Home Blog Page 3

Πώς μπορείς να φορτίσεις ταχύτερα σε συμβατικούς φορτιστές

Ένα χημικό στοιχείο υπόσχεται να φέρει επανάσταση στην φόρτιση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς θα φέρει ταχύτερες φορτίσεις σε συμβατικούς φορτιστές.

Μια πολλά υποσχόμενη καινοτομία στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έρχεται από την αμερικανική εταιρεία 24M Technologies, η οποία παρουσίασε έναν νέο τύπο ηλεκτρολύτη με την ονομασία Eternalyte. Όπως υποστηρίζει η ίδια, το Eternalyte μπορεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιταχύνοντας τη φόρτιση και αυξάνοντας την απόδοση τους σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Τέσσερις φορές ταχύτερη φόρτιση – με συμβατικούς φορτιστές

Αντί να μεταβεί σε λύσεις στερεάς κατάστασης (solid-state), η 24M επένδυσε στην εξέλιξη ενός υγρού ηλεκτρολύτη με άγνωστη προς το παρόν σύνθεση. Το Eternalyte ενισχύει σημαντικά τη ροή των ιόντων μεταξύ ανόδου και καθόδου, προσφέροντας – σύμφωνα με την εταιρεία – ταχύτητα φόρτισης έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τις συμβατικές μπαταρίες.

Σε πρακτικό επίπεδο, αυτό σημαίνει φόρτιση για αυτονομία 300 χιλιομέτρων σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά, χωρίς να απαιτείται προηγμένη υποδομή ταχείας φόρτισης. Η τεχνολογία υπόσχεται πλήρη αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων σταθμών φόρτισης, γεγονός που θα μπορούσε να επιταχύνει την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.

Απόδοση ακόμη και στους -40°C

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Eternalyte είναι η εξαιρετική απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες, εκεί όπου οι περισσότερες σημερινές μπαταρίες υποχωρούν. Σε περιβάλλον με θερμοκρασία 0°C, οι μπαταρίες διατηρούν το 100% της λειτουργικότητάς τους, ενώ ακόμα και στους -40°C διατηρούν πάνω από το 80% της χωρητικότητάς τους. Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη βελτίωση, ειδικά για αγορές με ακραία κλίματα ή για όσους μετακινούνται συχνά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Πέρα από το λίθιο-ιόντων

Η τεχνολογία Eternalyte έχει αναπτυχθεί κυρίως για μπαταρίες ιόντων λιθίου, ωστόσο εργαστηριακές δοκιμές δείχνουν παρόμοια θετικά αποτελέσματα και σε άλλες χημικές συνθέσεις, όπως αυτές με βάση το λίθιο-μέταλλο, το πυρίτιο ή τον γραφίτη. Επιπλέον, οι μπαταρίες με Eternalyte φαίνεται να προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου.

Η προοπτική για αυτονομία 1.600 χιλιομέτρων

Ο διευθύνων σύμβουλος της 24M, Naoki Ota, δήλωσε χαρακτηριστικά:
“Η καινοτομία του Eternalyte λύνει μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Γρήγορη φόρτιση, αντοχή στο ψύχος και εξαιρετική διάρκεια ζωής, ακόμα και σε συστήματα υψηλής ενεργειακής πυκνότητας όπως το λίθιο-μέταλλο. Το Eternalyte ανοίγει τον δρόμο για επόμενης γενιάς μπαταρίες, με αυτονομία έως και 1.600 χιλιόμετρα και αξιόπιστη λειτουργία για χρόνια”.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Eternalyte προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα 350Wh/kg, τιμή χαμηλότερη από τις υπό ανάπτυξη solid-state λύσεις (όπως αυτές της Mercedes-Benz που φτάνουν τα 450Wh/kg). Ωστόσο, η ταχύτητα φόρτισης και η ευκολία υιοθέτησης χωρίς απαίτηση σε νέες υποδομές δημιουργούν ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Τι σημαίνει αυτό για την αυτοκινητοβιομηχανία

Αν η τεχνολογία Eternalyte επιβεβαιώσει τις εργαστηριακές της επιδόσεις και σε πραγματικές συνθήκες, τότε μιλάμε για ένα κομβικό βήμα προς την καθολική αποδοχή των EVs. Φόρτιση σε λίγα λεπτά, χωρίς ανάγκη υπερσύγχρονων φορτιστών και με αντοχή σε όλες τις καιρικές συνθήκες, μπορεί να καθησυχάσει ακόμη και τους πιο δύσπιστους οδηγούς απέναντι στην ηλεκτροκίνηση.

Προς το παρόν, η 24M δεν έχει ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα εμπορικής διάθεσης, όμως ήδη το Eternalyte συγκεντρώνει το ενδιαφέρον σημαντικών παικτών της βιομηχανίας. Αν όντως επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί της εταιρείας, τότε δεν αποκλείεται σύντομα να βλέπουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτονομία σχεδόν 1.000 μιλίων και ταχύτητα φόρτισης αντίστοιχη ενός ανεφοδιασμού με καύσιμο.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Επιτρέπεται να απλώσω καλώδιο στο πεζοδρόμιο -Τι λέει ο νόμος

Η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται πολλά θετικά όπως αυξημένες επιδόσεις, χαμηλότερο κόστος κίνησης και πιο καθαρές μετακινήσεις, όμως υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει και σε ένα σοβαρό λάθος.

facebook sharing button Sharewhatsapp sharing button Shareviber sharing button Sharemessenger sharing buttontwitter sharing buttonsharethis sharing buttoncopy sharing button
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλαπλά πλεονεκτήματα όπως καλύτερες επιδόσεις, πολύ οικονομικότερες μετακινήσεις, μηδενικό θόρυβο και φυσικά πλήρη εξαφάνιση των εκπομπών ρύπων.

Βέβαια, η επιλογή χρήσης ή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται και μια σχετική προσαρμογή, καθώς υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα θερμικά, ειδικά στον τρόπο και το χρόνο που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό.

Στα θερμικά περιμένουμε να πέσει η ένδειξη του καυσίμου, πάμε στο πρατήριο και γεμίζουμε (ή βάζουμε όσο θέλουμε εκείνη τη στιγμή). Αντίθετα, στο ηλεκτρικό φορτίζουμε όποτε έχουμε την ευκαιρία ή στο σπίτι, αν υπάρχει η δυνατότητα.

Στο κομμάτι της φόρτισης, δυστυχώς έχουμε δει μερικά περιστατικά που στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να χαρακτηριστούν αμφισβητήσιμα, ενώ κάποια από αυτά είναι ξεκάθαρα επικίνδυνα.

Καλώδιο – μπαλαντέζα που κρέμεται από το μπαλκόνι, αυτοκίνητα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο τα οποία αποκλείουν τελείως τη χρήση από πεζούς προκειμένου να φτάνει ο φορτιστής ή έστω καλώδιο ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι.

Φυσικά το πιο ακραίο περιστατικό που έχουμε δει ποτέ ήταν στη Θεσσαλονίκη, όπου ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είχε παρκάρει στο πεζοδρόμιο απέναντι από την πολυκατοικία και είχε πετάξει μπαλαντέζα που στηριζόταν στο καλώδιο ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να καταφέρει να φορτίσει από την οικιακή πρίζα.

Όλα αυτά τα αναφέρουμε επειδή είναι πιθανό ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να θέλει να φορτίσει το αυτοκίνητό του ενώ είναι παρκαρισμένο στο δρόμο. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει εγκατεστημένος φορτιστής, αυτή η λύση είναι παράνομη.

Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο ακριβώς έξω από το σπίτι και το καλώδιο είναι απλά ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης παρανομεί καθώς τα πεζοδρόμια είναι δημόσιος/κοινόχρηστος χώρος και δεν επιτρέπεται κανένας πολίτης να βάζει οποιοδήποτε εμπόδιο σε αυτά.

Επιπλέον, ακόμα κι αν κάποιος θεωρήσει ότι θα ξεφύγει από τον έλεγχο π.χ. λόγω θέσης του σπιτιού, υπάρχει περίπτωση να έχει νομικά μπλεξίματα. Αν ένας διερχόμενος σκοντάψει στο καλώδιο και χτυπήσει, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί νομικά εναντίον του ανθρώπου που μένει στο σπίτι ή/και εκείνου που έβαλε το καλώδιο.

Γενικά, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται είτε σε νόμιμους δημόσιους φορτιστές, είτε σε ιδιόκτητο χώρο αν θέλουμε να το κάνουμε στο σπίτι, όπως κλειστό parking ή θέση στην πιλοτή/στο υπόγειο μιας πολυκατοικίας. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο, δεν μπορούμε να το φορτίσουμε από το σπίτι.

Επιβάλλεται η επέκταση του δικτύου φόρτισης

Ναι, όλα τα παραπάνω κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι μια επιλογή για όλους, σήμερα, καθώς αποκλείονται όσοι δεν έχουν δικό τους parking, πιλοτή ή κάποιον άλλο χώρο για να βάζουν το αυτοκίνητο, ειδικά αν δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης ούτε στη δουλειά.

Ωστόσο, όσο επεκτείνεται το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών αυτό θα αλλάζει, καθώς τα σημεία φόρτισης θα πληθύνουν και θα είναι περισσότερο πιθανό να υπάρχουν κάποια σε κοντινή απόσταση από το σπίτι.

Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις φόρτισης από το πεζοδρόμιο, όπως συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Θα πάρει κάποια χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων το δίκτυο θα βελτιώνεται ώστε τελικά να μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες.

πηγή: www.gocar.gr

Οδηγός έκανε 220.000 km σε 2 χρόνια με ηλεκτρικό BYD – Τι ζημιά έβγαλε το αυτοκίνητο;

Οι περισσότεροι έχουμε την απορία πόσο αξιόπιστα είναι τα κινεζικά μοντέλα και ένα μοντέλο της BYD μας δίνει μία ιδέα…

Στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, η BYD έχει λανσάρει και διαθέτει τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της για περισσότερα από δύο χρόνια, έχοντας ξεκινήσει με τα BYD Dolphin και Seagull. Ένας Youtuber από τη Βραζιλία έχει σημαντική εμπειρία με μοντέλα της κινεζικής μάρκας και ένα από αυτά είναι ένα Dolphin, με το οποίο πραγματοποίησε περισσότερα από 220.000 km! Όπως θα δείτε και στο παραπάνω βίντεο, ο κάτοχος του BYD έχει την έκδοση απόδοσης των 95 ίππων, η οποία αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 45 kWh και έχει θεωρητική αυτονομία της τάξεως των 405 km. Ο ίδιος αναφέρει, πως στα δύο χρόνια που το έχει στην κατοχή του δεν έχει αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Μάλιστα, ανέφερε πως δεν έχει αλλάξει καν τακάκια! Λίγο υπερβολικό, θα λέγαμε… Επιπλέον, υποστηρίζει πως η αυτονομία του αυτοκινήτου παραμένει η ίδια, διατηρώντας τη δυνατότητα να καλύψει 405 km με μία φόρτιση.

Μετά από δύο χρόνια έχει ακολουθήσει τη συντήρηση του Dolphin, με τη μοναδική φθορά που έχει παρατηρηθεί να εντοπίζεται στο εσωτερικό λόγω της χρήσης. Κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο θα αλλάξει με έναν καθαρισμό της καμπίνας. Μάλιστα, ο Youtuber πόσταρε ένα αντίστοιχο βίντεο από ένα Seagull, το οποίο μετά από 100.000 km είναι σε εξίσου σε καλή κατάσταση, με μοναδική εξαίρεση ένα προστατευτικό στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Το μοναδικό που άλλαξε στο ιαπωνικό μοντέλο είναι το φίλτρο της καμπίνας. Πάντως, αν όλα τα παραπάνω αληθεύουν, τα BYD εκτός από υψηλό δείκτη τιμής/αξίας, δείχνουν πως έχουν και υψηλή αξιοπιστία.

πηγή: www.gocar.gr

Δείτε τους νέους ηλεκτροκινητήρες που αλλάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μια κάποτε φοιτητική εταιρεία είναι πλέον ένας από τους σπουδαιότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών κινητήρων στον κόσμο και σκοπεύει να αλλάξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μπορεί να χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να βρει πρακτική εφαρμογή η τεχνολογία των axial-flux ηλεκτροκινητήρων στην αυτοκινητοβιομηχανία, όμως πλέον φαίνεται πως οι καιροί έχουν αλλάξει. Supercars όπως οι McLaren ArturaFerrari 296 και Lamborghini Temerario έχουν υιοθετήσει την τεχνολογία αυτή – και μάλιστα από έναν και μόνο προμηθευτή: τη βρετανική YASA, που πλέον ανήκει στη Mercedes-Benz.

Η YASA (ακρωνύμιο του Yokeless and Segmented Armature) ετοιμάζεται να αυξήσει δραματικά την παραγωγή της. Από τις 1.000 μονάδες που παρήγαγε πριν πέντε χρόνια, ο στόχος για το 2026 είναι οι 25.000 ηλεκτροκινητήρες, χάρη στο νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιό της στο Yanton, κοντά στην Οξφόρδη, έκτασης 5.500 τετραγωνικών μέτρων.

Η τεχνολογία της YASA γεννήθηκε πριν περίπου 15 χρόνια, ως πανεπιστημιακό project του Tim Woolmer στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ο Woolmer είχε την ιδέα για έναν ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, διαφορετικό από τα συμβατικά radial-flux συστήματα. Στην πράξη, οι axial-flux κινητήρες χρησιμοποιούν δύο ρότορες – έναν σε κάθε πλευρά του στάτορα – εξαλείφοντας την ανάγκη για τον κλασικό μεταλλικό “ζυγό” (yoke). Αυτό επιτρέπει στον μαγνητικό “flux” να κινείται ευθέως μέσα από τον στάτορα, χωρίς απώλειες.

Το αποτέλεσμα; Ο κινητήρας της YASA είναι 25 κιλά ελαφρύτερος, κατά 45% μικρότερος σε όγκο και έως και τέσσερις φορές πιο αποδοτικός σε όρους ισχύος ανά μονάδα βάρους από τα τυπικά radial-flux μοτέρ. Επιπλέον, λόγω του μικρού του μεγέθους, προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στους κατασκευαστές. Μπορεί να τοποθετηθεί ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων ή ακόμα και στον πίσω άξονα, σε σημεία όπου δεν θα μπορούσε να χωρέσει ένας κλασικός κινητήρας.

Σύμφωνα με τον Woolmer, αυτή η ευελιξία επέτρεψε στη Ferrari να κρατήσει χαμηλό το ύψος του στροφαλοφόρου στον SF90, αποφεύγοντας την αύξηση του βάρους στο πίσω μέρος – ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα του LaFerrari, όπου το σύστημα μπαταριών και κινητήρων ζύγιζε σχεδόν 150 κιλά και επιβάρυνε την κατανομή βάρους.

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις των κατασκευαστών αποδεικνύουν και την προσαρμοστικότητα της τεχνολογίας. Στην περίπτωση της Lamborghini, ο ηλεκτροκινητήρας του Temerario είναι μόνιμα συνδεδεμένος με τον θερμικό κινητήρα – χωρίς συμπλέκτη. Αντίθετα, στη Ferrari 296, ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται ανεξάρτητα, πίσω από τον θερμικό κινητήρα, επιτρέποντας τη χρήση παραδοσιακού συμπλέκτη και κλασικής μετάδοσης.

“Η Lamborghini έχει το πλεονέκτημα της κατανομής ροπής (torque vectoring), ενώ η Ferrari διατηρεί την αίσθηση της κλασικής πισω κίνησης”, εξηγεί ο Woolmer. “Κάθε προσέγγιση έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της, αλλά η τεχνολογία είναι κοινή – απλώς διαμορφώνεται διαφορετικά, ανάλογα με τους στόχους κάθε εταιρείας”.

Όσο για το μέλλον της YASA, o Woolmer παραμένει αισιόδοξος αλλά προσγειωμένος. “Η δύναμή μας είναι η ταχύτητα και η καινοτομία. Κάθε χρόνο, τα τελευταία 15 χρόνια, βελτιώνουμε τα προϊόντα μας κατά 25%. Αναπτύσσουμε συνεχώς νέες τεχνικές παραγωγής. Όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να νιώσουμε άνετα. Αν χαλαρώσεις, θα έρθει κάποιος άλλος και θα σε ξεπεράσει. Γι’ αυτό πρέπει να συνεχίσουμε να “αναστατώνουμε” την ίδια μας την τεχνολογία. Ελπίζω σε δέκα χρόνια να κοιτάμε πίσω και να λέμε: ‘Πω πω, τι παλιοτεχνολογία ήταν αυτή που χρησιμοποιούσαμε τότε’”.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό scooter – Σε τιμές πιο χαμηλές από τα κινεζικά

Το ελληνικό ηλεκτρικό scooter ονομάζεται NOOS. Ποιος όμως το φτιάχνει, που βρίσκονται οι εγκαταστάσεις, ποια είναι η αυτονομία και πόσο κοστίζει;

Το πρώτο ελληνικό scooter είναι γεγονός. Η εταιρεία Ecoshift, μέλος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, ανακοίνωσε το επίσημο λανσάρισμα του NOOS και φυσικά τις προδιαγραφές και τιμές του μοντέλου.

Το scooter είναι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, είναι ότι σχεδιάστηκε και δημιουργείται από Έλληνες. Πρόκειται για ένα 100% ελληνικό όχημα, του οποίου η κατασκευή γίνεται στις νέες εγκαταστάσεις του ομίλου Πετρόπουλος στη Μεταμόρφωση Αττικής.

Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται 2-3 οχήματα ανά βάρδια 6 ατόμων. Το επόμενο διάστημα η παραγωγή θα αυξηθεί με διπλή βάρδια 12 ατόμων, με τον στόχο την κατασκευή 5.000 μονάδων ετησίως, καθώς το εργοστάσιο έχει τη δυναμικότητα να το υποστηρίξει.

Τι πρέπει να ξέρετε για το scooter NOOS

Το NOOS ξεχωρίζει για το μοντέρνο design και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε στη σέλα του να φιλοξενεί με άνεση κάθε οδηγό ανεξαρτήτως σωματότυπου και βάρους έως 180 kg.

Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με τη μπαταρία να είναι χωρητικότητας 2,2 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 131 km. Η μπαταρία ζυγίζει σχεδόν 12 kg και είναι αποσπώμενη, επιτρέποντας στον χρήστη να την αφαιρέσει και να την αντικαταστήσει με άλλη γρήγορα και απλά.

Μια πλήρη φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 5 ώρες, ενώ το ποσοστό αναπλήρωσης ενέργειας από το 20 στο 80% διαρκεί 2 ώρες. Όσο για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, η  Ecoshift υποστηρίζει πως ανέρχεται στους 1.000 κύκλους για το 80% της χωρητικότητας.

Το ηλεκτρικό μοτέρ από την άλλη, φέρει την υπογραφή της Bosch και είναι ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Αποδίδει από 4 έως 6,7 ίππους, με τον χρήστη να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Dynamics).

Η τελική ταχύτητα στην έκδοση κατηγορίας L1 αγγίζει τα 45 km/h – οδηγείτε δηλαδή από άτομα 16 ετών – και στην έκδοση κατηγορίας L3 τα 80 km/h.
πιστρέφοντας στο NOOS, αξίζει να πούμε πως εξοπλίζεται με οθόνη LCD 8 ιντσών υποστηρίζοντας τεχνολογία 4G, ενώ υπάρχει και δυνατότητας σύνδεσης smartphone μέσω εφαρμογής. Επίσης, το ηλεκτρικό scooter της ελληνικής εταιρείας,  ενσωματώνει θύρα USB, διαθέτει keyless entry για γρήγορη εκκίνηση και όποιος επιθυμεί μπορεί να το μετατρέψει σε cargo χάρη στην εύκολη αντικατάσταση της πίσω σέλας με βάση.

Πιο προσιτό από τα κινεζικά scooter

Οι τιμές του Ecoshift NOOS είναι άκρως ανταγωνιστικές, όντας φθηνότερο έως 600 ευρώ από τις αντίστοιχες κινεζικές προτάσεις. Ειδικότερα, η βασική έκδοση ξεκινά από 5.642 ευρώ και η Cargo από 5.617 ευρώ – στο κόστος δεν υπολογίζεται η κρατική επιδότηση.

Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως το scooter συνοδεύεται από 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 4 χρόνια για τη μπαταρία ή 40.000 km (ό,τι έρθει πρώτο).

Έρχεται Ελλάδα το κινεζικό SUV που έκανε ρεκόρ 95% στα crash test

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό SUV που ήδη έχει κερδίσει το ενδιαφέρον, ενώ κατάφερε να ξεχωρίσει στον τομέα της ασφάλειας, ένα κρίσιμο κομμάτι για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε μια περίοδο όπου οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών, πληθαίνουν σημαντικά. Αυτό οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην «απόβαση» Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη, άρα και στη χώρα μας, με οχήματα που αποτελούν σημεία αναφοράς στην τεχνολογία, αλλά και την ασφάλεια. Το Deepal S07 είναι ένα μεγάλο SUV με premium καταβολές, το οποίο κατάφερε ήδη να κερδίσει το ενδιαφέρον, αφού πρόσφατα διέπρεψε στις αυστηρές δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP. Πήρε 95% στην προστασία ενηλίκων και έκανε ρεκόρ, αποδεικνύοντας ότι πλέον, τα αυτοκίνητα από την Κίνα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση.

Μεγάλο και εντυπωσιακό

Το Deepal S07 είναι ένα SUV με μήκος 4,75 μέτρα, πλάτος που αγγίζει τα 1,93 μέτρα και ύψος 1,63 μέτρα. Διαθέτει… οικογενειακές αναλογίες με μεταξόνιο στα 2,9 μέτρα και χώρο αποσκευών που φτάνει στα 570 lt (+120 lt το frunk). Είναι αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με έναν ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς, απόδοσης 217 PS και 320 Nm, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία των 80 kWh. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της μάρκας, προσφέρονται 475 km αυτονομίας (κύκλος WLTP), με τις επιδόσεις να είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές, ολοκληρώνοντας τα 0-100 km/h σε 7,9 sec. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, όπως και ο συνολικός μινιμαλισμός αφού πέρα από την οθόνη, δεν υπάρχουν άλλα χειριστήρια.

Η Deepal έρχεται στην Ελλάδα!
H Changan Automobile είναι ένας πολύ μεγάλος όμιλος από την Κίνα, που έχει επενδύσει σημαντικά στην κατασκευή κορυφαίων αυτοκινήτων. Διαθέτει κέντρα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στην Κίνα, την Αγγλία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, ενώ διαθέτουν 40 χρόνια εμπειρία στην κατασκευή οχημάτων παντός είδους. Η Deepal είναι μια από τις πιο «δυνατές» μάρκες του ομίλου που κατασκευάζει υψηλής ποιότητας μοντέλα, τα οποία σύντομα θα είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα. Η έναρξη της δραστηριότητας της εταιρείας στη χώρα μας θα γίνει με δύο SUV, τα Deepal S07 και Deepal S05, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν κι άλλα μοντέλα που θα εμπλουτίσουν την γκάμα της εταιρείας.

Πότε έρχεται και ποιος τη φέρνει;

Η Deepal θα έρθει στη χώρα μας μέσω του Ομίλου Βασιλάκη (Hyundai, Kia, SEAT, Cupra, FIAT, Alfa Romeo, Jeep κ.ά.), ενός εκ των μεγαλύτερων ελληνικών ομίλων στον χώρο του αυτοκινήτου – και όχι μόνο. Η έναρξη της διάθεσης των μοντέλων θα γίνει από τον Σεπτέμβριο του 2025, αρχικά με τα Deepal S07 και Deepal S05, τα οποία ανήκουν στην D-SUV και C-SUV κατηγορία, αντίστοιχα. Αν και ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι τιμές για την ελληνική αγορά, αυτές έχουν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας και του ομίλου από την Κίνα και θα είναι «άκρως ανταγωνιστικές», όπως λένε και οι ίδιοι. Αργότερα, η γκάμα της Deepal θα εμπλουτιστεί από μοντέλα μικρότερου μεγέθους, όπως και εκδόσεις με Plug-In Hybrid συστήματα κίνησης, βάζοντας τη μάρκα και στο παιχνίδι των υβριδικών.

πηγή: www.gocar.gr

Δείτε πως φτιάχνεται το Mircolino-video από τη γραμμή παραγωγής

Ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα μικροκινητικότητας στον κόσμο το Microlino έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει και αν κρίνουμε από το πώς φτιάχνεται, δικαίως.

Η γραμμή παραγωγής του Microlino βρίσκεται στο Τορίνο της Ιταλίας και αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της ελβετικής Micro Mobility Systems και της ιταλικής εταιρείας CECOMP. Η παραγωγή ξεκίνησε επίσημα τον Ιούνιο του 2022, μετά από μια περίοδο προετοιμασίας που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021, όταν η Micro Mobility δημιούργησε μια νέα επιχειρηματική μονάδα παραγωγής στην Ιταλία, με την CECOMP να κατέχει μειοψηφικό μερίδιο.

Η εγκατάσταση παραγωγής καλύπτει έκταση άνω των 7.000 τετραγωνικών μέτρων και είναι εξοπλισμένη με ηλιακούς συλλέκτες, καθιστώντας την ενεργειακά αποδοτική. Όλη η διαδικασία παραγωγής, από τη διαμόρφωση του αμαξώματος μέχρι τη βαφή και την τελική συναρμολόγηση, πραγματοποιείται εντός του εργοστασίου.

Αρχικά, η ημερήσια παραγωγή ήταν περίπου 10 οχήματα, αλλά μέχρι τον Ιούνιο του 2023, ο ρυθμός παραγωγής διπλασιάστηκε σε 20 οχήματα ημερησίως. Η ετήσια παραγωγική ικανότητα της μονάδας εκτιμάται σε περίπου 7.500 οχήματα, με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης.

Mέχρι το 2024, η Micro Mobility Systems είχε παράγει περίπου 3.700 οχήματα Microlino. Το Microlino είναι ένα ηλεκτρικό μικροαυτοκίνητο, εμπνευσμένο από το κλασικό BMW Isetta, σχεδιασμένο για αστική μετακίνηση. Διαθέτει τρεις επιλογές μπαταρίας: 6, 10.5 και 14 kWh, προσφέροντας αυτονομία από 91 έως 230 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 90 km/h, και το όχημα μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου 3 έως 4 ώρες, ανάλογα με την μπαταρία.

Η στρατηγική της Micro Mobility Systems επικεντρώνεται στην απλότητα και την αποδοτικότητα, με το Microlino να αποτελείται από περίπου 50% λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό συμβάλλει στη μείωση του κόστους παραγωγής και στην επίτευξη κερδοφορίας από την αρχή.

Η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη, με εκθέσεις σε πόλεις όπως η Στουτγάρδη, το Μόναχο, το Μιλάνο, η Λυών και το Άμστερνταμ, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις αστικής κινητικότητας.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Αυτό είναι το πρώτο Audi χωρίς τους 4 κύκλους στη μάσκα (εικόνες)

Η Audi παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο της νέας της φίρμας στην Κίνα και είναι ένα εντυπωσιακό και πολυτελές ηλεκτρικό fastback.

ΗAudi παρουσίασε επίσημα στην έκθεση της Σαγκάης το ολοκαίνουργιο Audi E5, ένα αμιγώς ηλεκτρικό fastback που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ειδικά για την αγορά της Κίνας. Το Audi E5 είναι το πρώτο μοντέλο της νέας φίρμας της Audi που ενσωματώνει εξ ολοκλήρου τη φιλοσοφία “Designed in China, for China”, απευθυνόμενο σε ένα νεανικό, δυναμικό κοινό που απαιτεί αισθητική, τεχνολογία και περιβαλλοντική συνείδηση.

Το Audi E5 βασίζεται στην αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), που υποστηρίζει και άλλα μελλοντικά μοντέλα της Audi. Έχει μήκος 4.915 mm, πλάτος 1.980 mm και ύψος 1.674 mm, με μεταξόνιο στα 2.990 mm – διαστάσεις που το τοποθετούν άνετα στην κατηγορία των μεσαίων προς μεγάλων SUV fastback, εξασφαλίζοντας εξαιρετικούς χώρους και premium παρουσία.

Η σχεδίαση είναι σαφώς επιθετική, με coupe σιλουέτα, καθαρές επιφάνειες και χαρακτηριστική κλειστή μάσκα Singleframe, που δίνει την ηλεκτρική ταυτότητα της Audi. Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, ενώ οι λεπτομέρειες φωτισμού – με LED Matrix προβολείς και φουτουριστικά πίσω φώτα – ενισχύουν τον high-tech χαρακτήρα.

Η Audi δεν ανακοίνωσε όλες τις παραλλαγές ισχύος, όμως αποκάλυψε ότι στην κορυφαία έκδοση, το E5 διαθέτει διπλό ηλεκτροκινητήρα (ένα ανά άξονα) που αποδίδει πλήρη τετρακίνηση quattro. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 462 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 720 Nm, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 100 kWh, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 600 km σύμφωνα με το πρότυπο CLTC. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, υποστηρίζεται ταχυφόρτιση με ισχύ έως 270 kW, που σημαίνει πως η φόρτιση από 10% έως 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 25 λεπτά.

Στο εσωτερικό, το E5 είναι ένας “ψηφιακός κόσμος” με ολοκαίνουργιο Human-Machine Interface (HMI) που προσαρμόστηκε στις κινεζικές συνήθειες. Περιλαμβάνει το Audi MMI panoramic display, μια υπερ-ευρεία καμπύλη οθόνη που καλύπτει οδηγό και συνοδηγό, έξυπνο ψηφιακό βοηθό και αναγνώριση φωνής, Τοπικά προσαρμοσμένες εφαρμογές και υπηρεσίες infotainment, καθώς και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας με προβολή πλοήγησης, σημάτων και οδηγιών στο παρμπρίζ.

Τα υλικά στο εσωτερικό είναι φιλικά προς το περιβάλλον, με χρήση ανακυκλωμένων υφασμάτων και οικολογικών επενδύσεων, παραμένοντας όμως στον premium χαρακτήρα που περιμένει κανείς από την Audi.

Το Audi E5 θα λανσαριστεί στην Κίνα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, μέσω της SAIC Audi, της θυγατρικής κοινοπραξίας με την SAIC Motor Corporation. Η Audi σκοπεύει να επεκτείνει σημαντικά τη γκάμα ηλεκτρικών της στην Ασία, με στόχο 10 νέα EV μέχρι το τέλος του 2025.

Η κατασκευή του E5 θα γίνεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, γεγονός που ενισχύει τη θέση της Audi στην τοπική αγορά και ενσωματώνει τεχνολογίες και σχεδιασμό ειδικά διαμορφωμένα για τις ανάγκες των Κινέζων καταναλωτών.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Volvo EX30: Έτσι θα παραμείνει το πιο προσιτό Volvo

Η Volvo βρήκε τον τρόπο να διατηρήσει το μικρό ηλεκτρικό SUV, EX30 ως το πιο προσιτό αυτοκίνητό της καθώς θα αποφεύγει τους δασμούς εισαγωγής στην Ευρώπη.

Ένα σημαντικό ορόσημο πέτυχε η Volvo, καθώς το εργοστάσιο της στη Γάνδη, ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Volvo EX30, του μικρού SUV που έχει ήδη κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά.

Το EX30, που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2023, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα best-seller της ηλεκτρικής κατηγορίας για το 2024. Η σημερινή έναρξη παραγωγής ακολουθεί την προηγούμενη ανακοίνωση της Volvo ότι η Γάνδη θα φιλοξενήσει τη γραμμή κατασκευής του μοντέλου, μαζί με το επερχόμενο EX30 Cross Country, το οποίο αναμένεται να μπει σε παραγωγή αργότερα μέσα στη χρονιά. Με αυτόν τον τρόπο, η Volvo ενισχύει περαιτέρω το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της, αυξάνοντας τη δυνατότητα κάλυψης της τοπικής ζήτησης για ένα από τα πιο δημοφιλή της μοντέλα.

Η ένταξη του EX30 στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Γάνδης δημιούργησε περίπου 350 νέες θέσεις εργασίας, ανεβάζοντας το συνολικό προσωπικό σε σχεδόν 6.600 εργαζόμενους. “Το EX30 είναι ζωτικής σημασίας για εμάς, καθώς ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά των premium ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη”, δήλωσε η Francesca Gamboni, επικεφαλής παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας της Volvo Cars. “Η επένδυση στην ευρωπαϊκή παραγωγή του EX30 στη Γάνδη είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική μας να παράγουμε τα αυτοκίνητά μας εκεί όπου σημειώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση. Το ευέλικτο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας μάς προσφέρει ανθεκτικότητα και ταχύτητα στις προσαρμογές.”

Για να γίνει δυνατή η παραγωγή του EX30 στη Γάνδη, η Volvo επένδυσε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις της τα τελευταία χρόνια. Στις σημαντικές αναβαθμίσεις του εργοστασίου περιλαμβάνονται μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα οχημάτων, η εγκατάσταση σχεδόν 600 νέων ή ανακαινισμένων ρομπότ, η επέκταση της αίθουσας μπαταριών, η δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής θυρών και μια νέα γραμμή συναρμολόγησης πακέτων μπαταριών.

Σε συνδυασμό με το εργοστάσιο στο Τορσλάντα της Σουηδίας, η Volvo Cars παράγει πλέον 10 διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. “Μετά την απόφαση το φθινόπωρο του 2023 να ξεκινήσει η παραγωγή του EX30 στη Γάνδη, καταφέραμε να βιομηχανοποιήσουμε το νέο μοντέλο σε χρόνο-ρεκόρ”, τόνισε ο Stefan Fesser, διευθυντής του εργοστασίου. “Χάρη στη δέσμευση και τη συνεργασία ολόκληρης της ομάδας, μειώσαμε τον χρόνο προετοιμασίας στο μισό. Σήμερα, είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε το EX30 και αποδεικνύουμε ότι η νέα τεχνολογία και η καινοτομία μάς επιτρέπουν να ανταποκρινόμαστε ευέλικτα στις απαιτήσεις της αγοράς.”

Το εργοστάσιο της Γάνδης, που λειτουργεί από το 1965, είναι η μοναδική πλήρως ανεπτυγμένη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στο Βέλγιο και βρίσκεται στην καρδιά της βιομηχανικής περιοχής του λιμανιού της πόλης. Μαζί με το εργοστάσιο στο Τορσλάντα, αποτελεί μία από τις δύο βασικές ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής της Volvo, ενώ ένα τρίτο εργοστάσιο κατασκευάζεται στη Σλοβακία.

Πέρα από το EX30, στη Γάνδη κατασκευάζονται επίσης τα αμιγώς ηλεκτρικά EX40 και EC40, καθώς και τα υβριδικά XC40 και V60. Το 2024, η παραγωγή του εργοστασίου ξεπέρασε τις 186.000 μονάδες, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του για το μέλλον της Volvo στην ηλεκτροκίνηση.

πηγή: topgeargreece.gr

Η πόλη της Ελλάδας με τους 216.000 κατοίκους – Έχει τον ισχυρότερο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών

Ο ισχυρότερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν βρίσκεται ούτε στην Αθήνα, ούτε στη Θεσσαλονίκη. Η ΔΕΗ blue τον έφτιαξε σε άλλη πόλη και μπορεί να φορτίσει 29 οχήματα.

Ένα Hub ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με συνολική ισχύ 1,2 MW, που υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων και παράλληλα διαθέτει έναν προηγμένο υπερταχυφορτιστή 360 kW, εγκαινίασε στη χώρα μας η ΔΕΗ blue.

Το νέο ΔΕΗ blue Hub βρίσκεται στο Εμπορικό Πάρκο Πάτρας, Top Parks, περιλαμβάνοντας 21 θέσεις φόρτισης έως 22kW (AC), 6 θέσεις φόρτισης ισχύος έως 180kW και 2 θέσεις φόρτισης ισχύος έως 360kW (HPDC).

Φορτίζει ηλεκτρικό σε 15 λεπτά

Ο υπερταχυφορτιστής ισχύος έως 360 kW που λειτουργεί στο Εμπορικό Πάρκο Πάτρας είναι αυτήν τη στιγμή ένας από τους ταχύτερους και ισχυρότερους στην Ελλάδα, έχοντας τη δυνατότητα ανάλογα τον τύπο του οχήματος, να φορτίσει πλήρως την μπαταρία ακόμη και σε 15 λεπτά.

dei blue

Οι οδηγοί μπορούν να προχωρήσουν σε κράτηση του φορτιστή μέσω της εφαρμογής PPC blue, γεγονός που καθιστά την εμπειρία φόρτισης ακόμα πιο βολική και εύκολη. Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία φόρτισης του οχήματός τους.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα

Με τη λειτουργία του νέου ΔΕΗ blue Hub στην Πάτρα, η ΔΕΗ blue ξεπερνά τα 36 ΔΕΗ blue Hubs πανελλαδικά, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αναβάθμιση της εμπειρίας φόρτισης των οδηγών στο μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιας φόρτισης της χώρας.

Φορτιστές σε κάθε νομό

Αυτήν τη στιγμή, η ΔΕΗ blue διαθέτει το μεγαλύτερο και ταχύτερο δίκτυο δημόσιας φόρτισης στη χώρα με περισσότερα από 2.600 σημεία φόρτισης και 350 σημεία ταχυφόρτισης σε κάθε νομό. Επίσης, είναι πρώτος πάροχος που δημιούργησε hub φόρτισης.

Μάλιστα, όλα τα hub περιλαμβάνουν τουλάχιστον δυο θέσεις ταχυφόρτισης σε συνδυασμό με τουλάχιστον 8 θέσεις φόρτισης AC, μέσα σε ένα σύνολο τουλάχιστον 10 θέσεων. Επιπλέον, το ευρύ δίκτυο των ΔΕΗ blue Hubs εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης στους οδηγούς και ελαχιστοποιεί τον χρόνο αναμονής, καθώς οι οδηγοί μπορούν να συνδυάσουν τη φόρτιση με παράλληλες εμπορικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια φόρτισης του οχήματός τους.