Home Blog Page 11

Αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκίνητου – Τι πρέπει να ελέγξεις;

Όταν αγοράζετε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι σημαντικό να κάνετε μια ενδελεχή επιθεώρηση για να βεβαιωθείτε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη.copy sharing button

Κάθε φορά που αγοράζετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει να κάνετε κάποιους ελέγχους ώστε να είστε όσο πιο σίγουροι γίνεται ότι είναι σε καλή κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για την αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού.

Φυσικά πριν προχωρήσετε στην απόκτηση ενός μεταχειρισμένου με ηλεκτροκινητήρα καλό είναι να προβείτε στους σχετικούς ελέγχους. Ορισμένοι από αυτούς είναι ίδιοι με ένα θερμικό μοτέρ, όπως βενζίνης ή diesel, ενώ κάποιοι άλλοι έλεγχοι διαφέρουν, καθώς αφορούν τμήματα όπως η μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ.

Έλεγχος μπαταρίας σε μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η μπαταρία είναι το πιο ακριβό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επομένως είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Αυτό φαίνεται από έναν δείκτη ο οποίος ονομάζεται State Of Health (SOH) και εκφράζεται ως ποσοστό επί τοις εκατό.
Αν μία μπαταρία έχει SOH 70%, σημαίνει ότι μπορεί να αποθηκεύσει το 70% του ρεύματος που μπορούσε την πρώτη μέρα, άρα με μία φόρτιση προσφέρει το 70% της αυτονομίας που μπορούσε να προσφέρει στην αρχή. Για παράδειγμα, αν η αρχική αυτονομία ήταν 500 km, πέφτει στα 350 km.

Ο έλεγχος του SOH της μπαταρίας γίνεται σε μία αντιπροσωπεία της μάρκας που έχει κατασκευάσει το αυτοκίνητο ή σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο που έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό.

Έλεγχος του ηλεκτροκινητήρα ή των ηλεκτροκινητήρων

Στα θερμικά αυτοκίνητα ο κινητήρας βενζίνης ή diesel είναι εκείνος που προσφέρει την απαραίτητη δύναμη για την κίνηση. Στα ηλεκτρικά την ίδια δουλειά κάνει ο ηλεκτροκινητήρας (μερικά μοντέλα έχουν δύο, τρεις ή ακόμα και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες). Σε γενικές γραμμές οι ηλεκτροκινητήρες σπάνια βγάζουν βλάβες καθώς έχουν πολύ λίγα κινούμενα μέρη, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χαλάνε ποτέ. Κατά συνέπεια, κομμάτι των ελέγχων που πρέπει να γίνουν πριν την αγορά αφορά σίγουρα τον ηλεκτροκινητήρα.

Έλεγχος φόρτισης σε μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Επιπλέον, πριν υπογράψετε και δώσετε τα χρήματα για την απόκτηση του μεταχειρισμένου ηλεκτρικού που έχετε επιλέξει, καλό είναι να ελέγξετε αν φορτίζει κανονικά και χωρίς προβλήματα, με όλους τους διαθέσιμους τρόπους, δηλαδή από απλή οικιακή πρίζα, AC Wallbox, αλλά και DC ταχυφορτιστή.

Έλεγχος συντήρησης και εγγύησης σε μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης λόγω λιγότερων κινούμενων μερών, πρέπει να περνάνε περιοδικούς ελέγχους και υπάρχουν κάποια αναλώσιμα που θέλουν αλλαγή. Όλα αυτά καταγράφονται στο βιβλίο service, το οποίο θα πρέπει να τσεκάρετε ότι είναι σωστά συμπληρωμένο.

Ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου μπορεί να υπάρχει υπόλοιπο από τη συνολική εγγύηση του μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή έστω από την εγγύηση της μπαταρίας, η οποία συνήθως είναι μεγαλύτερης διάρκειας. Σε κάθε περίπτωση, ενημερωθείτε εκ των προτέρων ποιοι ήταν οι όροι της εγγύησης όταν αγοράστηκε το αυτοκίνητο καινούριο και τι υπόλοιπο εγγύησης υπάρχει την δεδομένη στιγμή (αν υπάρχει).

Τρακάρισμα, γυρισμένα χιλιόμετρα, σκουριές και άλλοι έλεγχοι

Πέρα από τους εξειδικευμένους ελέγχους που απαιτούνται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και εκείνοι που πρέπει να γίνουν σε κάθε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως καυσίμου. Πρόκειται για σημεία όπως τα φρένα, οι αναρτήσεις, τα ελαστικά, η μπαταρία των 12V, υποσυστήματα όπως το A/C και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, καθώς και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο εξοπλισμού, όπως η ηλιοροφή, αν φυσικά υπάρχει. Επιπλέον, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η ένδειξη των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι αληθής, κοινώς ότι δεν έχει «γυρισμένα χιλιόμετρα», καθώς επίσης ότι δεν έχει εμπλακεί σε ατύχημα και δεν έχει σκουριές στο σασί.

Εκτός από τα παραπάνω, είναι σημαντικό να κάνετε μια έρευνα για το συγκεκριμένο μοντέλο πουν σας ενδιαφέρει και την χρονιά κατασκευής του. Διαβάστε κριτικές, συγκρίνετε τιμές και αν εντοπίσετε κάποιον (π.χ. από social media) που έχει το ίδιο ηλεκτρικό όχημα, ρωτήστε τον ορισμένα πράγματα προκειμένου να ενημερωθείτε περαιτέρω. Με λίγη έρευνα, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι κάνετε μια σοφή απόφαση αγοράς.

πηγή: www.gocar.gr

CATL: Ανακάλυψε νέο τρόπο ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Volvo ανακοίνωσε συμφωνία με την CATL για έναν νέο τρόπο ανακύκλωσης των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνονται συνεχώς, η διαχείριση των παλιών μπαταριών είναι κάτι που γίνεται όλο και περισσότερο θέμα συζήτησης. Δεν είναι όμως μόνο θέμα συζήτησης αλλά και έρευνας από τις εταιρείες για βιώσιμους τρόπος ανακύκλωσης και φαίνεται πως η Volvo και η CATL έχουν βρει έναν τρόπο.

Σύμφωνα με συνεργασία που ανακοίνωσαν πρόσφατα και η οποία εντάσσεται στην μακρόχρονη συμφωνία συνεργασίας που έχουν υπογράψει οι δύο εταιρείες από το 2019, οι τεχνικοί της CATL θα ανακατασκευάζουν παλιές μπαταρίες, χωρίς να τις ανακυκλώνουν με τους παραδοσιακούς τρόπους.

Οι προμηθευτές της Volvo θα αποσυναρμολογούν τις μπαταρίες για να χρησιμοποιούν πάνω από το 90% των βασικών υλικών, όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο, το λίθιο και άλλα. Στην συνέχεια η CATL θα χρησιμοποιεί τα υλικά για να κατασκευάζει νέες μπαταρίες EV που θα χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo.

Το περασμένο έτος ήταν ένα “σημαντικό ορόσημο” για τη Volvo, σύμφωνα με τον CEO Jim Rowan. Η Volvo πούλησε πάνω από 113.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα το 2023, αυξημένα κατά 70% σε σύγκριση με το 2022.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 16% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων της Volvo το 2023, αλλά φέτος αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Έτσι η σύμπραξη αυτή των δύο εταιρειών αποσκοπεί στην περαιτέρω μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των EVs με την ανακύκλωση βασικών υλικών μπαταριών.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ποια φίρμα θα έχει μπαταρίες solid state στα αυτοκίνητά της το 2026

Αυτή η φίρμα θα ξεκινήσει να τοποθετεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) στα μοντέλα της το 2026, δίνοντάς τους αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης επιτρέπουν βελτιωμένη ασφάλεια, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ταχύτερη φόρτιση σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν εύφλεκτους υγρούς ηλεκτρολύτες, αλλά οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών, οι περίπλοκες διαδικασίες κατασκευής και το υψηλό κόστος, αποτελούν εμπόδια στη μαζική παραγωγή τους μέχρι στιγμής.

Ωστόσο, αποτελεί κοινό μυστικό πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με αρκετές εταιρείες να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για την κατασκευή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η SAIC Motor, που δήλωσε ότι σχεδιάζει να τοποθετήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης στα premium smart EVs με την ονομασία IM ήδη από φέτος.

Η κινεζική Xpeng ξεκινά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στη Γερμανία

Τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Xpeng στην γερμανική αγορά. Πρόκειται για την 5η κατά σειρά ευρωπαϊκή αγορά στην οποία θα δραστηριοποιηθεί η εταιρεία.

Η κινεζική νεοφυής επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng και στρατηγικός εταίρος της VW στην ασιατική αγορά, σκοπεύει να επεκταθεί στη γερμανική αγορά παρά τους δασμούς κατά των επιδοτήσεων που έχει απειλήσει να επιβάλει η ΕΕ στα μοντέλα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Πέρυσι, ο όμιλος VW απέκτησε μερίδιο 4,99% στην Xpeng, με τις δύο πλευρές να ανακοινώνουν ένα σχέδιο για την από κοινού ανάπτυξη δύο μοντέλων EV τα οποία θα κυκλοφορήσουν στην Κίνα με το εμπορικό σήμα VW, το 2026.

Ήδη ένα οχηματαγωγό πλοίο που μεταφέρει σχεδόν 1.000 crossover Xpeng G9 αναχώρησε από τη Σαγκάη για τη Γερμανία την περασμένη Τρίτη. Η Xpeng δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση του G9 και του μοντέλου P7 sedan στη Γερμανία από τον Μάιο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το G9 θα πωλείται στη Γερμανία σε τιμές μεταξύ 57.600 και 69.600 ευρώ, ενώ το P7 θα κοστίζει από 49.600 έως 69.600 ευρώ. Για τη διανομή των δύο ηλεκτρικών μοντέλων στη Γερμανία, η Xpeng δήλωσε ότι έχει αξιοποιήσει 12 τοπικούς αντιπροσώπους, οι οποίοι αναμένεται να ανοίξουν αρχικά 24 καταστήματα.

Μάλιστα, σχεδιάζει να εξάγει περισσότερα προϊόντα στη Γερμανία και να συνεργαστεί με περισσότερους τοπικούς αντιπροσώπους για να αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων που εμπορεύονται τα μοντέλα της σε ένα δίκτυο 120 διανομέων μέχρι το τέλος του 2026.

Οι εξαγωγές στην Ευρώπη

Η εταιρεία ξεκίνησε τις πωλήσεις στην Ευρώπη το 2020 και επί του παρόντος δραστηριοποιείται στις αγορές της Δανίας, Νορβηγίας, Σουηδίας και Ολλανδίας. Παράλληλα, αναμένεται να ξεκινήσει πωλήσεις και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο μέλλον συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η Xpeng, ιδρύθηκε στην πόλη Γκουανγκζού της νότιας Κίνας το 2014 και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο αξιών της Νέας Υόρκης και του Χονγκ Κονγκ. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 17% το 2023 που μεταφράζεται σε ταξινομήσεις 141.601 μονάδων.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo θα έχει τιμή κοντά στα 20.000 ευρώ

Η Renault βάζει μπροστά το πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου ηλεκτρικού Twingo που θα κυκλοφορήσει το 2026 και θα έχει ανταγωνιστική τιμή απέναντι στα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα Κινέζων κατασκευαστών.

H Renault έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα εξέλιξης και κατασκευής γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων μέσω του προγράμματος Ampere αναζητώντας αυτή την περίοδο προμηθευτές για το επόμενο Twingo που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026.

Το νέο μικρό της Renault θα είναι και αυτό ηλεκτρικό – όπως και το Renault 5 – που ήδη έχει μπει στην παραγωγή και θα έχει ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή με στόχο να αποτελέσει μια εναλλακτική πρόταση απέναντι στα χαμηλού κόστους ηλεκτρικά made in China.

Οι Γάλλοι έχουν ρίξει το μέσο όρο εξέλιξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων από τα πέντε χρόνια στα τέσσερα για το ηλεκτρικό Megane και στα τρία για το R5. Για να επιταχύνουν το λανσάρισμα του νέου Twingo, οι μηχανικοί της εταιρεία θα μειώσουν τον αριθμό των εξαρτημάτων του κατά 20%, δήλωσε πρόσφατα ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής τεχνολογίας της Renault.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης νέων οχημάτων κατά μέσο όρο στα 2,5 χρόνια, περίπου στο μισό χρόνο από αυτόν που παραδοσιακά χρειάζονταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Επίσης φήμες που έχουν επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητες πηγές αναφέρουν πως η μαζική παραγωγή του νέου Twingo θα γίνεται στο εργοστάσιο Novo Mesto της Σλοβενίας, όπου παράγεται η τρέχουσα γενιά του πλήρως ηλεκτρικού Twingo ZE.

Η υφιστάμενη σειρά του ηλεκτρικού Renault Twingo ZE

Αξίζει να σημειωθεί πως στα 30 χρόνια που κυκλοφορεί η σειρά Twingo έχουν πουληθεί συνολικά περισσότερο από 4 εκατ. μονάδες είτε με συμβατική είτε με ηλεκτρική τεχνολογία.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν στην παραγωγή μικρότερων EV που θα πωλούνται κάτω από 20.000 ευρώ με στόχο να ανταγωνιστούν κινεζικές μάρκες όπως η BYD.

Συνεργασία με VW

Η Renault θέλει να συνεργαστεί με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για την περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Volkswagen για την κοινή χρήση της πλατφόρμας Twingo.

Αυτές οι συνομιλίες θα συνεχιστούν παράλληλα με την εξέλιξη του νέου Twingo. Ως εκ τούτου το συγκεκριμένο project, δεν θα επηρεαστεί από την έκβαση των συζητήσεων.

Τον Μάρτιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Thomas Schaefer δήλωσε ότι μελετούν την παραγωγή ενός προσιτού ηλεκτρικού μοντέλου που θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2027 και είναι θετικοί σε συνεργασίες. Μια απόφαση που αναμένεται να ληφθεί τους επόμενους μήνες.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Αυτονομία 2.000 χιλιομέτρων σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με νέα solid state μπαταρία

Αυτή τη στιγμή οι μπαταρίες solid state είναι αυτές που δίνουν ελπίδα για τεράστιες αυτονομίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως η μπαταρία της Tailan το τερμάτισε!

Ένας κατασκευαστής μπαταριών solid state (στερεάς κατάστασης) στην Κίνα παρουσίασε μια νέα μπαταρία που θα μπορούσε να αλλάξει τελείως το παιχνίδι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέχρι πρόσφατα ξέραμε ότι οι νέες μπαταρίες solid state της Nio μπορούν να δώσουν αυτονομία 1.000 χλιομέτρων αλλά τώρα αυτή εταιρεία φαίνεται ότι “έσπασε” τον κώδικα της τεχνολογίας solid state.

Οι μπαταρίες λιθίου στερεάς κατάστασης της Tailan New Energy για προσφέρουν ενεργειακή πυκνότητα διπλάσια από άλλες κυψέλες στην κατηγορία. Αυτό τουλάχιστον με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι τώρα αποτελεί ρεκόρ για μπαταρίες solid state.
Κατασκευή μπαταρίας solid state σε εργαστήριο της Tailan

Η Tailan New Energy, γνωστή και ως Talent New Energy, είναι μια ιδιωτική εταιρεία ανάπτυξης μπαταριών solid state που ιδρύθηκε στο Πεκίνο της Κίνας το 2018, όπου παραμένει η έδρα της έρευνας.

Σύμφωνα με τον ιστότοπό της“συνιδρύθηκε από εμπειρογνώμονες Έρευνας και Ανάπτυξης μπαταριών λιθίου και μια ανώτερη εγχώρια ομάδα εκβιομηχάνισης, εστιάζοντας στην τεχνολογική ανάπτυξη και εκβιομηχάνιση νέων μπαταριών λιθίου στερεάς κατάστασης και βασικών υλικών μπαταριών λιθίου”.

Το πρώιμο αποκορύφωμα αυτών των προσπαθειών έφερε πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένων των βραβείων ως μία από τις κορυφαίες πέντε εταιρείες στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας και μιας θέσης στον κατάλογο της Κίνας με τους 100 μελλοντικούς “μονόκερους” το 2023.

Λαμβάνοντας υπόψη τις προδιαγραφές που αποκάλυψε πρόσφατα η Tailan New Energy για την πρωτότυπη μπαταρία στερεάς κατάστασης, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί γίνεται όλος αυτός ο ντόρος.

Η Tailan και η μπαταρία sold state των 120 Ah

Σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρείας ανάπτυξης μπαταριών που αναρτήθηκε στο WeChat αυτήν την εβδομάδα, έχει επιτύχει αρκετές τεχνολογικές ανακαλύψεις στις μπαταρίες λιθίου στερεάς κατάστασης.

Σύμφωνα με την Tailan, αυτές οι ανακαλύψεις αφορούν συγκεκριμένα τους εξαιρετικά λεπτούς και πυκνούς σύνθετους στερεούς ηλεκτρολύτες οξειδίου, τα προηγμένα υλικά θετικών και αρνητικών ηλεκτροδίων υψηλής χωρητικότητας και μια ολοκληρωμένη διαδικασία χύτευσης που καταλήγει σε ένα εντυπωσιακό στοιχείο μεταλλικού λιθίου στερεάς κατάστασης 120 Ah. Βάσει των προδιαγραφών της, η Tailan New Energy δηλώνει ότι η νέα μπαταρία θέτει ρεκόρ στον κλάδο τόσο στην ενεργειακή πυκνότητα όσο και στην αποθηκευτική ικανότητα.

Μπαταρία Solid state της Tailan

Η Tailan ανακοίνωσε ότι η μπαταρία solid state που ανέπτυξε έχει διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από την WeLion της Nio. 

Σε αυτό που η Τailan αποκαλεί “παγκόσμια πρωτοτυπία”, οι μπαταρίες της διαθέτουν ενεργειακή πυκνότητα 720 Wh/kg – υπερδιπλάσια από άλλες μπαταρίες που ενσωματώνονται σήμερα σε ηλεκτρικά στην Κίνα, όπως για παράδειγμα οι μπαταρίες της WeLion για τη Nio.

Αυτές οι μπαταρίες WeLion των 360 Wh/kg αναμένεται να δώσουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Nio πάνω από 1.000 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, οπότε η δυνατότητα της τεχνολογίας της Talian New Energy να διπλασιάσει αυτή την πυκνότητα σε παρόμοιο μέγεθος θα μπορούσε να αλλάξει τελείως την ηλεκτροκίνηση.

Σε τι διαφέρει αυτή η μπαταρία της Tailan

Αναλύοντας τη νέα μπαταρία, η εταιρεία μοιράστηκε τα δυνητικά ρεκόρ που προκύπτουν από την υψηλή χωρητικότητα των γραμμαρίων, το πλούσιο σε λίθιο υλικό με βάση το μαγγάνιο στο θετικό ηλεκτρόδιο, ένα εξαιρετικά πλατύ και λεπτό σύνθετο υλικό λιθίου στο αρνητικό ηλεκτρόδιο που επιτρέπει υψηλή σταθερότητα κύκλου και έναν σύνθετο ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης οξειδίου υψηλής απόδοσης.

Η Tailan δεν ανέφερε ακόμη συγκεκριμένα σχέδια για την ενσωμάτωση σε αυτοκίνητα, αλλά δήλωσε ότι η τελευταία γενιά μπαταρίας στερεάς κατάστασης είναι για οχήματα. Εάν η εταιρεία είναι σε θέση να μεταφέρει αυτή την τεχνολογία σε αρκετά μεγάλη κλίμακα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διατηρώντας παράλληλα τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, θα μπορούσε εύκολα να υπερ διπλασιάσει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

πηγή: topgeargreece.gr

Πόσο πιθανό είναι να δούμε τελικά το ηλεκτρικό hypercar της Porsche;

To concept Mission X είναι ένα μοντέλο που εντυπωσιάζει, αν και υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία γι’ αυτό που πρέπει να αποσαφηνιστούν. Το σημαντικότερο όμως για την ώρα, είναι η απόφαση από πλευράς Porsche να δώσει το πράσινο φως για παραγωγή.

Η Porsche βρίσκεται σε μια σταθερή πορεία προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η γερμανική εταιρεία λάνσαρε την Porsche Taycan το 2019 και η νέα Macan EV θα αρχίσει να πωλείται αργότερα φέτος. Μια ηλεκτρική 718 πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της το 2024, ενώ η Cayenne θα υποδεχτεί και αυτή την ηλεκτρική της έκδοση κάποια στιγμή όχι πολύ αργότερα.

Παρόλα αυτά, είμαστε πιο ενθουσιασμένοι για το τι θα μπορούσε να βρίσκεται στην κορυφή του ηλεκτρικού χαρτοφυλακίου της Porsche: Ένα νέο hypercar.

Η Porsche έδειξε σαφώς τις προθέσεις της με το εκπληκτικό concept Mission X πέρυσι, και όλα συνηγορούν στο ότι θα μπορούσαμε να δούμε μια έκδοση παραγωγής μέχρι το τέλος του 2024. Πάντως, η εταιρεία έχει κρατήσει χαμηλά τους τόνους μέχρι στιγμής. Ας δούμε όμως τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής γι’ αυτό το μοντέλο.

Η Porsche Mission X είναι μια ιδέα που έκανε το ντεμπούτο της το 2023 στο πλαίσιο του εορτασμού της 75ης επετείου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι μηχανικοί εργάστηκαν πάνω σε αυτό με την κωδική ονομασία XS23 για έως και ένα χρόνο πριν από την αποκάλυψή της.

Η Mission X αποτελεί μια προεπισκόπηση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα μελλοντικό, αμιγώς ηλεκτρικό hypercar της μάρκας. Θα διαδεχθεί μοντέλα όπως η 918 Spyder και η Carrera GT. Η Mission X αντλεί έμπνευση από τα μοντέλα αυτά, καθώς και από την ιστορία της Porsche στους αγώνες.

Η Porsche πήρε στοιχεία από πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Le Mans, όπως η 919 Hybrid, κυρίως με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα εμπρός και προς τα πάνω. Οι κάθετοι προβολείς κοσμούν μια μάσκα με έντονες ακμές και τεράστιες εισαγωγές αέρα στη βάση του προφυλακτήρα που βοηθούν στην ψύξη και την αεροδυναμική.

Αυτό που μοιάζει με γυάλινο θάλαμο καλύπτει ένα πολυτελές εσωτερικό που είναι επενδεδυμένο με καθίσματα τύπου μπάκετ, ποικιλία χρωματικών συνδυασμών, ανθρακονήματα, ζώνες ασφαλείας έξι σημείων και ένα τιμόνι με καταβολές από την F1.

Αυτή η γυάλινη καμπίνα σχηματίζει ένα λεπτό πίσω μέρος με ενσωματωμένη αεροτομή και ένα φωτιζόμενο λογότυπο Porsche που πλαισιώνεται από λεπτά πίσω φώτα σε κάθε πλευρά. Ας ελπίσουμε ότι η έκδοση παραγωγής θα μοιάζει πολύ στην Mission X, αν και η αλήθεια είναι πως δεν είναι σαφές πόσα από αυτά τα στοιχεία θα βρουν διέξοδο σε αυτήν.

Ένα ιδιαίτερα πρωτοποριακό στοιχείο της Porsche Mission X concept, είναι πως έχει μια διάταξη που παραπέμπει σε μοντέλο με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο.

Σε αντίθεση με άλλα EV που τοποθετούν τις μπαταρίες στο πάτωμα, οι μπαταρίες της Mission X βρίσκονται πίσω από τα καθίσματα. Την αποκαλούν διάταξη “e-core”. Η Porsche το έκανε αυτό για να προσπαθήσει να την φέρει κοντά στα οδηγικά  χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα στο κέντρο. Δεν είναι σαφές αν αυτή η ίδια διάταξη θα φτάσει στην παραγωγή.

Πέρα από αυτό όμως, η Porsche δεν έχει δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το σύστημα κίνησης. Το Mission X concept είχε αναλογία 2,2 κιλών ανά ίππο και αρχιτεκτονική 900V. Έτσι, αν το νέο hypercar ζυγίζει περίπου 1.700 κιλά -όπως η 918 Spyder- θα μπορούσε να έχει έως και 1.700 ίππους. Θα πρέπει επίσης να είναι το πρώτο όχημα της Porsche με τρεις ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση.

Με εκτιμώμενη ισχύ 1.700 ίππων, το ηλεκτρικό hypercar της Porsche θα πρέπει να είναι εξαιρετικά γρήγορο. Η Taycan Turbo GT με δύο κινητήρες έχει 0-100 km/h σε 2,1 δευτερόλεπτα με το πακέτο Weissach, οπότε ένα hypercar με τρεις κινητήρες θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο γρήγορο. Μια επιτάχυνση κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα δεν είναι κάτι που θα πρέπει να θεωρείται έξω από τη σφαίρα του πιθανού.

Η Porsche έχει ήδη δηλώσει ότι θέλει να κάνει ρεκόρ στο Nurburgring, κάτι που θα σήμαινε ότι θα ξεπερνούσε τον χρόνο γύρου της Mercedes-AMG One που είναι 6:30,70. Αν στοχεύει στο ρεκόρ για ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής, θα πρέπει να ξεπεράσει το χρόνο γύρου 7:05.29 της Rimac Nevera. Η Porsche 918 Spyder ολοκλήρωσε ένα γύρο στο Nurburgring σε 6:57.00.

Αναφορικά με την πιθανή τιμή του, το hypercar της Porsche είναι πολύ πιθανό να φτάσει σε επταψήφιο νούμερο. Ενδεικτικά, η 918 Spyder ξεκίνησε να πωλείται το 2013 περίπου στα 800.000 ευρώ, αλλά οι σημερινές τιμές των hypercars φτάνουν εύκολα ή και ξεπερνούν το εκατομμύριο. Η Rimac Nevera κοστίζει 2,4 εκατομμύρια ευρώ, η Mercedes-AMG One 2,7 εκατομμύρια ευρώ και η Aston Martin Valkyrie πάνω από 3,0 εκατομμύρια ευρώ.

Όσο για την παραγωγή του νέου hypercar της Porsche, αυτή αναμένεται να είναι περιορισμένη. Η εταιρεία κατασκεύασε μόνο 918 δείγματα της 918 Spyder και η Carrera GT περιορίστηκε σε μόλις 1.270 κομμάτια. Η 959 ήταν ακόμη πιο σπάνια καθώς κατασκευάστηκαν μόνο 292.

Η Porsche θα μπορούσε να επιβεβαιώσει την παραγωγή του νέου hypercar μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Άλλωστε ο διευθύνων σύμβουλος, Oliver Blume, δήλωσε ότι τα σχόλια για το concept Mission X ήταν “μαζικά θετικά” και ότι “αυτό είναι ένα μεγάλο κίνητρο για εμάς να φτιάξουμε το αυτοκίνητο”.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο Ford Explorer

Πόσο είναι το μήκος του αμαξώματος; Το μήκος του Explorer είναι ειδικά επιλεγμένο για την Ευρώπη και είναι 4,46 μ. Πόσο μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ; Ο όγκος του φτάνει τα 450 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ξεπερνά τα 1.400 λίτρα. Θα μπορεί να φιλοξενήσει ένα καροτσάκι, ένα κλουβί μεταφοράς σκύλου ή μια τσάντα του γκολφ με τα μπαστούνια; Ναι.

Η πανοραμική οροφή ανοίγει; Υπάρχει η επιλογή ηλιοροφής; Όχι, δεν υπάρχει ανοιγόμενη ηλιοροφή, μόνο σταθερή πανοραμική οροφή.

To νέο Ford Explorer είναι ηλεκτρικό SUV

Ποια είναι τα διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος; Το νέο Explorer είναι διαθέσιμο σε 6 χρώματα. Ανάμεσά τους το Magnetic, το λευκό, το Lucid Red, το πραγματικά κλασικό κόκκινο χρώμα της Ford, το Arctic Blue και το εντυπωσιακό Blue my mind.

Ποια είναι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος; Η απόσταση από το έδαφος είναι 195 χιλιοστά.

Και ποιες οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής; Η γωνία προσέγγισης είναι 17,5 μοίρες και γωνία διαφυγής κοντά στις 25 μοίρες.

Θα υπάρχουν επιλογές ζαντών 17 και 18 ιντσών; Όχι. Από την αρχή, προσφέρονται ζάντες με διάμετρο 19 ίντσες. Η έκδοση Premium διατίθεται με τροχούς 20 ιντσών. Προαιρετικά για την έκδοση αυτή προσφέρονται τροχοί 21 ιντσών.

Θα υπάρχει αντλία θερμότητας; Ναι, με στόχο τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης ενέργειας.

Θα διατίθενται θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα; Ναι, όπως και λειτουργία μασάζ στα καθίσματα.

Τι περιλαμβάνεται στο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού; Μερικά μόνο από τα στοιχεία του πακέτου είναι το Lane Centering, το οποίο κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, αλλά και το Exit Warning, που ανιχνεύει ένα όχημα που πλησιάζει, όπως ένας ποδηλάτης και παρέχει μια προειδοποίηση τόσο στους επιβάτες του αυτοκινήτου όσο και ένα οπτικό σήμα στον καθρέπτη.

Τι είδους υποβοήθηση στάθμευσης θα διατίθεται; Μέσω των καμερών ο οδηγός μπορεί να δει το εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου καθώς και μια πανοραμική προβολή 360 μοιρών.

Τι είναι το SYNC Move; Είναι το λειτουργικό σύστημα του συστήματος infotainment που συνεργάζεται με μια κινητή οθόνη αφής που μοιάζει με εκείνη ενός smartphone και είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay.

Υπάρχουν φυσικοί διακόπτες στο εσωτερικό; Ναι. Για παράδειγμα, ο έλεγχος της έντασης του ήχου και τα αλάρμ ρυθμίζονται με φυσικούς διακόπτες.

Διατίθεται κοτσαδόρος; Ναι (ηλεκτρικά αναδιπλούμενος).

Μπορεί κανείς να τοποθετήσει σκηνή στην οροφή του οχήματος; Ναι, μπορεί.

Ποια είναι η ικανότητα ρυμούλκησης με φρένα; Στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 1.200 κιλά και σε αυτή με κίνηση στους πίσω τροχούς τα 1.000 κιλά.

Ποιος είναι ο κύκλος στροφής του οχήματος; Ο κύκλος στροφής είναι εντυπωσιακά μικρός. Μόλις 10,3 μέτρα για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει η τετρακίνητη έκδοση από τα 0 στα 100 km/h; Σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα (5,5 sec).

Πόση είναι η μέγιστη ροπή; Η μέγιστη ροπή που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός είναι 545 Nm.

Θα υπάρχει Head-up Display; Ναι.

Σε τι διαφέρουν τα καθίσματα του Explorer από εκείνα της Mustang Mach-E; Είναι εντελώς νέα, με τα εμπρός να διαθέτουν ενσωματωμένο προσκέφαλο και τρισδιάστατο σχήμα.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Skoda Epic με τιμή στα 25.000 ευρώ (εικόνες, video)

Το Skoda Epic είναι το νέο ηλεκτρικό στην βάση της γκάμας της Skoda και θα κυκλοφορήσει με περίπου 400 χλμ. αυτονομίας.

Η ενσάρκωση της sport πολυτέλειας.

Μικρή αλλά επική, θα είναι η πρόταση της Skoda για το νέο entry level ηλεκτρικό αυτοκίνητό της, που παρουσιάστηκε και είναι το Skoda Epic. Είναι το πρώτο Skoda στην “μικρή” πλατφόρμα ηλεκτρικών του Ομίλου, από την οποία προκύπτει φυσικά το VW ID.2all.

Η Skoda ανακοίνωσε υπερήφανα πως η τιμή του θα κυμαίνεται “γύρω στις 25.000 ευρώ” και θα είναι επίσης το πρώτο της φίρμας στην νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid. Με μήκος περίπου 4,1 μέτρα είναι ένα ένα μικρό crossover γιατί η Skoda έχει μεγάλο target group σε αυτές τις κατηγορίες και θέλει να το ικανοποιήσει, ενώ αν και μοιάζει μικρότερο από τα αντίστοιχα θερμικά, σε διαστάσεις, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα είναι πιο άνετο.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι της τάξης των 490 λίτρων και είναι μεγάλη χάρη στο ειδικές βάσεις που συνοδεύουν τα ηλεκτρικά οχήματα και προσφέρουν στο packaging που λένε στην αγγλική γλώσσα, δηλαδή στην τακτοποιημένη χωροθέτηση.

Η πλατφόρμα MEB Entry, στην οποία βασίζεται το Skoda Epic, προορίζεται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το Epiq έχει πλαστική επένδυση αμαξώματος γύρω από τους θόλους των τροχών και άβαφα τμήματα των πίσω προφυλακτήρων. Υπάρχει επίσης ένα ζευγάρι έξυπνες ράγες οροφής, ένα φωτιζόμενο πίσω σήμα και λεπτά φώτα και στα δύο άκρα. Η θύρα φόρτισης είναι τοποθετημένη στον μπροστινό προφυλακτήρα και όχι στο πίσω μέρος.

Αντίθετες πορτοκαλί πινελιές υπάρχουν μέσα και έξω, μαζί με μια διακοπτόμενη φωτεινή μπάρα που διατρέχει τη φαρδιά μάσκα. Συνολικά, το Epiq μοιάζει περισσότερο με ένα πρωτότυπο που βρίσκεται κοντά στην παραγωγή, αφού είναι απίθανο να αλλάξει τόσο πολύ μέχρι το 2025. Η Skoda το αποκαλεί σχεδιαστική μελέτη και όχι concept.

Πριν από την άφιξη του Epiq το 2025, το μεγαλύτερο συμπαγές crossover Elroq θα παρουσιαστεί επίσημα αργότερα φέτος με μια μόνο ηλεκτρική επιλογή. Σε αυτά τα δύο θα προστεθούν μέχρι το 2026 τα επόμενης γενιάς Enyaq και Enyaq Coupe.

Ένα station wagon που μοιάζει με την Skoda Octavia θα έρθει επίσης εξηλεκτρισμένη, μαζί με ένα μεγάλο SUV που προαναγγέλλεται από το Skoda Vision 7S επίσης χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.

πηγή: www.topgeargreece.gr

Στην Ελλάδα η νέα έκδοση των 156 ίππων του Mokka Electric -Πόσο κοστίζει;

Η Opel εμπλουτίζει την γκάμα του ηλεκτρικού SUV με μία ακόμα έκδοση που φέρει ισχυρότερο σύστημα κίνησης και μεγαλύτερη μπαταρία που εξασφαλίζει και αντίστοιχη αυτονομία.

Σε ανακοίνωση νέου τιμοκαταλόγου προχώρησε η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel που περιλαμβάνει μία ακόμα νέα έκδοση Electric του Mokka, έτσι ονομάζεται πλέον το Mokka-e, προσφέροντας πλέον δύο επιλογές με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Πιο αναλυτικά, η νέα έκδοση του Opel Mokka Electric έχει ηλεκτρομοτέρ που αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm, και πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 54 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία που σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP φτάνει τα 407 χλμ.

Η μπαταρία του Mokka Electric είναι υγρόψυκτη και βρίσκεται κάτω από τα εμπρός και πίσω καθίσματα, ενώ παράλληλα το μοντέλο διαθέτει και αντλία θερμότητας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος Drive Mode (Eco, Normal και Sport).

Επιπλέον, τo αυτόματο σασμάν διαθέτει λειτουργία Brake που αυξάνει το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αλλά δεν το ακινητοποιεί πλήρως και κατά συνέπεια δεν επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ.

Στον τομέα των επιδόσεων, η Opel αναφέρει ότι το νέο Mokka Electric των 156 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Σε έναν σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) ταχείας φόρτισης με ισχύ 100 kW, η μπαταρία του νέου Mokka Electric των 156 ίππων μπορεί να φορτίσει έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας. Από την άλλη, σε ένα τριφασικό wallbox 11 kW (διατίθεται προαιρετικά με κόστος 730 ευρώ), μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε περίπου 5μιση ώρες. Με τον στάνταρ OBC των 7,4 kW, υπολογίστε ότι η φόρτιση θα διαρκέσει περίπου 8 ώρες.

Τόσο η έκδοση των 136 ίππων με την μπαταρία των 50 kWh, όσο και νεότερη έκδοση των 156 ίππων με την 54άρα μπαταρία, συνδυάζονται και με τα τρία διαθέσιμα εξοπλιστικά επίπεδα, Edition, Edition Plus και GS.

Επιπλέον, το Opel Mokka Electric επωφελείται από τις κρατικές διευκολύνσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (-8.000 ευρώ) και το όφελος απόσυρσης αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας (-1.000 ευρώ), ενώ ως ηλεκτρικό αξιοποιεί τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

Τέλος, όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της Opel, έτσι και τα Mokka Electric καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά τους μέρη, ενώ η αντίστοιχη κάλυψη της μπαταρίας του είναι 8ετης και για έως 160.000 χλμ.

πηγή: www.carandmotor.gr