Μετά από τρία χρόνια στην αγορά, η Honda ανακοίνωσε πως σταματάει τη διάθεση του ηλεκτρικού e στην ευρωπαϊκή αγορά

Εδώ και λίγες μέρες, η Honda ανακοίνωσε πως σταματάει να δέχεται παραγγελίες για το μικρό της ηλεκτρικό Honda e, εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων και τη νέα στρατηγική της ιαπωνικής εταιρείας στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης.

Από την πρώτη του εμφάνιση στη Φρανκφούρτη το 2019, το Honda e συγκέντρωσε θετικά σχόλια με το ρετρό στυλ και την γενικότερα ξεχωριστή του εμφάνιση.

Όπως ανέφερε η Honda στην ανακοίνωσή της, στη σύντομη, τριετή διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, το e “έφερε πολλούς νέους πελάτες στη μάρκα με τον ξεχωριστό σχεδιασμό, την προηγμένη τεχνολογία και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του”.

Στα τεχνολογικά highlights του μοντέλου περιλαμβάνονταν κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών, διπλές οθόνες αφής 12,3 ιντσών που εκτείνονταν σχεδόν σε όλο το πλάτος του ταμπλό και προσαρμοζόμενο cruise control.

Ωστόσο οι πωλήσεις του μοντέλου δεν θα μπορούσαν να είναι υψηλές, κυρίως εξαιτίας των τιμών που ενδεικτικά, στην αγορά της Γερμανίας που είναι από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη, ξεκινούσαν από τα 33.850 ευρώ. Να σημειωθεί πως η τιμή αυτή αυξήθηκε στα επίπεδα των 40.000 ευρώ τον τελευταίο χρόνο, όταν και καταργήθηκε η έκδοση με την χαμηλότερη ισχύ.

Η τιμή όμως ήταν το ένα σκέλος. Στις χαμηλές πωλήσεις συνέβαλε και το γεγονός πως η σχετική μικρής χωρητικότητας μπαταρία δεν εξασφάλιζε αξιοπρεπή αυτονομία, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την επιλογή του. Η Honda είχε θέσει ως στόχο τις 10.000 πωλήσεις ετησίως για το e, όμως σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 3.436 το 2021 και 2.110 το 2022.

Η νέα στρατηγική της μάρκας

Πλέον, στο κομμάτι των ηλεκτρικών, η Honda έχει εστιάσει στο νέο μικρό SUV e:NY1, το οποίο μπορεί να έχει υψηλότερη τιμή εκκίνησης από το e, ξεκινώντας στην ελληνική αγορά από τα 53.900 ευρώ, αλλά προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία 412 χιλιομέτρων και σαφώς περισσότερους εσωτερικούς χώρους.

Η Honda διαθέτει αυτή τη στιγμή μία από τις νεότερες γκάμες αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μετά το λανσάρισμα φέτος του e:NY1, του υβριδικού και plug-in υβριδικού μεσαίου SUV CR-V και του υβριδικού compact SUV ZR-V.

πηγή: www.topgeargreece.gr