Home Blog Page 17

Η Mercedes ετοιμάζει την επανάσταση στις μπαταρίες των μελλοντικών ηλεκτρικών της

Η νέα μπαταρία λιθίου στέρεου τύπου που εξελίσσει η Mercedes μαζί με την ProLogium θα φέρει την επανάσταση στα EV πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η ProLogium είναι μια ταϊλανδέζικη εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, και από τη συνεργασία της με τη Mercedes προέκυψε μια επαναστατική μπαταρία με κεραμικά ιόντα λιθίου – που προσφέρουν περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα και κατά συνέπεια μειώνουν το βάρος της μπαταρίας, που είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα της σημερινής ηλεκτροκίνησης.

Οι κυψέλες της μπαταρίας της ProLogium είναι λεπτές, επίπεδες και προσφέρουν υψηλή θερμική αγωγιμότητα του κεραμικού ηλεκτρολύτη, με αποτέλεσμα να συμβάλλουν όχι μόνο στη μείωση του βάρους αλλά και του κόστους της συσκευής.

Η τεχνολογία αυτή, που αποκαλείται «LLCB», επιτρέπει έτσι τη μείωση του αριθμού των κυψελών σε σχέση με τις σημερινές κυλινδρικές κυψέλες – γεγονός που μειώνει επίσης την ποσότητα των καλωδιώσεων και των συνδέσεων εντός της μπαταρίας.

Οι διοικητές της ProLogium εξηγούν πως «για τον ίδιο χώρο που καταλαμβάνει η συμβατική μπαταρία 2170, η ογκομετρική πυκνότητα ενέργειας του LLCB μπορεί σχεδόν να διπλασιαστεί. Και για την ίδια συνολική ισχύ, το βάρος του LLCB μπορεί να μειωθεί έως και 115 κιλά». Έτσι, συμπληρώνουν, μειώνονται οι ανάγκες σε πρώτες ύλες και σπαταλιούνται λιγότερα υλικά.

Η νέα αυτή μπαταρία στερεάς κατάστασης με νέα κεραμική χημεία λιθίου, κατά συνέπεια, είναι ένα τεράστιο τεχνολογικό βήμα για την ηλεκτροκίνηση – αλλά απέχει αρκετά χρόνια ακόμα από τη μαζική παραγωγή.

Εξάλλου, ακόμη δεν έχει δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, και φυσικά δεν έχει ξεκινήσει τη διαδικασία της εξέλιξης που θα την κάνει απόλυτα αποδοτική και ασφαλή. Η διαδικασία αυτή, σύμφωνα με τη φιλοδοξία και τους υπολογισμούς της Mercedes και της ProLogium, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028.

Σημαντικό για την αυτοκινητοβιομηχανία της Στουτγάρδης είναι, επίσης, ότι δεν θα χρειάζεται να εισάγει τις μπαταρίες αυτές από την Ταϊβάν. Η ασιατική εταιρεία σκοπεύει να εγκατασταθεί στην ευρωπαϊκή ήπειρο, και συγκεκριμένα στη Γαλλία, με μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του εργοστασίου εκτιμώμενης παραγωγής 48 Gwh.

Το εργοστάσιο αυτό θα είναι αρκετό για να τροφοδοτεί με μπαταρίες την παραγωγή των ηλεκτρικών Mercedes για την Ευρώπη, και όχι μόνο. Κι αν πρέπει να υποθέσουμε ποια θα είναι η πρώτη που θα την υιοθετήσει, φαβορί φαντάζει η καινούρια αμιγώς ηλεκτρική Mercedes S-Class του 2028.

πηγή: www.carandmotor.gr

Στροφή στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προτείνει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος

Η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί μεγάλη ζήτηση λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου. Η πλήρης απαλλαγή των αυτοκινήτων από τον άνθρακα το 2050, θα δημιουργήσει πρόβλημα διαθεσιμότητας των δυσεύρετων ορυκτών. Παρόλο που θα αυξηθούν οι ανάγκες για μπαταρίες, η ζήτηση για τα συγκεκριμένα μέταλλα μπορεί να μειωθεί έως και 49%, αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις υιοθετήσουν την πώληση μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντί για των ενεργοβόρων SUV, μαζί με μικρότερες μπαταρίες οι οποίες θα έχουν άλλη χημική σύσταση.

Αυτή η αλλαγή είναι απαραίτητη να γίνει άμεσα στην Ευρώπη για να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της. Σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η προβλεπόμενη ζήτηση για πρώτες ύλες θα μπορούσε να μειωθεί έως και 49% κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, αρκεί να υπάρξουν πολιτικές που ενθαρρύνουν μικρότερα και πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα, να εισαχθούν καινοτόμες χημικές μπαταρίες και να βελτιωθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ώστε να μειωθούν σημαντικά οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.

Αυτή την τάση την γνωρίζουν καλά οι κινεζικές εταιρείες οι οποίες επενδύουν σε αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα, ώστε να μπορέσουν να διεισδύσουν ευκολότερα στην Ευρώπη. Γνωρίζουν καλά ότι θα πρέπει να έχουν στην γκάμα τους πολλά μικρά και προσιτά αυτοκίνητα.

Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για μετακινήσεις εντός πόλης. Για την κατασκευή τους απαιτούνται λιγότεροι πόροι, ενώ για την παραγωγή τους απαιτούνται έως και 20% λιγότερα μέταλλα. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι απαιτήσεις σε πρώτες ύλες μπορούν να μειωθούν κατά επιπλέον 7- 9% σε περίπτωση που υπάρξει μείωση των διανυόμενων χιλιομέτρων από τους κατόχους των αυτοκινήτων. Για τον σκοπό αυτό, η T&E ζητά μια σειρά μέτρων, όπως για παράδειγμα μειωμένους σε έκταση χώρους στάθμευσης, αναγκάζοντας την αγορά μικρότερων αυτοκινήτων, καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες, αύξηση των μορφών κινητικότητας, όπως οι μετακινήσεις με το ποδήλατο και την ύπαρξη πολλών μικρών μοντέλων από τους κατασκευαστές.

«Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης των πρώτων υλών των μπαταριών. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ένα πρότυπο υποχρεώνοντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν πιο αποδοτικά από άποψη πόρων ηλεκτρικά οχήματα, ξεφεύγοντας από τα σημερινά μεγάλα SUV. Η ζήτηση για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τεράστια. Το ζήτημα είναι αν οι κατασκευαστές ανταποκριθούν σε αυτή τη ζήτηση ή θα αφήσουν αυτήν την αγορά προμηθευτές εκτός Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπεύθυνη κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), Friederike Piper.

Πηγή: energypress.gr

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Ταχυφορτιστές κάθε 60 χιλιόμετρα μέχρι το 2028

Μέχρι το 2028, πρέπει να υπάρχουν φορτιστές ταχείας φόρτισης τουλάχιστον σε κάθε 60 χιλιόμετρα στους βασικούς αυτοκινητοδρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό το μέτρο είναι ένα από αυτά που πέρασε πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην προσπάθεια βελτίωσης και ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος «Fit for 55» που προβλέπει μείωση εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030.

Αυτό θα πρέπει να ισχύσει στο σύνολο των δρόμων στην ΕΕ, δηλαδή για 24.500 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων. Οι υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές κατά μήκος αυτών των δρόμων πρέπει όλοι να έχουν ισχύ τουλάχιστον 400 kW έως το 2026 και 600 kW έως το 2028.

Ειδικά για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα φορτηγά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όρισε σημεία φόρτισης σε απόσταση το πολύ 120 χιλιομέτρων μεταξύ τους έως το 2028 και με ισχύ από 1.400 έως 2.800 kW, ανάλογα με το δρόμο.

Εκτός από αυτές τις ελάχιστες απαιτήσεις για την πυκνότητα των φορτιστών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει επίσης περισσότερη απλότητα και διαφάνεια όσον αφορά την πληρωμή. Όλοι οι καταναλωτές θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα με κάρτες ή ανέπαφες συσκευές, ενώ όλες οι τιμές πρέπει να εμφανίζονται καθαρά στους πελάτες (π.χ. ευρώ ανά kW).

Έως το 2027, η ΕΕ θα αναπτύξει μια δημόσια βάση δεδομένων σταθμών φόρτισης, με πληροφορίες σχετικά με τις τιμές, τη διαθεσιμότητα και τους χρόνους αναμονής. Φυσικά σε αυτή τη βάση δεδομένων δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την προσθήκη άλλων βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε εντολή τουλάχιστον σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων έως το 2031.

Τέλος, οι νέοι κανόνες υποδομής εναλλακτικών καυσίμων έχουν ήδη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά θα τεθούν σε ισχύ έξι μήνες μετά την έγκριση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

πηγή: news.b2green.gr

Η κινεζική επέλαση στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών ΙΧ

Η Κίνα γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Έχοντας σχεδόν κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά το βλέμμα της πάει λίγο πιο μακριά και επιθυμεί να λάβει τη «μερίδα του λέοντος» στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η κινεζική αγορά είναι όλο κορεσμένη και ένας μαζικός πόλεμος τιμών έχει πλήξει τα περιθώρια κέρδους. Αυτό, σε συνδυασμό με τη συνεχή επιθυμία για ανάπτυξη, ωθεί πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στο εξωτερικό. Τουναντίον, η Ευρώπη παρουσιάζει ισχυρή αύξηση πωλήσεων EY, παρέχει σαφή χρονοδιαγράμματα για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, επιδοτήσεις για τους καταναλωτές και συγκριτικά χαμηλούς εισαγωγικούς δασμούς.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν μέχρι στιγμής αποκτήσει ερείσματα στην ήπειρο αγοράζοντας καθιερωμένες τοπικές μάρκες, όπως η Volvo από τη Σουηδία, η οποία αγοράστηκε από την Geely με έδρα τη Zhejiang, και η MG από το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία τώρα ανήκει στη SAIC με έδρα τη Σαγκάη. Ωστόσο, η παρουσία των κινεζικών εγχώριων εμπορικών σημάτων είναι ακόμη ελάχιστη, αποτελώντας το 2% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με το Semafor για δεκαετίες, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βασιζόταν στην ξένη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη οχημάτων που κινούνταν με κινητήρες εσωτερικής καύσης – μια τεχνολογία που κυριαρχούνταν από τους Αμερικανούς, τους Γερμανούς και τους Ιάπωνες. Όμως η ταχεία άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων άνοιξε μια νέα ευκαιρία την οποία οι Κινέζοι εκμεταλλεύτηκαν.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτουν τώρα ένα μεγάλο πλεονέκτημα τιμής έναντι των δυτικών ανταγωνιστών τους, επειδή αναπτύσσουν και παράγουν βασικά εξαρτήματα, όπως οι μπαταρίες, στην πατρίδα τους. Ενδεικτικά, οι κινεζικές εταιρείες κατάφεραν να κατασκευάσουν μπαταρίες καλής ποιότητας σε μεγάλες ποσότητες και με χαμηλό κόστος. Επί της ουσίας είναι εμπορικά μη βιώσιμο να αποφευχθεί η χρήση κινεζικών μπαταριών και θα χρειαστεί πολύς χρόνος για άλλες εταιρείες κατασκευής μπαταριών να ανταγωνιστούν το μέγεθος και την απόδοση του γίγαντα μπαταριών CATL, του μεγαλύτερου κατασκευαστή μπαταριών λιθίου στον κόσμο.

Παράλληλα, όπως είχε σημειώσει το περιοδικό ΜΙΤ Technology Review ο έλεγχος της Κίνας στα σπάνια υλικά που χρειάζονται οι κυψέλες μπαταριών και οι προηγμένες τεχνολογίες κατασκευής μπαταριών είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Τόσο σημαντικός που οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορέσουν να μεταβούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς να χρησιμοποιήσουν κινεζικές μπαταρίες.

Οι ισχυρές εσωτερικές αλυσίδες εφοδιασμού τους επιτρέπουν να αναπτύσσουν ενεργά προηγμένες τεχνολογίες, σημείωσε ο Andy Zhou, επικεφαλής της ομάδας της Deloitte China για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου πάνω από 10 κινεζικές εταιρείες ετοιμάζονται να ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, με την τεχνογνωσία των Κινέζων να έχει ενισχυθεί σημαντικά.

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η κινεζική BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά, Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον. Με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας,  δεν χωρά αμφισβήτηση για την ασφάλεια που προσφέρουν.

Τι γίνεται με τις ΗΠΑ

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν την Ευρώπη ψηλότερα στη λίστα προτεραιότητάς τους από τις Ηνωμένες Πολιτείες για δύο λόγους. Πρώτον, η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο επιβάλλουν εισφορές 10% στα κινεζικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο αμερικανικός συντελεστής, που επιβλήθηκε από τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατά τη διάρκεια του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ – Κίνας, είναι 27,5%.

Δεύτερον, η επιδείνωση των γεωπολιτικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού – που έχει πολυδιαφημιστεί για την προσφορά επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων καθαρών τεχνολογιών – θέτει απαιτήσεις τοπικής παραγωγής για τις εταιρείες που θα λάβουν οικονομική στήριξη, καθιστώντας δύσκολο να ανταγωνιστούν οποιαδήποτε αυτοκίνητα ξένης κατασκευής, πόσο μάλλον κινεζικά.

Ναι στην Ευρώπη αλλά…

Η Ευρώπη μπορεί να είναι μια ελκυστική αγορά, αλλά αυτό δεν είναι πανάκεια. Δεν σημαίνει ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κυριαρχήσουν σε αυτήν εν μία νυκτί. Κινέζοι εμπειρογνώμονες δήλωσαν στο Semafor ότι θα μπορούσε να πάρει χρόνο στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για να εδραιώσουν την αναγνωρισιμότητα της μάρκας στην Ευρώπη: «Η BYD είναι η κινεζική μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά έχει μόνο το 0,3% του μεριδίου αγοράς» σημείωσε ο Jiang της KPMG.

Η ίδια η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να «βάλει φρένο» στα σχέδια της χώρας και να αποτρέψει την κυριαρχία των κινεζικών EVs. Ο Τιερί Μπρετόν, ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την εσωτερική αγορά του μπλοκ, δήλωσε στο Politico ότι είναι «πολύ υπέρ της έναρξης έρευνας για το ντάμπινγκ στα [κινεζικά] ηλεκτρικά αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατό».

πηγή: news.b2green.gr

Σε κυκλοφορία 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη έως τις αρχές του 2024

Μέχρι τις αρχές του νέου χρόνου τίθενται σε κυκλοφορία 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη που θα αλλάξουν πολύ τις συνθήκες κυκλοφορίας των πολιτών δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά την ενημερωτική σύσκεψη που είχε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας, και οι υφυπουργοί Χρ. Αλεξοπούλου και Ν. Ταχιάος, καθώς και ο υπουργός Επικρατείας Α. Σκέρτσος.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των μετακινήσεων των πολιτών και υπογράμμισε ότι προωθούνται ταχύτατα και τα έργα ασφαλείας του σιδηροδρόμου.

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά στο έργο της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το οποίο όπως είπε είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο στη χώρα και όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας. Ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση προωθεί και όλα τα υπόλοιπα, μικρά και μεγάλα, έργα, κάνοντας αναφορά στο Μετρό θεσσαλονίκης που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024, στον ΒΟΑΚ, στον Ε65 και στην Πατρών – Πύργου. Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση προωθεί επίσης το θέμα της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα και γενικώς στις “καθαρές” μετακινήσεις .

Όπως είπε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχουμε ένα ευρύ πεδίο παρεμβάσεων, θα έχουμε πολύ δουλειά τα επόμενα χρόνια και έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην πολιτική του ηγεσία

Από την πλευρά του ο υπουργός Χ. Σταϊκούρας είπε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να προωθήσει με αποτελεσματικό τρόπο όλα τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη, να σχεδιάσει νέα έργα και να διαχειριστεί με σύνεση όλους τους διάθεσιμους πόρους.

Πηγή: news.b2green.gr

Η BMW σκέφτεται να κάνει τις νέες M3 και M4 αμιγώς ηλεκτρικές

Η βαυαρική εταιρεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του τμήματος Μ, σκέφτεται σοβαρά τον πλήρη εξηλεκτρισμό των BMW Μ3 και Μ4 στην επόμενη γενιά τους που αναμένεται το 2027-’28.

Το μόνο σίγουρο, προς το παρόν, είναι ότι τα δύο διαχρονικά σπορ αυτοκίνητα που φέρουν την προπέλα του Μονάχου δεν θα διατίθενται σε παράλληλες διαφορετικές εκδόσεις: είτε θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε θα είναι ηλεκτρικά.

Πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των διαπραγματεύσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συνέχιση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων (e-fuels) που έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πλαίσιο, πέρσι ο διευθυντής εξέλιξης της BMW Frank Weber άφησε να εννοηθεί ότι υφίσταται το ενδεχόμενο μετάβασης της Μ3 στον αμιγή ηλεκτρισμό, ενώ τώρα επί του θέματος τοποθετήθηκε -μιλώντας στο αυστραλιανό περιοδικό Drive- και ο πρόεδρος του τμήματος Μ της γερμανικής εταιρείας, Frank van Meel.

Όπως είπε, το ενδεχόμενο της μετατροπής της Μ3 σε αμιγώς ηλεκτρική στην επόμενη γενιά της είναι πιθανό, με την προϋπόθεση όμως ότι ο διάδοχός της θα αποδειχθεί καλύτερος σε οδηγική απόδοση και αίσθηση από την τρέχουσα Μ3. Όπως συμβαίνει με κάθε επόμενη γενιά του βαυαρικού sportscar, σύμφωνα με τον van Meel.

«Η λογική είναι πολύ απλή, αλλά φυσικά προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία», τόνισε. Σε αντίθεση περίπτωση η νέα γενιά της Μ3, και συνεπώς και της Μ4, θα έχουν και πάλι κινητήρες εσωτερικής καύσης, στον κύκλο ζωής τους από το 2027 ή 2028 μέχρι την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη το 2035.Πάντως, ο van Meel ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει ότι οι BMW M3 και Μ4 δεν πρόκειται να διατίθενται σε διαφορετικές εκδόσεις μονάδων ισχύος. Θα είναι είτε θερμική, είτε υβριδική, είτε αμιγώς ηλεκτρική. Τόνισε ότι οι πολλαπλές μηχανικές επιλογές των sportscars δεν είναι μια ρεαλιστική πιθανότητα, και ότι η BMW προτιμά να έχει μόνο μία μονάδα ισχύος.

Πολλά από τα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας έχουν τόσο θερμικές/υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις – όπως οι BMW Σειρά 4, Σειρά 5 και Σειρά 7 με τις αντίστοιχες ηλεκτρικές i4, i5 και i7. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει με τις Μ3 και Μ4.

Στην κορυφαία της έκδοση Μ50 η ηλεκτρική i4 σημειώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 210 km/h. Η BMW M4 Competition xDrive επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα, με τελική 300 km/h, χάρη στον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.0 λίτρων της.

Πήγη: www.carandmotor.gr

Τον Σεπτέμβριο θα γίνει το event Mobility στην Ελλάδα

Το φθινόπωρο του 2023 είναι η τρίτη χρονιά της διοργάνωσης Mobility, συνεχίζοντας με τη δυναμική που έχει δημιουργήσει και αφορά την μεγάλη απήχηση στο κοινό με χιλιάδες επισκέπτες από όλη τη χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

Το event πραγματοποιείται σ’ έναν όμορφο και πολυμορφικό -για όλη την οικογένεια- χώρο, που επιτρέπει την άνετη και πολλαπλή επίσκεψη στο event και η δωρεάν επίσκεψη στο χώρο επιτρέπει σε ακόμα περισσότερο κόσμο να δει από κοντά όλα τα νέα της ελληνικής αγοράς, χωρίς κόστος.

Φέτος μάλιστα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, εκτός από ηλεκτροκίνητα, θα φιλοξενηθούν και υβριδικά μοντέλα, όλων των κατηγοριών.

Οι κορυφαίες εταιρείες -με τις πιο ηχηρές προτάσεις- αυτοκινήτων, microcars, ηλεκτρικών scooters, e-bikes, leasing, ασφαλειών, παρόχων ενέργειας φορτιστών κ.α. θα δώσουν το «παρών», ενώ αναμένονται και πολλές εκπλήξεις για τους επισκέπτες το δεκαήμερο που θα διαρκέσει.

Το event Mobility θα ξεκινήσει 14 Σεπτεμβρίου, θα διαρκέσει μέχρι της 23 του ίδιου μήνα, και θα γίνει στον υπέροχο προαύλιο χώρο του Golden Hall.

Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν test drive μεγάλης γκάμας μοντέλων, περισσότερων από αυτών που θα προβληθούν στο event, αφού οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν θα μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να οδηγήσουν και αλλα αυτοκίνητα ή microcars από την γκάμα τους.

Πότε έρχονται τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα -Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά τους

Tα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται προ των πυλών, καθώς εξελίσσονται από όλο και περισσότερους κατασκευαστές, όμως ποιά θα είναι τα χαρακτηριστικά τους σε σύγκριση με τα ακριβά και πολυτελή EV που ξέρουμε μέχρι σήμερα;

Ήδη μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Tesla και η Volkswagen έχουν ανακοινώσει ότι βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού και της εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κοστίζουν κάτω από 25.000 ευρώ, ενώ κινεζικές εταιρεία όπως η BYD ήδη βρίσκονται πάνω σε αυτό το «τρένο».

Ειδικά στην Ευρώπη, οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα καταστήσουν πολύ ακριβά τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι απαιτήσεις είναι τέτοιες που θα αυξήσουν πολύ το κόστος εξέλιξης και παραγωγής τους.

Αντίθετα, οι διευρυνόμενες οικονομίες κλίμακας στα ηλεκτρικά συμβάλλουν όλο και περισσότερο προς την κατεύθυνση του φθηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου – παρά το γεγονός ότι η νόρμα Euro 7 επηρεάζει και τα EV, στους τομείς των ρύπων από τα μικροσωματίδια των φρένων και των ελαστικών.

Παρότι η τάση των κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια είναι η διεύρυνση του περιθώρίου κέρδους απο κάθε αυτοκίνητο, για την επίτευξη του προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα χρειαστεί η μαζική παραγωγή σε τεράστιους αριθμούς αντιτύπων για να εξασφαλιστεί το απαιτούμενο κέρδος.

Και δεδομένου ότι εκ των πραγμάτων η τιμή των αυτοκινήτων αυτών πρέπει να είναι χαμηλή, αναμφίβολα θα πρέπει να περιμένουμε ότι τα υλικά τους δεν θα είναι της κορυφαίας ποιότητας, ούτε ο εξοπλισμός τους θα είναι ο πιο πλούσιος. Συνεπώς, ας δούμε πέντε χαρακτηριστικά που θα έχουν τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

1. Θα είναι ηλεκτρικά

Όπως προαναφέραμε, οι προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα κάνουν όλο και λιγότερο συμφέρουσα την επένδυση σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης – και πόσω μάλλον με μικρά αυτοκίνητα. Εκτός κι αν πρόκειται για αυτοκίνητα τόσο μαζικής παραγωγής που το κόστος δεν θα αυξηθεί παρά σε μικρό ποσοστό, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη και την εξέλιξή τους. Εφόσον αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές των θερμικών και να μειωθούν οι τιμές των ηλεκτρικών, είναι προφανές ότι σύντομα θα έρθει το σημείο μετάβασης για το ποιά από τα δύο θα είναι τα πιο συμφέροντα.

2. Θα κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης

Το κόστος της εργασίας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη μείωση της τιμής, συνεπώς η κατασκευή των φτηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να γίνεται σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης ή της Βόρειας Αφρικής, που εξακολουθούν να έχουν χαμηλότερους μισθούς σε σχέση με την κεντρική Ευρώπη. Αυτό δεν είναι απόλυτο, καθώς ενδεχομένως να μπορούν να κατασκευάζονται και εντός Ε.Ε., αλλά με πιο απλοποιημένες μεθόδους παραγωγής που θα χρειάζονται μικρότερο ανθρώπινο δυναμικό.

3. Δεν θα έχουν κορυφαία ισχή ή αυτονομία
Μικρότερη μπαταρία σημαίνει και μικρότερη αυτονομία, όμως αν τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν μεταξύ 100 και 200 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση μπορούν κάλλιστα να καλύπτουν τις βασικές καθημερινές ανάγκες στην πόλη. Εξάλλου, μπορούν να υπάρξουν και επιλογές μεγαλύτερων μπαταριών για όσους έχουν να διαθέσουν λίγα περισσότερα χρήματα από εκείνα της βασικής έκδοσης. Επιπλέον, δεν θα χρειάζονται ακριβές πλατφόρμες ταχείας φόρτισης καθώς η φόρτιση με 22 kW σε AC φορτιστές θα είναι αρκετή. Όσο για του κινητήρες, 100-120 ίπποι θα είναι αρκετοί για τις ανάγκες της καθημερινότητας, και επιπλέον θα είναι πολύ πιο ροπάτοι σε σχέση με έναν σημερινό turbodiesel.

4. Ο εξοπλισμός θα είναι ο βασικός

Αυτό δεν αλλάζει σε σχέση με τα σημερινά προσιτά αυτοκίνητα. Παρότι οι σουίτες ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό -λόγω νομοθεσίας- άλλα στοιχεία του εξοπλισμού μπορούν κάλλιστα να αφαιρεθούν, για να μειωθεί το κόστος. Τα συστήματα πολυμέσων μπορεί να είναι πιο απλά (αρκούν τα Android Auto και Apple CarPlay) χωρίς φωνητικές εντολές, οι οθόνες μικρότερες, τα καθίσματα να μην είναι θερμαινόμενα, ούτε καν τα φώτα να είναι LED.

5. Θα παράγονται μαζικά

Όπως συμβαίνει πάντοτε στην οικονομία, όσο πιο μαζική είναι η παραγωγή τόσο πιο πολύ μειώνεται το κόστος κάθε μονάδας. Σε αυτό το πλαίσιο δεν αποκλείεται να υπάρξουν διευρυμένες συνέργειες μεταξύ των κατασκευαστών, ή των μεγάλων ομίλων της αυτοκίνησης, για κοινά εξαρτήματα. Και επιπλέον, οι κατασκευαστές και πάλι θα έχουν τη δυνατότητα μεγαλύτερων κερδών προσφέροντας τα ίδια μοντέλα με πιο premium χαρακτηριστικά και εξοπλισμό, για όσους μπορούν να διαθέσουν λίγα περισσότερα χρήματα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μικρά και προσιτά θερμικά αυτοκίνητα.

πηγή: www.carandmotor.gr

Σε ποιο Υπουργείο μεταφέρθηκε το «τμήμα Ηλεκτροκίνησης»;

Ο γενικός γραμματέας θα είναι πλέον αρμόδιος τόσο για την κίνηση χωρίς ρύπους όσο και για το γνωμοδοτικό συμβούλιο του κλάδου.

Περισσότερες αρμοδιότητες για την ηλεκτροκίνηση ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Π.Δ. 77, ΦΕΚ Α 130) τις οποίες απέκτησε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Μάλιστα σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα οι νέες αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτροκίνησης, και του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου για την ηλεκτροκίνηση μεταφέρονται στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή στον κ. Γιάννη Ξιφαρά.

Ειδικότερα όπως αναγράφει το Προεδρικό Διάταγμα: «Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μεταφέρονται στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων: (α) το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας του άρθρου 47Α’ του π.δ. 132/2017 (Α’ 160), το οποίο προστέθηκε με την περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 40 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) και (β) το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο για την ηλεκτροκίνηση του άρθρου 42 του ν. 4710/2020.»

Η συγκεκριμένη αλλαγή προφανώς έρχεται στο πλαίσιο των πολιτικών αλλαγών που υλοποιήθηκαν στα δύο Υπουργεία και είναι ξεκάθαρο ότι το μεγαλύτερο βάρος στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πέφτει πλέον στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς η κ. Αλεξάνδρα Σδούκου ανέλαβε τη θέση της Υφυπουργού στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας από Γενική Γραμματέας που ήταν στην προηγούμενη κυβέρνηση.

Επίσης στον Γενικό Γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μεταφέρεται και ολόκληρη η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Αγροτικών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών.

πηγή: www.carandmotor.gr

Toyota: Ανακαλύψαμε το «Άγιο Δισκοπότηρο» της ηλεκτροκίνησης

Η Toyota ανακοίνωσε ότι έχει κάνει ένα τεχνολογικό άλμα που θα της επιτρέψει να μειώσει στο μισό το βάρος, το μέγεθος και το κόστος των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να προμηνύει μια σημαντική πρόοδο για την ηλεκτροκίνηση γενικότερα.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο εφάρμοζε ήδη σχέδιο για την κυκλοφορία αυτοκινήτων με προηγμένες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες προσφέρουν οφέλη σε σύγκριση με τις μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών, έως το 2025.

Όπως μεταδίδει ο Guardian, η Toyota ανακοίνωσε ότι έχει απλοποιήσει την παραγωγή του υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή τους, χαιρετίζοντας την ανακάλυψη ως ένα σημαντικό άλμα που θα μπορούσε να μειώσει δραματικά τους χρόνους φόρτισης και να αυξήσει την αυτονομία.

«Τόσο για τις υγρές όσο και για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, στοχεύουμε να αλλάξουμε δραστικά την κατάσταση όπου οι τρέχουσες μπαταρίες είναι πολύ μεγάλες, βαριές και ακριβές», δήλωσε ο Κέιτζι Κάιτα, πρόεδρος του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τις ουδέτερες εκπομπές άνθρακα. «Όσον αφορά τις δυνατότητες, θα επιδιώξουμε να μειώσουμε στο μισό όλους αυτούς τους παράγοντες».

Ο Ντέιβιντ Μπέιλι, καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, είπε ότι εάν οι ισχυρισμοί της Toyota είναι βάσιμοι, θα μπορούσε να είναι μια στιγμή ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Συχνά υπάρχουν καινοτομίες στο στάδιο του πρωτοτύπου, αλλά στη συνέχεια η εξέλιξη είναι δύσκολη» είπε. «Αν πρόκειται για μια πραγματική ανακάλυψη, θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού, να αποτελέσει το ιερό δισκοπότηρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

πηγή: energypress.gr