Η πλατφόρμα STLA Large, συγκεκριμένα, είναι σχεδιασμένη για αυτοκίνητα με μήκος που κυμαίνεται από 4,7 έως και 5,1 μέτρα. Για τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου υφίστανται ήδη οι αντίστοιχες STLA Small και STLA Medium, οι οποίες ανακοινώθηκαν από τη Stellantis το 2021 και εξελίσσονται έκτοτε.
Η STLA Small προορίζεται για αυτοκίνητα όπως τα νέα ηλεκτρικά Peugeot 208 και Lancia Ypsilon, ενώ η Medium για την τρίτη γενιά του Peugeot 3008, μεταξύ άλλων. Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες είναι δεκτικές όχι μόνο σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αλλά και σε θερμικά-υβριδικά, δίνοντας στη Stellantis μεγάλη ευχέρεια εμπορικών ελιγμών.
Όμως τόσο οι μικρότερες όπως και η STLA Large έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί με πρώτη προτεραιότητα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η STLA Large είναι η κορωνίδα: μπορεί να φιλοξενήσει στο δάπεδό της μπαταρίες μεγέθους από 85 έως και 118 kWh, που προσφέρουν αυτονομία μέχρι και 800 χιλιομέτρων. Η τεχνολογία του ηλεκτρικού της κυκλώματος μπορεί να είναι είτε 400V είτε 800V, για ταχύτερη φόρτιση στη δεύτερη περίπτωση.
Επίσης, στην πιο ισχυρή εκδοχή της, η STLA Large μπορεί να υποδέχεται ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν τόση ισχύ που σε ένα μεγάλο, ογκώδες και βαρύ αμάξωμα μπορούν να επιτύχουν το σπριντ 0-100 km/h σε μόλις 2,0 δευτερόλεπτα. Και φυσικά, να επιτύγχει την “ηλεκτρική” τετρακίνηση με την τοποθέτηση ενός ή περισσοτέρων κινητήρων σε κάθε άξονα.
Σύμφωνα με τη Stellantis, οι πρώτες εταιρείες της που θα υιοθετήσουν την STLA Large είναι οι Dodge και Jeep στις ΗΠΑ, και έπειτα οι Alfa Romeo, Chrysler και Maserati, για συνολικά 8 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσάρουν την τριετία 2024-’26.