Home Blog

Όμιλος ΔΕΗ: Στρατηγικές επενδύσεις €10,1 δισ. την τριετία 2026-28 με στόχο EBITDA €2,9 δισ.

Η διοίκηση της εταιρείας παρουσιάζει στους επενδυτές το όραμα, τη στρατηγική και τους στόχους του Ομίλου στο Capital Markets Day 2025 στο Λονδίνο.

Το ισχυρά αναπτυξιακό, επικαιροποιημένο Στρατηγικό Σχέδιο του Ομίλου ΔΕΗ για την τριετία 2026-2028 παρουσιάζει σήμερα στο Λονδίνο η διοίκηση της εταιρείας, με όραμα να ηγηθεί της ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στη νέα εποχή της σύγκλισης ενέργειας και τεχνολογίας.

Το πλάνο της επόμενης τριετίας βασίζεται στο επιτυχημένο καθετοποιημένο μοντέλο του Ομίλου και έχει στο επίκεντρο επενδύσεις €10,1 δισ. για την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μονάδων ευέλικτης ισχύος, την επέκταση και εκσυγχρονισμό των δικτύων και τις πελατοκεντρικές υπηρεσίες, στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλες τις λειτουργίες του Ομίλου. Η αναπτυξιακή προοπτική του στρατηγικού πλάνου του ομίλου ΔΕΗ θα οδηγήσει σε EBITDA πάνω από €2,9 δισ. το 2028.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γεώργιος Στάσσης, δήλωσε ενόψει του Capital Markets Day:

«Το 2019 πήραμε μία απόφαση: να γίνουμε μία σύγχρονη, πράσινη, βιώσιμη και ψηφιακή εταιρεία. Μετά από σχεδόν έξι χρόνια ριζικού μετασχηματισμού και εν μέσω κοσμογονικών αλλαγών σε γεωπολιτικό και τεχνολογικό επίπεδο, ο απολογισμός είναι θετικός: οι στόχοι μας – οικονομικοί και στρατηγικοί – έχουν επιτευχθεί, η πλήρης απολιγνιτοποίηση ολοκληρώνεται και η απόδοση για τους μετόχους έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του κλάδου. Όμως δεν εφησυχάζουμε, το μέλλον ανήκει σε εκείνους που οραματίζονται, σχεδιάζουν και τολμούν. Γι’ αυτό και την επόμενη τριετία συνεχίζουμε να επενδύουμε δυναμικά. Με πάνω από €10 δισ. επενδύσεις, μεταξύ 2026 και 2028, σε ενεργειακές και τεχνολογικές υποδομές και με τον πελάτη πάντα στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, ισχυροποιούμε ακόμα περισσότερο τη θέση μας ως Powertech όμιλος. Όραμά μας είναι να προσφέρουμε συνεχώς καλύτερες υπηρεσίες και ανταγωνιστικά προϊόντα σε όλους τους πελάτες μας, όπου κι αν βρίσκονται.

Το Στρατηγικό Σχέδιο του Ομίλου ΔΕΗ που παρουσιάζουμε σήμερα για την επόμενη τριετία έχει ισχυρό αναπτυξιακό πρόσημο, με το 93% των κεφαλαίων να κατευθύνεται σε νέα έργα. Η ΔΕΗ αναπτύσσεται ακόμα πιο γρήγορα, δημιουργώντας ολοένα και μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους και τους πελάτες της, αυξάνοντας παράλληλα το θετικό αποτύπωμά της στην κοινωνία και το περιβάλλον».

Αναπτυξιακοί στόχοι

Έχοντας επιτύχει τους οικονομικούς και στρατηγικούς στόχους που είχαν τεθεί ως τώρα και με σημείο εκκίνησης τον καθολικό μετασχηματισμό της τελευταίας εξαετίας, ο Όμιλος ΔΕΗ στοχεύει σε νέες κορυφές για τα επόμενα τρία χρόνια. Με αιχμή του δόρατος το καθετοποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου ΔΕΗ, την περαιτέρω ανάπτυξη σε ΑΠΕ, δίκτυα, ευέλικτη παραγωγή, μαζί με την πλήρη απολιγνιτοποίηση, μεταξύ 2026 και 2028 η ΔΕΗ στοχεύει σε:

  • Ανάπτυξη 6,3 GW νέων ΑΠΕ σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη με στόχο η εγκατεστημένη ισχύς να ανέλθει σε 12,7 GW το 2028 και να αποτελούν το 77% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος του Ομίλου.
  • Ανάπτυξη 1,5 GW ευέλικτης ισχύος κυρίως μπαταρίες, μονάδες αερίου και υδροηλεκτρικά έργα τα οποία αντιμετωπίζουν τη στοχαστικότητα των ΑΠΕ, παράγουν μεγαλύτερη αξία και συμβάλλουν σημαντικά στην ευστάθεια του συστήματος.
  • Πλήρη απολιγνιτοποίηση μέχρι το τέλος του 2026 και σημαντική μείωση της παραγωγής από μονάδες πετρελαίου λόγω διασυνδέσεων νησιών, με στόχο τη μείωση κατά 85% των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου μεταξύ 2019 και 2028.
  • Αύξηση συνολικής εγκατεστημένης ισχύος στα 16,6 GW, από 12,4 GW το 2025 παρά την πλήρη απολιγνιτοποίηση.
  • Σταθερή ανάπτυξη δικτύων σε Ελλάδα και Ρουμανία όπου η Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση αναμένεται να αυξάνεται κατά περίπου 5% σε ετήσια βάση (CAGR) την τριετία και να ανέλθει σε €6,5 δισ. το 2028. Ενίσχυση του καθετοποιημένου μοντέλου στη Ρουμανία, με ισχυρή ανάπτυξη ΑΠΕ για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της μεγάλης πελατειακής βάσης της PPC Romania.
  • Ισχυροποίηση της παρουσίας σε ελκυστικές διασυνδεδεμένες αγορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
  • Νέες λύσεις προστιθέμενης αξίας για πελάτες όπως συνέργειες με τον Κωτσόβολο, υποστηρικτικές υπηρεσίες για αντλίες θερμότητας και φωτοβολταϊκά στο σπίτι, Fiber-To-The-Home και εξατομικευμένες λύσεις διαχείρισης ενέργειας.
  • Επανασχεδιασμός του Ομίλου αξιοποιώντας τις δυνατότητες του ΑΙ σε ολόκληρη τη δομή: ανθρώπινο δυναμικό, επιχειρησιακές λειτουργίες, ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, εξυπηρέτηση πελατών.
  • Ανάπτυξη της θέσης του ομίλου στις Τηλεπικοινωνίες με την κατασκευή και εκμετάλλευση του πανελλαδικού δικτύου Fiber-To-The-Home.

Υγιής οικονομική ανάπτυξη

Οι οικονομικοί στόχοι του ομίλου ΔΕΗ για την τριετία 2026-2028 καταδεικνύουν την υγιή οικονομική ανάπτυξη και τις υπεραξίες που δημιουργεί για τους μετόχους, τους εργαζομένους και την κοινωνία:

  • Επενδύσεις συνολικού ύψους €10,1 δισ. με το 93% αυτών να αφορούν έργα ανάπτυξης με ιδιαίτερη έμφαση σε ΑΠΕ, ευέλικτη παραγωγή, αποθήκευση και δίκτυα.
  • Το EBITDA του Ομίλου αναμένεται να ανέλθει σε €2,9 δισ. το 2028 από €1,3 δισ. το 2023, αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση (CAGR), ως αποτέλεσμα των επενδύσεων και της πλήρους απολιγνιτοποίησης μέχρι το τέλος του 2026.
  • Αύξηση του μερίσματος κατά 37% σε ετήσια βάση (CAGR), τη μεγαλύτερη στον κλάδο των Ευρωπαϊκών εταιρειών ενέργειας, με στόχο από €0,25 ανά μετοχή για τη χρήση του 2023 να φτάσει στο €1,2 ευρώ ανά μετοχή το 2028.
  • Παρά την αύξηση των επενδύσεων, ο δείκτης Καθαρό Χρέος/EBITDA θα παραμείνει κάτω από το όριο του 3,5x που έχει θέσει ο Όμιλος, καθώς περίπου το 70% των επενδύσεων θα χρηματοδοτηθεί από τις αυξημένες ταμειακές ροές (FFO).

#PPC_Group #FR9M #growth #strategy #energy #RES #security #technology

Πληροφορίες:

Γενική Διεύθυνση Επενδυτικών Σχέσεων Χαλκοκονδύλη 30, 104 32 Αθήνα Τηλ.: 210 5292153, 210 5293665, 210 5293207 ir@ppcgroup.com

Διεύθυνση Σχέσεων με ΜΜΕ Χαλκοκονδύλη 30, 104 32 Αθήνα Τηλ.: 697 270 7713, 697 000 5674 information@ppcgroup.com

Έφτασε η στιγμή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα

0

Για χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν την εικόνα ενός προϊόντος από… το μέλλον, σχεδόν απλησίαστο για τον μέσο αγοραστή. Ήταν μια πιο high tech μορφή της αυτοκίνησης, οπότε μοιραία και πιο ακριβή. Σήμερα όμως η αγορά δείχνει να περνά σε ένα νέο στάδιο. Η διεθνής πτώση τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, η επιθετική στρατηγική τιμών από μεγάλους παίκτες και η άνοδος των ασιατικών κατασκευαστών που στέλνουν μαζικά οικονομικά EVs στην Ευρώπη και όχι μόνο, δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν είχαμε ξαναδεί μέσα στην τελευταία δεκαετία. Και αυτό οδηγεί ολοένα και περισσότερους αναλυτές στην εκτίμηση ότι μπορεί πολύ σύντομα το ηλεκτρικό να μην είναι απλώς ισοδύναμη επιλογή με τα αυτοκίνητα βενζίνης, αλλά φθηνότερη.

Επιτέλους, τα ηλεκτρικά αρχίζουν να «προσγειώνονται»

Το περιβάλλον που διαμορφώνεται δεν είναι αποτέλεσμα ενός μόνο παράγοντα. Είναι ο συνδυασμός πολλών αποφάσεων, πολλών πιέσεων, αλλά και ενός εμπορικού ανταγωνισμού που γίνεται πιο σκληρός και πιο ωμός όσο οι εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι η αγορά ωριμάζει και το «μέλλον» είναι πλέον παρόν. Η μείωση του κόστους λιθίου, νικελίου και άλλων κρίσιμων υλικών μετά τις ακραίες κορυφώσεις του 2022 συμπιέζει την τελική τιμή του προϊόντος. Την ίδια στιγμή, εταιρείες όπως η Tesla επιλέγουν να χτυπήσουν άμεσα την καρδιά της αγοράς με μεγάλες μειώσεις και εκπτώσεις, πριν οι νέοι ανταγωνιστές τους πάρουν υπερβολικά μεγάλο μερίδιο. Στην εξίσωση μπαίνουν και οι κινεζικές μάρκες οι οποίες πλέον εξάγουν σε ρυθμούς που λίγοι περίμεναν πριν λίγα χρόνια και μάλιστα με αυτοκίνητα που είναι πλούσια σε τεχνολογία χωρίς να έχουν premium τιμή.

Τελικό όφελος στον καταναλωτή

Το αποτέλεσμα αρχίζει να φαίνεται και στο επίπεδο λιανικής. Αυτοκίνητα που μέχρι πριν λίγο διάστημα είχαν premium χαρακτήρα και πωλούνταν πιο εύκολα απ’ όσο θα περίμενε κανείς, σήμερα μένουν περισσότερο χρόνο σε stock, σύμφωνα με όσους παρακολουθούν την αγορά από κοντά. Ο αγοραστής αποκτά ξανά διαπραγματευτική δύναμη και αυτό λειτουργεί σαν ακόμα ένας μοχλός πίεσης προς χαμηλότερες τιμές. Κάπως έτσι, η περίοδος της «υπερβολής» φαίνεται πως τελειώνει.  Αν αυτή η τάση οδηγήσει σε πραγματική τιμολογιακή ισορροπία ανάμεσα σε ηλεκτρικά και θερμικά, η μετάβαση θα επιταχυνθεί με ρυθμούς που καμία κρατική επιδότηση δεν θα μπορούσε να πετύχει μόνη της.

Πηγή: gocar

Επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και το 2026 – Τι αλλάζει

Το 2026 εξελίσσεται σε κομβικό σημείο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζει ένα νέο πακέτο στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων για την απόκτηση οχημάτων μηδενικών ρύπων, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε μια πιο ώριμη, κοινωνικά δίκαιη και μακροπρόθεσμη πολιτική κινήτρων. Ενώ οι κυβερνήσεις σε Αθήνα και Βρυξέλλες επιταχύνουν την πράσινη ατζέντα, το νέο πλαίσιο θα απλωθεί τουλάχιστον σε μια τριετία, ώστε όσο το δυνατόν περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις να μπορέσουν να ακολουθήσουν.

Η αρχή: Ανακοινώσεις τον Δεκέμβριο

Η πρώτη μεγάλη «στροφή» θα γίνει πριν από τα Χριστούγεννα. Στα μέσα Δεκεμβρίου αναμένονται από την Κομισιόν νέοι, σαφείς –και αρκετά απαιτητικοί– στόχοι για τις εταιρείες και τα κράτη-μέλη. Παράλληλα θα ανακοινωθούν χρηματοδοτικά κίνητρα ειδικά για επιχειρήσεις που θα χρειαστεί να ανανεώσουν τον στόλο τους με ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Οι υφιστάμενοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ήδη πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση: από το 2025 οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πετύχουν μέσες εκπομπές 93,6 g CO₂/km για τα επιβατικά και 153,9 g CO₂/km για τα ελαφρά φορτηγά, με τελικό στόχο το μηδέν από το 2035. Παράλληλα, η Ε.Ε. εξετάζει νέους κανόνες που θα επιβάλουν συγκεκριμένους στόχους απευθείας σε εταιρικούς στόλους.

Κοινωνικά χρηματοδοτικά εργαλεία – Το Social Climate Fund στο προσκήνιο

Η μετάβαση στη μηδενική ρύπανση δεν είναι εύκολη ούτε φθηνή, ιδίως για μεγάλους εταιρικούς στόλους. Γι’ αυτό και το 2026 το κεντρικό εργαλείο θα είναι το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο (Social Climate Fund). Οι συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας και Κομισιόν προχωρούν ομαλά και το Ταμείο αναμένεται να αποτελέσει τη βασική πηγή χρηματοδότησης της μετάβασης τόσο για πολίτες όσο και για μικρές επιχειρήσεις.

Το 2026… γκάζι στις εξελίξεις

Με τις πρώτες αποφάσεις να έρχονται την άνοιξη, οι λεπτομέρειες παραμένουν ακόμη «κλειδωμένες». Αθήνα και Βρυξέλλες αποφεύγουν πρόωρες ανακοινώσεις για να μην δημιουργηθούν λανθασμένες προσδοκίες. Η βασική αρχή είναι μία: σταθερότητα και προβλεψιμότητα, χωρίς εκπλήξεις για την αγορά.

Η Ελλάδα, πάντως, κινείται ήδη προς ένα μοντέλο κοινωνικής δικαιοσύνης, με την υιοθέτηση του λεγόμενου “social leasing” προσαρμοσμένου στα ελληνικά δεδομένα.

Social Leasing: Το γαλλικό μοντέλο που έρχεται στην Ελλάδα

Το social leasing είναι ίσως το πιο καθοριστικό νέο εργαλείο. Θα επιτρέψει σε ευάλωτα νοικοκυριά να αποκτήσουν ή να μισθώσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολύ χαμηλό μηνιαίο κόστος. Το μοντέλο εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στη Γαλλία: οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα μισθώνουν καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάτω των 25.000 € από μόλις 100–200 € τον μήνα, εξοικονομώντας χρήματα από καύσιμα, σέρβις και τέλη.

Στην Ελλάδα οι επιδοτήσεις θα αφορούν:

  • Ευάλωτα νοικοκυριά βάσει εισοδηματικών ή γεωγραφικών κριτηρίων.

  • Επιχειρήσεις και επαγγελματίες με υψηλό μεταφορικό έργο, όπου η ηλεκτροκίνηση αποφέρει μεγάλο περιβαλλοντικό όφελος.

Επιδοτήσεις και για μικροεπιχειρήσεις

Το Social Climate Fund θα περιλαμβάνει και δεύτερο σκέλος που θα στηρίζει ευάλωτες μικροεπιχειρήσεις για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων (επιβατικών, φορτηγών, ακόμη και λεωφορείων). Τα κριτήρια θα βασίζονται σε:

  • Τον κλάδο δραστηριότητας

  • Την περιοχή λειτουργίας

  • Τις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις logistics επιχειρήσεις, όπου οι επιδοτήσεις μπορεί να καλύπτουν ακόμη και φορτιστές ταχυφόρτισης εντός εγκαταστάσεων.

Περισσότερες υποδομές φόρτισης – αλλαγή στρατηγικής

Οι υποδομές φόρτισης αποτελούν κρίσιμο κομμάτι της μετάβασης. Η κυβέρνηση αλλάζει στρατηγική: οι διαγωνισμοί για δημόσια σημεία φόρτισης δεν θα γίνονται πλέον ανά δήμο, αλλά κεντρικά από τις περιφέρειες, ώστε να επισπευστούν τα έργα. Παράλληλα, συνεχίζονται τα προγράμματα για εγκατάσταση φορτιστών στα νησιά μέσω του Ταμείου Απανθρακοποίησης Νήσων, καθώς και η μαζική προμήθεια ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων λεωφορείων για 22 ελληνικές πόλεις.

Το μεγάλο “παζάρι” Ε.Ε.–κρατών-μελών

Το Social Climate Fund διαθέτει συνολικό προϋπολογισμό 86,7 δισ. ευρώ για την περίοδο 2026–2032. Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι πώς θα μοιραστεί η χρηματοδότηση: αποκλειστικά από ευρωπαϊκούς πόρους ή με επιπλέον εθνικές συνεισφορές;

Το επικρατέστερο σενάριο είναι ένα ενιαίο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα επιδότησης, με περιθώριο προσαρμογών ανά χώρα.

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Νέες επιδοτήσεις πήραν 1.392 δικαιούχοι

Στην πρωτοπορία της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση βρίσκεται η ελληνική πολιτεία, καθώς προχώρησε σε νέα μαζική καταβολή επιδοτήσεων στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Σε αυτή τη φάση, 1.392 δικαιούχοι έλαβαν συνολικά 4.994.798,14 €, πράξη που αναδεικνύει τη δέσμευση για στήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων και της βιώσιμης μετακίνησης.

Ανάλυση των κινήσεων

Από το συνολικό ποσό, τα 2.791.805,96 € διατέθηκαν σε 1.081 φυσικά πρόσωπα, ενώ τα 2.202.992,18 € καλύπτουν 311 νομικά πρόσωπα. Στην πράξη, μέσω της συγκεκριμένης πληρωμής θα επιδοτηθούν 1.554 ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας καθοριστικά τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έναρξη του προγράμματος, τον Ιούνιο του 2024, έχουν ήδη χορηγηθεί επιδοτήσεις ύψους 43.129.392,70 € — μια σημαντική επένδυση στον μετασχηματισμό της κινητικότητας.

Προοπτικές και προκλήσεις

Η δυναμική αυτή κίνηση δείχνει πως η κυβέρνηση προσανατολίζεται προς την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης ως βασικό πυλώνα της νέας πράσινης οικονομίας. Η αύξηση του αριθμού των δικαιούχων και των επιδοτούμενων οχημάτων σηματοδοτεί προσπάθεια ευρύτερης διείσδυσης στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Ωστόσο, για να αποδώσει πλήρως η πολιτική αυτή, απαιτείται παράλληλα ενίσχυση των υποδομών φόρτισης, μείωση κόστους και διασφάλιση της ισόρροπης πρόσβασης — προκλήσεις που παραμένουν στο προσκήνιο.

Η καταβολή αυτή δεν αποτελεί απλώς χρηματοδότηση αλλά και μήνυμα προς την αγορά: η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον περιθωριακή επιλογή, αλλά κομμάτι του βασικού κυκλώματος της μετακίνησης στη σύγχρονη Ελλάδα.

Πηγή: newmoney

Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Πόσα BEV και PHEV πωλήθηκαν τον Σεπτέμβριο

Ο Σεπτέμβριος του 2025 έφερε νέα ρεκόρ για την ελληνική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Η συνολική εικόνα, δείχνει μια δυναμική άνοδο, τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), όσο και στα plug-in υβριδικά (PHEV) οχήματα.

Συγκεκριμένα, τον μήνα που πέρασε πωλήθηκαν στην Ελλάδα, 1.998 ηλεκτρικά οχήματα: 850 αμιγώς ηλεκτρικά και 1.148 plug-in υβριδικά. Αυτά τα νούμερα μεταφράζονται σε μερίδιο αγοράς 6,93% για τα BEV και 9,35% για τα PHEV, επιβεβαιώνοντας πως τα plug-in υβριδικά, έχουν εδραιωθεί σταθερά κοντά στο 10% της αγοράς, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά, κινούνται πάνω από το 5% τους τελευταίους μήνες.

Αναφορικά με τον συνολικό στόλο, περίπου 1 στα 218 επιβατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, είναι σήμερα αμιγώς ηλεκτρικό (0,46%). Καθημερινά πωλούνται κατά μέσο όρο 28 νέα BEV, ενώ συνολικά έχουν καταγραφεί σχεδόν 37.700 PHEV και 27.600 BEV, σύμφωνα με τα στοιχεία του evstats.gr. Η σταθερή αυτή τάση, δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά, με τα υβριδικά μοντέλα, να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μετάβαση.

Πηγή: carselectric

Δελτίο Τύπου | ΔΕΗ Team Hellas: Η ΔΕΗ Platinum Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής έως το Los Angeles 2028

Η ΔΕΗ γίνεται ο Platinum Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, καθώς και ονοματοδότης της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας “ΔΕΗ Team Hellas” έως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Los Angeles 2028, αναλαμβάνοντας ρόλο στρατηγικού συνεργάτη σε μια από τις σημαντικότερες χορηγικές συνεργασίες της νέας εποχής για τον ελληνικό αθλητισμό. Η συμφωνία επισημοποιήθηκε σε συνάντηση στα γραφεία της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, παρουσία του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γεώργιου Στάσση, του Προέδρου της ΕΟΕ, κ. Ισίδωρου Κούβελου, του Γενικού Γραμματέα, κ. Στέφανου Χανδακά και του Προέδρου της Επιτροπής Μάρκετινγκ της ΕΟΕ κ. Πέτρου Συναδινού.

Ως αποκλειστικός χορηγός στην κατηγορία «Ενέργεια», η ΔΕΗ θα στηρίξει την προετοιμασία των αθλητών και αθλητριών της ΔΕΗ Team Hellas που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες, συμβάλλοντας στην κάλυψη αναγκών εξοπλισμού, προετοιμασίας και μετάβασης. Παράλληλα, θα επιβραβεύσει τις ολυμπιακές διακρίσεις με ειδικά bonus για κάθε κατάκτηση μεταλλίου, ενισχύοντας το κίνητρο και την αναγνώριση των αθλητών και αθλητριών που εκπροσωπούν την Ελλάδα.

Μέσα από τη σύμπραξη με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, η ΔΕΗ ενώνει τις δυνάμεις της με έναν θεσμό που ενσαρκώνει ιδανικά όπως η αριστεία, η ομαδικότητα και ο σεβασμός, αξίες που αποτελούν σταθερά σημεία αναφοράς για τον Όμιλο. Η συνεργασία εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα εταιρικών χορηγιών της ΔΕΗ, που στηρίζει πρωτοβουλίες και φορείς οι οποίοι προάγουν τον αθλητισμό, την κοινωνική πρόοδο και τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γεώργιος Στάσσης, δήλωσε: «Η ΔΕΗ είναι συνώνυμη με την ενέργεια που κινεί τη χώρα, αλλά και με τη δύναμη που εμπνέει πρόοδο. Με ιδιαίτερη χαρά γινόμαστε συνοδοιπόροι της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και της ΔΕΗ Team Hellas στο ταξίδι προς το Los Angeles 2028, στηρίζοντας έμπρακτα τους αθλητές και τις αθλήτριες που εκπροσωπούν τη χώρα μας στη μεγαλύτερη γιορτή του αθλητισμού. Μοιραζόμαστε τις αξίες για αριστεία, προσπάθεια, ομαδικότητα και επενδύουμε στην ενέργεια που ενώνει, εμπνέει και οδηγεί σε νέα ρεκόρ».

Για την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή η χορηγική συμφωνία επιβεβαιώνει τη νέα εποχή που έχει εισέλθει η ΕΟΕ με την νέα διοίκηση της , αναδεικνύοντας το νέο αναβαθμισμένο ρόλο

της στον ελληνικό αθλητισμό και τις ουσιαστικές κινήσεις που γίνονται προς όφελος των αθλητών και των Αθλητικών Ομοσπονδιών.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, κ. Ισίδωρος Κούβελος, ανέφερε: «Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια υποδεχόμαστε τη ΔΕΗ στην οικογένεια της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής. Δεν πρόκειται για μια απλή συνεργασία, αλλά για κάτι πολύ μεγαλύτερο, καθώς η ΔΕΗ θα είναι συνοδοιπόρος μας μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Los Angeles 2028, δημιουργώντας μια στρατηγική συμμαχία με έναν οργανισμό που μοιράζεται τις ίδιες αξίες με μας, που είναι η αριστεία, η πρόοδος και η βιωσιμότητα. Είμαι βέβαιος ότι μαζί θα συμβάλουμε στην καλύτερη δυνατή προετοιμασία των Ελλήνων αθλητών ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας θα φανεί ξεκάθαρα στο Λος Αντζελες, όταν οι αθλητές μας, θα κάνουν υπερήφανους όλους τους Έλληνες».

Η συνεργασία εγκαινιάζει μια τετραετή πορεία με τη ΔΕΗ ως ονοματοδότη και Platinum Partner της Ολυμπιακής Ομάδας “ΔΕΗ Team Hellas”, σε ένα πλαίσιο κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης, σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και με Ολυμπιακούς αθλητές

Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης ανά χώρα, στοιχεία Eurostat. Η θέση της Ελλάδας

Το 2024, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιπροσώπευσαν το 13,5% επί των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.

Η επίδοση αυτή επιβεβαιώνει ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη, αλλά με έντονες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις χώρες.

Οι Σκανδιναβικές χώρες και η Βόρεια Ευρώπη ηγούνται της μετάβασης: Δανία 35%, Σουηδία 29,5%, Φινλανδία 27,4%, Ολλανδία 28% και Βέλγιο 34,5%. Οι υψηλές επιδοτήσεις, τα εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης και η περιβαλλοντική συνείδηση καθιστούν την ηλεκτροκίνηση καθιερωμένη επιλογή.

Αντίθετα, στον Νότο και την Ανατολή, η διείσδυση παραμένει περιορισμένη: Ελλάδα 6,3%, Ισπανία 5,5%, Ιταλία 4,2%, Ρουμανία 6,5%, Βουλγαρία 3,9%. Το υψηλό κόστος, η έλλειψη υποδομών και η χαμηλότερη αγοραστική δύναμη επιβραδύνουν την πρόοδο.

Η Ευρώπη κινείται προς τον στόχο κατάργησης των θερμικών κινητήρων έως το 2035, όμως η πορεία είναι ανισομερής: ο Βορράς πλησιάζει ήδη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, ενώ ο Νότος χρειάζεται επενδύσεις και σταθερές πολιτικές για να κλείσει το χάσμα.

Πηγή: metofrespress

Η ΕΤΕπ επενδύει έως €17,5 εκατ. μέσω του InvestEU για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα χρηματοδοτήσει έως €17,5 εκατ. με τη μορφή  venture debt στη Joltie Α.Ε., έναν κορυφαίο ελληνικό πάροχο υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης δημόσιων σταθμών φόρτισης σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η επένδυση υποστηρίζεται από το πρόγραμμα InvestEU και προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 2.200 νέων σημείων φόρτισης μέχρι το 2029. Με την επέκταση της πρόσβασης σε αξιόπιστες υποδομές φόρτισης, το έργο θα συμβάλει στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών, στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην επιτάχυνση της μετάβασης προς μια πιο βιώσιμη μορφή κινητικότητας.

Το έργο είναι απολύτως ευθυγραμμισμένο με τον στόχο του InvestEU για τη «Μελλοντική Κινητικότητα» στο πλαίσιο της Πράσινης Μετάβασης, καθώς και με τον Οδικό Χάρτη για το Κλίμα και την Πολιτική Χρηματοδότησης Μεταφορών της ΕΤΕπ.

Η επένδυση καλύπτει βασικά κενά της αγοράς, ενισχύοντας την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης ενώ προωθεί την καινοτομία στις βιώσιμες μεταφορές. Παράλληλα, στηρίζει τις βασικές προτεραιότητες της ΕΤΕπ:  την Κλιματική Δράση, τη Συνοχή και Ενοποίηση Κεφαλαιαγορών, ενώ συνδέεται με την πρωτοβουλία TechEU, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες ταχέως αναπτυσσόμενων εταιρειών, όπως είναι η Joltie.

Ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Γιάννης Τσακίρης, δήλωσε«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν. Μέσα από τη συνεργασία μας με τη Joltie, επενδύουμε σε ένα δίκτυο φόρτισης που θα δώσει στους πολίτες της Ελλάδας και της Κύπρου περισσότερες επιλογές, περισσότερη ευκολία και, τελικά, μια πιο καθαρή καθημερινότητα.»

Η Joltie, που ιδρύθηκε το 2022 και έχει έδρα την Αττική, συνδυάζει την παραγωγή εξοπλισμού φόρτισης με τη λειτουργία του δικού της δικτύου σημείων φόρτισης. Από την ίδρυσή της  μέχρι και σήμερα, έχει εγκαταστήσει περίπου το ένα τρίτο των σημείων φόρτισης που λειτουργούν στην Ελλάδα και διαχειρίζεται περισσότερα από 500 σημεία φόρτισης  σε Ελλάδα και Κύπρο. Με τη νέα χρηματοδότηση της ΕΤΕπ, η εταιρεία θα επεκτείνει την κάλυψη σε λιγότερο εξυπηρετούμενες περιοχές, όπως τα ελληνικά νησιά και οι περιφερειακές πόλεις, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Joltie, Γιώργος Πεχλιβάνογλου δήλωσε: Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον—είναι ήδη εδώ. Η επένδυση της ΕΤΕπ είναι θεσμική αναγνώριση του καθετοποιημένου μας μοντέλου και επιταχύνει την ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής διαθεσιμότητας. Στόχος μας: περισσότερες επιλογές και πραγματική ευκολία για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Κύπρο, με τεχνολογία που σχεδιάζεται και παράγεται εδώ για μια καθαρότερη καθημερινότητα.

Σχετικά με το InvestEU

Το πρόγραμμα InvestEU συγκεντρώνει σε έναν κόμβο, τα χρηματοδοτικά εργαλεία της ΕΕ για τη στήριξη επενδύσεων, καινοτομίας και δημιουργίας θέσεων εργασίας. Μέσω της εγγύησης του προϋπολογισμού της ΕΕ και της συνεργασίας με εταίρους όπως είναι η ΕΤΕπ, στοχεύει στην κινητοποίηση επενδύσεων ύψους άνω των 372 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021–2027, σε στρατηγικούς τομείς και περιοχές.

Σχετικά με την ΕΤΕπ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αποτελεί τον μακροπρόθεσμο χρηματοδοτικό βραχίονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ανήκει στα κράτη μέλη της. Βασισμένη σε οκτώ βασικές προτεραιότητες, χρηματοδοτούμε επενδύσεις που συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της πολιτικής της ΕΕ, ενισχύοντας τη δράση για το κλίμα και το περιβάλλον, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία, την ασφάλεια και την άμυνα, τη συνοχή, τη γεωργία και τη βιοοικονομία, τις κοινωνικές υποδομές, την ένωση κεφαλαιαγορών και μια ισχυρότερη Ευρώπη σε έναν πιο ειρηνικό και ευημερούντα κόσμο.

Ο Όμιλος ΕΤΕπ, που περιλαμβάνει και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (EIF), υπέγραψε σχεδόν 89 δισ. ευρώ σε νέες χρηματοδοτήσεις για πάνω από 900 έργα υψηλού αντικτύπου το 2024, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και την ασφάλεια της Ευρώπης.

Όλα τα έργα που χρηματοδοτεί ο Όμιλος ΕΤΕπ είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα με τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα, όπως προβλέπεται στον Οδικό Χάρτη της Τράπεζας για το Κλίμα. Σχεδόν το 60% της ετήσιας χρηματοδότησης του Ομίλου στηρίζει έργα που συμβάλλουν άμεσα στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, στην προσαρμογή σε αυτήν και στη διαμόρφωση ενός πιο υγιούς περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο της προώθησης της ολοκλήρωσης των αγορών και της κινητοποίησης επενδύσεων, ο Όμιλος υποστήριξε αριθμό-ρεκόρ νέων επενδύσεων άνω των 100 δισ. ευρώ για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης το 2024 και κινητοποίησε 110 δισ. ευρώ σε κεφάλαια για την ανάπτυξη των νεοφυών επιχειρήσεων (startups), ταχέων αναπτυσσόμενων εταιρειών (scale-ups) και των πρωτοπόρων της ευρωπαϊκής καινοτομίας.

Περίπου το ήμισυ της χρηματοδότησης της ΕΤΕπ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατευθύνεται στις περιφέρειες συνοχής, όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Πηγή:ΕΤΕΠ

Έρχεται το Κοινωνικό leasing στην Ελλάδα – Πώς θα αποκτήσεις ηλεκτρικό με 50-100 €/μήνα

Κοινωνικό leasing στην Ελλάδα

Η έμπρακτη οικονομική ανακούφιση των πιο ευάλωτων ελληνικών νοικοκυριών μπαίνει στο επίκεντρο του σχεδίου της κυβέρνησης με το Κοινωνικό leasing, ένα πλάνο που προβλέπει την παροχή ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι μόλις 50-100 ευρώ τον μήνα.

Οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με το Κοινωνικό leasing στην Ελλάδα είδαν το φως της δημοσιότητας τον Ιούλιο του 2025, όταν κατατέθηκε προς διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο, όμως τώρα υπάρχουν εξελίξεις οι οποίες, εκτός απροόπτου, θα αλλάξουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την εικόνα των μετακινήσεων στην Ελλάδα.

Πόσους και ποιους θα αφορά το Κοινωνικό leasing στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό των αρμόδιων φορέων της κυβέρνησης, το Κοινωνικό leasing στην Ελλάδα θα αφορά κυρίως ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δηλαδή ανθρώπους για τους οποίους η μετάβαση σε ένα καινούριο αυτοκίνητο κι ακόμα περισσότερο σε ένα ηλεκτρικό είναι δύσκολη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του GOCAR, αυτό που φαίνεται να αλλάζει σε σχέση με όσα είχαν αρχικά προβλεφθεί είναι ο αριθμός των δικαιούχων, ο οποίος αναμένεται να είναι αυξημένος. Το νομοσχέδιο που είχε κατατεθεί το καλοκαίρι έκανε λόγο για 10.000, όμως όλα δείχνουν ότι στο τέλος το πρόγραμμα θα αφορά περισσότερους συμπολίτες μας.

Πώς θα λειτουργεί;

Ο τρόπος που θα λειτουργεί το Κοινωνικό leasing δεν έχει αποσαφηνιστεί τελείως, όμως υπάρχει μία κατεύθυνση. Σε γενικές γραμμές οι δικαιούχοι θα κάνουν μία κλασική μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου (leasing), με όλα τα πλεονεκτήματα που έχει μία τέτοια διαδικασία στο κομμάτι της υποστήριξης (service, ασφάλιση κ.λπ.).

Το μηνιαίο μίσθωμα που θα καλούνται να πληρώνουν όσοι ενταχθούν στο πρόγραμμα θα κυμαίνεται (προσεγγιστικά), από τα 50 μέχρι τα 100 ευρώ/μήνα. Σίγουρα το μοντέλο που θα επιλέξουν θα παίζει καίριο ρόλο, όμως πιθανότατα δεν θα είναι ο μοναδικός παράγοντας.

Πότε θα ξεκινήσει το Κοινωνικό leasing;

Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε από αξιόπιστες πηγές, το κοινωνικό leasing πρέπει να το περιμένουμε στην Ελλάδα περίπου στα μέσα του 2026, καθώς υπάρχουν αρκετές διαδικασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν πριν τις επίσημες ανακοινώσεις.

Το πρόγραμμα υπάγεται στο Εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο, το οποίο με τη σειρά του θα τροφοδοτηθεί σε σημαντικό βαθμό με πόρους από το ευρωπαϊκό ταμείο με την ονομασία Social Climate Fund. Το εν λόγω ταμείο έχει φτιαχτεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και την απανθρακοποίηση της Ευρώπης, έχοντας συνολικό προϋπολογισμό άνω των 86 δισ. ευρώ.

Πραγματική οικονομική ανακούφιση – περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους

Αν κρίνουμε από το παράδειγμα της Γαλλίας και την επιτυχία που έχει το αντίστοιχο πρόγραμμα εκεί, το Κοινωνικό leasing έχει πραγματική και σημαντική επίπτωση στην καθημερινότητα των δικαιούχων. Αφενός αποκτούν καινούριο αυτοκίνητο άνθρωποι για τους οποίους μία τέτοια αγορά είναι κάτι παραπάνω από δύσκολη. Αφετέρου μειώνονται κατακόρυφα τα έξοδά τους, αφού μειώνονται δραστικά οι δαπάνες για καύσιμα, συντήρηση, βλάβες, ασφάλιση κ.λπ.

Ακόμα, το Κοινωνικό leasing θα αυξήσει την ασφάλεια στους δρόμους καθώς τα νέα αυτοκίνητα εφοδιάζονται υποχρεωτικά με πολλαπλά συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, σε αντίθεση με τα παλιά αυτοκίνητα που βρίσκονται σήμερα στους ελληνικούς δρόμους, πολλά εκ των οποίων δεν έχουν καν ABS.

Πηγή:gocar

Το 3×3 Schools powered by ΔΕΗ επιστρέφει και παίζει δυνατά σε πέντε νέες πόλεις

0

Μετά από μια επιτυχημένη σεζόν, όπου περισσότεροι από 3.200 μαθητές συμμετείχαν σε αγώνες 3×3 σε 14 πόλεις της χώρας, το πρόγραμμα 3×3 Schools powered by ΔΕΗ συνεχίζει δυναμικά το φθινόπωρο με νέους σταθμούς σε πέντε ακόμη πόλεις. Η ΔΕΗ ενώνει δυνάμεις με την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ) για τέταρτη συνεχή χρονιά δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου σε όλη την Ελλάδα να γνωρίσουν το Ολυμπιακό άθλημα 3×3.

 

Η αρχή θα γίνει στη Λάρισα στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου, ενώ τη σκυτάλη θα πάρει η Θήβα 1 και 2 Οκτωβρίου. Ακολουθεί η Έδεσσα στις 15 και 16 Οκτωβρίου, η Αγία Παρασκευή στις 21 και 22 Οκτωβρίου, ενώ το ταξίδι θα ολοκληρωθεί για φέτος στην Καλαμπάκα, στις 6 Νοεμβρίου.

 

Μέχρι σήμερα, η πρωτοβουλία της ΔΕΗ με την ΕΟΚ έχει ταξιδέψει σε 55 πόλεις, έχει φιλοξενήσει 3.003 ομάδες μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ περισσότεροι από 12.500 μαθητές έχουν ζήσει την εμπειρία μέσα και έξω από το γήπεδο. Η σταθερή υλοποίηση του προγράμματος αναδεικνύει τη διαχρονική επένδυση της ΔΕΗ στην ενίσχυση του σχολικού αθλητισμού και στην ενεργή συμμετοχή της νέας γενιάς σε δράσεις με εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποτύπωμα.

 

Το πρόγραμμα 3×3 Schools powered by ΔΕΗ θα επιστρέψει το 2026 με νέους σταθμούς, που θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα, συνεχίζοντας να φέρνει ακόμη περισσότερα παιδιά κοντά στο άθλημα και στις αξίες του αθλητισμού.

 

3×3: από τις γειτονιές του κόσμου στους Ολυμπιακούς Αγώνες

 

Το 3×3 αποτελεί το πιο διαδεδομένο ομαδικό «άθλημα του δρόμου» στον κόσμο και παίζεται με δύο αντίπαλες ομάδες των τριών παικτών, σε μία μπασκέτα, στο μισό γήπεδο. Νικήτρια είναι η ομάδα που προηγείται όταν συμπληρωθεί ένα δεκάλεπτο παιχνιδιού ή όποια φτάσει πρώτη στους 21 πόντους.

 

Παγκοσμίως, το 3×3 παιζόταν σε γήπεδα και γυμναστήρια όλου του κόσμου. Από τη δεκαετία του 1990 έχουν ξεκινήσει, κυρίως από τις ΗΠΑ, τουρνουά μπάσκετ 3×3 και η τυποποίηση των κανόνων του. Το 2010 εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε διεθνείς αγώνες στους Ολυμπιακούς Αγώνες Νέων στη Σιγκαπούρη. Σήμερα η FIBA διοργανώνει ένα ετήσιο 3×3 World Tour, Παγκόσμια και Ηπειρωτικά Κύπελλα. Ολυμπιακό άθλημα έγινε στους Ολυμπιακούς Αγώνες Τόκυο 2020, όπου το χρυσό μετάλλιο στους άνδρες κατέκτησε η Λετονία ενώ στις γυναίκες οι ΗΠΑ.

 

Η Ελλάδα έχει εθνικές ομάδες 3×3 ανδρών, γυναικών, U23 και U21. Το 3×3 ανεβαίνει συνεχώς όπως φαίνεται από την ανταπόκριση των αθλητών, των σωματείων, του ευρύτερου αθλητικού κοινού, όσο και από την άνοδο της χώρας και των εθνικών μας ομάδων στην κατάταξη της FIBΑ. Αυτό πιστοποιείται και από την πρόσφατη πρόκριση της Εθνική Ομάδας Γυναικών U23 στο Παγκόσμιο Κύπελλο 3×3.

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΟΚ: www.basket.gr