Home Blog Page 17

Η BMW σκέφτεται να κάνει τις νέες M3 και M4 αμιγώς ηλεκτρικές

Η βαυαρική εταιρεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του τμήματος Μ, σκέφτεται σοβαρά τον πλήρη εξηλεκτρισμό των BMW Μ3 και Μ4 στην επόμενη γενιά τους που αναμένεται το 2027-’28.

Το μόνο σίγουρο, προς το παρόν, είναι ότι τα δύο διαχρονικά σπορ αυτοκίνητα που φέρουν την προπέλα του Μονάχου δεν θα διατίθενται σε παράλληλες διαφορετικές εκδόσεις: είτε θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε θα είναι ηλεκτρικά.

Πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των διαπραγματεύσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συνέχιση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων (e-fuels) που έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πλαίσιο, πέρσι ο διευθυντής εξέλιξης της BMW Frank Weber άφησε να εννοηθεί ότι υφίσταται το ενδεχόμενο μετάβασης της Μ3 στον αμιγή ηλεκτρισμό, ενώ τώρα επί του θέματος τοποθετήθηκε -μιλώντας στο αυστραλιανό περιοδικό Drive- και ο πρόεδρος του τμήματος Μ της γερμανικής εταιρείας, Frank van Meel.

Όπως είπε, το ενδεχόμενο της μετατροπής της Μ3 σε αμιγώς ηλεκτρική στην επόμενη γενιά της είναι πιθανό, με την προϋπόθεση όμως ότι ο διάδοχός της θα αποδειχθεί καλύτερος σε οδηγική απόδοση και αίσθηση από την τρέχουσα Μ3. Όπως συμβαίνει με κάθε επόμενη γενιά του βαυαρικού sportscar, σύμφωνα με τον van Meel.

«Η λογική είναι πολύ απλή, αλλά φυσικά προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία», τόνισε. Σε αντίθεση περίπτωση η νέα γενιά της Μ3, και συνεπώς και της Μ4, θα έχουν και πάλι κινητήρες εσωτερικής καύσης, στον κύκλο ζωής τους από το 2027 ή 2028 μέχρι την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη το 2035.Πάντως, ο van Meel ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει ότι οι BMW M3 και Μ4 δεν πρόκειται να διατίθενται σε διαφορετικές εκδόσεις μονάδων ισχύος. Θα είναι είτε θερμική, είτε υβριδική, είτε αμιγώς ηλεκτρική. Τόνισε ότι οι πολλαπλές μηχανικές επιλογές των sportscars δεν είναι μια ρεαλιστική πιθανότητα, και ότι η BMW προτιμά να έχει μόνο μία μονάδα ισχύος.

Πολλά από τα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας έχουν τόσο θερμικές/υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις – όπως οι BMW Σειρά 4, Σειρά 5 και Σειρά 7 με τις αντίστοιχες ηλεκτρικές i4, i5 και i7. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει με τις Μ3 και Μ4.

Στην κορυφαία της έκδοση Μ50 η ηλεκτρική i4 σημειώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 210 km/h. Η BMW M4 Competition xDrive επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα, με τελική 300 km/h, χάρη στον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.0 λίτρων της.

Πήγη: www.carandmotor.gr

Τον Σεπτέμβριο θα γίνει το event Mobility στην Ελλάδα

Το φθινόπωρο του 2023 είναι η τρίτη χρονιά της διοργάνωσης Mobility, συνεχίζοντας με τη δυναμική που έχει δημιουργήσει και αφορά την μεγάλη απήχηση στο κοινό με χιλιάδες επισκέπτες από όλη τη χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

Το event πραγματοποιείται σ’ έναν όμορφο και πολυμορφικό -για όλη την οικογένεια- χώρο, που επιτρέπει την άνετη και πολλαπλή επίσκεψη στο event και η δωρεάν επίσκεψη στο χώρο επιτρέπει σε ακόμα περισσότερο κόσμο να δει από κοντά όλα τα νέα της ελληνικής αγοράς, χωρίς κόστος.

Φέτος μάλιστα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, εκτός από ηλεκτροκίνητα, θα φιλοξενηθούν και υβριδικά μοντέλα, όλων των κατηγοριών.

Οι κορυφαίες εταιρείες -με τις πιο ηχηρές προτάσεις- αυτοκινήτων, microcars, ηλεκτρικών scooters, e-bikes, leasing, ασφαλειών, παρόχων ενέργειας φορτιστών κ.α. θα δώσουν το «παρών», ενώ αναμένονται και πολλές εκπλήξεις για τους επισκέπτες το δεκαήμερο που θα διαρκέσει.

Το event Mobility θα ξεκινήσει 14 Σεπτεμβρίου, θα διαρκέσει μέχρι της 23 του ίδιου μήνα, και θα γίνει στον υπέροχο προαύλιο χώρο του Golden Hall.

Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν test drive μεγάλης γκάμας μοντέλων, περισσότερων από αυτών που θα προβληθούν στο event, αφού οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν θα μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να οδηγήσουν και αλλα αυτοκίνητα ή microcars από την γκάμα τους.

Πότε έρχονται τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα -Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά τους

Tα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται προ των πυλών, καθώς εξελίσσονται από όλο και περισσότερους κατασκευαστές, όμως ποιά θα είναι τα χαρακτηριστικά τους σε σύγκριση με τα ακριβά και πολυτελή EV που ξέρουμε μέχρι σήμερα;

Ήδη μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Tesla και η Volkswagen έχουν ανακοινώσει ότι βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού και της εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κοστίζουν κάτω από 25.000 ευρώ, ενώ κινεζικές εταιρεία όπως η BYD ήδη βρίσκονται πάνω σε αυτό το «τρένο».

Ειδικά στην Ευρώπη, οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα καταστήσουν πολύ ακριβά τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι απαιτήσεις είναι τέτοιες που θα αυξήσουν πολύ το κόστος εξέλιξης και παραγωγής τους.

Αντίθετα, οι διευρυνόμενες οικονομίες κλίμακας στα ηλεκτρικά συμβάλλουν όλο και περισσότερο προς την κατεύθυνση του φθηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου – παρά το γεγονός ότι η νόρμα Euro 7 επηρεάζει και τα EV, στους τομείς των ρύπων από τα μικροσωματίδια των φρένων και των ελαστικών.

Παρότι η τάση των κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια είναι η διεύρυνση του περιθώρίου κέρδους απο κάθε αυτοκίνητο, για την επίτευξη του προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα χρειαστεί η μαζική παραγωγή σε τεράστιους αριθμούς αντιτύπων για να εξασφαλιστεί το απαιτούμενο κέρδος.

Και δεδομένου ότι εκ των πραγμάτων η τιμή των αυτοκινήτων αυτών πρέπει να είναι χαμηλή, αναμφίβολα θα πρέπει να περιμένουμε ότι τα υλικά τους δεν θα είναι της κορυφαίας ποιότητας, ούτε ο εξοπλισμός τους θα είναι ο πιο πλούσιος. Συνεπώς, ας δούμε πέντε χαρακτηριστικά που θα έχουν τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

1. Θα είναι ηλεκτρικά

Όπως προαναφέραμε, οι προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα κάνουν όλο και λιγότερο συμφέρουσα την επένδυση σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης – και πόσω μάλλον με μικρά αυτοκίνητα. Εκτός κι αν πρόκειται για αυτοκίνητα τόσο μαζικής παραγωγής που το κόστος δεν θα αυξηθεί παρά σε μικρό ποσοστό, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη και την εξέλιξή τους. Εφόσον αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές των θερμικών και να μειωθούν οι τιμές των ηλεκτρικών, είναι προφανές ότι σύντομα θα έρθει το σημείο μετάβασης για το ποιά από τα δύο θα είναι τα πιο συμφέροντα.

2. Θα κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης

Το κόστος της εργασίας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη μείωση της τιμής, συνεπώς η κατασκευή των φτηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να γίνεται σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης ή της Βόρειας Αφρικής, που εξακολουθούν να έχουν χαμηλότερους μισθούς σε σχέση με την κεντρική Ευρώπη. Αυτό δεν είναι απόλυτο, καθώς ενδεχομένως να μπορούν να κατασκευάζονται και εντός Ε.Ε., αλλά με πιο απλοποιημένες μεθόδους παραγωγής που θα χρειάζονται μικρότερο ανθρώπινο δυναμικό.

3. Δεν θα έχουν κορυφαία ισχή ή αυτονομία
Μικρότερη μπαταρία σημαίνει και μικρότερη αυτονομία, όμως αν τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν μεταξύ 100 και 200 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση μπορούν κάλλιστα να καλύπτουν τις βασικές καθημερινές ανάγκες στην πόλη. Εξάλλου, μπορούν να υπάρξουν και επιλογές μεγαλύτερων μπαταριών για όσους έχουν να διαθέσουν λίγα περισσότερα χρήματα από εκείνα της βασικής έκδοσης. Επιπλέον, δεν θα χρειάζονται ακριβές πλατφόρμες ταχείας φόρτισης καθώς η φόρτιση με 22 kW σε AC φορτιστές θα είναι αρκετή. Όσο για του κινητήρες, 100-120 ίπποι θα είναι αρκετοί για τις ανάγκες της καθημερινότητας, και επιπλέον θα είναι πολύ πιο ροπάτοι σε σχέση με έναν σημερινό turbodiesel.

4. Ο εξοπλισμός θα είναι ο βασικός

Αυτό δεν αλλάζει σε σχέση με τα σημερινά προσιτά αυτοκίνητα. Παρότι οι σουίτες ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό -λόγω νομοθεσίας- άλλα στοιχεία του εξοπλισμού μπορούν κάλλιστα να αφαιρεθούν, για να μειωθεί το κόστος. Τα συστήματα πολυμέσων μπορεί να είναι πιο απλά (αρκούν τα Android Auto και Apple CarPlay) χωρίς φωνητικές εντολές, οι οθόνες μικρότερες, τα καθίσματα να μην είναι θερμαινόμενα, ούτε καν τα φώτα να είναι LED.

5. Θα παράγονται μαζικά

Όπως συμβαίνει πάντοτε στην οικονομία, όσο πιο μαζική είναι η παραγωγή τόσο πιο πολύ μειώνεται το κόστος κάθε μονάδας. Σε αυτό το πλαίσιο δεν αποκλείεται να υπάρξουν διευρυμένες συνέργειες μεταξύ των κατασκευαστών, ή των μεγάλων ομίλων της αυτοκίνησης, για κοινά εξαρτήματα. Και επιπλέον, οι κατασκευαστές και πάλι θα έχουν τη δυνατότητα μεγαλύτερων κερδών προσφέροντας τα ίδια μοντέλα με πιο premium χαρακτηριστικά και εξοπλισμό, για όσους μπορούν να διαθέσουν λίγα περισσότερα χρήματα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μικρά και προσιτά θερμικά αυτοκίνητα.

πηγή: www.carandmotor.gr

Σε ποιο Υπουργείο μεταφέρθηκε το «τμήμα Ηλεκτροκίνησης»;

Ο γενικός γραμματέας θα είναι πλέον αρμόδιος τόσο για την κίνηση χωρίς ρύπους όσο και για το γνωμοδοτικό συμβούλιο του κλάδου.

Περισσότερες αρμοδιότητες για την ηλεκτροκίνηση ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Π.Δ. 77, ΦΕΚ Α 130) τις οποίες απέκτησε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Μάλιστα σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα οι νέες αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτροκίνησης, και του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου για την ηλεκτροκίνηση μεταφέρονται στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή στον κ. Γιάννη Ξιφαρά.

Ειδικότερα όπως αναγράφει το Προεδρικό Διάταγμα: «Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μεταφέρονται στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων: (α) το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας του άρθρου 47Α’ του π.δ. 132/2017 (Α’ 160), το οποίο προστέθηκε με την περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 40 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) και (β) το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο για την ηλεκτροκίνηση του άρθρου 42 του ν. 4710/2020.»

Η συγκεκριμένη αλλαγή προφανώς έρχεται στο πλαίσιο των πολιτικών αλλαγών που υλοποιήθηκαν στα δύο Υπουργεία και είναι ξεκάθαρο ότι το μεγαλύτερο βάρος στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πέφτει πλέον στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς η κ. Αλεξάνδρα Σδούκου ανέλαβε τη θέση της Υφυπουργού στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας από Γενική Γραμματέας που ήταν στην προηγούμενη κυβέρνηση.

Επίσης στον Γενικό Γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μεταφέρεται και ολόκληρη η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Αγροτικών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών.

πηγή: www.carandmotor.gr

Toyota: Ανακαλύψαμε το «Άγιο Δισκοπότηρο» της ηλεκτροκίνησης

Η Toyota ανακοίνωσε ότι έχει κάνει ένα τεχνολογικό άλμα που θα της επιτρέψει να μειώσει στο μισό το βάρος, το μέγεθος και το κόστος των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να προμηνύει μια σημαντική πρόοδο για την ηλεκτροκίνηση γενικότερα.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο εφάρμοζε ήδη σχέδιο για την κυκλοφορία αυτοκινήτων με προηγμένες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες προσφέρουν οφέλη σε σύγκριση με τις μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών, έως το 2025.

Όπως μεταδίδει ο Guardian, η Toyota ανακοίνωσε ότι έχει απλοποιήσει την παραγωγή του υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή τους, χαιρετίζοντας την ανακάλυψη ως ένα σημαντικό άλμα που θα μπορούσε να μειώσει δραματικά τους χρόνους φόρτισης και να αυξήσει την αυτονομία.

«Τόσο για τις υγρές όσο και για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, στοχεύουμε να αλλάξουμε δραστικά την κατάσταση όπου οι τρέχουσες μπαταρίες είναι πολύ μεγάλες, βαριές και ακριβές», δήλωσε ο Κέιτζι Κάιτα, πρόεδρος του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τις ουδέτερες εκπομπές άνθρακα. «Όσον αφορά τις δυνατότητες, θα επιδιώξουμε να μειώσουμε στο μισό όλους αυτούς τους παράγοντες».

Ο Ντέιβιντ Μπέιλι, καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, είπε ότι εάν οι ισχυρισμοί της Toyota είναι βάσιμοι, θα μπορούσε να είναι μια στιγμή ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Συχνά υπάρχουν καινοτομίες στο στάδιο του πρωτοτύπου, αλλά στη συνέχεια η εξέλιξη είναι δύσκολη» είπε. «Αν πρόκειται για μια πραγματική ανακάλυψη, θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού, να αποτελέσει το ιερό δισκοπότηρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

πηγή: energypress.gr

Οι 3 φορτιστές της Tesla που δεν ξέρεις που βρίσκονται στην Ελλάδα

Η Tesla είναι διάσημη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζει, αλλά και για τους Superchargers, δηλαδή τους φορτιστές της. Όμως υπάρχουν στην Ελλάδα και τρεις άγνωστοι.
Σίγουρα γνωρίζεις ότι η Tesla φτιάχνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ είναι πολύ πιθανό να ξέρεις ότι έχει και δικό της δίκτυο ταχυφορτιστών που ονομάζεται Superchargers. Αυτή την στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν Superchargers σε τέσσερα σημεία: Golden Hall, ΣΕΑ Αταλάντης, ΣΕΑ Ψαθόπυργου και Λάρισα, ενώ ετοιμάζονται ακόμη δύο, σε Ιωάννινα και Θεσσαλονίκη.

Μπορεί οι παραπάνω φορτιστές να είναι οι πιο γνωστοί που έχει η Tesla στην Ελλάδα σήμερα, καθώς χρησιμοποιούνται από χιλιάδες κατόχους των μοντέλων της, οι οποίοι έχουν αποκλειστική πρόσβαση σε αυτούς, όμως δεν είναι οι μόνοι. Υπάρχουν ακόμα τρεις, οι οποίοι είναι σχετικά άγνωστοι στο ευρύ κοινό.

Ποιοι είναι οι άγνωστοι φορτιστές της Tesla;
Οι διάσημοι Tesla Superchargers είναι ταχύτατοι, με ισχύ που φτάνει τα 250 kW και συνήθως μία στάση 20 λεπτών είναι αρκετή για να συνεχίσει κάποιος το ταξίδι του. Οι τρεις φορτιστές στους οποίους αναφερόμαστε δεν έχουν τέτοιες ικανότητες, καθώς πρόκειται για destination chargers.
Στην ουσία είναι κλασικοί wallbox φορτιστές των 22 kW, όπως τα υπόλοιπα wallbox που συναντάμε σε χιλιάδες σημεία ανά την επικράτεια. Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στους TeslaSuperchargers, σε αυτούς τους φορτιστές μπορεί να συνδεθεί οποιοδήποτε ηλεκτρικό ή plug in hybrid μοντέλο, ώστε να γεμίσει με ρεύμα την μπαταρία του.

Πού βρίσκονται τα τρία Tesla Wall Connector;

Όπως συμβαίνει πολλές φορές με τους φορτιστές τύπου wallbox, έτσι και αυτοί οι τρεις φορτιστές βρίσκονται σε ξενοδοχεία, σε τρία διαφορετικά σημεία της Ελλάδας. Ο ένας είναι στην Αρτέμιδα Αττικής (Λούτσα), ο δεύτερος είναι στην Πάργα και ο τρίτος είναι σε ένα χωριό που ονομάζεται Βούτυρο, κοντά στο Καρπενήσι.

Το ξενοδοχείο στη Λούτσα που έχει Tesla Wall Connector (αυτή είναι η επίσημη ονομασία των wallbox της Tesla) είναι το Modular Bungalows Artemis Greece, εκείνο στην Πάργα είναι το Serenity Luxe Suites – Parga και εκείνο που βρίσκεται στο χωριό Βούτυρο είναι το Emotions Country Resort.

Επειδή η πολιτική του κάθε καταλύματος διαφέρει, σε περίπτωση που θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποιον από τους τρεις φορτιστές, είτε ως ένοικοι είτε ως περαστικοί, καλό θα ήταν να προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.

πηγή: www.gocar.gr