Home Blog Page 12

Pininfarina PURA Vision: Επιτέλους ένα διαφορετικό ηλεκτρικό SUV

Όταν στοχεύεις σε ανθρώπους που βαριούνται εύκολα πρέπει να φτιάξεις ένα e-LUV και τότε ίσως ακούσεις επιφωνήματα θαυμασμού

Αυτό που βλέπεις είναι το Pininfarina Pura Vision, η συνέχεια του Pininfarina Battista. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σας υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για προϊόντα της Automobili Pininfarina, η οποία αποτελεί ξεχωριστή οντότητα από την αρχική carrozzeria.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια νεοφυή επιχείρηση, στόχος της οποίας είναι να γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Pininfarina PURA Vision

Από το 2018, μια ομάδα 116 ατόμων κατασκευάζει και βελτιώνει το hypercar Battista 1.876 ίππων (το οποίο κάτω από το υπέροχο κορμάκι του κρύβει ένα Rimac Nevera), ενώ ο νέος CEO Paolo Dellacha, πρώην επικεφαλής προϊόντος και μηχανικής, επιμένει ότι τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας είναι όλο και πιο ισχυρά.

Ένα διαφορετικό ηλεκτρικό SUV

Ναι, είναι όμορφο το Battista, αλλά το Pura Vision είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο μέσος σχεδιαστής θα πει ότι οι αναλογίες είναι λάθος αλλά μην του δώσεις σημασία. Κοίτα πόσο λίγο είναι το τζάμι και πόσο πολύ το αμάξωμα.

Δες την οροφή του Pura Vision. Κοίτα το μινιμαλιστικό εμπρός τμήμα και παρατήρησε τον τρόπο με τον οποίο το “πιλοτήριο” κάθεται μέσα στο αμάξωμα. Διαθέτει ακόμη και υπέροχες suicide πόρτες -εμπρός και πίσω.

Και είναι τεράστιο, σχεδόν έξι μέτρα μήκος, δύο μέτρα πλάτος και 1,7 μέτρα ύψος, και έχει την επιβλητική συμπεριφορά ενός αυτοκινητιστικού σούπερ γιοτ. Ο ναυτικός παραλληλισμός ενθαρρύνεται από τον επικεφαλής σχεδιασμού Dave Amantea, ο οποίος λέει ότι το Pura Vision μοιάζει πολύ με σκάφος από ψηλά. Ο Dave, πρέπει να σημειωθεί, είναι επίσης ένας από τους πιο ενθουσιώδεις ανθρώπους στον κόσμο.

“Η πρώτη ιδέα χρονολογείται από το 2018. Ένα μοντέλο σε κλίμακα 40% παρουσιάστηκε το 2019 και θέλαμε να κατανοήσουμε τι ήθελαν οι πελάτες μας”, εξηγεί. “Πρέπει να φέρουμε τον πελάτη στο επίκεντρο. Να θυμάστε ότι σε αυτούς ανήκουν τα πάντα. Πιθανότατα βαριούνται λίγο, επειδή μπορούν να αγοράσουν ό,τι θέλουν. Αυτό είναι το πιο δύσκολο, να κάνουμε αυτούς τους τύπους να εκφέρουν επιφωνήματα θαυμασμου”.

Αυτό σίγουρα δίνει στην Automobili Pininfarina περιθώριο, αν όχι απόλυτη εξουσιοδότηση, να είναι πιο εκκεντρική. Και τα κατάφεραν. Kαι οι στόχοι παραγωγής της είναι πιο φιλόδοξοι για το Pura Vision SUV από ό,τι για το Battista.

Το Pura Vision καταφέρνει να δείχνει πολύ Silicon Valley, ενώ παράλληλα διοχετεύει την ιστορία της Pininfarina. Οι πόρτες του σαλονιού παραπέμπουν στη Lancia Florida του 1956, η οροφή – που αυτή τη στιγμή συν-αναπτύσσεται με έναν Ελβετό ειδικό- απηχεί το Modulo, και το τμήμα του αμαξώματος όπου συναντιούνται οι πόρτες είναι ένας συνειδητός σύνδεσμος με το Battista.

Ένα κεντρικό “biscotto” στηρίζει τα καμπύλα μονοκόμματα πλευρικά παράθυρα, τα οποία είναι ενσωματωμένα στις πόρτες. Οι προβολείς είναι κρυφοί και χρησιμοποιούν την τεχνολογία νανοϊνών L.E.S.S. Οι ίνες έχουν πάχος μικρότερο από ένα χιλιοστό.

Κάθεται σε τροχούς 23 ιντσών, την ελάχιστη διάμετρο για ένα όχημα με τόσο τρελές αναλογίες όσο αυτές, ενώ τα ελαστικά του φέρουν μια κομψή λευκή λωρίδα. Το πίσω μέρος στενεύει όμορφα, μια άλλη πτυχή που εκτιμάται καλύτερα από ψηλά. Ένας δακτύλιος από ανοδιωμένο αλουμίνιο περιτρέχει τη ζώνη του αυτοκινήτου.

Ο Amantea λέει ότι η απλότητα στηρίζει τα πάντα, εν μέρει επειδή όσο πιο καθαρές είναι οι επιφάνειες τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίθεση που μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πελάτες αρχίζουν να ξοδεύουν πολλά στο τμήμα εξατομίκευσης. Το αμάξωμα του αυτοκινήτου που βλέπεις είναι φινιρισμένο σε γυαλιστερό χρώμα Bianco Sestriere, με ισχυρή αντίθεση από εκτεθειμένα ανθρακονήματα στα κάτω στοιχεία του αμαξώματος.

“Οι λεπτομέρειες είναι ζωτικής σημασίας. Χρειάζεστε το απροσδόκητο στοιχείο που ξεπροβάλλει για να σας δώσει το συναίσθημα”, λέει ο Amantea. “Πρέπει να καταπλήξεις τον πελάτη, να ισορροπήσεις το κλασικό αποτέλεσμα με τον φουτουρισμό. Η ιδέα του να βρίσκεις την ομορφιά στην ατέλεια, είναι στα κόκαλά μας. Το θέμα είναι να βρεις το τέλειο συναίσθημα και όχι την τέλεια ευθυγράμμιση της γραμμής”.

Το εσωτερικό είναι εξίσου υπέροχο, περιέχει τέσσερις “αιωρούμενες” καρέκλες καπετάνιου και στοχεύει σε μια πιο ευάερη αίσθηση από ό,τι δείχνει το εξωτερικό. Η κεντρική οθόνη προβάλλεται όταν χρειάζεται και εξαφανίζεται όταν δεν χρειάζεται. Κάθε προσκέφαλο διαθέτει ένα ηχείο για τη δημιουργία μεμονωμένων ζωνών ήχου.

Το ανθρακί δέρμα στο ταμπλό και τις οροφές των θυρών δημιουργεί μια “ζώνη έμφασης” που αντικατοπτρίζει την αλουμινένια στο εξωτερικό. Η κεντρική κονσόλα, οι άνω πλάτες των καθισμάτων και η επένδυση των οροφών συνδυάζουν 30% μαλλί και 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Υπάρχει ένα ψυγείο κρυμμένο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα.

Η Automobili Pininfarina αποκαλεί το Pura Vision “e-LUV” -ηλεκτρικό πολυτελές πολυχρηστικό όχημα. Δεν υπάρχουν ακόμη νέα σχετικά με την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσει ή το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Για το πρώτο γίνονται συζυτήσεις, ενώ το δεύτερο θα είναι κοινό με το Battista. Έτσι, θα έχει τις επιδόσεις για να υποστηρίξει αυτήν την εμφάνιση.

Οι 10 τάσεις στα δίκτυα φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σε συνέδριο με θέμα την φόρτιση υψηλής ποιότητας που διενήργησε πρόσφατα η Huawei αναλύθηκαν οι δέκα κορυφαίες τάσεις στο λογισμικό και στις υποδομές πλήρωσης ενέργειας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Huawei παρουσίασε τις 10 τάσεις του Charging Network για το 2024 στο συνέδριο με θέμα “High Quality Charging Everywhere”. Στην παρουσίαση, ο Wang Zhiwu, Πρόεδρος του Huawei Smart Charging Network Domain, σημείωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν αναπτυχθεί πέρα από τις προσδοκίες.

Σύμφωνα με την Huawei (η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο στο λογισμικό αυτοκινήτων) την επόμενη δεκαετία, θα υπάρξει τουλάχιστον δεκαπλάσια αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων και οκταπλάσια αύξηση στη ζήτηση φόρτισης.

Με το δίκτυο φόρτισης να βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και να παραμένει το κύριο σημείο αδυναμίας του κλάδου ηλεκτροκίνησης, η δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ποιότητας θα επιταχύνει τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων και θα ενισχύσει την τοπική βιομηχανία και το οικοσύστημα.

Καθώς επιταχύνεται ο ρυθμός μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και την επίτευξη μείωσης εκπομπών άνθρακα, η Huawei μαζί με συνεργάτες του κλάδου, δημοσιοποίησε τις 10 κορυφαίες τάσεις του 2024 για το Charging Network, με βάση εμπεριστατωμένα δεδομένα και στόχο την υψηλής ποιότητας φόρτιση οπουδήποτε.

Υψηλής ποιότητας ανάπτυξη

Η ανάπτυξη υψηλής ποιότητας του δικτύου φόρτισης αποτελεί κοινό στόχο για ολόκληρο τον κλάδο. Για την επίτευξή του, υπάρχουν τέσσερις βασικές κατευθύνσεις: ενοποιημένος προγραμματισμός και σχεδιασμός, ενοποιημένα τεχνικά πρότυπα, ενοποιημένη κρατική εποπτεία και ενοποιημένη λειτουργία O&M για τους χρήστες.

Ολοκληρωμένη και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση

Με την ανάπτυξη των ημιαγωγών ισχύος τρίτης γενιάς και των μπαταριών έλξης υψηλής ταχύτητας C, που χρησιμοποιούν υλικά όπως καρβίδιο του πυριτίου και νιτρίδιο του γαλλίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατευθύνονται προς τον τομέα High-voltage Ultra-fast charging.

Προβλέπεται ότι τα μοντέλα υπερταχείας φόρτισης σε υψηλή τάση θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των συνολικών μοντέλων το 2028.

Βέλτιστη εμπειρία

Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ευρέως γνωστά με γρήγορο ρυθμό καθώς στους ιδιοκτήτες επιβατικών οχημάτων προστίθενται και οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων ως κύριοι χρήστες. Επομένως η βασική προτεραιότητα για τη φόρτιση μετατοπίζεται από το χαμηλό κόστος, στη βέλτιστη εμπειρία.

Ασφάλεια και αξιοπιστία

Με τη συνεχή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων ο κλάδος αντιμετωπίζει μια εκθετική αύξηση του όγκου δεδομένων, θέτοντας μεγάλες προκλήσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ηλεκτρικής ασφάλειας και του cyber security.

Ένα ασφαλές και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης αποτρέπει τη διαρροή απορρήτου, την ηλεκτροπληξία, το ατύχημα πυρκαγιάς και το breakdown στην υπηρεσία.

Καθώς στο δίκτυο είναι αδύνατη η πρόβλεψη της παραγωγής και της κατανάλωσης ενέργειας, το δίκτυο φόρτισης θα έχει κομβικό ρόλο στο νέο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας όπου η ανανεώσιμη ενέργεια αποτελεί την κύρια πηγή.

Με την πορεία ανάπτυξης των επιχειρηματικών μοντέλων και τεχνολογιών, η αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου θα περάσει από τρία βασικά στάδια: one-way συντονισμού οne-way αντίδραση και two-way αλληλεπίδραση.

Power Pooling

Οι εγκαταστάσεις φόρτισης μετατοπίζονται από την αρχιτεκτονική του ενσωματωμένου φορτιστή στην αρχιτεκτονική συγκέντρωσης ισχύος για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ισχύος φόρτισης διαφορετικών μοντέλων οχημάτων σε διαφορετικά επίπεδα SOC.

Επιπλέον, ο έξυπνος προγραμματισμός πληροί τις απαιτήσεις φόρτισης όλων των μοντέλων και συμβάλλει στη βελτίωση της χρήσης του δικτύου τροφοδοσίας, στη μείωση του κόστους κατασκευής του εργοταξίου και στην υποστήριξη της μακροπρόθεσμης εξέλιξης των οχημάτων.

Πλήρως υγρή ψύξη για τη φόρτιση

Τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν ως κύριες λειτουργίες ψύξης τον αέρα ή την ημι-υγρή (semi-liquid cooling) ψύξη έχουν υψηλό ετήσιο ποσοστό αστοχίας και μικρή διάρκεια ζωής, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος συντήρησης τους.

Αντιθέτως, τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν τη λειτουργία υγρής ψύξης (Liquid-cooling) έχουν χαμηλότερο ετήσιο ποσοστό αστοχίας, μικρότερο από 5‰ και διάρκεια ζωής άνω των 10 ετών, με δυνατότητα εγκατάστασης σε διάφορα περιβάλλοντα, μειώνοντας το O&M κόστος.

Φόρτιση DC “κανονικής ισχύος”

Οι φορτιστές AC διαθέτουν δύο σημαντικά ελαττώματα όπως η μη υποστήριξη της V2G τεχνολογίας στο μέλλον και η έλλειψη αλληλεπίδρασης οχήματος-φορτιστή λόγω έλλειψης ψηφιακών εργαλείων.

Στα επόμενα χρόνια η λύση φόρτισης με μικρής ισχύος DC φορτιστές θα είναι πιο δημοφιλής και θα εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα σε κτήρια και εγκαταστάσεις με χώρους στάθμευσης και φόρτισης. Σε σύγκριση με τους AC φορτιστές, η λύση φόρτισης DC θα επιτύχει βέλτιστη φόρτιση, υψηλότερη χρήση του δικτύου τροφοδοσίας και μακροπρόθεσμη εξέλιξη στη V2G αλληλεπίδραση.

Μικροδίκτυο εγκαταστάσεων

Στο μέλλον, στα κτήρια και στις εγκαταστάσεις είναι πιθανό να πραγματοποιείται ταυτόχρονη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων, συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (ESS), φορτιστών, του δικτύου, οχημάτων και cloud συστημάτων μέσω της ενοποιημένης διαχείρισής τους βασισμένη στο cloud, για να επιτευχθούν υψηλότερα οικονομικά οφέλη από την ηλεκτρική ενέργεια και τη φιλικότητα του δικτύου.

Νοημοσύνη

Η απομονωμένη διαχείριση των δικτύων, των σταθμών, των συσκευών και των οχημάτων οφείλεται στην έλλειψη προηγμένου ψηφιακού δικτύου φόρτισης. Στο μέλλον θα ενσωματωθούν σε ένα έξυπνο δίκτυο φόρτισης για τη διευκόλυνση της συνεργασίας οχήματος-φορτιστή, την αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου και την ψηφιακή λειτουργία και συντήρηση (O&M).

Η Huawei δεσμεύτηκε να αυξήσει τις επενδύσεις της στους τομείς R&D και τεχνολογίας, δημιουργώντας λύσεις δικτύου φόρτισης, που ωφελούν τους ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίες είναι αξιόπιστες για τους χρήστες και φιλικές με το δίκτυο τροφοδοσίας.

Η εταιρεία, θα συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες και operators για τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που θα παρέχει υψηλής ποιότητας φόρτιση παντού και τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων να ταξιδεύουν όπου επιθυμούν.

πηγή: www.topgeargreece.gr

5 σημαντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που περιμένουμε τα επόμενα χρόνια

Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει την κατακλισμιαία της μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, και από το 2025 και μετά θα έρθει η σειρά για τον εξηλεκτρισμό πέντε πολύ σημαντικών οικογενειακών μοντέλων της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πολλοί παραδοσιακοί κατασκευαστές βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου για να μπουν στο τρένο του ηλεκτρισμού, έχοντας στα πλάνα τους το μετασχηματισμό όλης της γκάμας τους σε ηλεκτρική πριν το τέλος της δεκαετίας. Στο μεταξύ, όμως, θα μετατρέψουν σε ηλεκτρικές τις νέες γενιές πέντε πολύ σημαντικών τους αυτοκινήτων. Ας τα δούμε παρακάτω:

Alfa Romeo Giulia

Ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2025 δεν είναι SUV αλλά ένα Sedan – η νέα, ηλεκτρική γενιά της Alfa Romeo Giulia. Το ιταλικό sports-sedan θα αποκτήσει πλέον την προηγμένη πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, και θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική. Θα διατηρήσει το σπορ χαρακτήρα του, και στην κορυφαία του έκδοση Giulia Quadrifoglio θα αποδίδει πάνω από 1.000 ίππους. Διαβάστε περισσότερα εδώ για τη νέα Alfa Romeo Giulia.

Alpine SUV

Η Alpine θα διευρύνει τη γκάμα της στα νερά του ‘lifestyle’ με δύο νέα SUV, φυσικά σπορτίφ προσανατολισμού, των μεγάλων κατηγοριών D και Ε που γνωρίζουν αρκετά μεγάλη άνθηση ειδικά στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Υιοθετώντας τη δυναμική φιλοσοφία του Α110 τα μοντέλα αυτά θα διαθέτουν προηγμένες τεχνολογίες όπως και το Torque Vectoring και την τετραδιεύθυνση. Διαβάστε περισσότερα εδώ για τα νέα SUV της Alpine.

Audi A3

Το Audi A3 θα συνεχίσει την πορεία του και στην ηλεκτρική εποχή, καθώς η επόμενή του γενιά θα μετασχηματιστεί σε EV βασισμένο στην πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen. Για λίγα χρόνια θα πωλείται παράλληλα με το βαρέως ανανεωμένο μοντέλο με θερμικούς κινητήρες, όπως θα συμβεί και και με τα A4, A6 και Q5. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το νέο Audi A3.

BMW M3 (Neue Klasse)

Τo πρωτότυπο BMW Vision Neue Klasse που παρουσίασε η βαυαρική εταιρεία στο Σαλόνι του Μονάχου το Σεπτέμβριο είναι η πρώτη ματιά στη μελλοντική Σειρά 3. Το νέο sedan θα είναι το πρώτο μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW που θα βασίζονται στην προηγμένη, νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse και υπόσχονται ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα με 30% περισσότερη αυτονομία, 30% ταχύτερη φόρτιση και 25% καλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα. Διαβάστε περισσότερα εδώ για τη νέα, ηλεκτρική γενιά της BMW M3.

Mercedes-Benz CLA

Η εταιρεία της Στουτγάρδης μπαίνει στη μάχη με τις Audi και BMW στην κατηγορία των συμπαγών οικογενειακών με τη νέα CLA, η οποία θα γίνει για πρώτη φορά ηλεκτροκίνητη. Αναμένεται να είναι πανομοιότυπη με το πρωτότυπο Concept CLA που η Mercedes παρουσίασε πριν από τρεις μήνες, περιλαμβάνονταν ακόμα και τα LED φώτα στο σχήμα του άστρου. Διαβάστε περισσότερα εδώ για τη νέα Mercedes CLA.

Έως και 800 χιλιόμετρα η αυτονομία της ηλεκτρικής Alfa Romeo Giulia -Τα νέα στοιχεία

Ο τεράστιος ιταλο-γαλλικός όμιλος της αυτοκίνησης παρουσίασε τη νέα του πλατφόρμα STLA Large, για τα πιο πολυτελή και μεγάλα ηλεκτρικά του αυτοκίνητα του μέλλοντος. Διαβάστε τις προδιαγραφές της.

Η πλατφόρμα STLA Large, συγκεκριμένα, είναι σχεδιασμένη για αυτοκίνητα με μήκος που κυμαίνεται από 4,7 έως και 5,1 μέτρα. Για τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου υφίστανται ήδη οι αντίστοιχες STLA Small και STLA Medium, οι οποίες ανακοινώθηκαν από τη Stellantis το 2021 και εξελίσσονται έκτοτε.

Η STLA Small προορίζεται για αυτοκίνητα όπως τα νέα ηλεκτρικά Peugeot 208 και Lancia Ypsilon, ενώ η Medium για την τρίτη γενιά του Peugeot 3008, μεταξύ άλλων. Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες είναι δεκτικές όχι μόνο σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αλλά και σε θερμικά-υβριδικά, δίνοντας στη Stellantis μεγάλη ευχέρεια εμπορικών ελιγμών.

Όμως τόσο οι μικρότερες όπως και η STLA Large έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί με πρώτη προτεραιότητα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η STLA Large είναι η κορωνίδα: μπορεί να φιλοξενήσει στο δάπεδό της μπαταρίες μεγέθους από 85 έως και 118 kWh, που προσφέρουν αυτονομία μέχρι και 800 χιλιομέτρων. Η τεχνολογία του ηλεκτρικού της κυκλώματος μπορεί να είναι είτε 400V είτε 800V, για ταχύτερη φόρτιση στη δεύτερη περίπτωση.

Επίσης, στην πιο ισχυρή εκδοχή της, η STLA Large μπορεί να υποδέχεται ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν τόση ισχύ που σε ένα μεγάλο, ογκώδες και βαρύ αμάξωμα μπορούν να επιτύχουν το σπριντ 0-100 km/h σε μόλις 2,0 δευτερόλεπτα. Και φυσικά, να επιτύγχει την “ηλεκτρική” τετρακίνηση με την τοποθέτηση ενός ή περισσοτέρων κινητήρων σε κάθε άξονα.

Σύμφωνα με τη Stellantis, οι πρώτες εταιρείες της που θα υιοθετήσουν την STLA Large είναι οι Dodge και Jeep στις ΗΠΑ, και έπειτα οι Alfa RomeoChrysler και Maserati, για συνολικά 8 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσάρουν την τριετία 2024-’26.

Φορτιστής ή ταχυφορτιστής: Ποια είναι η διαφορά τους;

Πολλές φορές αναφερόμαστε στους διάφορους τύπους των φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι ισχύει για τον καθένα και σε ποια κατηγορία ανήκει. Ας λύσουμε αυτήν την παρεξήγηση.

Μία κοινή παρανόηση όταν η κουβέντα έρχεται στην ηλεκτροκίνηση, έχει να κάνει με την ταχύτητα που μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο ο κάθε τύπος φορτιστή που υπάρχει στο εμπόριο, δηλαδή να αναφέρουμε ως ταχυφορτιστή κάθε συσκευή που προσφέρει ρεύμα στο αυτοκίνητό μας.

Τι είναι οι ταχυφορτιστές και πού τους συναντάμε

Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι μπορούν να φορτίσουν το αυτοκίνητό μας πολύ γρήγορα. Συνήθως μία συνεδρία από 20 μέχρι 40 λεπτά είναι αρκετή ώστε η μπαταρία μας να φτάσει μέχρι το 80%. Ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι έχουν δικό τους, μη αποσπώμενο καλώδιο, ενώ μπορούν και είναι τόσο γρήγοροι επειδή λειτουργούν με ρεύμα DC (συνεχές).

Τι είναι ένα wallbox;

Στο άλλο άκρο βρίσκονται οι φορτιστές τύπου wallbox. Αν και πολλοί μπερδεύονται και τους αναφέρουν ως ταχυφορτιστές, στην πραγματικότητα δεν είναι. Πρόκειται για συσκευές οι οποίες μπορούν να δώσουν σημαντικά μικρότερη ταχύτητα φόρτισης, καθώς λειτουργούν με ρεύμα AC (εναλλασσόμενο). Ενδεικτικά, συνήθως χρειάζονται από 4 μέχρι 7 ώρες για να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο, αν και ο παραπάνω χρόνος μπορεί να διαφοροποιείται σημαντικά, ανάλογα με την ταχύτητα φόρτισης που «αντέχει» ένα αυτοκίνητο και την χωρητικότητα της μπαταρίας του. Κάποια wallbox έχουν δικό τους, μη αποσπώμενο καλώδιο ενώ άλλα δεν έχουν καθόλου καλώδιο και πρέπει ο χρήστης να χρησιμοποιήσει δικό του.

Φορτιστές

Πώς τα ξεχωρίζουμε;

Ένας εύκολος τρόπος να τα ξεχωρίσουμε είναι από το βύσμα. Αν είναι Type 2, δηλαδή έχει περίπου κυκλικό σχήμα, τότε πρόκειται για wallbox. Αν είναι το παραπάνω σχήμα και ένα οβάλ κομμάτι από κάτω, το βύσμα ονομάζεται CCS και τότε πρόκειται για ταχυφορτιστή. Πολλές φορές μία συσκευή μπορεί να έχει και τα δύο βύσματα ώστε να εξυπηρετεί δύο αυτοκίνητα ταυτόχρονα. Σε αυτή την περίπτωση, στο Type 2 έχουμε απλή φόρτιση και στο CCS έχουμε ταχυφόρτιση.

Ο φορτιστής που βλέπουμε στην αρχική εικόνα είναι wallbox, όμως wallbox είναι και αυτός που βρίσκεται τοποθετημένος στον τοίχο, απλά διαφορετικού τύπου.

πηγή: www.gocar.gr

Συμφέρει η εισαγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Όλη η διαδικασία

Αρκετοί συνηθίζουν να αγοράζουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από το εξωτερικό, καθώς πολλές φορές αποτελεί μια πιο οικονομική λύση, οπότε γιατί να μην ισχύει το ίδιο και με τα ηλεκτρικά; Όμως ποια είναι η διαδικασία για να το φέρω στην Ελλάδα;

Η άνοδος στις τιμές των καυσίμων κάνει πολλούς να σκέφτονται την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όμως οι τιμές τους παραμένουν υψηλότερες από εκείνες των θερμικών. Μία λύση, λοιπόν, θα μπορούσε να είναι η αγορά μεταχειρισμένου. Ωστόσο, στη χώρα μας είναι πολύ λίγα τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά, καθώς οι πωλήσεις τους άρχισαν να ανεβαίνουν μόλις το τελευταίο διάστημα. Κάπως έτσι καταλήγουμε στο ενδεχόμενο αγοράς ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού από το εξωτερικό. Επειδή είναι πολλές οι απορίες και τα ερωτηματικά γύρω από αυτή τη διαδικασία, η οποία διαφέρει από την εισαγωγή συμβατικού μεταχειρισμένου, πάμε να τα δούμε όλα αναλυτικά.

Οι δύο πιο συνηθισμένες χώρες όταν θέλουμε να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το εξωτερικό είναι η Γερμανία και η Βουλγαρία, ωστόσο αυτό δεν αποκλείει την αγορά και από κάποια άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν και η εισαγωγή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, εν προκειμένω θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς οι διαδικασίες είναι πιο εύκολες και αποτελεί την επιλογή της συντριπτικής πλειοψηφίας. Από όποια χώρα της Ε.Ε. και αν βρούμε το μελλοντικό μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λοιπόν, οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα είναι οι ίδιες. Το μοναδικό που αλλάζει είναι ο τρόπος που θα γίνει η μετάβαση του αυτοκινήτου από τη χώρα αγοράς προς τη δική μας.

Για να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό υπάρχουν δύο τρόποι. Ο ένας είναι να απευθυνθούμε σε κάποιον έμπορο ή εταιρεία που εξειδικεύεται σε αυτό το αντικείμενο. Ο δεύτερος είναι να κάνουμε όλη τη διαδικασία μόνοι μας και αυτό ακριβώς θα αναλύσουμε πιο κάτω. Στο κείμενο που ακολουθεί θα ασχοληθούμε με τς εξής:
  • Πώς γίνεται η αγορά
  • Πώς φέρνουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη χώρα μας
  • Τι πρέπει να προσέξουμε αν έρθει οδικώς
  • Τι κάνουμε για τον εκτελωνισμό και την ταξινόμησή του εδώ
  • Πόσο κοστίζει η διαδικασία

1. Πώς αγοράζω ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό;

Το πρώτο βήμα είναι να βρούμε το αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει. Όταν καταλήξουμε σε αυτό πάμε στη χώρα όπου βρίσκεται για να το αγοράσουμε. Κατά την αγορά του αυτοκινήτου θα πρέπει να παραλάβουμε από τον πωλητή κάποια έγγραφα, τα οποία θα χρειαστούμε αργότερα.
  • Αν η αγορά γίνει από έμπορο χρειαζόμαστε το συμβόλαιο αγοράς, το τιμολόγιο αγοράς όπου θα αναγράφεται αναλυτικά η τιμή λιανικής και ξεχωριστά ο ΦΠΑ και την πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας.
  • Αν η αγορά γίνει από ιδιώτη, το συμβόλαιο αγοράς και η πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας είναι αρκετά. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση τα σχετικά έγγραφα θα πρέπει να επικυρωθούν από ελληνικό προξενείο.

Μια σημαντική σημείωση είναι ότι μαζί με την αγορά πρέπει να πάρουμε και το αντίστοιχο χαρτί «ΚΤΕΟ» του αυτοκινήτου (αν είναι άνω των 4 ετών). Αν δεν το έχουμε πάρει πρώτα από τη χώρα αγοράς, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, άρα δεν είναι δυνατό να κυκλοφορήσει στη χώρα μας.

Εκτός των παραπάνω υπάρχει ακόμα ένα έγγραφο το οποίο ονομάζεται Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Συμβατότητας. Το συγκεκριμένο μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν υποχρεωτικό για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Πλέον δεν είναι, όμως σε κάποιες υπηρεσίες δεν έχει υπάρξει ακόμα η σχετική ενημέρωση, οπότε αν το έχουμε θα γλιτώσουμε ενδεχόμενη σπατάλη χρόνου.

2. Πώς το φέρνω στην Ελλάδα

Μετά την ολοκλήρωση της αγοράς το αυτοκίνητο θα πρέπει με κάποιον τρόπο να έρθει στην Ελλάδα. Σε αυτό το πρόβλημα υπάρχουν δύο λύσεις. Η μία είναι χρησιμοποιώντας μεταφορική εταιρεία και η δεύτερη είναι να το φέρουμε μόνοι μας οδηγώντας.

Η επιλογή της μεταφορικής είναι η πιο εύκολη καθώς η εταιρεία θα παραλάβει το αυτοκίνητο από το σημείο που θα της υποδείξουμε και θα αναλάβει τη μεταφορά του μέχρι την Ελλάδα, με την παράδοση να γίνεται συνήθως σε κάποιο λιμάνι ή/και τελωνείο. Φυσικά αυτή η διαδικασία έχει το ανάλογο κόστος, το οποίο διαμορφώνεται συνήθως από τα 700 μέχρι τα 900 ευρώ, ανάλογα την εταιρεία, τη χώρα και το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Όπως είπαμε, έχουμε πάντα την επιλογή να οδηγήσουμε εμείς το αυτοκίνητο μέχρι την Ελλάδα. Το πρώτο που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι αυτό είναι εφικτό μόνο αν το επιτρέπει η αυτονομία του, δηλαδή αν σε ρεαλιστικές συνθήκες ξεπερνά τα 200 km σε αυτοκινητόδρομο. Η διαδικασία περιλαμβάνει οδήγηση μέχρι την Ιταλία (κατά προτίμηση Βενετία) και στη συνέχεια επιβίβαση σε κάποιο από τα πλοία για Ελλάδα. Το κόστος που μπορούμε να υπολογίσουμε εύκολα είναι εκείνο των ακτοπλοϊκών, το οποίο ξεκινά από τα 250 ευρώ για αυτοκίνητο και οδηγό. Πέραν αυτού, μέχρι να φτάσουμε στη Βενετία θα υπάρξουν κάποια έξοδα όπως για διόδια, φορτίσεις, φαγητό κ.λπ. Αν και πρόκειται για μεγέθη τα οποία διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με το αυτοκίνητο, τη χώρα ή ακόμα και την πόλη αγοράς, τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε και πολλούς ακόμα παράγοντες, μπορούμε να κάνουμε μια εκτίμηση ότι θα απαιτηθούν από 100-300 ευρώ.

Φυσικά αν κάνουμε την αγορά μας από τη Βουλγαρία, η μικρή απόσταση θα κάνει το ζήτημα της μεταφοράς ή/και οδήγησης του αυτοκινήτου μέχρι την Ελλάδα πολύ πιο εύκολο.

3. Τι να προσέξω αν το φέρω οδικώς

Με τη Γερμανία να είναι η μεγαλύτερη αγορά και η συνηθέστερη επιλογή, πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχει μία ιδιαιτερότητα. Το αυτοκίνητο αγοράζεται με προσωρινές πινακίδες, και για να κυκλοφορήσει νόμιμα θα πρέπει να έχει, φυσικά, και ασφάλεια. Οι προσωρινές πινακίδες εκδίδονται από μια υπηρεσία αντίστοιχη των δικών μας ΚΤΕΟ και το κόστος δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ. Όσον αφορά την ασφάλιση μπορούμε να κάνουμε κάποιο πακέτο από εκεί, όμως είναι καλύτερα να έχουμε συνεννοηθεί με εταιρεία από την Ελλάδα. Αυτό το κάνουμε επειδή αφ’ ενός είναι λίγο πιο οικονομικό, αφ’ ετέρου αν χρειαστούμε κάτι θα είναι ευκολότερο να συνεννοηθούμε με κάποιον που μιλάει τη γλώσσα μας.

Η παραπάνω υποχρέωση αφορά τη Γερμανία. Αν ενδιαφέρεστε για αγορά από κάποια άλλη χώρα, καλό θα ήταν να ελέγξετε αν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα όπως αυτή ή όχι.

4. Το έφερα Ελλάδα. Τώρα τι κάνω;

Όταν το αυτοκίνητο μπει στη χώρα μας θα πρέπει να εκτελωνιστεί το αργότερο μέχρι τις 15 του επόμενου μήνα από εκείνον που πέρασε τα σύνορα, στο τελωνείο που βρίσκεται πλησιέστερα στο σημείο εισόδου στη χώρα. Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να υπολογίσουμε την αμοιβή του εκτελωνιστή η οποία κυμαίνεται μεταξύ 200 και 300 ευρώ.

Για τον εκτελωνισμό θα χρειαστούμε την έγκριση τύπου του αυτοκινήτου και εξουσιοδότηση προς τον εκτελωνιστή η οποία θα δοθεί ηλεκτρονικά μέσω του ISISnet. Αν το αυτοκίνητο δεν το φέραμε οδηγώντας αλλά έρχεται με μεταφορική ο εκτελωνιστής θα εκδώσει το Δελτίο Άφιξης Οχήματος (ΔΑΟ). Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να του δώσουμε το τιμολόγιο αγοράς, τον αριθμό πλαισίου, το λιμάνι στο οποίο θα δέσει το καράβι, καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος πάνω στο οποίο είναι φορτωμένο το αυτοκίνητο.

Μετά τον εκτελωνισμό το αυτοκίνητο θα πρέπει να περάσει ΚΤΕΟ, με το κόστος να είναι περίπου 40 ευρώ. Η υποχρέωση για ΚΤΕΟ υπάρχει μόνο αν η ηλικία του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη των 4 ετών.

Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος του ΚΤΕΟ εκδίδεται η άδεια και οι πινακίδες, οπότε πλέον έχουν τελειώσει όλες οι διαδικασίες και το νέο μας αυτοκίνητο είναι έτοιμο ώστε να αρχίσουμε να κυκλοφορούμε νόμιμα με αυτό στην Ελλάδα. Έχουμε φροντίσει, βέβαια, να υπάρχει ενεργό ασφαλιστήριο που να το καλύπτει, όπως θα κάναμε και στην περίπτωση αγοράς κάποιου εγχώριου μεταχειρισμένου.

5. Πόσο κοστίζει όλη η διαδικασία;

Με βάση τα παραπάνω αν θέλουμε να κάνουμε μια εκτίμηση κόστους διακρίνουμε τρεις περιπτώσεις.

  • Αγορά από χώρα της κεντρικής ή βόρειας Ευρώπης (συνηθέστερα Γερμανία) και χρήση μεταφορικής εταιρείας. Το κόστος διαμορφώνεται σε 1.100-1.200 ευρώ.
  • Αγορά από χώρα της κεντρικής ή βόρειας Ευρώπης (συνηθέστερα Γερμανία) και επιστροφή στην Ελλάδα οδικώς. Το κόστος διαμορφώνεται σε 700-800 ευρώ, συν τα έξοδα του ταξιδού (βλέπε παρακάτω).
  • Αγορά από τη Βουλγαρία και επιστροφή στην Ελλάδα οδικώς. Το κόστος διαμορφώνεται περίπου στα 500 ευρώ.

Σε όλα τα παραπάνω ποσά δεν έχουμε συμπεριλάβει τα έξοδα για να πάμε στη χώρα από την οποία θα αγοράσουμε το αυτοκίνητό μας, και για τη διαμονή μας εκεί. Είναι ένα ποσό για το οποίο δεν μπορούμε να κάνουμε εκτίμηση, καθώς ένα αεροπορικό εισιτήριο για τον ίδιο προορισμό μπορεί να κοστίζει από 10 ευρώ μέχρι και πάνω από 200 ευρώ.

Με βάση τα παραπάνω, η πιο συμφέρουσα επιλογη για αγορά από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη είναι η μεταφορική εταιρεία, καθώς αν προσθέσουμε τα έξοδα που θα κάνουμε μέχρι να φτάσουμε στη Βενετία για φορτίσεις, διόδια, φαγητό κ.λπ. η διαφορά κόστους με την επιστροφή οδικώς είναι πολύ μικρή. Βέβαια μπορεί για κάποιον η όλη διαδικασία να είναι μια καλή αφορμή και για βόλτα στην Ευρώπη, αν συνδυαστεί με διακοπές. Όμως αυτό είναι κάτι εντελώς ξεχωριστό.

Όσον αφορά αυστηρά το θέμα του κόστους, η επιλογή της Βουλγαρίας είναι μακράν η πιο οικονομική, με την προϋπόθεση ότι φέρνουμε το αυτοκίνητο οδηγώντας, με τη διαδικασία να είναι αρκετά εύκολη.

Βέβαια υπάρχει και μία τέταρτη επιλογή που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου η οποία είναι να μην κάνουμε τίποτα από τα παραπάνω. Η εναλλακτική, λοιπόν, είναι να απευθυνθούμε σε κάποια εταιρεία η οποία θα αναλάβει να φέρει το αυτοκίνητο που έχουμε επιλέξει μέσω των διάφορων sites με μεταχειρισμένα που υπάρχουν. Φυσικά η εταιρεία θα ακολουθήσει όλες τις παραπάνω διαδικασίες-έξοδα, ενώ πρέπει να βγάλει και η ίδια ένα κέρδος. Συνήθως, λοιπόν, αν αγοράσουμε το αυτοκίνητό μας με αυτόν τον τρόπο η συνολική επιβάρυνση φτάνει περίπου τις 2.000 ευρώ.

Γνωρίζοντας τα παραπάνω θα εξετάζατε το ενδεχόμενο να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από το εξωτερικό; Πώς θα επιλέγατε να το φέρετε στην Ελλάδα;

πηγή: www.gocar.gr

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μένουν από μπαταρία;

Ξέρεις ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα φέρουν και την κλασική μπαταρία των 12V, όπως ακριβώς τα συμβατικά;

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν μια μπαταρία υψηλής τάσης 400 ή 800V, η οποία τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ. Ανάλογα με το ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας και το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, εξαρτάται η αυτονομία. Η μπαταρία αυτή χάνει ισχύ κατά την κίνηση και απαιτείται φόρτιση για την αναπλήρωση της ενέργειας. Αν το επίπεδο ισχύος φθάσει στο 0, τότε το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.

Όπως και τα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα όμως, έτσι και τα ηλεκτρικά, εξοπλίζονται και με την κλασική μπαταρία 12V. Σκοπός αυτής είναι η τροφοδοσία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου όπως είναι τα παράθυρα, τα φώτα, οι διακόπτες, ο πίνακας οργάνων κ.ά.

Αν αυτή η μπαταρία εξαντληθεί στα κλασικά αυτοκίνητα – φαινόμενο πιο σύνηθες κατά τη διάρκεια του χειμώνα – τότε… μείνατε. Βέβαια, ένας κινητήρας βενζίνης ή diesel τίθεται εύκολα σε λειτουργία, αρκεί να έχετε μαζί μας ένα σετ καλωδίων. Αφού τοποθετήσετε ένα άλλο όχημα που έχει σε λειτουργία τον κινητήρα του κοντά στο δικό σας, βάζετε το «κροκοδειλάκι» του κόκκινου καλωδίου στον θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας και την άλλη άκρη του ίδιου καλωδίου στον θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας. Η δαγκάνα του μαύρου καλωδίου μπαίνει στον αρνητικό πόλο πρώτα της γεμάτης μπαταρίας και στη συνέχεια το άλλο άκρο του μαύρου καλωδίου συνδέεται σε γείωση του αυτοκινήτου με την αποφορτισμένη.

Αφού έχουν τοποθετηθεί όλα σωστά, γυρνάτε το κλειδί στη μίζα, πατάτε ελαφρώς το γκάζι και το αυτοκίνητο παίρνει αμέσως μπροστά. Το ερώτημα είναι αν το ίδιο συμβαίνει και με την 12βολτη μπαταρία στα ηλεκτρικά. Εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα, παρότι η μπαταρία μπορεί να αποφορτιστεί με τον ίδιο τρόπο.

Το βασικότερο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν τοποθετήσετε τα καλώδια, είναι να αποσυνδέσετε την πρίζα από τον φορτιστή. Σε καμία περίπτωση δεν επιχειρείτε να κάνετε jump-start αν το όχημα φορτίζει. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά, με καταστροφικές συνέπειες. Αφού βεβαιωθείτε ότι τόσο το ηλεκτρικό όχημα όσο και το άλλο που θα χρησιμοποιήσετε για τη φόρτιση έχουν δεμένο το χειρόφρενο και οι διακόπτες λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων, των εσωτερικών φώτων και οτιδήποτε άλλο τραβάει ενέργεια από την μπαταρία είναι στο off, τοποθετήστε τα «κροκοδειλάκια» με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως θα κάνατε σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Πιέστε το κουμπί εκκίνησης στο ηλεκτρικό αλλά μην πατάτε το γκάζι. Αναμείνατε έως ότου επανέλθουν όλες οι ενδείξεις στο ταμπλό, κι έπειτα αφαιρέστε με προσοχή τους σφιγκτήρες των καλωδίων από τους ακροδέκτες της μπαταρίας. Είστε έτοιμοι για να κινηθείτε ή να φορτίσετε την μπαταρία υψηλής τάσης εφόσον απαιτείται αναπλήρωση ενέργειας.

Συμβουλεύουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επισκεφθείτε έναν αντιπρόσωπο για έλεγχο. Πιθανότατα η μπαταρία 12V έχει απωλέσει την ισχύ της, οπότε πρέπει να την αντικαταστήσετε με καινούρια, βάση των προδιαγραφών που προτείνει ο κατασκευαστής.

πηγή: www.gocar.gr

ΔΕΗ blue: Ξεπέρασε τα 2.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά

Μεγαλώνει συνεχώς το δίκτυο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών ΔΕΗ blue πανελλαδικά κάνοντας τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης μέρος της καθημερινότητας ολοένα και περισσότερων οδηγών. Στο τέλος του 2023, τα σημεία φόρτισης ΔΕΗ blue ξεπέρασαν τα 2.000 πανελλαδικά, διευκολύνοντας τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Το 2023 η ΔΕΗ blue διπλασίασε και τις τοποθεσίες των σταθμών φόρτισης προσθέτοντας 277 νέες τοποθεσίες στο δίκτυό της. Αρκετές από αυτές βρίσκονται σε κομβικά σημεία στο οδικό δίκτυο, κάνοντας με αυτό τον τρόπο τα ταξίδια μικρών ή μεγάλων αποστάσεων εύκολα για τους οδηγούς χωρίς να ανησυχούν για την εξάντληση της μπαταρίας τους.

Επιπλέον, για ακόμη γρηγορότερη φόρτιση, οι χρήστες του δικτύου ΔΕΗ blue μπορούν να φορτίσουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματά τους στους ταχυφορτιστές ισχύος έως 300 kW HPDC, οι οποίοι στο τέλος του 2023 ξεπέρασαν τους 230 πανελλαδικά. Στους ταχυφορτιστές, οι οδηγοί μπορούν να φορτίσουν τη μπαταρία των οχημάτων τους μέσα σε λίγα λεπτά, και να συνεχίσουν το ταξίδι τους χωρίς καθυστερήσεις.

Σημαντική ήταν και η συνεισφορά της ΔΕΗ blue στο περιβάλλον, καθώς όλες οι φορτίσεις που πραγματοποιήθηκαν στο δημόσιο δίκτυο της ΔΕΗ blue έγιναν με 100% πράσινη ενέργεια, προερχόμενη από Ανανεώσιμες Πηγές. Στο τέλος του 2023, η ΔΕΗ blue συνέβαλε στην εξοικονόμηση, αθροιστικά περισσότερων από 1.460 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας το θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ηλεκτροκίνησης.

Η ΔΕΗ, ως ηγέτιδα δύναμη στην ενέργεια, ανταποκρινόμενη στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος, αναγνώρισε τον ρόλο της για τη διείσδυση και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Με όχημα το brand ΔΕΗ blue προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες κάνοντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή και προσβάσιμη σε όλους μέσα από το δίκτυο φορτιστών της.

Η ΔΕΗ blue αποτελεί ήδη το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών στην Ελλάδα. Η ΔΕΗ συνεχίζει να επενδύει, προσθέτοντας συνεχώς νέους φορτιστές και ενισχύοντας την υπάρχουσα υποδομή, ώστε οι φορτιστές της υπηρεσίας ΔΕΗ blue να φτάσουν σε ακόμη περισσότερα σημεία σε όλη τη χώρα με ολοένα και μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης.

ΔΕΗ blue: Ο υπέροχος κόσμος της ηλεκτροκίνησης

Ο κόσμος της ΔΕΗ blue είναι ένας ολόκληρος κόσμος προσωποποιημένων υπηρεσιών, που βασίζονται στην πράσινη ενέργεια και δίνουν πρόσβαση στα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Το μόνο που χρειάζεται για φόρτιση στο δίκτυο ΔΕΗ blue είναι η λήψη της εφαρμογής ΔΕΗ blue, η οποία είναι διαθέσιμη για συσκευές Apple και Android.

Ford Mustang Mach-E: Με μηδενικό χρόνο παράδοσης και μηνιαίο μίσθωμα 389 ευρώ

Συνδυάζοντας τις προηγμένες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς και κίνηση με μηδενικούς ρύπους, η Ford Mustang Mach-E μπορεί πλέον να αποκτηθεί με τους ευνοϊκότερους όρους της αγοράς.

Χωρίς να συμβιβάσει τις αξίες και τη φιλοσοφία που χαρακτηρίζουν το όνομα Mustang, η αμιγώς ηλεκτρική Mach-E κατάφερε να αποτελέσει το νέο αυτοκίνητο «σταθμό» της Ford χάρη στην εντυπωσιακή της εμφάνιση, το προηγμένο τεχνολογικό της υπόβαθρο, την πρακτικότητα αλλά και την απόδοση των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

Διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη και πάνω από όλα να προσφέρουν κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων, η Mustang Mach-E φαντάζει σήμερα πιο ελκυστική από ποτέ καθώς η αντιπροσωπεία προσφέρει τη δυνατότητα απόκτησής τους για εταιρική χρήση μέσω Ford Lease.

Η γκάμα εκδόσεων της Mustang Mach-E είναι μια από τις πλουσιότερες που μπορεί να συναντήσει κανείς στα ηλεκτρικά SUVs, τόσο αναφορικά με τα συστήματα κίνησης όσο και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που συνοδεύει την κάθε έκδοση.

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της αμερικάνικης εταιρείας είναι διαθέσιμο σε δικίνητες και 4κίνητες εκδόσεις, ενώ και στις δύο περιπτώσεις οι ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται από μεγάλες συστοιχίες μπαταριών που έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 75,7 ή 98,8 kWh.

Με τις παραπάνω μπαταρίες το ηλεκτρικό SUV της Ford δίνει οριστικά τέλος στο άγχος της αυτονομίας είτε κινείστε στους δρόμους της πόλης είτε στον αυτοκινητόδρομο, με τη μεγάλη συστοιχία να προσφέρει αυτονομία με μία φόρτιση που φτάνει έως και 610 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP.

H έκδοση της Mustang Mach-E με κίνηση στους πίσω τροχούς και την μικρότερη από τις δύο μπαταρίες αποδίδει 269 ίππους και 430 Nm ροπή. Στην αντίστοιχη έκδοση του SUV με την μεγαλύτερη μπαταρία η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει στους 294 ίππους.

Για τις τετρακίνητες εκδόσεις με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες οι επιλογές είναι δύο με απόδοση στους 269 και 351 ίππους, ανάλογα το μέγεθος της μπαταρίας. Η μέγιστη ροπή φτάνει και στις δυο περιπτώσεις στα 580 Nm και προσφέρει έτσι εξαιρετικές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Κορυφαία από πλευράς επιδόσεων Mustang Mach-E είναι η 4κίνητη έκδοση GT με τα ηλεκτρικά της μοτέρ να αποδίδουν 487 ίππους και 860 Nm ροπής. Η εν λόγω έκδοση προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως και τα 490 χιλιόμετρα, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.

Σημειώστε δε, πως οι μπαταρίες της Ford Mustang Mach-E, καθώς επίσης και όλα τα ηλεκτρολογικά συστήματα υψηλής τάσης που διαθέτει, θωρακίζονται με εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect διάρκειας 8 ετών ή 160.000 χλμ.

Η Ford Mustang Mach-E είναι τώρα ετοιμοπαράδοτη για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων με μηνιαίο μίσθωμα 389 ευρώ μέσω του προγράμματος Ford Lease ή μέσω του προγράμματος Ford Blue Days που προβλέπει επιτόκιο 2,5%.

πηγή: www.carandmotor.gr

Dacia Spring: Πόσο κοστίζει το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα

Με νέα τιμή προσφέρεται το Dacia Spring στην Ελλάδα, όντας έτσι το πιο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο της αγοράς.

To Spring είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia, που έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές, αφού το 2022 κατάφερα να γίνει το 3ο σε πωλήσεις λιανικής ηλεκτρικό στην Ευρώπη. Επίσης, έχει κερδίσει πολλά βραβεία, ειδικά στον τομέα της κατανάλωσης, ενώ το 2022 του απονεμήθηκε η ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων, από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Green NCAP.

Το Spring καθιστά την ηλεκτροκίνηση πιο απλή, προσφέροντας όλα όσα είναι απαραίτητα στον πελάτη (σύστημα πλοήγησης, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα, σύνδεση με smartphone). Κάτω από το συμπαγές, SUV αμάξωμά του κρύβεται ένα εξαιρετικά άνετο αυτοκίνητο, με χώρους για 4 επιβάτες, μεγάλο χώρο αποσκευών (290 λίτρα) για τις διαστάσεις του (3,73 μ. μήκους) και ένας αποδοτικός και αξιόπιστος ηλεκτροκινητήρας.

Στην Ελλάδα, το Spring διατίθεται στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Extreme, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον εντελώς καινούριο ηλεκτροκινητήρα ELECTRIC 65 (65hp). Ο νέος αυτός ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξασφαλίζει δυναμικές επιταχύνσεις και κορυφαία ανάκτηση ενεργείας για μεγαλύτερη αυτονομία.

Χάρη στο νέο κινητήρα ELECTRIC 65, το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220 χλμ. (WLTP) σε μικτό κύκλο και 310 χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP). Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τις 14,5 kWh/100χλμ., νούμερο το οποίο πέφτει στο ασυναγώνιστο 10,4 kWh/100χλμ. όταν το Spring κινείται στην πόλη. Παράλληλα, με το καλώδιο και την πρίζα της έκδοσης Extreme η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες, μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά, αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC), για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.

Η πλούσια έκδοση Extreme του νέου Dacia Spring, πέραν του πλήρους εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει, ξεχωρίζει για τα μοναδικά της χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων, τμήματα του αμαξώματος και του εσωτερικού βαμμένα σε χάλκινη απόχρωση (Copper Brown), αυτοκόλλητες λωρίδες στις πόρτες, ειδική διακόσμηση στα προστατευτικά του κάτω μέρους των θυρών, ειδική εκτύπωση στα εμπρός ελαστικά πατάκια.

Τώρα είναι η καλύτερη ώρα για να επιλέξει κανείς το νέο, ηλεκτρικό Dacia Spring για τις καθημερινές του μετακινήσεις, αφού διατίθεται σε πολύ δελεαστική τιμή, που το καθιστά το πιο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο της αγοράς.

Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση Dacia Spring Electric 65 Extreme DCR κοστίζει 25.000 ευρώ, ποσό που μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», πέφτει στα 18.950 ευρώ.

Παράλληλα, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia πλαισιώνεται από 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χλμ.) για τη μπαταρία, 5ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια.

Αναλυτικά οι τιμές του νέου Dacia Spring:

  • Spring ELECTRIC 65 Extreme DCR: 18.950 ευρώ (25.000 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση)
  • Spring ELECTRIC 65 Extreme Colour: 19.400 ευρώ (25.600 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση)
  • Spring ELECTRIC 65 Extreme Plus: 19.400 ευρώ (25.600 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση)
  • Spring ELECTRIC 65 Extreme Plus Colour: 19.860 ευρώ (26.200 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση)

πηγή: www.carandmotor.gr