Home Blog Page 16

Στις 10 Οκτωβρίου το 4th Electric Vehicles Conference, υπό την αιγίδα του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.

Το 4th Electric Vehicles Conference ‘Charging the Future of Mobility’ θα πραγματοποιηθεί την Tρίτη, 10 Οκτωβρίου 2023 στο Αμφιθέατρο ΟΤΕΑcademy, υπό την αιγίδα του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.

Το Electric Vehicles Conference που έχει προσελκύσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του παγκόσμιου κλάδου της ηλεκτροκίνησης, για 4η συνεχή χρονιά θέτει στο επίκεντρο την αναγκαιότητα για την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών φόρτισης στην Ελλάδα.

Φέτος, το 4th Electric Vehicles Conference εστιάζει στην τεχνολογική και κατασκευαστική πρόοδο, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ωφέλιμη και αποτελεσματική για ένα ευρύτατο φάσμα επιχειρηματικών κλάδων. Από τον τομέα του τουρισμού μέχρι τον χώρο των logistics, από τις κατασκευαστικές εταιρίες μέχρι τις εταιρίες πληροφορικής, τους παρόχους ενέργειας, τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής και τους εισαγωγείς οχημάτων, η στροφή στη νέα κινητικότητα ανοίγει τον δρόμο της εξοικονόμησης, του εκσυγχρονισμού, της αξιοποίησης των ΑΠΕ και της επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές στο www.electricvehicleconference.gr

Έρευνα: Απαραίτητες οι ενισχύσεις για να λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ

Για να μπορέσουν τα κράτη – μέλη της ΕΕ και οι εμπλεκόμενοι φορείς/επιχειρήσεις να προσφέρουν απρόσκοπτα ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα οχήματα, χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα χρειάζονται ενισχύσεις, επενδύσεις και επεκτάσεις του σημερινού δικτύου.

Αυτό δείχνει η έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος σε πέντε κράτη μέλη της ΕΕ, στην οποία γίνεται σαφές ότι αν και ορισμένοι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα πρέπει να έχουν υψηλές συνδέσεις δικτύου, αυτοί δεν θα πρέπει να γίνουν εμπόδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Όλα τα μέρη που εμπλέκονται στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης (κυβερνήσεις, φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης, διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας) θα πρέπει να ξεκινήσουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τον προγραμματισμό το συντομότερο δυνατό για να διασφαλίσουν τόσο τις σημερινές όσο και τις μελλοντικές ανάγκες φόρτισης τόσο των αυτοκινήτων, αλλά κυρίως των φορτηγών για τα οποία οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και πολύ πιο απαιτητικές από αυτές των αυτοκινήτων.

Το κλειδί για μια επιτυχημένη και έγκαιρη απορρόφηση της υποδομής φόρτισης είναι να γνωρίζουμε πότε και πού θα προκύψει η ζήτηση. Ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας έχουν αρχίσει να επεξεργάζονται σχέδια ανάπτυξης που βασίζονται στην προβλεπόμενη ζήτηση. Τα φιλόδοξα πρότυπα διοξειδίου του άνθρακα για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι κάτι το δεδομένο καθώς έχει αποφασιστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σταδιακή μείωση των εκπομπών τόσο από το 2025 και το 2030, όσο και για το 2035 και μετά.

Και φυσικά αυτή η ενέργεια που θα απαιτηθεί για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Τότε μόνο θα υπάρξει ηλεκτροκίνηση με μηδενικούς ρύπους. Σε διαφορετική περίπτωση το πρόβλημα των εκπομπών ρύπων θα μετατοπιστεί αλλού, χωρίς να έχουμε πετύχει την απόλυτη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

πηγή: energypress.gr

Η Ευρώπη ετοιμάζει επίθεση στην Κίνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί μια έρευνα που ίσως αλλάξει τα δεδομένα -και τις τιμές- για τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Είναι πια ξεκάθαρο ότι η Ευρώπη ετοιμάζει οικονομικό πόλεμο στην Κίνα

ΗΕυρωπαϊκή Ένωση δρομολογεί έρευνα σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς η Ευρώπη ανησυχεί (και καλά κάνει) για την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας της.

Η πρόεδρος της Κομισιόν μίλησε ξεκάθαρα για την έρευνα

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε την έρευνα, λέγοντας ότι η παγκόσμια αγορά κατακλύζεται από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα.

“Η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας”, δήλωσε η επικεφαλής του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ στην ετήσια ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. “Και καθώς δεν δεχόμαστε αυτή τη στρέβλωση από το εσωτερικό της αγοράς μας, δεν τη δεχόμαστε και από το εξωτερικό”.

Η έρευνα ανοίγει παρά τις ανησυχίες για αντίποινα από την Κίνα, σημάδι της αυξανόμενης ανησυχίας για την ικανότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών να ανταγωνιστούν την κινεζική βιομηχανία.

Η Κίνα φιλοξενεί μια πληθώρα κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζονται από κυβερνητικά κίνητρα τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους αγοραστές, και πολλές από τις νεοσύστατες εταιρείες της δεν έχουν ακόμη δημιουργήσει σταθερά κέρδη.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της ηγέτιδας σε όσα μπαίνουν στην πρίζα BYD και των νεότερων εισερχόμενων όπως η Nio, ετοιμάζονται να αυξήσουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη με μια σειρά από ηλεκτρικά σε ανταγωνιστικές τιμές που, αν επιτύχουν, θα πλήξουν κατασκευαστές μεγάλου όγκου πωλήσεων, όπως η Stellantis και ο όμιλος Volkswagen.

Στην πατρίδα τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας δέχονται πιέσεις εν μέσω της επιβράδυνσης της καταναλωτικής ζήτησης που έχει προκαλέσει έναν επιθετικό πόλεμο τιμών.

Το παιχνίδι των επιδοτήσεων

Η ΕΕ διεξήγαγε φέτος μια προσωρινή αναθεώρηση των κανόνων της για τις κρατικές ενισχύσεις για να αντιμετωπίσει τις μαζικές επιδοτήσεις που παρέχουν οι ΗΠΑ και η Κίνα, ιδίως στις πράσινες τεχνολογίες.

Η Ευρώπη ανησυχεί ιδιαίτερα για τις οικονομικές πρακτικές της Κίνας, καλώντας το Πεκίνο να ανοίξει την αγορά του για να εξισορροπήσει τις διμερείς εμπορικές σχέσεις και θέτοντας σε εφαρμογή νέα μέσα για την αντιμετώπιση των καταναγκαστικών πρακτικών της Κίνας.

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire βρίσκεται ήδη στο Βερολίνο για να πιέσει τη Γερμανία για αυστηρότερα μέτρα προστασίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

“Χρειαζόμαστε τώρα μια ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική που να είναι πολύ πιο προληπτική, πολύ πιο καινοτόμα, πολύ πιο προστατευτική των βιομηχανικών μας συμφερόντων σε σχέση με την Κίνα και τις ΗΠΑ”, δήλωσε ο Le Maire πρόσφατα. “Δεν έχουμε ούτε μια μέρα για χάσιμο”, πρόσθεσε. Να τονίσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο La Maire ασχολείται με το θέμα.

Πάντως την περασμένη εβδομάδα, στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, οι CEO των BMW, Mercedes και VW Group μίλησαν θετικά για την εμβάθυνση των δεσμών με τους Κινέζους. Το αφεντικό της Mercedes, Ola Kallenius, δήλωσε ότι οι δασμοί και τα εμπορικά εμπόδια με την Κίνα δεν είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. “Πρέπει να υποστηρίξουμε το ελεύθερο εμπόριο”, δήλωσε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Οχημάτων Νέας Ενέργειας που διεξάγεται στην Κίνα.

Η Φον ντερ Λάιεν θα πρέπει επίσης να αποφασίσει σύντομα αν θα επιμείνει στα σχέδια για την εισαγωγή δασμών από το επόμενο έτος στα ηλεκτρικά οχήματα που μεταφέρονται μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που ορισμένοι αξιωματούχοι και η βιομηχανία λένε ότι θα βλάψει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα.

Το θέμα εξακολουθεί να συζητείται εσωτερικά και δεν έχει ληφθεί ακόμη η τελική απόφαση για το αν θα καθυστερήσει η κίνηση αυτή.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Προ των πυλών τo ηλεκτρικό Renault 5 -Πόσο θα κοστίζει στην Ευρώπη

Ο «πυρετός» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου των 25.000 ευρώ μαίνεται αμείωτος μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών του κόσμου, και τώρα όλα δείχνουν ότι το νέο Renault 5 θα είναι ένα εξ αυτών.

Η Άνοιξη του 2024 θα φέρει την αναβίωση ενός εκ των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων της Renault, του R5, και ήδη πληθαίνουν οι αξιόπιστες πληροφορίες για τις προδιαγραφές του. Οι τελευταίες αναφέρουν ότι η αυτονομία του θα αγγίζει τα 420 χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση, και ότι η τιμή του θα ξεκινά κάτω από τα 25.000 ευρώ.

Το Renault 5 εντάσσεται στη στρατηγική «Renaulution» της γαλλικής εταιρείας, η οποία ξεκίνησε με τα Megane E-Tech και Scenic E-Tech. Το πρώτο πρωτότυπο του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2021, αλλά έκτοτε διαρρέουν όλο και περισσότερα στοιχεία για αυτό – καθώς και εργοστασιακές παραλλαγές του, όπως η έκδοση Roland Garros.

Πέραν της νεο-ρετρό εμφάνισής του, που παραπέμπει εμφανώς στο θρυλικό R5 της δεκαετίας του 1980, ο ηλεκτρικός διάδοχός του -σύμφωνα με τις ανεπιβεβαίωτες αλλά αξιόπιστες πληροφορίες- θα έχει μήκος 3,96 μέτρων, αλλά με πιο διακριτικές γραμμές σε σχέση με το -εικονιζόμενο- πρωτότυπο.

Θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV του ομίλου Renault, αν και σε ποσοστό 70% αυτή η αρχιτεκτονική θα μοιράζεται κοινά μέρη με τη γνωστή CMF-B (των ClioCapturArkana και των Dacia) για λόγους περιορισμού του κόστους.

Η χωρητικότητά της θα είναι 42 ή 52 kWh, και στη δεύτερη περίπτωση θα προσφέρει αυτονομία 420 χιλιομέτρων ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Επιπλέον, θα διαθέτει και τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2G) για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από το αυτοκίνητο στο σπίτι ή σε άλλες συσκευές ή ακόμα και άλλα αυτοκίνητα.

Οι πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι η πίσω ανάρτηση του νέου Renault 5 θα είναι πολλαπλών συνδέσμων – όχι μόνο για τη σημαντικά ανώτερη απόσβεση και στιβαρότητα της οδικής συμπεριφοράς, αλλά και για την εξοικονόμηση χώρου για τη μπαταρία.

Το νέο R5 θα κατασκευάζεται μαζί με τα ηλεκτρικά Megane και Scenic στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Douai, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του θα παράγεται από τη γαλλική Cleon και οι μπαταρίες από την Envision στην Κίνα – τουλάχιστον μέχρι το 2025.

Στόχος της γαλλικής εταιρείας είναι να λανσάρει το νέο της ηλεκτρικό citycar με τιμή βάσης κάτω των 25.000 ευρώ, χωρίς τις όποιες επιδοτήσεις κάθε χώρας. Προφανώς θα πρόκειται για την έκδοση των 125 hp με τη μπαταρία των 42 kWh, και με περιορισμένο εξοπλισμό. Ωστόσο, θα συμβάλλει και αυτή στο συνεχιζόμενο «εκδημοκρατισμό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στο άλλο άκρο, οι ακριβότερες εκδόσεις του R5 θα περιλαμβάνουν και τη σπορ με την ονομασία Esprit Alpine, καθώς και την πολυτελέστερη Roland Garros. Η επίσημη πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής του φημολογείται ότι θα γίνει στο Σαλόνι της Γενέυης το Μάρτιο του 2024, και οι παραγγελίες του θα ανοίξουν τον επόμενο Μάιο – τον καιρό της διεξαγωγής του τουρνουά τένις Roland Garros.

πηγή: www.carandmotor.gr

Nissan Micra: Όσα γνωρίζουμε για την ηλεκτρική νέα γενιά του

Στην έκτη του γενιά το δημοφιλές citycar της Nissan θα κάνει τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό, ως αδερφό μοντέλο του νέου Renault 5, και αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2025.

Το Nissan Micra κλείνει φέτος 40 χρόνια στην Ευρώπη: ήρθε στην ήπειρό μας το 1983, ένα χρόνο μετά το λανσάρισμά του στην Ιαπωνία, και ακολουθήθηκε από ακόμη τέσσερις γενιές – άλλες με περισσότερη εμπορική επιτυχία, και άλλες με λιγότερη.

Η τελευταία, η τρέχουσα από τις γενιές αυτές έφτασε στο τέλος της παραγωγής της το Δεκέμβριο του 2022, αλλά η ιστορία του Micra δεν σταματά εκεί: το 2025 αναμένεται η έκτη του γενιά, που θα κάνει τον κομβικό για την ιστορία αυτού του citycar εξηλεκτρισμό του.

Θα προκύψει από τη συμμαχία της Nissan με τη Renault -για τη χρήση κοινών εξαρτημάτων και για τις οικονομίες κλίμακας-, όπως συνέβη και με την πέμπτη γενιά του Micra που κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο του Flins, στην Yvelines της βόρειας Γαλλίας, και μοιραζόταν αρκετά μηχανικά μέρη με το Renault Clio.

Το νέο Micra θα μοιράζεται τα ηλεκτρικά συστήματα και τη γραμμή παραγωγής στο Douai με το νέο Renault 5, που αναμένεται να λανσαριστεί πρώτο, τον Μάρτιο του 2024. Και τα δύο ηλεκτρικά πόλης θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-B και θα μοιράζονται τους ίδιους ηλεκτροκινητήρες και τις ίδιες μπαταρίες.

Συγκεκριμένα, το Micra θα χρησιμοποιεί τον ηλεκτρικό κινητήρα ePT-100 kW του R5 E-Tech που θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος – 120 και 150 ίππων. Αν και φημολογείται ότι το ιαπωνικό αντίτυπο μπορεί, αρχικά τουλάχιστον, να διατίθεται με τον λιγότερο ισχυρό από τους δύο.
Όσο για την αυτονομία του, υιοθετώντας τη νέα γενιά των πιο αποδοτικών κυψελών του γαλλικού ομίλου το Micra αναμένεται να έχει αυτονομία που θα φτάνει τα 400 χιλιόμετρα με κάθε πλήρη φόρτιση. Αυτό ισχύει για την έκδοση με τη μεγαλύτερου μεγέθους μπαταρία.

Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση του νέου Micra από το R5 έχει να κάνει φυσικά με την εμφάνιση και το σχεδιασμό, που θα είναι πολύ διαφορετικός στα δύο αυτοκίνητα. Πέρσι, μάλιστα, η Nissan δημοσίευσε μια σειρά από ψηφιακές εικόνες που αποκάλυπταν τις σχεδιαστικές κατευθύνσεις του νέου Micra με αρκετές λεπτομέρειες.

Πάντως, σε αντίθεση με το νέο Renault 5 που έχει εκτεταμένες αισθητικές επιρροές από το θρυλικό του πρόγονο, το νέο Micra θα αφήσει ολοκληρωτικά στο παρελθόν τις πέντε προηγούμενες γενιές του. Και όπως φαίνεται θα έχει πιο λιτές γραμμές από τον γαλλικό αδερφό του.

Όπως προαναφέρθηκε, τα R5 και Nissan Micra θα παράγονται παράλληλα στο εργοστάσιο του Douai – όπου η γραμμή παραγωγής έχει προσαρμοστεί στην πλατφόρμα CMF-B και ήδη βγάζει το Renault Megane E-Tech. Όπως φημολογείται, η τιμή του νέου, ηλεκτρικού Nissan Micra θα ξεκινά στην Ευρώπη από τα περίπου 28.000 ευρώ (χωρίς τις όποιες επιδοτήσεις ανά χώρα).

πηγή: www.carandmotor.gr

Έως και 86% το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά έως το 2030

Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.

Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.

Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.

Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.

Από την άλλη η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και από τότε η ζήτηση πέφτει σταδιακά. Μέχρι το 2030 η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα θα μειώνεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνει κάθε χρονιά σταδιακά, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να στρέφουν την προσοχή τους στις ανανεώσιμες πηγές, που από την μία θα τους δώσουν φθηνή ηλεκτρική ενέργεια και από την άλλη θα μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

πηγή: energypress.gr

Οι υπερμπαταρίες θα αλλάξουν τις επιδόσεις των Ηλεκτρικών Οχημάτων

Στην ερώτηση τι θέλουν περισσότερο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πολλοί οδηγοί αναφέρουν τρία πράγματα: μεγάλη αυτονομία, σύντομο χρόνο φόρτισης και ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με ένα όχημα με παρόμοιο εξοπλισμό και κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για να βοηθήσουν στην επίτευξη αυτών των στόχων, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν τρόπους αντικατάστασης των παραδοσιακών μπαταριών ιόντων λιθίου (Li-ion), που τροφοδοτούν τα περισσότερα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, με πιο προηγμένες εκδόσεις στερεάς κατάστασης.

Αυτοί οι νέοι τύποι υπερ-μπαταριών υπόσχονται εδώ και καιρό ταχύτερη φόρτιση και πολύ μεγαλύτερη αυτονομία. Τελικά, έπειτα από χρόνια τεχνικών προβλημάτων, οι προσπάθειες για την κατασκευή τους αποδίδουν καρπούς, με τις πρώτες μπαταρίες ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης να αναμένεται να μπουν στην παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, άρχισε να εξετάζει μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2012. Με την πάροδο των ετών σκόπευε, μάλιστα, να παρουσιάσει λειτουργικά πρωτότυπα, αν και ελάχιστα έχουν εμφανιστεί.

Ωστόσο, η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έκανε μια «τεχνολογική ανακάλυψη» και σκοπεύει να ξεκινήσει την κατασκευή μιας μπαταρίας στερεάς κατάστασης από το 2027. Η Toyota ισχυρίζεται ότι η νέα της μπαταρία θα παρέχει στα ηλεκτρικά οχήματα αυτονομία περίπου 1.200 χιλιομέτρων (746 μιλίων), δηλαδή σχεδόν διπλάσια σε σχέση με πολλά υπάρχοντα μοντέλα, ενώ θα μπορεί να επαναφορτιστεί σε περίπου δέκα λεπτά.

Η Toyota δεν είναι η μόνη. Παρόμοιες επιδόσεις υπόσχονται και άλλοι παραγωγοί που αναπτύσσουν μπαταρίες ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης. Η Nissan, για παράδειγμα, ετοιμάζει ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Γιοκοχάμα, που το επόμενο έτος θα αρχίσει να κατασκευάζει δοκιμαστικές εκδόσεις. Ένα παρόμοιο εργοστάσιο σχεδιάζει η BMW στη Γερμανία, σε συνεργασία με τη Solid Power, μια εταιρεία ανάπτυξης μπαταριών με έδρα το Κολοράντο.

Η QuantumScape, μια νεοσύστατη επιχείρηση της Silicon Valley, έχει αρχίσει να στέλνει πρωτότυπα μπαταριών στερεάς κατάστασης στη Volkswagen, την κύρια χρηματοδότριά της.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ανάπτυξη μιας μπαταρίας στερεάς κατάστασης πήρε τόσο πολύ χρόνο. Το να λειτουργήσει ένας νέος τύπος μπαταρίας σε ένα εργαστήριο είναι ένα πράγμα, αλλά η μαζική παραγωγή εκατομμυρίων σε ένα εργοστάσιο είναι δύσκολη υπόθεση.

Αν και εφευρέθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν εμπορευματοποιήθηκαν πλήρως, παρά στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αρχικά για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως φορητοί υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, και στη συνέχεια ως μεγαλύτερες εκδόσεις, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχουν από τις απαρχές της αυτοκίνησης. Η Clara Ford προτιμούσε περισσότερο το Detroit Electric του 1914 από τα βενζινοκίνητα οχήματα που κατασκεύαζε ο σύζυγός της, Henry. Όμως αυτά τα πρώιμα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και άλλα που εμφανίστηκαν τα επόμενα χρόνια, τροφοδοτούνταν σε μεγάλο βαθμό από δεκάδες βαριές μπαταρίες μολύβδου-οξέος, οι οποίες ήταν ακριβές, προσέφεραν περιορισμένη αυτονομία και εξελίσσονταν με ρυθμούς χελώνας.

Η ελαφριά και ικανή να αποθηκεύει μεγάλο φορτίο μπαταρία ιόντων λιθίου μείωσε το κόστος και αύξησε την αυτονομία (βλ. διάγραμμα 1), δίνοντας τη δυνατότητα στην ηλεκτροκίνηση να μπει επιτέλους σοβαρά στις μεταφορές. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης μπορούν να μετασχηματιστούν περαιτέρω.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχικά θεώρησαν τις κυψέλες στερεάς κατάστασης ελκυστικές για λόγους ασφάλειας, επειδή, όσο ισχυρές και αν είναι, οι παραδοσιακές κυψέλες ιόντων λιθίου ενέχουν κινδύνους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περιέχουν υγρό ηλεκτρολύτη, ο οποίος συνήθως αποτελείται από οργανικούς διαλύτες, οι οποίοι είναι εξαιρετικά εύφλεκτοι. Ως εκ τούτου, εάν μια μπαταρία ιόντων λιθίου υποστεί ζημιά, κάτι που μπορεί να συμβεί σε ατύχημα, ή εάν υπερθερμανθεί κατά την επαναφόρτιση, μπορεί να εκραγεί και να πάρει φωτιά. Η χρήση ενός μη εύφλεκτου, στερεού ηλεκτρολύτη αποτρέπει αυτόν τον κίνδυνο.

Οι στερεοί ηλεκτρολύτες μπορούν να κατασκευαστούν από διάφορες χημικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένων των πολυμερών και των κεραμικών. Αλλά ακόμα και η Toyota, μετρ της μαζικής παραγωγής, αρχικά δυσκολεύτηκε να κάνει τις κυψέλες στερεάς κατάστασης να λειτουργούν αποτελεσματικά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Από μόνος του, ένας στερεός ηλεκτρολύτης δεν βελτιώνει απαραίτητα την απόδοση της μπαταρίας, αλλά επιτρέπει τον επανασχεδιασμό της μπαταρίας ιόντων λιθίου, για παράδειγμα, ώστε να μπορεί να γίνει ακόμα μικρότερη και ελαφρύτερη, και έτσι να χωράει περισσότερη ενέργεια σε λιγότερο χώρο. Επιτρέπει επίσης στους μηχανικούς να διευρύνουν το φάσμα των υλικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την παραγωγή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου και να πειράξουν τον τρόπο λειτουργίας της.

πηγή: energypress.gr

Τελικά οι ταχυφορτιστές μειώνουν τη ζωή της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα ερωτηματικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο περισσότερος κόσμος εστιάζει στους χρόνους φόρτισης και στη δυνατότητα των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων να υποστηρίξουν υπερταχεία φόρτιση, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια παραμονής ενός οχήματος σε έναν σταθμό.

Όμως υπάρχει και μια σημαντική παράμετρος που έχει να κάνει με τον αντίκτυπο που έχει η γρήγορη φόρτιση στη ζωή της μπαταρίας.

Υπάρχει διάχυτη η άποψη ότι η χρήση ταχυφορτιστή κατά κύριο λόγο, μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Ισχύει πράγματι κάτι τέτοιο; Πρόσφατη μελέτη της Recurring Auto που ανέλυσε δεδομένα φόρτισης σε πάνω από 12.500 οχήματα Tesla στις ΗΠΑ, κατέληξε σε ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα. Πως ο ρυθμός υποβάθμισης της εμβέλειας της μπαταρίας, είναι στατιστικά παρόμοιος σε σύγκριση με τη φόρτιση σε φορτιστή AC.

Ελάχιστη έως καμία διαφορά

Η εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί εκθέσεις ανάλυσης ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, συνέκρινε αυτοκίνητα που φορτίζουν γρήγορα τουλάχιστον το 90% του χρόνου, με αυτοκίνητα που φορτίζουν γρήγορα λιγότερο από το 10% του χρόνου και τα αποτελέσματα δείχνουν ελάχιστη έως καμία διαφορά μεταξύ των δύο μεθόδων φόρτισης. Τα μοντέλα που συμμετείχαν στο δείγμα, ήταν Tesla Model 3 και Model Y.

Η επιλογή μεταξύ συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος, δεν είναι η μόνη παράμετρος που μπορεί να επηρεάσει τη μπαταρία μακροπρόθεσμα, με παράγοντες όπως οι ακραίες θερμοκρασίες και η πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή στάθμη φόρτισης να παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στη διάρκεια ζωής.

Πώς μπορείς να βοηθήσεις τη μπαταρία

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της Recurring Auto, τα συστήματα διαχείρισης θερμότητας και τάσης της μπαταρίας στα οποία έχουν επενδύσει οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, προστατεύουν τις μπαταρίες τους από πιθανές βλάβες που προκαλεί η συνήθης χρήση ταχυφορτιστή.

Για να βοηθήσεις την μπαταρία να αντέξει όσο το δυνατόν περισσότερο στο χρόνο, η χρήση της λειτουργίας προ-προετοιμασίας είναι ύψιστης σημασίας, τόσο σε ακραία ζέστη όσο και σε ακραίο κρύο, καθώς έτσι οι κυψέλες φτάνουν στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν από την τοποθέτηση του καλωδίου φόρτισης. Κάτι ακόμη που βοηθάει, είναι να αποφεύγεις την ταχυφόρτιση όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή, καθώς η αντίστασή της είναι υψηλότερη σε αυτά τα επίπεδα με αποτέλεσμα την επιπλέον επιβάρυνσή της.

πηγή: news.b2green.gr

Γιατί η Ευρώπη χρειάζεται οπωσδήποτε πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Υπό τον φόβο της κινέζικής εισβολής, εταιρείες όπως η Renault στοχεύουν σε μείωση του κόστους παραγωγής των ηλεκτρικών τους ακόμη και κατά 40%

Οεφιάλτης της Κίνας φαίνεται πως αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα στο οποίο καλούνται να βρουν λύση οι ευρωπαίοι κατασκευαστές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου ανησυχούν για την “εισβολή” φτηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα. Ενδεικτικό του πονοκέφαλου που προκαλεί η απόβαση των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη, είναι η δήλωση της Renault ότι στοχεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων της κατά 40%.

Ο οικονομικός διευθυντής της Renault, Thierry Pieton, δήλωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για να αποκρούσει τον ανταγωνισμό των τιμών, είναι να μειώσει η γαλλική εταιρεία το δικό της κόστος ανάπτυξης και παραγωγής. Ο στόχος του 40% τοποθετείται χρονικά μετά το 2027 και αφορά την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι ο όμιλος θα αρχίσει να βλέπει σημαντικά χαμηλότερο κόστος παραγωγής ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, χάρη στη μείωση του κόστους των πρώτων υλών.

Η ιδέα των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων βέβαια, αποτελεί προτεραιότητα για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η στροφή προς την “καθαρότερη” οδήγηση έχει έρθει με υψηλό αντίτιμο για τον καταναλωτή, κυρίως λόγω του κόστους των μπαταριών.

Κλειδί το χαμηλό εργατικό κόστος

Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η SAIC, έχουν επενδύσει σημαντικά στην ηλεκτροκίνηση, πετυχαίνοντας χαμηλότερο κόστος εργατικών και συνεργαζόμενοι με εγχώριους προμηθευτές μπαταριών, ώστε να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.

Το 2022, οι κινεζικές εταιρείες είχαν μερίδιο 9% στην ευρωπαϊκή αγορά EV, σχεδόν διπλάσιο από το προηγούμενο έτος. Και ο ρυθμός δείχνει να επιταχύνεται.

Εκτός όμως από τις κινεζικές εταιρείες, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν και μια ακόμη πρόκληση, που ακούει στο όνομα Tesla. Η οποία, έχει μειώσει τις τιμές των μοντέλων της αρκετές φορές φέτος, ακόμη και αν αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση του περιθώριου κέρδους της.

Οι αγοραστές όμως δεν ενδιαφέρονται για τα κέρδη της Tesla, αλλά για τα δικά τους. Και ως αποτέλεσμα, Tesla και MG ήταν οι μεγάλοι νικητές των πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023.

25% πλεονέκτημα κόστους

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε πρόσφατα ότι ο ανταγωνισμός με τους κινέζους κατασκευαστές θα είναι “εξαιρετικά σκληρός”. “Η ανταγωνιστικότητα του κόστους τους είναι κατά 25% καλύτερη από τη δική μας. Πρέπει να πολεμήσουμε”, είπε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε: “Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το δικό μας κόστος για να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να παράγουμε κέρδη με προσιτές τιμές για τις μεσαίες τάξεις μας”.

Ο Tavares θεωρεί πως οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να χρησιμοποιήσουν “τα ίδια όπλα” με τους κινέζους αντιπάλους τους, προμηθεύοντας εξαρτήματα σε χώρες με χαμηλότερο κόστος και συνάπτοντας συνεργασίες με προμηθευτές μπαταριών που προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό ενέργειας, κόστους και βάρους.

Στο τέλος της ημέρας, ο Tavares εκτιμά πως θα πρέπει να είναι σε θέση να πουλήσουν μοντέλα όπως το Citroen e-C3 σε τιμή 25.000 ευρώ ή και λιγότερο και φυσικά να μπορούν να έχουν κέρδος. Για να το πετύχουν αυτό, ξεκινούν από την κατασκευή του εν λόγω μοντέλου τον επόμενο χρόνο στη Σλοβακία, που έχει χαμηλότερο εργατικό κόστος από τα εργοστάσια της Δ. Ευρώπης.

πηγή: topgeargreece.gr

Όσα γνωρίζουμε για το μικρό Tesla -Μπορεί η τιμή του να πέσει ακόμα και στις 21.700 ευρώ

Το νέο μικρό Tesla -που ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί αν θα έχει την ονομασία Model 2 ή άλλη- προχωρά με γοργούς ρυθμούς μετά από χρόνια φημολογίας. Διαβάστε όλες τις νέες πληροφορίες για το μικρό αμερικανικό ηλεκτρικό.

Οι πληροφορίες αυτές παρατίθενται από το πρακτορείο Reuters αλλά παραμένουν ανεπιβεβαίωτες, φυσικά, από την εταιρεία της Καλιφόρνιας. Όπως αναφέρουν, το «Model 2» θα κατασκευάζεται στην Ινδία, και για το λόγο αυτό θα είναι εφικτό να πέσει η τιμή της βασικής του έκδοσης ακόμα και στα 21.700 ευρώ.

Ανεπίσημα υποθετικά σχέδια για το νέο μικρό Tesla

Αυτό που έχει πειβεβαιωθεί, από τον ίδιο τον Elon Musk, είναι ότι η Tesla όντως ετοιμάζει ένα μικρότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε εύρος τιμής μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ. Μετά την φαινομενική επιτυχία των Model 3 και Model Y σε όλο τον πλανήτη, το μικρό Tesla είναι ικανό να μεταμορφώσει την εταιρεία σε παγκόσμιο γίγαντα της αυτοκίνησης.

Σύμφωνα με το Reuters, λοιπόν, η κατασκευή του προς το παρόν αποκαλούμενου Model 2 στην Ινδία θα το καταστήσει διαθέσιμο τόσο στην εγχώρια αγορά, όπου αναμένεται να έχει τεράστιο ενδιαφέρον, όσο και για εξαγωγές σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.

Ανεπίσημα υποθετικά σχέδια για το νέο μικρό Tesla

Μάλιστα, τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι εκπρόσωποι της εταιρείας θα συναντηθούν σύντομα με τον Ινδό υπουργό Εμπορίου με αντικείμενο τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου στην ασιατική χώρα. Κι όλες οι ενδείξεις συντείνουν στο ότι αυτό το νέο εργοστάσιο θα φιλοξενήσει τη γραμμή παραγωγής του Model 2.

Προς το παρόν το πιο φτηνό αυτοκίνητο της Tesla, το Model 3, ξεκινά από τις 38.000 ευρώ – που προφανώς είναι μια τιμή η οποία παραμένει -παρά τις πρόσφατες μεγάλες μειώσεις τιμών- απρόσιτη από πολύ μεγάλο ποσοστό του αγοραστικού κοινού. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις του Model 2 αναμένονται πολλαπλάσιες από του Model 3.

Θυμίζουμε ότι οι επαφές της Tesla με την ινδική κυβέρνηση έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Μάιο, για την θεμελίωση μονάδας κατασκευής μπαταριών αυτοκινήτων στη χώρα. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν το Model 2 θα παράγεται και σε άλλες χώρες, πέραν της Ινδίας. Δεν είναι διόλου απίθανο να κατασκευάζεται και στο Μεξικό, όπου η εταιρεία χτίζει ένα εργοστάσιο «μεγάλης παραγωγής πάνω σε χαμηλού κόστους πλατφόρμες».

Όσον αφορά στο αυτοκίνητο καθαυτό, δεν έχουν διαρρεύσει πολλές πληροφορίες ακόμη για το νέο «Model 2». Ωστόσο, γνωρίζουμε ήδη επισήμως πως θα είναι 15% μικρότερο σε μήκος και 30% ελαφρύτερο από το Model 3, καθώς και ότι θα διαθέτει 25% μικρότερη μπαταρία. Το ανακοίνωσε πρόσφατα το μέλος της διοίκησης της εταιρείας, Pierre Ferragu.

Ο Ferragu επίσης επιβεβαίωσε ότι το νέο, μικρό Tesla θα έχει σπουδαίες καινοτομίες στο σχεδιασμό, στην αρχιτεκτονική και στις μεθόδους παραγωγής του ώστε το κόστος κατασκευής του να μειωθεί κατά 37 τοις εκατό σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα της εταιρείας.

Κατά συνέπεια, το Model 2 θα προσφέρει 20 τοις εκατό αυξημένο περιθώριο κέρδους στην Tesla, και -σύμφωνα πάντα με τον Ferragu- θα ξεπεράσει το περιθώριο κέρδους της Toyota με τα δικά της αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πέραν, φυσικά, του ότι το μικρό αυτό Tesla θα φέρει τη μεγάλη και ευρεία ηλεκτρική επανάσταση στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

πηγή: www.carandmotor.gr