Home Blog Page 2

Επιτρέπεται να απλώσω καλώδιο στο πεζοδρόμιο;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλαπλά πλεονεκτήματα όπως καλύτερες επιδόσεις, πολύ οικονομικότερες μετακινήσεις, μηδενικό θόρυβο και φυσικά πλήρη εξαφάνιση των εκπομπών ρύπων.

Βέβαια, η επιλογή χρήσης ή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται και μια σχετική προσαρμογή, καθώς υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα θερμικά, ειδικά στον τρόπο και το χρόνο που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό.

Στα θερμικά περιμένουμε να πέσει η ένδειξη του καυσίμου, πάμε στο πρατήριο και γεμίζουμε (ή βάζουμε όσο θέλουμε εκείνη τη στιγμή). Αντίθετα, στο ηλεκτρικό φορτίζουμε όποτε έχουμε την ευκαιρία ή στο σπίτι, αν υπάρχει η δυνατότητα.

Στο κομμάτι της φόρτισης, δυστυχώς έχουμε δει μερικά περιστατικά που στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να χαρακτηριστούν αμφισβητήσιμα, ενώ κάποια από αυτά είναι ξεκάθαρα επικίνδυνα.

Ακραία σκηνικά φόρτισης που έχουμε δει στην Ελλάδα

Καλώδιο – μπαλαντέζα που κρέμεται από το μπαλκόνι, αυτοκίνητα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο τα οποία αποκλείουν τελείως τη χρήση από πεζούς προκειμένου να φτάνει ο φορτιστής ή έστω καλώδιο ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι.

Φυσικά το πιο ακραίο περιστατικό που έχουμε δει ποτέ ήταν στη Θεσσαλονίκη, όπου ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είχε παρκάρει στο πεζοδρόμιο απέναντι από την πολυκατοικία και είχε πετάξει μπαλαντέζα που στηριζόταν στο καλώδιο ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να καταφέρει να φορτίσει από την οικιακή πρίζα.

Φόρτιση ενώ το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο έξω από το σπίτι

Όλα αυτά τα αναφέρουμε επειδή είναι πιθανό ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να θέλει να φορτίσει το αυτοκίνητό του ενώ είναι παρκαρισμένο στο δρόμο. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει εγκατεστημένος φορτιστής, αυτή η λύση είναι παράνομη.

Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο ακριβώς έξω από το σπίτι και το καλώδιο είναι απλά ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης παρανομεί καθώς τα πεζοδρόμια είναι δημόσιος/κοινόχρηστος χώρος και δεν επιτρέπεται κανένας πολίτης να βάζει οποιοδήποτε εμπόδιο σε αυτά.

Επιπλέον, ακόμα κι αν κάποιος θεωρήσει ότι θα ξεφύγει από τον έλεγχο π.χ. λόγω θέσης του σπιτιού, υπάρχει περίπτωση να έχει νομικά μπλεξίματα. Αν ένας διερχόμενος σκοντάψει στο καλώδιο και χτυπήσει, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί νομικά εναντίον του ανθρώπου που μένει στο σπίτι ή/και εκείνου που έβαλε το καλώδιο.

Γενικά, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται είτε σε νόμιμους δημόσιους φορτιστές, είτε σε ιδιόκτητο χώρο αν θέλουμε να το κάνουμε στο σπίτι, όπως κλειστό parking ή θέση στην πιλοτή/στο υπόγειο μιας πολυκατοικίας. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο, δεν μπορούμε να το φορτίσουμε από το σπίτι.

Επιβάλλεται η επέκταση του δικτύου φόρτισης

Ναι, όλα τα παραπάνω κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι μια επιλογή για όλους, σήμερα, καθώς αποκλείονται όσοι δεν έχουν δικό τους parking, πιλοτή ή κάποιον άλλο χώρο για να βάζουν το αυτοκίνητο, ειδικά αν δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης ούτε στη δουλειά.

Ωστόσο, όσο επεκτείνεται το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών αυτό θα αλλάζει, καθώς τα σημεία φόρτισης θα πληθύνουν και θα είναι περισσότερο πιθανό να υπάρχουν κάποια σε κοντινή απόσταση από το σπίτι.

Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις φόρτισης από το πεζοδρόμιο, όπως συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Θα πάρει κάποια χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων το δίκτυο θα βελτιώνεται ώστε τελικά να μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες.

πηγή: www.gocar.gr

Αυτό είναι το ταχύτερο πατίνι του κόσμου και έχει στόχο το ρεκόρ Guinness

Δεν είναι μηχανή, ούτε supercar, αλλά ένα ηλεκτρικό πατίνι που μπορεί να πάει πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο φαντάζεσαι. Το Bo Turbo έρχεται για να σπάσει ρεκόρ και η τιμή του είναι αντίστοιχα εντυπωσιακή των επιδόσεών του.

Το δημιούργησε η βρετανική εταιρεία Bo, και πίσω από την εξέλιξή του βρίσκεται ο μηχανικός Oscar Morgan, πρώην μέλος της ομάδας της Williams F1 και του θρυλικού project Bloodhound LSR, του αυτοκινήτου που στόχευε τα 1.600 km/h. Από την καταγωγή του και μόνο είναι προφανές: αυτό το πατίνι είναι φτιαγμένο για ταχύτητα.

Στόχος το ρεκόρ Guinness

Το Turbo στοχεύει να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά πατίνια, φτάνοντας τα 160 km/h. Ήδη, σε δοκιμές στο Goodwood Festival of Speed, έπιασε τα 137 km/h, με επαγγελματία αναβάτη τον Tre Whyte.

Τεχνολογία από Formula 1

Η σχεδίαση βασίζεται στο ενιαίο πλαίσιο ‘Monocurve’, με εξαρτήματα κατεργασμένα με CNC και εξωτερική επένδυση από αλουμίνιο που χρησιμοποιείται στην αεροναυπηγική.

Το σημαντικότερο όμως κρύβεται στα μηχανικά μέρη: δύο ηλεκτροκινητήρες από τη γαλλική εταιρεία Rage Mechanics, συνολικής ισχύος 24.000W, τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1.800Wh που προσφέρει αυτονομία έως 240 χλμ. (προφανώς σε ήπια χρήση, όχι στην τελική ταχύτητα).

Η ψύξη των μηχανικών μερών έχει σχεδιαστεί με αεραγωγούς εμπνευσμένους από τα συστήματα φρένων της F1, ώστε να κρατούν χαμηλές τις θερμοκρασίες ακόμη και σε έντονη χρήση.

Πιο γρήγορο από Tesla

Σύμφωνα με τον Morgan, η μεγαλύτερη έκπληξη στις δοκιμές δεν ήταν η τελική ταχύτητα, αλλά η επιτάχυνση. Το Turbo φαίνεται να ξεπερνά σε εκκίνηση ακόμα και ένα Tesla Model 3, προσφέροντας εμπειρία που φλερτάρει με την υπεραυτοκίνηση.

“Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε τοπικά”, λέει ο ιδρυτής της Bo. “Αλλά δεν έχουν ακόμη καταφέρει να μπουν στην κεντρική σκηνή της αυτοκίνησης. Το Turbo είναι η προσπάθειά μας να το αλλάξουμε αυτό.”

Περιορισμένη παραγωγή

Το Bo Turbo δεν θα παραχθεί μαζικά. Αντίθετα, θα κυκλοφορήσει σε πολύ περιορισμένο αριθμό μονάδων, με τιμή αναμενόμενα υψηλή, που αγγίζει τα 27.500 ευρώ.

Ένα ποσό αστρονομικό για πατίνι, αλλά δικαιολογημένο αν αναλογιστεί κανείς τις επιδόσεις του και την (πιθανή) είσοδό του στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness. Άλλωστε, όπως λέει και ο Morgan: “Η Βρετανία έχει μακρά παράδοση στο να φτιάχνει οχήματα που μοιάζουν ανέφικτα και όμως τα καταφέρνει.”

πηγή: www.topgeargreece.gr

Πρώτες τιμές για τα ηλεκτρικά SUV που γεμίζουν σε 12 λεπτά – Πότε θα έρθουν στην Ελλάδα;

Οι χρόνοι φόρτισης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνονται συνέχεια, όμως δύο νέα μοντέλα έρχονται στην Ελλάδα για να σπάσουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Ξεκίνησαν οι πωλήσεις στην Ευρώπη για δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζονται μόλις 12 λεπτά για να γεμίσουν τις μπαταρίες τους, χρόνος που αποτελεί ρεκόρ για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Αυτά τα δύο νέα μοντέλα σύντομα θα έρθουν και στην Ελλάδα, με σκοπό να ανέβουν στην πρώτη θέση της ταχύτητας φόρτισης και να μειώσουν στο ελάχιστο την αναμονή σε κάθε ανεφοδιασμό.

Τα δύο μοντέλα με την ταχύτερη φόρτιση στην Ευρώπη είναι τα Xpeng G6 και Xpeng G9, τα οποία πολύ πρόσφατα δέχτηκαν facelift. Μεταξύ των βελτιώσεων συμπεριλαμβάνεται και η ταχύτητα φόρτισης.

Τα δύο μοντέλα από την Κίνα πρόκειται να έρθουν στην Ελλάδα το φθινόπωρο από τον όμιλο Βασιλάκη και η πορεία της μάρκας θα ξεκινήσει κατευθείαν με τις facelift εκδόσεις, οπότε το ελληνικό κοινό θα τα γνωρίσει στην πιο σύγχρονη εκδοχή τους.

Πόσο γρήγορα φορτίζει το Xpeng G6;

Το Xpeng G6 είναι ένα D-SUV που τοποθετείται ακριβώς απέναντι από το Tesla Model Y, κάτι που είναι εμφανές τόσο από τις διαστάσεις όσο και από τη σχεδίασή του. Χαρακτηριστικά, το facelift έφερε μία συνεχόμενη LED μπάρα στο καπό, η οποία θυμίζει πάρα πολύ το αμερικανικό best seller.

την πισωκίνητη έκδοση Long Range το ανανεωμένο Xpeng G6 έχει μπαταρία 80,1 kWh, με την αυτονομία να φτάνει τα 535 km. Όσο για τη φόρτιση αγγίζει μέχρι και τα 451 kW, με αποτέλεσμα ο ανεφοδιασμός από 10% μέχρι 80% να ολοκληρώνεται σε 12 λεπτά.

Πόσο γρήγορα φορτίζει το Xpeng G9;

Το μεγαλύτερο Xpeng G9 είναι ένα μεγάλο μοντέλο μήκους 4,89 μέτρων με ξεκάθαρη στόχευση στην premium κατηγορία. Η έκδοση Long Range εφοδιάζεται με μπαταρία 93,1 kWh με αποτέλεσμα να έχει αυτονομία 585 km.

Η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει περαιτέρω αύξηση της ισχύος φόρτισης, η οποία φτάνει μέχρι και τα 525 kW. Η τόσο μεγάλη ισχύς φόρτισης οδηγεί τον χρόνο φόρτισης επίσης στα 12 λεπτά. Με τα 525 kW που πετυχαίνει το Xpeng G9, εκτός από την ταχύτερη φόρτιση σε επίπεδο χρόνου, γίνεται και το αυτοκίνητο με την ισχυρότερη φόρτιση, γενικά.

Πότε έρχονται τα Xpeng G6 και Xpeng G9 στην Ελλάδα; Ποιες είναι οι πρώτες τιμές στην Ευρώπη;

Τα Xpeng G6 και Xpeng G9 (μαζί με το Xpeng P7), θα έρθουν στην Ελλάδα από τον όμιλο Βασιλάκη. Η εμπορική τους πορεία  εμπΗαναμένεται να ξεκινήσει επίσημα το φθινόπωρο στη χώρα μας, με τις τιμές να μην έχουν γίνει ακόμα γνωστές.

Στην Ευρώπη η τιμή του Xpeng G6 στην έκδοση Long Range ξεκινά από τα 47.600 ευρώ. Για το Xpeng G9 οι τιμές στη βασική έκδοση ξεκινούν από 59.600 ευρώ, ενώ το Long Range έχει κόστος που αγγίζει τα 63.600 ευρώ.

πηγή: www.gocar.gr

ΔΕΗ blue: Πόσα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών έχει μετά από 4 χρόνια

Με τέσσερα χρόνια δυναμικής πορείας ανάπτυξης και επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση, η ΔΕΗ blue προσφέρει το πιο διευρυμένο και ολοκληρωμένο δίκτυο φόρτισης για οχήματα μηδενικών ρύπων.

ΔΕΗ blue γιορτάζει τέσσερα χρόνια διαρκούς ανάπτυξης, καινοτομίας και επένδυσης στην ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας μία ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης για τους οδηγούς που επιλέγουν το δίκτυό της.

Από το 2020, η εταιρεία έχει θέσει στο επίκεντρο τη βιώσιμη μετακίνηση, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, επεκτείνοντας σταθερά την παρουσία της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της τέταρτης επετείου λειτουργίας της, η ΔΕΗ blue κληρώνει 100 ψηφιακά vouchers των 50 kWh για τους χρήστες της εφαρμογής PPC blue, επιβραβεύοντας την εμπιστοσύνη και τη σταθερή προτίμηση των οδηγών στο δίκτυό της.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι προωθητικές ενέργειες που ενισχύουν τη σύνδεση με το κοινό, ενθαρρύνοντας τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Πρωταγωνιστής σε σημεία φόρτισης

Η ΔΕΗ blue διαθέτει το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα, με πάνω από 2.800 σημεία σε 770 τοποθεσίες πανελλαδικά. Το δίκτυο περιλαμβάνει περισσότερες από 400 θέσεις ταχυφόρτισης (DC/HPDC), καθιστώντας το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τόσο σε επίπεδο κάλυψης όσο και τεχνολογίας.

Στρατηγικά τοποθετημένα ΔΕΗ blue Hubs λειτουργούν σε κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες φόρτισης.

Ενδεικτικό είναι το Hub στο Top Parks της Πάτρας, συνολικής ισχύος άνω του 1,2 MW. Τα Hubs διαθέτουν σύγχρονες υποδομές και προδιαγραφές, περιλαμβάνοντας και ειδικές διαμορφώσεις για την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία.

Μέσα στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας της, η χρήση του δημόσιου δικτύου ΔΕΗ blue έχει οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση ρύπων, με μείωση 6,9 μεγατόνων CO2, ενισχύοντας ουσιαστικά τον στόχο για ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διεθνής παρουσία με έμφαση στη Ρουμανία

Η στρατηγική ανάπτυξης της ΔΕΗ blue δεν περιορίζεται στα εθνικά όρια. Η παρουσία της στη Ρουμανία, με περισσότερα από 700 σημεία φόρτισης, επιβεβαιώνει τον περιφερειακό χαρακτήρα του δικτύου και ενισχύει τη διασυνοριακή πρόσβαση των οδηγών στην ηλεκτροκίνηση.

Οι επενδύσεις σε υποδομές και καινοτόμες υπηρεσίες στη ρουμανική αγορά υπογραμμίζουν τη δέσμευση της ΔΕΗ για βιώσιμη κινητικότητα σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η εφαρμογή PPC blue

Η ψηφιακή πλατφόρμα PPC blue, διαθέσιμη σε iOS και Android, αποτελεί εργαλείο καθημερινής χρήσης για τους οδηγούς. Μέσα από την εφαρμογή, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν σταθμούς φόρτισης, να κάνουν κράτηση ταχυφορτιστών, να παρακολουθούν την πορεία φόρτισης και να επωφελούνται από προσφορές και προγράμματα ανταμοιβής, όπως το Recharge – Reward.

Η νέα υπηρεσία PPC blueTrips ενισχύει περαιτέρω την εμπειρία των οδηγών, προτείνοντας διαδρομές και προορισμούς με βάση το εκτεταμένο δίκτυο της ΔΕΗ blue σε Ελλάδα και Ρουμανία.

Λύσεις φόρτισης για κατοικίες και επιχειρήσεις

Η εταιρεία έχει αναπτύξει και λύσεις ιδιωτικής φόρτισης για κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους. Οι επιτοίχιοι φορτιστές, ισχύος από 7,4kW έως 22kW, συνδέονται με την εφαρμογή PPC blue μέσω WiFi και Bluetooth, επιτρέποντας απομακρυσμένο έλεγχο και προγραμματισμό φόρτισης.

Επιπλέον, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες φόρτισης σε επιχειρήσεις που εξηλεκτρίζουν τον στόλο τους. Οι εταιρικές λύσεις περιλαμβάνουν πρόσβαση στο δημόσιο δίκτυο της ΔΕΗ blue, δυνατότητα δημιουργίας εταιρικού λογαριασμού, καθώς και συγκεντρωτικές αναφορές φόρτισης και κόστους.

Το ηλεκτρικό που έπιασε το μαγικό ποσοστό του 60%!

Η Porsche έχει αυξήσει σημαντικά το ποσοστό πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων της, αλλά ένα από αυτά ξεχωρίζει και συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος.

Στο πρώτο μισό του 2025 η Porsche είδε τις πωλήσεις των εξηλεκτρισμών μοντέλων της να αυξάνονται σημαντικά, αφού από τα 146.391 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν, το 36,1% αφορούσε κατασκευές αυτού του είδους. Πιο συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά μοντέλα άγγιξαν το 23,5%, ενώ οι πωλήσεις των plug-in hybrid συγκέντρωσαν το 12,6%. Τη σημαντικότερη αύξηση ανάμεσα στα συνολικά έξι μοντέλα που έχει η Porsche στη γκάμα της, γνώρισε η νέα Macan που είδε το ποσοστό της να μεγαλώνει κατά 15%!

Το πολυτελές SUV αποτελεί το… best seller της μάρκας, με τις πωλήσεις της να αγγίζουν τις 45.137 μονάδες το πρώτο εξάμηνο της χρονιά. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως το 60% (25.884 αυτοκίνητα) αφορούσε την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Οι τιμές του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά ξεκινούν από 86.710 ευρώ, όντας το πιο προσιτό της εταιρείας.

Επιπλέον, σημαντική άνοδο στις πωλήσεις της γνώρισε και η Panamera, με την αύξηση να αγγίζει το 13%, αφού διατέθηκαν συνολικά 14.975 αυτοκίνητα. Όσον αφορά την κλασσική και θρυλική 911, διατέθηκαν 25.608 αυτοκίνητα, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση κατά 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η Αμερική παραμένει η ισχυρότερη αγορά για την Porsche, με τις πωλήσεις να αγγίζουν συνολικά τα 43.577 αυτοκίνητα, αριθμός ρεκόρ για τη γερμανική μάρκα. Αντίθετα, ελαφρώς μειωμένες είναι οι πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ ακόμα μεγαλύτερη πτώση -της τάξεως του 28%- γνώρισαν οι πωλήσεις της μάρκας στην Κίνα.
πηγή: www.gocar.gr

Πώς μπορείς να φορτίσεις ταχύτερα σε συμβατικούς φορτιστές

Ένα χημικό στοιχείο υπόσχεται να φέρει επανάσταση στην φόρτιση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς θα φέρει ταχύτερες φορτίσεις σε συμβατικούς φορτιστές.

Μια πολλά υποσχόμενη καινοτομία στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έρχεται από την αμερικανική εταιρεία 24M Technologies, η οποία παρουσίασε έναν νέο τύπο ηλεκτρολύτη με την ονομασία Eternalyte. Όπως υποστηρίζει η ίδια, το Eternalyte μπορεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιταχύνοντας τη φόρτιση και αυξάνοντας την απόδοση τους σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Τέσσερις φορές ταχύτερη φόρτιση – με συμβατικούς φορτιστές

Αντί να μεταβεί σε λύσεις στερεάς κατάστασης (solid-state), η 24M επένδυσε στην εξέλιξη ενός υγρού ηλεκτρολύτη με άγνωστη προς το παρόν σύνθεση. Το Eternalyte ενισχύει σημαντικά τη ροή των ιόντων μεταξύ ανόδου και καθόδου, προσφέροντας – σύμφωνα με την εταιρεία – ταχύτητα φόρτισης έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τις συμβατικές μπαταρίες.

Σε πρακτικό επίπεδο, αυτό σημαίνει φόρτιση για αυτονομία 300 χιλιομέτρων σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά, χωρίς να απαιτείται προηγμένη υποδομή ταχείας φόρτισης. Η τεχνολογία υπόσχεται πλήρη αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων σταθμών φόρτισης, γεγονός που θα μπορούσε να επιταχύνει την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.

Απόδοση ακόμη και στους -40°C

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Eternalyte είναι η εξαιρετική απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες, εκεί όπου οι περισσότερες σημερινές μπαταρίες υποχωρούν. Σε περιβάλλον με θερμοκρασία 0°C, οι μπαταρίες διατηρούν το 100% της λειτουργικότητάς τους, ενώ ακόμα και στους -40°C διατηρούν πάνω από το 80% της χωρητικότητάς τους. Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη βελτίωση, ειδικά για αγορές με ακραία κλίματα ή για όσους μετακινούνται συχνά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Πέρα από το λίθιο-ιόντων

Η τεχνολογία Eternalyte έχει αναπτυχθεί κυρίως για μπαταρίες ιόντων λιθίου, ωστόσο εργαστηριακές δοκιμές δείχνουν παρόμοια θετικά αποτελέσματα και σε άλλες χημικές συνθέσεις, όπως αυτές με βάση το λίθιο-μέταλλο, το πυρίτιο ή τον γραφίτη. Επιπλέον, οι μπαταρίες με Eternalyte φαίνεται να προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου.

Η προοπτική για αυτονομία 1.600 χιλιομέτρων

Ο διευθύνων σύμβουλος της 24M, Naoki Ota, δήλωσε χαρακτηριστικά:
“Η καινοτομία του Eternalyte λύνει μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Γρήγορη φόρτιση, αντοχή στο ψύχος και εξαιρετική διάρκεια ζωής, ακόμα και σε συστήματα υψηλής ενεργειακής πυκνότητας όπως το λίθιο-μέταλλο. Το Eternalyte ανοίγει τον δρόμο για επόμενης γενιάς μπαταρίες, με αυτονομία έως και 1.600 χιλιόμετρα και αξιόπιστη λειτουργία για χρόνια”.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Eternalyte προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα 350Wh/kg, τιμή χαμηλότερη από τις υπό ανάπτυξη solid-state λύσεις (όπως αυτές της Mercedes-Benz που φτάνουν τα 450Wh/kg). Ωστόσο, η ταχύτητα φόρτισης και η ευκολία υιοθέτησης χωρίς απαίτηση σε νέες υποδομές δημιουργούν ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Τι σημαίνει αυτό για την αυτοκινητοβιομηχανία

Αν η τεχνολογία Eternalyte επιβεβαιώσει τις εργαστηριακές της επιδόσεις και σε πραγματικές συνθήκες, τότε μιλάμε για ένα κομβικό βήμα προς την καθολική αποδοχή των EVs. Φόρτιση σε λίγα λεπτά, χωρίς ανάγκη υπερσύγχρονων φορτιστών και με αντοχή σε όλες τις καιρικές συνθήκες, μπορεί να καθησυχάσει ακόμη και τους πιο δύσπιστους οδηγούς απέναντι στην ηλεκτροκίνηση.

Προς το παρόν, η 24M δεν έχει ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα εμπορικής διάθεσης, όμως ήδη το Eternalyte συγκεντρώνει το ενδιαφέρον σημαντικών παικτών της βιομηχανίας. Αν όντως επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί της εταιρείας, τότε δεν αποκλείεται σύντομα να βλέπουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτονομία σχεδόν 1.000 μιλίων και ταχύτητα φόρτισης αντίστοιχη ενός ανεφοδιασμού με καύσιμο.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Επιτρέπεται να απλώσω καλώδιο στο πεζοδρόμιο -Τι λέει ο νόμος

Η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται πολλά θετικά όπως αυξημένες επιδόσεις, χαμηλότερο κόστος κίνησης και πιο καθαρές μετακινήσεις, όμως υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει και σε ένα σοβαρό λάθος.

facebook sharing button Sharewhatsapp sharing button Shareviber sharing button Sharemessenger sharing buttontwitter sharing buttonsharethis sharing buttoncopy sharing button
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλαπλά πλεονεκτήματα όπως καλύτερες επιδόσεις, πολύ οικονομικότερες μετακινήσεις, μηδενικό θόρυβο και φυσικά πλήρη εξαφάνιση των εκπομπών ρύπων.

Βέβαια, η επιλογή χρήσης ή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται και μια σχετική προσαρμογή, καθώς υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα θερμικά, ειδικά στον τρόπο και το χρόνο που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό.

Στα θερμικά περιμένουμε να πέσει η ένδειξη του καυσίμου, πάμε στο πρατήριο και γεμίζουμε (ή βάζουμε όσο θέλουμε εκείνη τη στιγμή). Αντίθετα, στο ηλεκτρικό φορτίζουμε όποτε έχουμε την ευκαιρία ή στο σπίτι, αν υπάρχει η δυνατότητα.

Στο κομμάτι της φόρτισης, δυστυχώς έχουμε δει μερικά περιστατικά που στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να χαρακτηριστούν αμφισβητήσιμα, ενώ κάποια από αυτά είναι ξεκάθαρα επικίνδυνα.

Καλώδιο – μπαλαντέζα που κρέμεται από το μπαλκόνι, αυτοκίνητα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο τα οποία αποκλείουν τελείως τη χρήση από πεζούς προκειμένου να φτάνει ο φορτιστής ή έστω καλώδιο ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι.

Φυσικά το πιο ακραίο περιστατικό που έχουμε δει ποτέ ήταν στη Θεσσαλονίκη, όπου ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είχε παρκάρει στο πεζοδρόμιο απέναντι από την πολυκατοικία και είχε πετάξει μπαλαντέζα που στηριζόταν στο καλώδιο ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να καταφέρει να φορτίσει από την οικιακή πρίζα.

Όλα αυτά τα αναφέρουμε επειδή είναι πιθανό ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να θέλει να φορτίσει το αυτοκίνητό του ενώ είναι παρκαρισμένο στο δρόμο. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει εγκατεστημένος φορτιστής, αυτή η λύση είναι παράνομη.

Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο ακριβώς έξω από το σπίτι και το καλώδιο είναι απλά ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης παρανομεί καθώς τα πεζοδρόμια είναι δημόσιος/κοινόχρηστος χώρος και δεν επιτρέπεται κανένας πολίτης να βάζει οποιοδήποτε εμπόδιο σε αυτά.

Επιπλέον, ακόμα κι αν κάποιος θεωρήσει ότι θα ξεφύγει από τον έλεγχο π.χ. λόγω θέσης του σπιτιού, υπάρχει περίπτωση να έχει νομικά μπλεξίματα. Αν ένας διερχόμενος σκοντάψει στο καλώδιο και χτυπήσει, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί νομικά εναντίον του ανθρώπου που μένει στο σπίτι ή/και εκείνου που έβαλε το καλώδιο.

Γενικά, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται είτε σε νόμιμους δημόσιους φορτιστές, είτε σε ιδιόκτητο χώρο αν θέλουμε να το κάνουμε στο σπίτι, όπως κλειστό parking ή θέση στην πιλοτή/στο υπόγειο μιας πολυκατοικίας. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο, δεν μπορούμε να το φορτίσουμε από το σπίτι.

Επιβάλλεται η επέκταση του δικτύου φόρτισης

Ναι, όλα τα παραπάνω κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι μια επιλογή για όλους, σήμερα, καθώς αποκλείονται όσοι δεν έχουν δικό τους parking, πιλοτή ή κάποιον άλλο χώρο για να βάζουν το αυτοκίνητο, ειδικά αν δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης ούτε στη δουλειά.

Ωστόσο, όσο επεκτείνεται το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών αυτό θα αλλάζει, καθώς τα σημεία φόρτισης θα πληθύνουν και θα είναι περισσότερο πιθανό να υπάρχουν κάποια σε κοντινή απόσταση από το σπίτι.

Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις φόρτισης από το πεζοδρόμιο, όπως συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Θα πάρει κάποια χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων το δίκτυο θα βελτιώνεται ώστε τελικά να μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες.

πηγή: www.gocar.gr

Οδηγός έκανε 220.000 km σε 2 χρόνια με ηλεκτρικό BYD – Τι ζημιά έβγαλε το αυτοκίνητο;

Οι περισσότεροι έχουμε την απορία πόσο αξιόπιστα είναι τα κινεζικά μοντέλα και ένα μοντέλο της BYD μας δίνει μία ιδέα…

Στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, η BYD έχει λανσάρει και διαθέτει τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της για περισσότερα από δύο χρόνια, έχοντας ξεκινήσει με τα BYD Dolphin και Seagull. Ένας Youtuber από τη Βραζιλία έχει σημαντική εμπειρία με μοντέλα της κινεζικής μάρκας και ένα από αυτά είναι ένα Dolphin, με το οποίο πραγματοποίησε περισσότερα από 220.000 km! Όπως θα δείτε και στο παραπάνω βίντεο, ο κάτοχος του BYD έχει την έκδοση απόδοσης των 95 ίππων, η οποία αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 45 kWh και έχει θεωρητική αυτονομία της τάξεως των 405 km. Ο ίδιος αναφέρει, πως στα δύο χρόνια που το έχει στην κατοχή του δεν έχει αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Μάλιστα, ανέφερε πως δεν έχει αλλάξει καν τακάκια! Λίγο υπερβολικό, θα λέγαμε… Επιπλέον, υποστηρίζει πως η αυτονομία του αυτοκινήτου παραμένει η ίδια, διατηρώντας τη δυνατότητα να καλύψει 405 km με μία φόρτιση.

Μετά από δύο χρόνια έχει ακολουθήσει τη συντήρηση του Dolphin, με τη μοναδική φθορά που έχει παρατηρηθεί να εντοπίζεται στο εσωτερικό λόγω της χρήσης. Κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο θα αλλάξει με έναν καθαρισμό της καμπίνας. Μάλιστα, ο Youtuber πόσταρε ένα αντίστοιχο βίντεο από ένα Seagull, το οποίο μετά από 100.000 km είναι σε εξίσου σε καλή κατάσταση, με μοναδική εξαίρεση ένα προστατευτικό στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Το μοναδικό που άλλαξε στο ιαπωνικό μοντέλο είναι το φίλτρο της καμπίνας. Πάντως, αν όλα τα παραπάνω αληθεύουν, τα BYD εκτός από υψηλό δείκτη τιμής/αξίας, δείχνουν πως έχουν και υψηλή αξιοπιστία.

πηγή: www.gocar.gr

Δείτε τους νέους ηλεκτροκινητήρες που αλλάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μια κάποτε φοιτητική εταιρεία είναι πλέον ένας από τους σπουδαιότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών κινητήρων στον κόσμο και σκοπεύει να αλλάξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μπορεί να χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να βρει πρακτική εφαρμογή η τεχνολογία των axial-flux ηλεκτροκινητήρων στην αυτοκινητοβιομηχανία, όμως πλέον φαίνεται πως οι καιροί έχουν αλλάξει. Supercars όπως οι McLaren ArturaFerrari 296 και Lamborghini Temerario έχουν υιοθετήσει την τεχνολογία αυτή – και μάλιστα από έναν και μόνο προμηθευτή: τη βρετανική YASA, που πλέον ανήκει στη Mercedes-Benz.

Η YASA (ακρωνύμιο του Yokeless and Segmented Armature) ετοιμάζεται να αυξήσει δραματικά την παραγωγή της. Από τις 1.000 μονάδες που παρήγαγε πριν πέντε χρόνια, ο στόχος για το 2026 είναι οι 25.000 ηλεκτροκινητήρες, χάρη στο νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιό της στο Yanton, κοντά στην Οξφόρδη, έκτασης 5.500 τετραγωνικών μέτρων.

Η τεχνολογία της YASA γεννήθηκε πριν περίπου 15 χρόνια, ως πανεπιστημιακό project του Tim Woolmer στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ο Woolmer είχε την ιδέα για έναν ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, διαφορετικό από τα συμβατικά radial-flux συστήματα. Στην πράξη, οι axial-flux κινητήρες χρησιμοποιούν δύο ρότορες – έναν σε κάθε πλευρά του στάτορα – εξαλείφοντας την ανάγκη για τον κλασικό μεταλλικό “ζυγό” (yoke). Αυτό επιτρέπει στον μαγνητικό “flux” να κινείται ευθέως μέσα από τον στάτορα, χωρίς απώλειες.

Το αποτέλεσμα; Ο κινητήρας της YASA είναι 25 κιλά ελαφρύτερος, κατά 45% μικρότερος σε όγκο και έως και τέσσερις φορές πιο αποδοτικός σε όρους ισχύος ανά μονάδα βάρους από τα τυπικά radial-flux μοτέρ. Επιπλέον, λόγω του μικρού του μεγέθους, προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στους κατασκευαστές. Μπορεί να τοποθετηθεί ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων ή ακόμα και στον πίσω άξονα, σε σημεία όπου δεν θα μπορούσε να χωρέσει ένας κλασικός κινητήρας.

Σύμφωνα με τον Woolmer, αυτή η ευελιξία επέτρεψε στη Ferrari να κρατήσει χαμηλό το ύψος του στροφαλοφόρου στον SF90, αποφεύγοντας την αύξηση του βάρους στο πίσω μέρος – ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα του LaFerrari, όπου το σύστημα μπαταριών και κινητήρων ζύγιζε σχεδόν 150 κιλά και επιβάρυνε την κατανομή βάρους.

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις των κατασκευαστών αποδεικνύουν και την προσαρμοστικότητα της τεχνολογίας. Στην περίπτωση της Lamborghini, ο ηλεκτροκινητήρας του Temerario είναι μόνιμα συνδεδεμένος με τον θερμικό κινητήρα – χωρίς συμπλέκτη. Αντίθετα, στη Ferrari 296, ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται ανεξάρτητα, πίσω από τον θερμικό κινητήρα, επιτρέποντας τη χρήση παραδοσιακού συμπλέκτη και κλασικής μετάδοσης.

“Η Lamborghini έχει το πλεονέκτημα της κατανομής ροπής (torque vectoring), ενώ η Ferrari διατηρεί την αίσθηση της κλασικής πισω κίνησης”, εξηγεί ο Woolmer. “Κάθε προσέγγιση έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της, αλλά η τεχνολογία είναι κοινή – απλώς διαμορφώνεται διαφορετικά, ανάλογα με τους στόχους κάθε εταιρείας”.

Όσο για το μέλλον της YASA, o Woolmer παραμένει αισιόδοξος αλλά προσγειωμένος. “Η δύναμή μας είναι η ταχύτητα και η καινοτομία. Κάθε χρόνο, τα τελευταία 15 χρόνια, βελτιώνουμε τα προϊόντα μας κατά 25%. Αναπτύσσουμε συνεχώς νέες τεχνικές παραγωγής. Όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να νιώσουμε άνετα. Αν χαλαρώσεις, θα έρθει κάποιος άλλος και θα σε ξεπεράσει. Γι’ αυτό πρέπει να συνεχίσουμε να “αναστατώνουμε” την ίδια μας την τεχνολογία. Ελπίζω σε δέκα χρόνια να κοιτάμε πίσω και να λέμε: ‘Πω πω, τι παλιοτεχνολογία ήταν αυτή που χρησιμοποιούσαμε τότε’”.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό scooter – Σε τιμές πιο χαμηλές από τα κινεζικά

Το ελληνικό ηλεκτρικό scooter ονομάζεται NOOS. Ποιος όμως το φτιάχνει, που βρίσκονται οι εγκαταστάσεις, ποια είναι η αυτονομία και πόσο κοστίζει;

Το πρώτο ελληνικό scooter είναι γεγονός. Η εταιρεία Ecoshift, μέλος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, ανακοίνωσε το επίσημο λανσάρισμα του NOOS και φυσικά τις προδιαγραφές και τιμές του μοντέλου.

Το scooter είναι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, είναι ότι σχεδιάστηκε και δημιουργείται από Έλληνες. Πρόκειται για ένα 100% ελληνικό όχημα, του οποίου η κατασκευή γίνεται στις νέες εγκαταστάσεις του ομίλου Πετρόπουλος στη Μεταμόρφωση Αττικής.

Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται 2-3 οχήματα ανά βάρδια 6 ατόμων. Το επόμενο διάστημα η παραγωγή θα αυξηθεί με διπλή βάρδια 12 ατόμων, με τον στόχο την κατασκευή 5.000 μονάδων ετησίως, καθώς το εργοστάσιο έχει τη δυναμικότητα να το υποστηρίξει.

Τι πρέπει να ξέρετε για το scooter NOOS

Το NOOS ξεχωρίζει για το μοντέρνο design και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε στη σέλα του να φιλοξενεί με άνεση κάθε οδηγό ανεξαρτήτως σωματότυπου και βάρους έως 180 kg.

Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με τη μπαταρία να είναι χωρητικότητας 2,2 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 131 km. Η μπαταρία ζυγίζει σχεδόν 12 kg και είναι αποσπώμενη, επιτρέποντας στον χρήστη να την αφαιρέσει και να την αντικαταστήσει με άλλη γρήγορα και απλά.

Μια πλήρη φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 5 ώρες, ενώ το ποσοστό αναπλήρωσης ενέργειας από το 20 στο 80% διαρκεί 2 ώρες. Όσο για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, η  Ecoshift υποστηρίζει πως ανέρχεται στους 1.000 κύκλους για το 80% της χωρητικότητας.

Το ηλεκτρικό μοτέρ από την άλλη, φέρει την υπογραφή της Bosch και είναι ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Αποδίδει από 4 έως 6,7 ίππους, με τον χρήστη να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Dynamics).

Η τελική ταχύτητα στην έκδοση κατηγορίας L1 αγγίζει τα 45 km/h – οδηγείτε δηλαδή από άτομα 16 ετών – και στην έκδοση κατηγορίας L3 τα 80 km/h.
πιστρέφοντας στο NOOS, αξίζει να πούμε πως εξοπλίζεται με οθόνη LCD 8 ιντσών υποστηρίζοντας τεχνολογία 4G, ενώ υπάρχει και δυνατότητας σύνδεσης smartphone μέσω εφαρμογής. Επίσης, το ηλεκτρικό scooter της ελληνικής εταιρείας,  ενσωματώνει θύρα USB, διαθέτει keyless entry για γρήγορη εκκίνηση και όποιος επιθυμεί μπορεί να το μετατρέψει σε cargo χάρη στην εύκολη αντικατάσταση της πίσω σέλας με βάση.

Πιο προσιτό από τα κινεζικά scooter

Οι τιμές του Ecoshift NOOS είναι άκρως ανταγωνιστικές, όντας φθηνότερο έως 600 ευρώ από τις αντίστοιχες κινεζικές προτάσεις. Ειδικότερα, η βασική έκδοση ξεκινά από 5.642 ευρώ και η Cargo από 5.617 ευρώ – στο κόστος δεν υπολογίζεται η κρατική επιδότηση.

Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως το scooter συνοδεύεται από 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 4 χρόνια για τη μπαταρία ή 40.000 km (ό,τι έρθει πρώτο).