Home Blog Page 2

ΔΕΗ myHome Plan: Νέο προϊόν σχεδιασμένο για τις ανάγκες των οικογενειών

Η ΔΕΗ παρουσιάζει το νέο προϊόν ΔΕΗ myHome Plan, σχεδιασμένο για τις ανάγκες των οικογενειών και τις σύγχρονες ενεργειακές ανάγκες των πελατών. Το νέο προϊόν προσφέρει σταθερή τιμή χρέωσης, εξασφαλίζοντας στην οικογένεια τη δυνατότητα να διατηρεί σταθερό το κόστος ενέργειας κάθε μήνα με τη βοήθεια του ΔΕΗ myEnergy Coach, του ψηφιακού συμβούλου της ΔΕΗ. Παράλληλα, προσφέρει μια σειρά από αποκλειστικά προνόμια και προσφορές, εξασφαλίζοντας σημαντικές εκπτώσεις μέσα από το ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιβράβευσης ΔΕΗ myRewards Coupons.

 

Το ΔΕΗ myHome Plan απευθύνεται σε οικογένειες που θέλουν να συνδυάσουν την ευκολία της σταθερής τιμής, καθώς και τον πλήρη έλεγχο των εξόδων τους, με αποκλειστικά προνόμια που κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη και πιο προσιτή.

 

Σταθερή χρέωση με πλήρη έλεγχο

 

Με το ΔΕΗ myHome Plan:

 

· Η οικογένεια κρατάει το κόστος ενέργειας σταθερό κάθε μήνα (περιλαμβάνει χρεώσεις προμήθειας και ρυθμιζόμενες χρεώσεις)

· Γίνεται εκκαθάριση δύο φορές τον χρόνο, στον 6ο και στον 12ο μήνα της σύμβασης

· Μέσω του ΔΕΗ myEnergy Coach, κάθε πελάτης έχει πλήρη εικόνα και καθοδήγηση για την κατανάλωση και την εξοικονόμησή του

 

Προνόμια και προσφορές

 

Η νέα πρόταση της ΔΕΗ ενισχύεται από προνόμια που προσφέρουν αξία στην καθημερινότητα των πελατών. Συγκεκριμένα το νέο πρόγραμμα ΔΕΗ myHome Plan προσφέρει:

 

· 30% έκπτωση στο ναύλο Family και έως 2.500 Miles+Bonus μίλια από την AEGEAN

· 10% έκπτωση για αγορές μικροσυσκευών στον Κωτσόβολο

· 5€ δωροεπιταγή κάθε μήνα για την efood

· Προσφορές και εκπτώσεις για αγορές, φαγητό, ψυχαγωγία και υπηρεσίες μέσω του ΔΕΗ myRewards Coupons

 

Στην ενότητα ΔΕΗ myRewards, στο myΔΕΗ, οι πελάτες ΔΕΗ μπορούν να αποκτήσουν δωρεάν κουπόνια για φαγητό και καφέ, αποδράσεις, προσφορές για παιδιά, αγορές, εκπαίδευση, υγεία και ευεξία, τεχνολογία, αυτοκίνητο και υπηρεσίες, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες κάθε μέλους της οικογένειας. Η εξαργύρωση γίνεται είτε online είτε στα φυσικά καταστήματα των συνεργαζόμενων εταιρειών, μέσω κωδικού που λαμβάνεται μέσω Viber, SMS ή email.

 

Ολιστική εμπειρία για τις ανάγκες των πελατών

 

Προσφέροντας πολλά περισσότερα εκτός από ενέργεια, η ΔΕΗ επενδύει σε λύσεις που βοηθούν τους πελάτες της να διαχειριστούν καλύτερα την κατανάλωσή τους, να μειώσουν τα κόστη τους και να υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές.

 

Με το ΔΕΗ myHome Plan, οι πελάτες ΔΕΗ αποκτούν τον πλήρη έλεγχο του ενεργειακού τους κόστους, απολαμβάνουν σταθερότητα και εξασφαλίζουν παράλληλα μια σειρά από σημαντικά οφέλη, που μετατρέπουν την ενέργεια σε εργαλείο καθημερινής αξίας.

 

Μετά τη λήξη της σύμβασης, οι πελάτες μπορούν να ανανεώσουν το ΔΕΗ myHome Plan ή να επιλέξουν άλλο προϊόν της ΔΕΗ, διατηρώντας πάντα το δικαίωμα αλλαγής προμηθευτή ή τιμολογίου.

Διεθνής Πρεμιέρα στην Auto Thessaloniki 2025: Geely & Zeekr στην Ελλάδα


Auto Thessaloniki 2025: Geely & Zeekr κάνουν πρεμιέρα στην Ελλάδα

Στη ΔΕΘ η Geely φέρνει στο προσκήνιο το νέο EX5, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική Zeekr κάνει ελληνικό ντεμπούτο με τα 7X, 001 και X (τεχνολογία 800V, υπερταχεία φόρτιση, τιμές από 34.990 € με επιδότηση).

The Journey of Energy: Τεχνολογία, θέαμα και ενέργεια από τη ΔΕΗ στη ΔΕΘ

Η ΔΕΗ συμμετέχει στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με το περίπτερο The Journey of Energy, προσκαλώντας το κοινό σε ένα μοναδικό ταξίδι όπου η τεχνολογία, η ενέργεια και το θέαμα ενώνονται.

 

Το περίπτερο «The Journey of Energy» είναι ανοιχτό στο κοινό από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου στον εκθεσιακό χώρο ΔΕΘ HELEXPO, με είσοδο από την πύλη ΧΑΝΘ. Οι προβολές πραγματοποιούνται ανά μισή ώρα: τα Σαββατοκύριακα από τις 10:00 έως τις 22:00 και τις καθημερινές από τις 16:00 έως τις 22:00.

 

Με πολυαισθητηριακές προβολές, εντυπωσιακούς φωτισμούς και ήχους που αναπαριστούν φυσικά φαινόμενα, οι επισκέπτες ζουν μία μοναδική εμπειρία. Στο επίκεντρο βρίσκεται το βραβευμένο έργο «The Power of Electricity», μία καθηλωτική 4D παραγωγή που αφηγείται την ιστορία της ενέργειας από την αρχαιότητα έως το μέλλον της καθαρής ενέργειας. Η ΔΕΗ δημιουργεί μία μοναδική εμπειρία για τους επισκέπτες όλων των ηλικιών με τρόπο εκπαιδευτικό, εμπνευσμένο, με έντονη βιωματική διάσταση.

 

Στρατηγικός μετασχηματισμός, πελατοκεντρικότητα και πράσινη ανάπτυξη

 

Η παρουσία της ΔΕΗ στη ΔΕΘ αντανακλά τον στρατηγικό μετασχηματισμό του Ομίλου: δυναμικές επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια, αξιοποίηση της τεχνολογίας και διαρκής δέσμευση για βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτόν τον τρόπο, η ΔΕΗ επανασυστήνεται στο κοινό ως σύγχρονη Powertech εταιρεία που διαμορφώνει το ενεργειακό μέλλον της χώρας.

 

Η ΔΕΗ αποτελεί σήμερα τον κορυφαίο Όμιλο ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με δραστηριότητες στην παραγωγή, διανομή και πώληση προηγμένων προϊόντων και υπηρεσιών ενέργειας, καθώς και παρουσία σε Ελλάδα, Ιταλία, Ρουμανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Ως μεγαλύτερος προμηθευτής ενέργειας στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, εξυπηρετεί συνολικά 8,7 εκατ. πελάτες, παρέχοντας περίπου 33TWh ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ επενδύει διαρκώς σε έργα καθαρής ενέργειας, εκσυγχρονισμό των δικτύων και καινοτομικές λύσεις για τον πελάτη.

 

Προσφέροντας πολλά περισσότερα εκτός από ενέργεια, η ΔΕΗ επενδύει σε λύσεις που βοηθούν τους πελάτες της να διαχειριστούν καλύτερα την κατανάλωσή τους, να μειώσουν τα κόστη τους και να επιλέγουν βιώσιμες πρακτικές. Μέσα από ευέλικτα προϊόντα και

προηγμένα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης, ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη, προσφέροντας αξία και επιλογές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Στόχος είναι η ουσιαστική υποστήριξη των πελατών στην πορεία προς μια ενεργειακή μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

 

Με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη, η ΔΕΗ ενισχύει τον θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, προωθώντας ένα καθαρό και ευέλικτο χαρτοφυλάκιο παραγωγής, την ψηφιοποίηση των δικτύων διανομής και την παροχή ολιστικών ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, ο Όμιλος προχωρά σε επενδύσεις σε ΑΠΕ, ηλεκτροκίνηση και έργα τεχνολογικής καινοτομίας, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του στην πράσινη μετάβαση και στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων

Σημαντικές αλλαγές καταγράφονται στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2025, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να παρουσιάζουν συγκρατημένη μείωση το επτάμηνο, αλλά και αξιοσημείωτη άνοδο σε ετήσια βάση για τον Ιούλιο. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους έως τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 0,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ωστόσο ο Ιούλιος κατέγραψε ανάπτυξη 7,4% ως προς τις ετήσιες επιδόσεις.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εξελίξεις στη σύνθεση της αγοράς, αφού το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία διαμορφώνεται στο 15,6% για το 2025 μέχρι τον Ιούλιο, παραμένοντας μακριά από τα απαιτούμενα επίπεδα για ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Την ίδια ώρα, τα υβριδικά-ηλεκτρικά συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, κατακτώντας την κορυφή στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών. Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους παραγωγούς της Ευρώπης, επιβεβαιώνουν τη σαφή στροφή της αγοράς προς τις νέες τεχνολογίες.

Μεταβολές στο μερίδιο αγοράς ανά τύπο οχήματος

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της ACEA, μέχρι τον Ιούλιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία σημείωσαν αύξηση μεριδίου από το 12,5% (Ιούλιος 2024) στο 15,6%. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο, φτάνοντας το 34,7% και καθιερώνονται ως πρώτη επιλογή των καταναλωτών στην ΕΕ. Στον αντίποδα, το συνολικό μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας το 37,7%, έναντι 47,9% την προηγούμενη χρονιά.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

ΔΕΗ blue: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για εγκατάσταση σημείων ταχυφόρτισης σε Ελλάδα και Ρουμανία

  • Εγκατάσταση και λειτουργία 28 σημείων ταχυφόρτισης με ελάχιστη ισχύ εξόδου 150 kW, καθώς και 32 σημείων ταχυφόρτιστης με ελάχιστη ισχύ εξόδου 350 kW
  • Οι νέοι υπερταχυφορτιστές θα τοποθετηθούν σε 29 τοποθεσίες κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Ρουμανία και την Ελλάδα
  • BlueRoute 3E: Συμβάλλει στην αποανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών ανταποκρινόμενη στους στόχους της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα και μηδενική ρύπανση έως το 2050

Νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση εξασφάλισαν από κοινού η ΔΕΗ και η PPC blue Ρουμανίας μέσω του μηχανισμού χρηματοδότησης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), για την εγκατάσταση και λειτουργία ταχυφορτιστών υψηλής ισχύος (DC) δημόσιας φόρτισης. Στο πλαίσιο του κοινού έργου «East Europe Electric Route» (Blue Route 3E), προχωρά η εγκατάσταση και λειτουργία συνολικά 28 σημείων ταχυφόρτισης με ελάχιστη ισχύ εξόδου 150 kW το καθένα καθώς και 32 σημείων ταχυφόρτιστης με ελάχιστη ισχύ εξόδου 350 kW έκαστο.

Οι νέοι υπερταχυφορτιστές θα τοποθετηθούν σε 29 τοποθεσίες κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Ρουμανία και την Ελλάδα, δημιουργώντας και ενισχύοντας ένα αξιόπιστο δίκτυο προσβάσιμων από το κοινό σταθμών ταχείας επαναφόρτισης τόσο για ελαφρά (LDV) όσο και βαρέα (HDV) ηλεκτρικά οχήματα.

Το έργο BlueRoute 3E στοχεύει να συμβάλει στην αποανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών και να ανταποκριθεί στους στόχους της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα και μηδενική ρύπανση έως το 2050. Στο πλαίσιο της κοινής πρότασης Ελλάδας – Ρουμανίας, «East Europe Electric Route» (Blue Route 3E), το μέρος του έργου που θα υλοποιηθεί από τη ΔΕΗ blue στην Ελλάδα αφορά την εγκατάσταση 16 σημείων ταχυφόρτισης για ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα, με ελάχιστη ισχύ εξόδου 150 kW το καθένα, σε 10 περιοχές της χώρας.

Αυτή είναι η δεύτερη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που εξασφαλίζει η ΔΕΗ blue μέσω του μηχανισμού Connecting Europe Facility (CEF), ενώ προηγήθηκε το έργο «Electrifying South East Europe Road Transport» (ESEERΤ), το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης και αφορά 34 σημεία ταχυφόρτισης για ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα σε 13 περιοχές της χώρας.

Ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης, Μιλτιάδης Μπαμπίλης δήλωσε ότι «μέσω του συνεργατικού κοινού έργου «East Europe Electric Route» ενισχύονται σημαντικά οι υποδομές του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών σε Ελλάδα & Ρουμανία. Η ΔΕΗ blue επενδύει στη στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου της, με την προσθήκη νέων ταχυφορτιστών υψηλής ισχύος σε κομβικά σημεία του ελληνικού οδικού δικτύου, διευκολύνοντας με τον τρόπο αυτό τα ταξίδια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ο Όμιλος ΔΕΗ συνεχίζει απρόσκοπτα το ταξίδι του προς την πράσινη κινητικότητα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προτύπων για μία κλιματικά ουδέτερη ήπειρο».

Η ΔΕΗ, ανταποκρινόμενη στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος, αναγνώρισε τον ρόλο της για τη διείσδυση και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Με όχημα το brand ΔΕΗ blue προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες κάνοντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή και προσβάσιμη σε όλους μέσα από το δίκτυο φορτιστών της, με συνολικά περισσότερα από 2.800 σημεία φόρτισης. Η ΔΕΗ συνεχίζει να επενδύει, προσθέτοντας συνεχώς νέους φορτιστές, ενισχύοντας την υπάρχουσα υποδομή και διευκολύνοντας τα ταξίδια, αλλά και την καθημερινότητα των κατόχων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

*Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ'ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της CINEA. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η CINEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις.

Επιτρέπεται να απλώσω καλώδιο στο πεζοδρόμιο;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλαπλά πλεονεκτήματα όπως καλύτερες επιδόσεις, πολύ οικονομικότερες μετακινήσεις, μηδενικό θόρυβο και φυσικά πλήρη εξαφάνιση των εκπομπών ρύπων.

Βέβαια, η επιλογή χρήσης ή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται και μια σχετική προσαρμογή, καθώς υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα θερμικά, ειδικά στον τρόπο και το χρόνο που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό.

Στα θερμικά περιμένουμε να πέσει η ένδειξη του καυσίμου, πάμε στο πρατήριο και γεμίζουμε (ή βάζουμε όσο θέλουμε εκείνη τη στιγμή). Αντίθετα, στο ηλεκτρικό φορτίζουμε όποτε έχουμε την ευκαιρία ή στο σπίτι, αν υπάρχει η δυνατότητα.

Στο κομμάτι της φόρτισης, δυστυχώς έχουμε δει μερικά περιστατικά που στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να χαρακτηριστούν αμφισβητήσιμα, ενώ κάποια από αυτά είναι ξεκάθαρα επικίνδυνα.

Ακραία σκηνικά φόρτισης που έχουμε δει στην Ελλάδα

Καλώδιο – μπαλαντέζα που κρέμεται από το μπαλκόνι, αυτοκίνητα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο τα οποία αποκλείουν τελείως τη χρήση από πεζούς προκειμένου να φτάνει ο φορτιστής ή έστω καλώδιο ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι.

Φυσικά το πιο ακραίο περιστατικό που έχουμε δει ποτέ ήταν στη Θεσσαλονίκη, όπου ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είχε παρκάρει στο πεζοδρόμιο απέναντι από την πολυκατοικία και είχε πετάξει μπαλαντέζα που στηριζόταν στο καλώδιο ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να καταφέρει να φορτίσει από την οικιακή πρίζα.

Φόρτιση ενώ το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο έξω από το σπίτι

Όλα αυτά τα αναφέρουμε επειδή είναι πιθανό ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να θέλει να φορτίσει το αυτοκίνητό του ενώ είναι παρκαρισμένο στο δρόμο. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει εγκατεστημένος φορτιστής, αυτή η λύση είναι παράνομη.

Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο ακριβώς έξω από το σπίτι και το καλώδιο είναι απλά ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης παρανομεί καθώς τα πεζοδρόμια είναι δημόσιος/κοινόχρηστος χώρος και δεν επιτρέπεται κανένας πολίτης να βάζει οποιοδήποτε εμπόδιο σε αυτά.

Επιπλέον, ακόμα κι αν κάποιος θεωρήσει ότι θα ξεφύγει από τον έλεγχο π.χ. λόγω θέσης του σπιτιού, υπάρχει περίπτωση να έχει νομικά μπλεξίματα. Αν ένας διερχόμενος σκοντάψει στο καλώδιο και χτυπήσει, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί νομικά εναντίον του ανθρώπου που μένει στο σπίτι ή/και εκείνου που έβαλε το καλώδιο.

Γενικά, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται είτε σε νόμιμους δημόσιους φορτιστές, είτε σε ιδιόκτητο χώρο αν θέλουμε να το κάνουμε στο σπίτι, όπως κλειστό parking ή θέση στην πιλοτή/στο υπόγειο μιας πολυκατοικίας. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο, δεν μπορούμε να το φορτίσουμε από το σπίτι.

Επιβάλλεται η επέκταση του δικτύου φόρτισης

Ναι, όλα τα παραπάνω κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι μια επιλογή για όλους, σήμερα, καθώς αποκλείονται όσοι δεν έχουν δικό τους parking, πιλοτή ή κάποιον άλλο χώρο για να βάζουν το αυτοκίνητο, ειδικά αν δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης ούτε στη δουλειά.

Ωστόσο, όσο επεκτείνεται το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών αυτό θα αλλάζει, καθώς τα σημεία φόρτισης θα πληθύνουν και θα είναι περισσότερο πιθανό να υπάρχουν κάποια σε κοντινή απόσταση από το σπίτι.

Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις φόρτισης από το πεζοδρόμιο, όπως συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Θα πάρει κάποια χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων το δίκτυο θα βελτιώνεται ώστε τελικά να μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες.

πηγή: www.gocar.gr

Αυτό είναι το ταχύτερο πατίνι του κόσμου και έχει στόχο το ρεκόρ Guinness

Δεν είναι μηχανή, ούτε supercar, αλλά ένα ηλεκτρικό πατίνι που μπορεί να πάει πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο φαντάζεσαι. Το Bo Turbo έρχεται για να σπάσει ρεκόρ και η τιμή του είναι αντίστοιχα εντυπωσιακή των επιδόσεών του.

Το δημιούργησε η βρετανική εταιρεία Bo, και πίσω από την εξέλιξή του βρίσκεται ο μηχανικός Oscar Morgan, πρώην μέλος της ομάδας της Williams F1 και του θρυλικού project Bloodhound LSR, του αυτοκινήτου που στόχευε τα 1.600 km/h. Από την καταγωγή του και μόνο είναι προφανές: αυτό το πατίνι είναι φτιαγμένο για ταχύτητα.

Στόχος το ρεκόρ Guinness

Το Turbo στοχεύει να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά πατίνια, φτάνοντας τα 160 km/h. Ήδη, σε δοκιμές στο Goodwood Festival of Speed, έπιασε τα 137 km/h, με επαγγελματία αναβάτη τον Tre Whyte.

Τεχνολογία από Formula 1

Η σχεδίαση βασίζεται στο ενιαίο πλαίσιο ‘Monocurve’, με εξαρτήματα κατεργασμένα με CNC και εξωτερική επένδυση από αλουμίνιο που χρησιμοποιείται στην αεροναυπηγική.

Το σημαντικότερο όμως κρύβεται στα μηχανικά μέρη: δύο ηλεκτροκινητήρες από τη γαλλική εταιρεία Rage Mechanics, συνολικής ισχύος 24.000W, τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1.800Wh που προσφέρει αυτονομία έως 240 χλμ. (προφανώς σε ήπια χρήση, όχι στην τελική ταχύτητα).

Η ψύξη των μηχανικών μερών έχει σχεδιαστεί με αεραγωγούς εμπνευσμένους από τα συστήματα φρένων της F1, ώστε να κρατούν χαμηλές τις θερμοκρασίες ακόμη και σε έντονη χρήση.

Πιο γρήγορο από Tesla

Σύμφωνα με τον Morgan, η μεγαλύτερη έκπληξη στις δοκιμές δεν ήταν η τελική ταχύτητα, αλλά η επιτάχυνση. Το Turbo φαίνεται να ξεπερνά σε εκκίνηση ακόμα και ένα Tesla Model 3, προσφέροντας εμπειρία που φλερτάρει με την υπεραυτοκίνηση.

“Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε τοπικά”, λέει ο ιδρυτής της Bo. “Αλλά δεν έχουν ακόμη καταφέρει να μπουν στην κεντρική σκηνή της αυτοκίνησης. Το Turbo είναι η προσπάθειά μας να το αλλάξουμε αυτό.”

Περιορισμένη παραγωγή

Το Bo Turbo δεν θα παραχθεί μαζικά. Αντίθετα, θα κυκλοφορήσει σε πολύ περιορισμένο αριθμό μονάδων, με τιμή αναμενόμενα υψηλή, που αγγίζει τα 27.500 ευρώ.

Ένα ποσό αστρονομικό για πατίνι, αλλά δικαιολογημένο αν αναλογιστεί κανείς τις επιδόσεις του και την (πιθανή) είσοδό του στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness. Άλλωστε, όπως λέει και ο Morgan: “Η Βρετανία έχει μακρά παράδοση στο να φτιάχνει οχήματα που μοιάζουν ανέφικτα και όμως τα καταφέρνει.”

πηγή: www.topgeargreece.gr

Πρώτες τιμές για τα ηλεκτρικά SUV που γεμίζουν σε 12 λεπτά – Πότε θα έρθουν στην Ελλάδα;

Οι χρόνοι φόρτισης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνονται συνέχεια, όμως δύο νέα μοντέλα έρχονται στην Ελλάδα για να σπάσουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Ξεκίνησαν οι πωλήσεις στην Ευρώπη για δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζονται μόλις 12 λεπτά για να γεμίσουν τις μπαταρίες τους, χρόνος που αποτελεί ρεκόρ για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Αυτά τα δύο νέα μοντέλα σύντομα θα έρθουν και στην Ελλάδα, με σκοπό να ανέβουν στην πρώτη θέση της ταχύτητας φόρτισης και να μειώσουν στο ελάχιστο την αναμονή σε κάθε ανεφοδιασμό.

Τα δύο μοντέλα με την ταχύτερη φόρτιση στην Ευρώπη είναι τα Xpeng G6 και Xpeng G9, τα οποία πολύ πρόσφατα δέχτηκαν facelift. Μεταξύ των βελτιώσεων συμπεριλαμβάνεται και η ταχύτητα φόρτισης.

Τα δύο μοντέλα από την Κίνα πρόκειται να έρθουν στην Ελλάδα το φθινόπωρο από τον όμιλο Βασιλάκη και η πορεία της μάρκας θα ξεκινήσει κατευθείαν με τις facelift εκδόσεις, οπότε το ελληνικό κοινό θα τα γνωρίσει στην πιο σύγχρονη εκδοχή τους.

Πόσο γρήγορα φορτίζει το Xpeng G6;

Το Xpeng G6 είναι ένα D-SUV που τοποθετείται ακριβώς απέναντι από το Tesla Model Y, κάτι που είναι εμφανές τόσο από τις διαστάσεις όσο και από τη σχεδίασή του. Χαρακτηριστικά, το facelift έφερε μία συνεχόμενη LED μπάρα στο καπό, η οποία θυμίζει πάρα πολύ το αμερικανικό best seller.

την πισωκίνητη έκδοση Long Range το ανανεωμένο Xpeng G6 έχει μπαταρία 80,1 kWh, με την αυτονομία να φτάνει τα 535 km. Όσο για τη φόρτιση αγγίζει μέχρι και τα 451 kW, με αποτέλεσμα ο ανεφοδιασμός από 10% μέχρι 80% να ολοκληρώνεται σε 12 λεπτά.

Πόσο γρήγορα φορτίζει το Xpeng G9;

Το μεγαλύτερο Xpeng G9 είναι ένα μεγάλο μοντέλο μήκους 4,89 μέτρων με ξεκάθαρη στόχευση στην premium κατηγορία. Η έκδοση Long Range εφοδιάζεται με μπαταρία 93,1 kWh με αποτέλεσμα να έχει αυτονομία 585 km.

Η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει περαιτέρω αύξηση της ισχύος φόρτισης, η οποία φτάνει μέχρι και τα 525 kW. Η τόσο μεγάλη ισχύς φόρτισης οδηγεί τον χρόνο φόρτισης επίσης στα 12 λεπτά. Με τα 525 kW που πετυχαίνει το Xpeng G9, εκτός από την ταχύτερη φόρτιση σε επίπεδο χρόνου, γίνεται και το αυτοκίνητο με την ισχυρότερη φόρτιση, γενικά.

Πότε έρχονται τα Xpeng G6 και Xpeng G9 στην Ελλάδα; Ποιες είναι οι πρώτες τιμές στην Ευρώπη;

Τα Xpeng G6 και Xpeng G9 (μαζί με το Xpeng P7), θα έρθουν στην Ελλάδα από τον όμιλο Βασιλάκη. Η εμπορική τους πορεία  εμπΗαναμένεται να ξεκινήσει επίσημα το φθινόπωρο στη χώρα μας, με τις τιμές να μην έχουν γίνει ακόμα γνωστές.

Στην Ευρώπη η τιμή του Xpeng G6 στην έκδοση Long Range ξεκινά από τα 47.600 ευρώ. Για το Xpeng G9 οι τιμές στη βασική έκδοση ξεκινούν από 59.600 ευρώ, ενώ το Long Range έχει κόστος που αγγίζει τα 63.600 ευρώ.

πηγή: www.gocar.gr

ΔΕΗ blue: Πόσα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών έχει μετά από 4 χρόνια

Με τέσσερα χρόνια δυναμικής πορείας ανάπτυξης και επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση, η ΔΕΗ blue προσφέρει το πιο διευρυμένο και ολοκληρωμένο δίκτυο φόρτισης για οχήματα μηδενικών ρύπων.

ΔΕΗ blue γιορτάζει τέσσερα χρόνια διαρκούς ανάπτυξης, καινοτομίας και επένδυσης στην ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας μία ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης για τους οδηγούς που επιλέγουν το δίκτυό της.

Από το 2020, η εταιρεία έχει θέσει στο επίκεντρο τη βιώσιμη μετακίνηση, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, επεκτείνοντας σταθερά την παρουσία της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της τέταρτης επετείου λειτουργίας της, η ΔΕΗ blue κληρώνει 100 ψηφιακά vouchers των 50 kWh για τους χρήστες της εφαρμογής PPC blue, επιβραβεύοντας την εμπιστοσύνη και τη σταθερή προτίμηση των οδηγών στο δίκτυό της.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι προωθητικές ενέργειες που ενισχύουν τη σύνδεση με το κοινό, ενθαρρύνοντας τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Πρωταγωνιστής σε σημεία φόρτισης

Η ΔΕΗ blue διαθέτει το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα, με πάνω από 2.800 σημεία σε 770 τοποθεσίες πανελλαδικά. Το δίκτυο περιλαμβάνει περισσότερες από 400 θέσεις ταχυφόρτισης (DC/HPDC), καθιστώντας το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τόσο σε επίπεδο κάλυψης όσο και τεχνολογίας.

Στρατηγικά τοποθετημένα ΔΕΗ blue Hubs λειτουργούν σε κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες φόρτισης.

Ενδεικτικό είναι το Hub στο Top Parks της Πάτρας, συνολικής ισχύος άνω του 1,2 MW. Τα Hubs διαθέτουν σύγχρονες υποδομές και προδιαγραφές, περιλαμβάνοντας και ειδικές διαμορφώσεις για την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία.

Μέσα στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας της, η χρήση του δημόσιου δικτύου ΔΕΗ blue έχει οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση ρύπων, με μείωση 6,9 μεγατόνων CO2, ενισχύοντας ουσιαστικά τον στόχο για ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διεθνής παρουσία με έμφαση στη Ρουμανία

Η στρατηγική ανάπτυξης της ΔΕΗ blue δεν περιορίζεται στα εθνικά όρια. Η παρουσία της στη Ρουμανία, με περισσότερα από 700 σημεία φόρτισης, επιβεβαιώνει τον περιφερειακό χαρακτήρα του δικτύου και ενισχύει τη διασυνοριακή πρόσβαση των οδηγών στην ηλεκτροκίνηση.

Οι επενδύσεις σε υποδομές και καινοτόμες υπηρεσίες στη ρουμανική αγορά υπογραμμίζουν τη δέσμευση της ΔΕΗ για βιώσιμη κινητικότητα σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η εφαρμογή PPC blue

Η ψηφιακή πλατφόρμα PPC blue, διαθέσιμη σε iOS και Android, αποτελεί εργαλείο καθημερινής χρήσης για τους οδηγούς. Μέσα από την εφαρμογή, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν σταθμούς φόρτισης, να κάνουν κράτηση ταχυφορτιστών, να παρακολουθούν την πορεία φόρτισης και να επωφελούνται από προσφορές και προγράμματα ανταμοιβής, όπως το Recharge – Reward.

Η νέα υπηρεσία PPC blueTrips ενισχύει περαιτέρω την εμπειρία των οδηγών, προτείνοντας διαδρομές και προορισμούς με βάση το εκτεταμένο δίκτυο της ΔΕΗ blue σε Ελλάδα και Ρουμανία.

Λύσεις φόρτισης για κατοικίες και επιχειρήσεις

Η εταιρεία έχει αναπτύξει και λύσεις ιδιωτικής φόρτισης για κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους. Οι επιτοίχιοι φορτιστές, ισχύος από 7,4kW έως 22kW, συνδέονται με την εφαρμογή PPC blue μέσω WiFi και Bluetooth, επιτρέποντας απομακρυσμένο έλεγχο και προγραμματισμό φόρτισης.

Επιπλέον, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες φόρτισης σε επιχειρήσεις που εξηλεκτρίζουν τον στόλο τους. Οι εταιρικές λύσεις περιλαμβάνουν πρόσβαση στο δημόσιο δίκτυο της ΔΕΗ blue, δυνατότητα δημιουργίας εταιρικού λογαριασμού, καθώς και συγκεντρωτικές αναφορές φόρτισης και κόστους.

Το ηλεκτρικό που έπιασε το μαγικό ποσοστό του 60%!

Η Porsche έχει αυξήσει σημαντικά το ποσοστό πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων της, αλλά ένα από αυτά ξεχωρίζει και συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος.

Στο πρώτο μισό του 2025 η Porsche είδε τις πωλήσεις των εξηλεκτρισμών μοντέλων της να αυξάνονται σημαντικά, αφού από τα 146.391 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν, το 36,1% αφορούσε κατασκευές αυτού του είδους. Πιο συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά μοντέλα άγγιξαν το 23,5%, ενώ οι πωλήσεις των plug-in hybrid συγκέντρωσαν το 12,6%. Τη σημαντικότερη αύξηση ανάμεσα στα συνολικά έξι μοντέλα που έχει η Porsche στη γκάμα της, γνώρισε η νέα Macan που είδε το ποσοστό της να μεγαλώνει κατά 15%!

Το πολυτελές SUV αποτελεί το… best seller της μάρκας, με τις πωλήσεις της να αγγίζουν τις 45.137 μονάδες το πρώτο εξάμηνο της χρονιά. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως το 60% (25.884 αυτοκίνητα) αφορούσε την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Οι τιμές του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά ξεκινούν από 86.710 ευρώ, όντας το πιο προσιτό της εταιρείας.

Επιπλέον, σημαντική άνοδο στις πωλήσεις της γνώρισε και η Panamera, με την αύξηση να αγγίζει το 13%, αφού διατέθηκαν συνολικά 14.975 αυτοκίνητα. Όσον αφορά την κλασσική και θρυλική 911, διατέθηκαν 25.608 αυτοκίνητα, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση κατά 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η Αμερική παραμένει η ισχυρότερη αγορά για την Porsche, με τις πωλήσεις να αγγίζουν συνολικά τα 43.577 αυτοκίνητα, αριθμός ρεκόρ για τη γερμανική μάρκα. Αντίθετα, ελαφρώς μειωμένες είναι οι πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ ακόμα μεγαλύτερη πτώση -της τάξεως του 28%- γνώρισαν οι πωλήσεις της μάρκας στην Κίνα.
πηγή: www.gocar.gr