion V, αν και το Toyota bZ3X είναι εξοπλισμένο με διαφορετικές μπαταρίες. Η βασική έκδοση διαθέτει μπαταρία 50,0 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 430 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Η μεσαία έκδοση φτάνει τα 520 χιλιόμετρα με μπαταρία 58,4 kWh, ενώ η κορυφαία έκδοση μπορεί να καλύψει μέχρι και 610 χιλιόμετρα με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 67,9 kWh. Όλες οι τιμές αυτονομίας αναφέρονται με βάση τον τοπικό κύκλο δοκιμών CLTC.

Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), το Toyota bZ3X ενσωματώνει την τεχνολογία LiDAR της κινεζικής startup Momenta, προσφέροντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας και υποστήριξης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, το 65% των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή του προέρχονται από κινεζικούς προμηθευτές, δείγμα της στρατηγικής της Toyota να ενισχύσει τις τοπικές συνεργασίες.

Μέσα στην καμπίνα του μοντέλου, ξεχωρίζει η οθόνη 14,6 ιντσών, η οποία τροφοδοτείται από το τσιπ Qualcomm Snapdragon 8155, καθώς και το ψηφιακό ταμπλό 8,8 ιντσών. Για τους λάτρεις της μουσικής, το bZ3X προσφέρει ένα ηχοσύστημα 11 ηχείων από την Yamaha.

Προς το παρόν, το bZ3X διατίθεται μόνο στην Κίνα, μαζί με τα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota για την τοπική αγορά, το bZ4X crossover και το bZ3 sedan, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BYD.

Η ανακοίνωση της Toyota ότι μέσα στην πρώτη ώρα της κυκλοφορίας του μοντέλου δέχθηκε 10.000 παραγγελίες αποδεικνύει τη μεγάλη ζήτηση για το νέο bZ3X στην Κίνα. Επιπλέον, οι πρώτες παραγγελίες είναι επιλέξιμες και για έκπτωση.

πηγή: topgeargreece.gr

Mercedes: Πρώτες δοκιμές στον δρόμο για τις μπαταρίες που θα αλλάξουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Mercedes έβγαλε για πρώτη φορά στον δρόμο ένα πολύ ξεχωριστό πρωτότυπο της EQS το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία που θα αλλάξει το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της φίρμας.

Η Mercedes-Benz κάνει ένα ακόμα μεγάλο βήμα στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, δοκιμάζοντας στον δρόμο το πρώτο της όχημα με μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state). Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια, το βάρος, την ενεργειακή απόδοση και την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

H ενσωμάτωσή της σε πραγματικές συνθήκες χρήσης αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τον κλάδο. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης διαφέρουν από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου καθώς χρησιμοποιούν στερεό ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια των κυψελών και επιτρέποντας τη χρήση νέων ανόδων, όπως το μέταλλο λιθίου.

Ο Έλληνας φοιτητής που φτιάχνει τον κινητήρα της Aston Martin Valkyrie

Το αποτέλεσμα είναι μια σημαντικά αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και 450 Wh/kg σε επίπεδο κυψέλης, βελτιώνοντας έτσι την αυτονομία του οχήματος. Παράλληλα, μειώνεται το βάρος της μπαταρίας, καθιστώντας την τεχνολογία αυτή εξαιρετικά αποδοτική για την ηλεκτροκίνηση.

Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Mercedes-Benz, σε συνεργασία με τη Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) και την αμερικανική εταιρεία Factorial Energy, ανέπτυξε μια πρωτότυπη έκδοση της EQS, ενσωματώνοντας την προηγμένη τεχνολογία των στερεών ηλεκτρολυτών. Οι κυψέλες της μπαταρίας προέρχονται από τη Factorial Energy, η οποία έχει αναπτύξει την τεχνολογία FEST (Factorial Electrolyte System Technology), με στόχο την εμπορική εφαρμογή των μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Καινοτόμος σχεδιασμός με πνευματικούς ενεργοποιητές

Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά της νέας μπαταρίας είναι ο σχεδιασμός του συστήματος υποστήριξης των κυψελών. Καθώς τα υλικά της μπαταρίας διαστέλλονται κατά τη φόρτιση και συστέλλονται κατά την εκφόρτιση, η Mercedes-Benz ανέπτυξε έναν ειδικό “αιωρούμενο φορέα κυψελών” (floating cell carrier), για τον οποίο έχει ήδη κατοχυρωθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Αυτός ο μηχανισμός ενσωματώνει πνευματικούς ενεργοποιητές που προσαρμόζονται στις μεταβολές του όγκου της μπαταρίας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της απόδοσης και της διάρκειας ζωής της.

Αυξημένη αυτονομία και αποδοτικότητα

Η ειδικά διαμορφωμένη EQS με την μπαταρία στερεάς κατάστασης προσφέρει έως και 25% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με μια τυπική EQS που διαθέτει συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου, διατηρώντας το ίδιο βάρος και μέγεθος μπαταρίας.

Χάρη στην τεχνολογία παθητικής ψύξης, επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση βάρους και αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Το πειραματικό όχημα αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας, συγκριτικά με τα 800+ χιλιόμετρα που προσφέρει σήμερα το EQS 450+ με μπαταρία 118 kWh.

Ο Siyu Huang, CEO και συνιδρυτής της Factorial Energy, χαρακτήρισε αυτή την εξέλιξη ως μια “ιστορική επιτυχία στην ηλεκτροκίνηση”, επισημαίνοντας πως η τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο των εργαστηριακών δοκιμών και μπαίνει σε πραγματικές εφαρμογές.

Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Mercedes-Benz συνεχίζει την εντατική δοκιμή της τεχνολογίας σε συνθήκες δρόμου και εργαστηρίου, αξιολογώντας την απόδοση και την ανθεκτικότητα των νέων μπαταριών. Η συνεργασία της εταιρείας με τη Factorial Energy ξεκίνησε το 2021, ενώ το καλοκαίρι του 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη αποστολή κυψελών μπαταριών στερεάς κατάστασης στην Mercedes-Benz, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τη μελλοντική ενσωμάτωσή τους σε ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής.

Με αυτή την πρωτοποριακή εξέλιξη, η Mercedes-Benz επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, δημιουργώντας τις βάσεις για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.